Ja, pár távtartót talán megérdemelt volna a panel. De a kézzel forrasztgatás se semmi, ráadásul azzal a pákával. Szerintem ezt a csavarozós hegyes, konnektorba dugható változatot talán húsz éve láttam utoljára. (Ipari környezetben már kizárólag digitális állomások vannak, integrált heggyel, ahol a szenzor, a fűtés és a hegy egy egység, és szerszámok nélkül cserélhető az állomás kikapcsolása nélkül.)
"Azt elfelejtetted hozzátenni, hogy a "rontásokat" nem összeadni, hanem egymással szorozni kell"
Na, erre írtam válaszként, mert nem mindenki ért annyit matekból, hogy nem a hibaszázalékokat kell összeszorozni, hanem a "jósági" százalékokat. Nem kell komolyan venni a százalékértékeket, amit írtam, csak példaként mondtam, Az viszont tény, hogy a leggyengébb láncszem ront a legtöbbet, amiből a többi láncszem vagy el tud rejteni egyes részeket, vagy éppen ellenkezőleg, még jobban kiemeli azokat.
Van egy-két bátor megmondóember, aki vállalkozik arra, hogy megmondja, hogy X forintból kb. hány százalékot érdemes költeni lejátszóra, erősítőre, hangfalra, kábelekre. Merész kezdeményezés, de feltétlenül legitim próbálkozás. Elvégre nyilvánvaló, hogy az aránytalanság=pénzkidobás.
Én elsőre azt mondanám, anélkül, hogy a műszaki tartalmát ismerném, hogy az a Zidoo azért nem egy belépő kategória, bár nem derül ki, hogy milyen erősítőről és hangfalról van szó.
Ez OK, csak épp senki nem fogja tudni Neked megmondani, hogy hogyan érdemes okosan vásárolnod, mivel a saját nevedben csakis Te magad hozhatsz magad számára jó döntést!
Persze erre sincs garancia, hisz Te is hibázhatsz, de az legalább a Te hibád lesz! Ha más mondja meg számodra a tuttit az nem a Te véleményed, akár jó, akár rossz döntést kapsz!
Ha konkrétan rákérdezel, hogy X erősítő Y hangfallal hogy szólhat Z DAC-kal, akkor esetleg erre kaphatsz véleményt mástól. de hogy ez Neked tetszeni fog-e, azt más már nem fogja tudni megmondani (vagy ha igen, az Rád nézve igen szomorú)!
Messzire vezet, ha különbözőképpen pofozgatjuk a xart, de simán lehet vitatkozni ezen is, hogy a különböző hibákat hány százalékos veszteségnek ítéljük. Például a hallható hang megharmadolásával (mély - közép - magas) tartomány legyen "igazságosan" elosztva: 33 - 33 - 33 %... Hát a nagy lófaxt!;Đ Ha kivonom a zenéből a középtartományt, nem 33%-ot romlott az élvezeti értéke, hanem kb. 99%-ot.
Szóval elég ingoványos terület ez a minőségi osztozkodás, mert meglehetősen nehéz megmondani, hogy mit is jelent a zenei veszteség fogalma.
Lefordítva: minden komponens valahány százalékot vesz el a minőségből. Példa: legyen 10% (csak hogy szemléletesebb legyen), azaz az első levesz 10%-ot, marad 90%. A következő is 10-et von el, marad 0,9x0,9=81%. A harmadik után 0,81*0,9=72,9%. De egy durva példa: ha 50%-ot ront valami, és a következő is, nem 0 marad, hanem 25%.
Tehát gyakorlatilag a leggyengébb láncszem ront arányaiban a legtöbbet.
"...egy jó erősítő (NAIM) és a hozzátartozó kb. azonos minőségű hagfal feljavít mindent"
Rossz a fogalmazás... A Naim nem "javít fel" semmit, csupán rájöttek, hogyan kell finoman eltakarni a hibákat, és ezzel párhuzamosan hogyan kell a hibátlan részeket észrevétlenül kiemelni - miközben a többiek össze-vissza bóklásznak a sötét erdőben ;ĐĐĐ
"...sokkal jobb, ha csak egy nagyot rontó komponens van, mint ha kettő"
Azt elfelejtetted hozzátenni, hogy a "rontásokat" nem összeadni, hanem egymással szorozni kell, így már nyilvánvaló, hogy minél kevesebb (bármilyen) komponens van a jel útjában, annál könnyebb a minőségi elvárásoknak megfelelni, és persze fordítva is igaz.
Miért nem ezzel kezdted? Persze, hogy érdemes rákölteni, de hogy pontosan mit, mennyiért, az már jóval nehezebb kérdés. Ehhez nem árt némi tudás és tapasztalat.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy kínában megpakolsz egy karavánt, és elindulsz a selyemúton. A rakomány mondjuk egy hanglemeznyi, vagy CDnyi hang. Ahogy a karaván halad, minden határon leveszik a vámot. Itt kevesebbet, ott többet. Amikor megérkezel velencébe, ami maradt, azt hallod. Szóval van egy kiindulási állapot, és minden komponens ront rajta többet, kevesebbet. A maradék megy a füledbe. Szóval sokkal jobb, ha csak egy nagyot rontó komponens van, mint ha kettő.
Nem fogja feljavítani, csak nem ront rajta tovább. Úgy képzeld el, hogy MP3-at hallgatsz. Nyilván jobban fog szólni egy jobb rendszeren, de attól még empéárom marad, nem lesznek finom részletek, tér stb.
Mi az, hogy a "felső polc"-ról és a "középső polc"-ról? Ki állapította ezt meg? Mi alapján? Persze, egy lánc erősségét a leggyengébb láncszem határozza meg, csak épp a láncszemek kategorizálása az ami alapvetően szubjektív!:)
Direkt azért jöttem újra elő a kérdéssel, mert múltkor itt még ez nem igy volt. :D Állítólag egy jó erősítő (NAIM) és a hozzátartozó kb. azonos minőségű hagfal feljavít mindent ami a renc'erben előtte van. A cucc középről egy Zidoo DMP-A6 streamer lenne. Van benne Hi-Res, PCM 768kHz/32bit, DSD512, stb. Vagyis minden ami a csövesek szerint az ördögtől való. :D
Egyszerűnek tűnő kérdés: Tételezzünk fel egy olyan sztereo rendszert amelyben csak a hangszóró és a végfok származik a felső polcról, de a DAC már csak középről sikeredett. Ekkor is a rendszer egészét a leggyengébb láncszem fogja meghatározni?
Sajnos rossz hírem van - inkább gondold át amit Mono írt!
Azért mert összeszedtél x db hangszórót ami egyszer egy adott rendszerben Neked tetszően szólt, ettől függetlenül semmi garancia nincs arra, hogy ha egy gyöeresen más rendszerben egymás mellé (alá, fölé) rakod ezeket az y évet öregedett motorokat, abból akár csak elfogadható hangot kapjál!
Ha az eredeti rendszerben tetszett a hang, akkor én a helyedben azt próbálnám feléleszt(et)eni (ha eddig nem károsodott jóvá tehetetlenül) és nem foglalkoznék azzal, hogy nem modern! Vagy ha ragaszkodsz a "modern"-hez akkor olyat vegyél és a meglévőt felejtsd el!
Ezekből az y éves motorokból hogyan is gondolsz "modern" hangfalat építeni? Azért mert van vénád néhány bútorlap összeillesztéséhez, attól ezekből a koros és (esetleg) megfáradt hangszórókból hallgatható hangdobozt sem egyszerű faragni, nem hogy még ez "modern" is legyen (és persze gondolom, hogy még sokba se kerüljön)!
Azt már említeni sem merem, hogy ezekből a sugárzókból egy olyan hangdobozt készíteni ami sem az elékapcsolt erősítőt, sem magát a hangdobozt nem égeti le, az is pár óra fejtörést jelent (gondolom ingyen, hisz Te lennél legjobban megsértődve, ha ezért valaki benyújtana Neked a mérnöki óradíjáról a számlát)!
Aztaaaa,tyűűű, hogy te milyen vicces vagy..... áruld már el, most hogy kifostad magadból ezt az ócska iszonyat gagyi stand up próbálkozásod, közben fel is állt? 😀
Maradtál volna inkább kussba, te ostoba sötét gyalog.
(nekem meg van egy régi toyotám, kicsit kopottas, nem trendi már, de nekem még tetszik - ugyan mindig levizsgáztatom, de nem ezzel járok, pedig a motorja hibátlan... tudnátok valakit, aki segítene átépítené egy kicsit korszerűbbre?)
Szeretnék tanácsot /véleményt/segítséget kérni tőletek az alábbi dologgal kapcsolatban.
Nos, arról lenne szó, hogy volt nekem egy Panasonic SA HT-885 1000W(RMS) aktív házimozi rendszerem,abban az időben a kornak megfelelően az 5.1 kompakt szettek tekintetében a jobbak közé lehetett sorolni a konkurensek között.
Működő képes volt a rendszer a mai napig is , de már hosszú ideje a szekrényben pihent, egyrészt mivel lassan 2 évtizedes technológiáról van szó,nem tudtam már csatlakoztatni az itthoni konfigurációkhoz, azon kívül esztétikailag sem volt szép a szett.
A hang minőség tekintetében eszméletlen telt mélyeket, tiszta közép és magas hangokat produkált, szóval sajnáltam volna csak úgy kidobni vagy gombokért megválni tőle, és azontúl érzelmi kötődésem is van hozzá. A lényeg, hogy szeretném feltámasztani a "rendszerből" a hangszórókat egy új köntösbe bújtatva és konkrétan szeretnék építeni egy stereo 2.0 hangfal párost, vagy egy 3.0 szettet.
Televízióhoz szeretném egy erősítőn keresztül csatlakoztatni majd a szettet, mivel a soundbarok világával abszolút nem tudok és nem is akarok megbarátkozni. Az aktív mélyládából kiszereltem a 2 db mélynyomót ( a láda ikersubos volt), valamint a centerből és a frontokból is.
És itt jön a lényeg :
Ezekből szeretnék építeni hangfalakat, tehát nem különálló subláda plusz a többi, hanem komplett többutas hangfalra gondolok, amiket aztán majd egy erősítőről hajtanék. Csatolmányban küldök képeket a hangszórókról, és küldöm az adatokat is róluk.... ami fontos hogy a hangszórók eltérő impedanciával rendelkeznek, az aktív erősítőbe nyilván bevoltak építve azok a plusz alkatrészek amik ezt voltak hivatottak áthidalni, ezért is gondolom, hogy elviekben lehetne rá megoldás /hangváltó/kondik /stb..../( a kiszerelt aktív erősítő és minden alkatrésze is megvan egyébként, masszív cucc, 6kg a súlya)
A center sugárzó 2 utas 3 hangszóró 4 ohm 60W SB-PC930
A 2 front sugárzó 2 utas 3 hangszórós 6 ohm 170W SB-FS930
A 2 Sub (16cm), 6ohm 390WSB-WA885 Egy hangfalba 3 vagy 4 hangszórót szeretnék a subbal együtt.
Szóval nagyon örülnék neki ha tudnátok technikai segítséget nyújtani hiányos műszaki ismereteimnek köszönhetően, faanyaggal, barkács vénával rendelkezem, és kedvem is lenne megépíteni, egy nagyobb méretű oled silány hangzását szeretném feljavítani.