NDK forrásból nem is lehet (lesz). Ott tilos volt fényképezni. Hát még pályaszámokat írogatni. Egyébként is az ORWO csak 1964-ben kezdett termelni. Az embereknek meg volt elég baja vasút nélkül is.
Szerintem a 42 (+28) vagon törzslapját egyenként kell lekérdezni. (Jó, ha ki van töltve.) Ami nem lett DB, az lehet akár DR is.
Hogy legyen majd egy igazi, '50-es évekbeli mindenféle kocsikból összerakott sebesvonatom, vagy gyorsvonatom. (Még lakkozás alatt van a kocsi, de rövidesen kész lesz. Mármint a Schicht. Az ős PIKO-ra még kell DR matrica, ami jelenleg nincs.)
Azt lehet tudni, hogy a C4i-34-es kocsikból, mint amilyen a Schicht Eilzugwagen volt, mely pályaszámú kocsik kerültek a DR-hez? (C4i-30 hegesztett változata)
(Ez a kocsifajta - azoknak, akik vizuális típusok:)
50 éves nyomdatechnikát tapifon kamerával visszaadni? Na, ne!
Az átnézett képeken a 4. változatot csak olyan vagonokon láttam, amelyek '49-ig magánvasútnál szolgáltak. Öreg, egyedi, két- vagy háromtengelyes. A forgó-morgó zsámolyos kocsikra az 1. és a 2. jellemző. Valamint mindkét fajtára az 5. Nem véletlenül írtam a csíkozásról. De ha Te inkább csikózol...
Átnéztem néhány korabeli (nagyvasúti) fotót. "Csak" az alábbi variációkkal találkoztam: 1. A vagon oldallemezén világos számjegy az ablakvonalban - festve vagy más anyagból kivágva, rögzítve. 2. Mint az 1. - de parapeten. 3. Sötét táblán világos szám. 4. Világos táblán sötét szám. 5. Semmi. (Viszont '56 után bevezették az 1. osztályú ablakok fölött a sárga csíkot, és megszűnt a 3. osztály. Tehát egyértelmű a különbség.)
Arról nincs leírásod / információd, hogy az '50-es évek első felében / közepén az osztályjelző tábla hogyan nézett ki a DR-nél? A korabeli modelleken (több gyártó is: PIKO, Hruska, SCHICHT) mind fehér alapra írták a fekete pályaszámot.
Ugyanakkor egyetlen olyan fényképet láttam ebből a korszakból, ahol nem a kocsi oldalára festették fel a számot, hanem tábla van, egy 1952-es kép egy mellékvonali vonatocskáról. Itt pont ellenkezőleg van (ahogy a DRG-nél is volt korábban), fekete alapon fehér szám:
Persze lehet, hogy 1952-ben még nem foglalkoztak egy huszadrangú, bezárás előtt álló mellékvonalon az osztályjelzés módosításával - amennyiben egyáltalán változott.
Namármost hogyan is néztek ki ezek a táblák mondjuk 1956 körül?
Milyen táblát szerkesszek az átalakítás alatt levő C4ü-pr13-as kocsimra?
Én a 007-esről írtam, hogy a ferde rész is piros volt. Te meg betetted a 006-osét. És annyit jegyeztem meg, hogy a 006-os festése nem releváns a 007-esre vonatkozólag. Azért mert a 006-os szürke volt, attól a 007-es teteje lehetett volna ezüst. De a leírás szerint szürke volt. Azt majd kitalálom még, hogy a roncsnak a jó kasztniját a 006-os, vagy a 007-es képe alapján festem le, matricázom.