Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Lehet, csak ezzel két problémám van. Egyrészt a súródást igencsak befolyásolja az, hogy mennyire van megkenve a szerkezet és az ablak sínje. De nem látszik életszerűnek, hogy állandóan utánállítsák. Másrészt beraktak itt több képet is, ahol ennek a fedélnek nincs pántja, nem nyitható.
Ha már ötletbörzét tartunk: nem lehetséges, hogy az ablakot le-fel mozgató mechanizmus tengelyének csonkja lapul a fedél alatt, amire mondjuk egy kis kurblit lehet(ne) ráilleszteni?
Ez attól függ, hogy melyik fűtőházhoz tartozik az adott forda. A gyöngyösi inga jellemzően Miskolcé volt.
De az is jó kérdés, hogy Füzesabony még önálló volt-e akkoriban, vagy Miskolc kirendeltségeként működött-e? A Leók Szilik jellemzően miskolciak, Füzesabonyba legfeljebb kihelyezve lehettek. Saját gépeik jellemzően Bobók és Dácsiák voltak, ezek a 90-es évek végén a kirendeltség megszüntetésekor karbantartásilag is bekerültek Miskolcra.
Hát 83-86 közt a volán 2-es telepén melóztam a vá.-mellett,az ablak alatt jöttek-mentek a vonatok,de a 424-es után a drót alatt Én nem láttam csak szilit.
Lehet valamikor igen, de az ingavonati közlekedésre alkalmas szilik megérkezése után nem. A gyerekkoromat a 80-as-90-es években Leninváros és Nyékládháza vasútállomáson töltöttem. Ezalatt az idő alatt a Leninvárosi ingán sohasem volt Leo, de más személyszállító vonatra sem emlékszem amit Leoval továbíttottak volna.
A Leninvárosi ingán fixen a V43 1366 és 1368 dolgozott vagy az egyik, vagy a másik. A 80-as években vezérlővel együtt 4 kocsi, majd rendszerváltás után 3, utána 2...
Kedves 'Attis57', deja vu -m van, miszerint egyszer már valahol véleménykülönböztünk ezen:
Amennyire én tudom, Vámosgyörk és Gyöngyös között már Szili kezdte meg az ingázást a villamosítás után.
Sőt, egy arrafelé lakó ismerősöm jó régen egyszer azt mesélte, hogy a '84 - '85 -ös menetrendváltáskor, azaz a villamos üzem felvételére kitűzött eredeti időpontban, valami még nem klappolt a felsővezetékkel, viszont a gőzvontatás megszűnését addigra már harsányan beígérte a szocialista sajtó, így egy átmeneti ideig, szükségmegoldásként (a felsővezetékrendszer végleges rendberakásáig) hatvani Púposok hordták a gyöngyösi pendlit, de nem inga üzemben. Hogy ebből mi igaz, mi nem, azt nem tudom, mástól azóta sem hallottam ehhez hasonló infókat.
A Füzesabony - Eger inga viszont tényleg a Leók egyik utolsó (ha ugyan nem a legutolsó?) személyvonatos bevetési területe volt, noha pontos évszámot nem tudnék mondani ezt illetően.
Talán Z. Kabai olvtárs, ha erre jár, tudna némi kiegészítéssel, pontosítással szolgálni...