Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 21 órája -1 0 56798

Akkor legközelebb az 53-as felső szakaszán is tégy egy tanulmányutat, az is van olyan szép.

Előzmény: csalántea (56796)
smith Creative Commons License 21 órája -1 0 56797

Az Alföldön ez 1,5 km, a Dunántúlon 8,8 km 2*1 sávos út...
Kalocsa déli részén egyébként nagyon fognak örülni a kertvárosias részre ráeresztett átmenő forgalomnak...

Előzmény: csalántea (56794)
csalántea Creative Commons License 23 órája 0 0 56796

Tegnap végigjöttem az 52-es úton Soltról Kecskemétre ... ez egy tragédia ...

 

Keresztbe az országon Baja - Szeged illetve  Budapest (M0)  között máshol nem is lehet menni ...

 

 

Hihetetlen, hogy ilyen állapotban van egy ilyen fontos főútvonal ...

 

Értem, hogy majd az M8 (Kecskemét-Dunaújváros), de az is ködös jövőbe csúszott a koncessziós társaságnál ...

 

Tudjuk, hogy mi lesz, de addig mi lesz?

 

Kár, hogy Lázár miniszter nem jár az országban keresztbe ...

trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 56795

Az odavezető utak drágábbak lettek mint a híd ?

 

Előzmény: csalántea (56794)
csalántea Creative Commons License 23 órája 0 0 56794

Nem a híd került ennyibe, hanem az odavezető utak építése vagy felújítása, a híd teljes bekötése az országos hálózatba ...

Előzmény: trizs77 (56792)
NAR Creative Commons License 25 órája 0 0 56793

Át kellene helyezni a megyeszékhely címet Nagykanizsára és kész...

Előzmény: radio100jozsi (56787)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 56792

Netto 92 milliárd forintba került az új Tomori Pál Duna híd Kalocsa mellett

Jövő héten adják át.

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 56791

Felélesztik a volt Néphadsereges TS uszály hidat, csak most állandóra .......................:-)))

Előzmény: smith (56790)
smith Creative Commons License 1 napja -1 0 56790

Gondosan mellőzve bármilyen dátumot, határidőt van itt minden, M8, V0...


https://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2024/05/dunaujvaros-mellett-epulhet-meg-magyarorszag-legujabb-vasuti-hidja

trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 56789
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 56788

Így igaz.

Előzmény: radio100jozsi (56787)
radio100jozsi Creative Commons License 3 napja 0 1 56787

Ez az egész M76 kontra 74-es 2*2 sáv egyetlen dologról szól. Olcsón teljesíteni a 2018-ra beígérteket, minden megyeszékhely bekötése gyorsforgalmi úthálózatba. Békécsaba jövőre meglesz, egyetlen egy marad Zalaegerszeg, így ez a cél igaz kb. 10 év után ezzel a megoldással teljesíthető, és még valahogy olcsón megúszható. Ez tisztán politika és nulla szakmai dolog.

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 56786

Az M76-nak mindíg csak elvi elképzelései voltak.

 

Építettek vagy 3-4 fajta Keszthelyt nyugatról elkerülőt.

5-10 évente mindíg egy újabbat.

 

De az, hogy mennyibe kerülne Zalaegerszegig még becslés szintjén se létezett.

A legbátrabbak készítettek Zalacsányig költség becslést.

 

de amikor a TILAJ-i áttörés pénzügyi forrásait fírtatta volna valaki mindíg jött a válasz :

 

 Majd távlatban !

 

 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 3 napja 0 0 56785

Többszöri tapasztalat alapján csak arra tudok gondolni, hogy (a project indítás után) nem tudták még miként lesz tovább, és nem akarták az opcióikat beszűkíteni.

Előzmény: Troll Heyerdahl (56784)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 3 napja 0 1 56784

M76 ost illett volna elvinni legalább a Keszthelyt elkerülő 71 es útig.A mostani vége nem használható.

Troll Heyerdahl Creative Commons License 3 napja 0 1 56783

nem 20 km.rel hanem 50 nel.

Meg közben ott van Hévíz,Sármellék ,Keszthely aminek szintén jó lett volna összeköttetés Zeg gel és az M7 tel.

Előzmény: trizs77 (56781)
NAR Creative Commons License 3 napja 0 0 56782

Építeni lenne olcsóbb, nem használni. Jellemző terep: https://maps.app.goo.gl/czGZBBgCbapLPS2ZA A kerítésen látszik, hogy egyenesen nem szerencsés autópályát építeni. Ha jól sejtem, az M6 déli végén hasonló terepviszonyokra építették az alagutakat meg völgyhidakat, most Lázár ezt nem akarja eljátszani két megyével arrébb.

Előzmény: yxcvbnmaa (56778)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 1 56781

Lézerjani kitalálta, hogy rövidebb a derékszögű háromszög két befogóján végigmenni, mint az átfogóján.

 

------------------------------------------------------------

 

Valószínűleg nem ezt találták ki neki, hanem azt, hogy olcsóbb.

 

Általános ötödikes (már régen volt) földrajz emlékeim szerint a zalai dombság sok-sok észak-déli irányú (párhuzamos) domb vonulatból áll.

 

Ezeken keletről-nyugatra autó utat építeni az útépítők álmos könyve szerint nem ünnepnap.

 

Ellenben ha Kanizsa északról (M7) az egyik észak-dél irányú völgyben épít egy észak-dél irányú, kb.30-35 km autóutat akkor pénzügyileg jobban jön ki.

 

Hogy ez hosszabb lesz Zegről kb. 20 km-rel Budapest felé?

Igen.

 

 

 

 

Előzmény: mzdude (56780)
mzdude Creative Commons License 4 napja 0 0 56780

Lézerjani kitalálta, hogy rövidebb a derékszögű háromszög két befogóján végigmenni, mint az átfogóján. (ezt trizs kedvéért) Valószínűleg a választási dumák közé érdemes iktatni ezt is.

 

Ellenben, bedobnám, vajon mi lesz az anno a 11,5 tonnás program keretében megerősített utak sorsa? Tegnap a 61-esen autóztam, és szerintem most ért el abba az állapotba, hogy ha foglalkoznak vele, akkor sokáig szép és jó lesz. Ha elhanyagolják, akkor gyorsuló ütemben tönkremegy. Feltételezem, a több hasonló megerősített út is hasonló helyzetben van.

Előzmény: yxcvbnmaa (56778)
radio100jozsi Creative Commons License 4 napja 0 0 56779

Csak tippelek, hogy nem az álom Déli autópályának az XY variációban lenne majd akkor a 74-es 2*2 sávos?

Előzmény: yxcvbnmaa (56778)
yxcvbnmaa Creative Commons License 4 napja 0 0 56778

Hűha. Nem adott senki egy térképet a kezébe?

 

M7 175-ös csomópontjából indulva a zegi városközpontig a google map jelenleg így tervez:

 

M76-76 (jelenlegi használt:55,3 km, 46 perc.

M7-74 (Nagykanizsa felé): 89,5 km, 64 perc.

Aki megyematricákkal autópályázik, az 3 helyett 4-et vehet meg Bp-Zeg viszonylatban.

 

Nagyon szeretném megérteni, hogy hogyan lesz egyszerre olcsóbb, gyorsabb, jobb a nagykanizsai irány.

 

Még akkor se jön ki a matek (tehát időben nem gyorsabb), ha a 74-es érintett szakasza autópálya lenne, 130 km/h megengedett sebességgel.

 

 

A 74-essel amúgy valóban kell valamit kezdeni, mert nagyon le van gatyásodva. Talán még azt is el tudnám fogadni, hogy nagyobb prio-t kapna mint az M76, hiszen ott a jelenleg jő minőségű 76-os út alternatívának.

De:

A 74-es négysávosítását szerintem a forgalomnagyság nem indokolja, 5xxx-es ÁNF értékek vannak. (76-osnál 9xxx, van ennél kisebb forgalmú ap)

Az út vonalvezetése alapvetően jó, 3 falut kellene elkerülözni és nagyjából "kész" lennénk.

 

 

Előzmény: trizs77 (56774)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 56777

Senki nem fogja vissza fizetni.

 

Majd megindokolják, hogy AKSÓPÁHOK közlekedés fejlesztéséhez szükség volt az új utakra.

 

Na ezt kontrázd meg......................:-)))

Előzmény: RadiX (56776)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 1 56776

Ez esetben ki fogja visszafizetni az M76 építésére kidobott pénzt? Mert Keszthely és környéke forgalmára a 76-os út csomópontja bőven elég volt és lesz is.

Előzmény: trizs77 (56774)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 4 napja 0 0 56775

hiányzó nyomvonal kiegészítő tábla 90 fokos kereszteződésben kanyarodó védett útnál, meg lakó-pihenő övezetben védett út, meg lehetne még sorolni.

Előzmény: radio100jozsi (56772)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 56774

Lázár Nagykanizsán  2024-május

 

 

.......".....Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak – mondta a miniszter, aki utalt arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti, az utóbbit akkor fogják megvalósítani,........"

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/05/27/autopalya-beruhazas-lazar-janos-m76-zalaegerszeg-nagykanizsa-kozlekedes/

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2024.05.17 0 1 56772

Az Önkormányzati kezelésű utaknál nagyon sok kaotikus helyzettel találkozni a táblázás terén. A "fekvőrendőrök" vonalában kihelyezett egyenetlen útest veszélyt jelző tábláktól kezdve a mindenféle nem létező piktogramoss kiegészítő táblákon át az új STOP tábla alá kihelyezett egyéb veszélyt jelző tábla kiegészítve forgalmi rend változással...stb. elég fejetlenség van sajnos.

Előzmény: mzdude (56771)
mzdude Creative Commons License 2024.05.16 0 1 56771

OFF puffogás következik

 

Laikusként úgy érzem, egyre több oda nem illőt engednek a forgalmi rend meghatározásának környékére.

 

Pl. vidéken van olyan hely, ahol kikerült egy elsőbbségadás kötelező tábla úgy, hogy a szilárd burkolatú út ad elsőbbséget a murvásnak - holott az elsőbbségi viszonyt a burkolat megléte eleve definiálja. Nem baj, megszoktuk.

 

Most Gödön leaszfaltoztak egy utcát, egyből elsőbbséget kapott, STOP tábla védi. A gond az, hogy elsőbbséget ad így neki az Euro Velo útvonal, amit egyébként mindenhol máshol védetten vezetnek. Ezt a logikát sikerült most egyetlen ponton felülírni - megágyazva a baleseteknek. (B verzió, hogy áthelyezik majd az Euro Velot - akkor viszont halleluja.)

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.10 0 0 56770

Ha az M0 déli részén dugó van,akkor jobb lemenni az M6 on.

Főleg ha kész lesz a horvát A5 is.

Bosanac Creative Commons License 2024.05.10 0 2 56769

De szerintem nem (csak) a tompai határátkelőre gondolhattak, hanem a hercegszántóira (is).

Ui. a szerb oldalon tavaly elkezdődött a "Vajdaság mosolya" című autópálya építése, ami vajdaságon belül egy ívet formálva Béreg (Hercegszántó) határátkelőtől a román határig, Temesvár irányába vezet majd 2028-tól.

https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/vesic-minden-eddiginel-tobbet-fektetnek-be-vajdasagi-kozlekedesi-infrastrukturaba

 

A magyar oldalon meg addigra (talán) elkészül a mohácsi híd, így rá tudja vezetni a forgalmat a "mosolyról" az M6-ra.

Persze jó lenne a tompai átkelőt is kibővíteni és a tervezett (Szekszárdi Duna-híd irányú) M9 bekötéssel egy másik folyosót is nyitni az M6 felé. Ez legalább valamennyire belföldi célokat is szolgálna.

És persze hogy legyen a tortán hab, az M9-et folytatni kéne M6-tól Kaposvárig, az M6-ot pedig rövid úton össze kéne kötni az M8-al és le kéne vágni az M1 felé vezető utat is, hogy nem az M0-t terhelje ez a plusz forgalom.

A Balkánról még mindig rajtunk keresztül vezet a leggyorsabb/rövidebb út Közép/Nyugat/Észak-Európába.

(És persze tudom, hogy mindezt kb. mindenki más is tudja, nem a spanyolviasz feltalálásáról írtam :-) )

Előzmény: Bosanac (56767)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.10 0 0 56768

Elöbb lesz meg Horvátország felé a rákötés az M6 ra mint ez.

Már csak 5 km hiányzik a Belgrág Zágráb autópálya felé a horvát oldalon az M6 folytatásaként.

Előzmény: Bosanac (56767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!