Szerintem, és az itteni tapasztalatok alapján elmondható, hogy egy miniszter mindenért felelős a portfóliója belül. Nem kell mindenről tudnia, csak arról, amiről a stábja úgy gondolja, hogy a parlamentben (esetleg a sajtóban) valamilyen formában felmerülhet (s ezekre válaszokat is készít). Ezenkívül valószínűleg tisztában van az őt érdeklő projektek helyzetével is.
Az Alföldön ez 1,5 km, a Dunántúlon 8,8 km 2*1 sávos út... Kalocsa déli részén egyébként nagyon fognak örülni a kertvárosias részre ráeresztett átmenő forgalomnak...
Ez az egész M76 kontra 74-es 2*2 sáv egyetlen dologról szól. Olcsón teljesíteni a 2018-ra beígérteket, minden megyeszékhely bekötése gyorsforgalmi úthálózatba. Békécsaba jövőre meglesz, egyetlen egy marad Zalaegerszeg, így ez a cél igaz kb. 10 év után ezzel a megoldással teljesíthető, és még valahogy olcsón megúszható. Ez tisztán politika és nulla szakmai dolog.
Többszöri tapasztalat alapján csak arra tudok gondolni, hogy (a project indítás után) nem tudták még miként lesz tovább, és nem akarták az opcióikat beszűkíteni.
Építeni lenne olcsóbb, nem használni. Jellemző terep: https://maps.app.goo.gl/czGZBBgCbapLPS2ZA A kerítésen látszik, hogy egyenesen nem szerencsés autópályát építeni. Ha jól sejtem, az M6 déli végén hasonló terepviszonyokra építették az alagutakat meg völgyhidakat, most Lázár ezt nem akarja eljátszani két megyével arrébb.
Lézerjani kitalálta, hogy rövidebb a derékszögű háromszög két befogóján végigmenni, mint az átfogóján. (ezt trizs kedvéért) Valószínűleg a választási dumák közé érdemes iktatni ezt is.
Ellenben, bedobnám, vajon mi lesz az anno a 11,5 tonnás program keretében megerősített utak sorsa? Tegnap a 61-esen autóztam, és szerintem most ért el abba az állapotba, hogy ha foglalkoznak vele, akkor sokáig szép és jó lesz. Ha elhanyagolják, akkor gyorsuló ütemben tönkremegy. Feltételezem, a több hasonló megerősített út is hasonló helyzetben van.