Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 4 napja -1 0 2495

Nem semmi az NSZK kocsi amit előhalásztál! 

DB Bye 51 80 29-43684-8 140 Km/h RIC D-A-CH-DR 

Előzmény: alkotasu (2493)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -1 0 2494
Előzmény: alkotasu (2488)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -1 0 2493

A "+28" másfajta volt, ne keverd bele a C4i-34a-t a C4i-34 közé, ugyanis az "a" az szegecselt volt:

 

73 366

Előzmény: György barát (2492)
György barát Creative Commons License 4 napja 0 0 2492

NDK forrásból nem is lehet (lesz). Ott tilos volt fényképezni. Hát még pályaszámokat írogatni. Egyébként is az ORWO csak 1964-ben kezdett termelni. Az embereknek meg volt elég baja vasút nélkül is. 

 

Szerintem a 42 (+28) vagon törzslapját egyenként kell lekérdezni. (Jó, ha ki van töltve.) Ami nem lett DB, az lehet akár DR is. 

 

Előzmény: róbertke (2491)
róbertke Creative Commons License 4 napja 0 0 2491

"Nekem viszont nincs DRG>DR átszámozási listám. " 

 

Német barátaimnak sincs, meg a Transpress könyvem sem ír róla.

  

Ezt beszéltük tegnap este telefonon kedves közös Fórumtársunkkal. 

Ő bírtokában van a 42db C4i-34 kocsi pályaszám besorolásának (2 részletre oszlik), azt olyan pályaszámokat ad a kocsijainak, amit akar :-))

Előzmény: György barát (2490)
György barát Creative Commons License 4 napja -1 0 2490

"Szerencsére" C4i-34 csak 42 db. készült, C4i-34a pedig 28. Nem kell túl sokat keresni. Nekem viszont nincs DRG>DR átszámozási listám. 

HA a DR nosztalicskák között van ilyen típus, akkor annak a száma jó lehet. (Föltéva, hogy 2-es korszakra állították vissza.) 

 

Előzmény: róbertke (2486)
róbertke Creative Commons License 5 napja -1 0 2489

DB BR 38 3559-es és vonata 1969-ből. 

alkotasu Creative Commons License 5 napja -1 0 2488

Na, akkor ad. 2.

Hogy legyen majd egy igazi, '50-es évekbeli mindenféle kocsikból összerakott sebesvonatom, vagy gyorsvonatom. (Még lakkozás alatt van a kocsi, de rövidesen kész lesz. Mármint a Schicht. Az ős PIKO-ra még kell DR matrica, ami jelenleg nincs.)

Előzmény: György barát (2480)
alkotasu Creative Commons License 5 napja -1 0 2487
Előzmény: róbertke (2486)
róbertke Creative Commons License 5 napja -1 0 2486

A több mint 1200 darabnyi C4i-30 és változataiból egy darab DDR-DR kocsit sem találok,

mintha csak a DB és az ÖBB örökölte volna meg mindet. 

 

Na de majd jön a Gyuri barátod és felsorolja a "Tuti"-t.

 

 

Előzmény: alkotasu (2485)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.25 -1 0 2485

Azt lehet tudni, hogy a C4i-34-es kocsikból, mint amilyen a Schicht Eilzugwagen volt, mely pályaszámú kocsik kerültek a DR-hez? (C4i-30 hegesztett változata)

(Ez a kocsifajta - azoknak, akik vizuális típusok:)

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165347765&t=9170303

 

Kitaláltam, hogy ha megvan a pályaszám, akkor csinálok az egyik ilyen Schicht kocsimból egy 3. osztályú változatot.

róbertke Creative Commons License 2024.05.22 -1 1 2484

róbertke Creative Commons License 2024.05.22 -1 2 2483

Villamos mozdony 254 114 P 5608-mal (személyvonattal) Lipcse Bayrischer Bahnhofban 1968. július 11 (képeslap) 

Fotó Gunter v. Hartwig

Günther Hunger, Oschatz; gyűjteménye; 

 

Előzmény: róbertke (2481)
róbertke Creative Commons License 2024.05.21 -1 0 2482

Legfontosabb információ lemaradt: 

 

Fotó: 

Maik Köhler 06.03.2005.

 

 

Előzmény: róbertke (2481)
róbertke Creative Commons License 2024.05.21 -1 1 2481

György barát Creative Commons License 2024.05.20 0 0 2480

Brékó! 

 

50 éves nyomdatechnikát tapifon kamerával visszaadni? Na, ne! 

 

Az átnézett képeken a 4. változatot csak olyan vagonokon láttam, amelyek '49-ig magánvasútnál szolgáltak. Öreg, egyedi, két- vagy háromtengelyes. A forgó-morgó zsámolyos kocsikra az 1. és a 2. jellemző. Valamint mindkét fajtára az 5. Nem véletlenül írtam a csíkozásról. De ha Te inkább csikózol... 

 

Na, én megyek ... a tollasbálba. 

 

 

Előzmény: alkotasu (2479)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.20 0 0 2479

"4. Világos táblán sötét szám."

 

Hoppá! Na, ez érdekes! Pont ilyet csináltak az akkori modellgyárak, tehát létező variáns volt. (Tudsz esetleg ilyen képet beszúrni / küldeni?)

Viszont akkor az egységesség okán én is ilyen táblát fogok csinálni a C4ü.pr13-as kocsimra. Hálám örökké üldözni fog!

Előzmény: György barát (2478)
György barát Creative Commons License 2024.05.20 0 0 2478

Szia!

Szakirodalmam (erről) nincs, idézni nem tudok.

Átnéztem néhány korabeli (nagyvasúti) fotót. "Csak" az alábbi variációkkal találkoztam:
1. A vagon oldallemezén világos számjegy az ablakvonalban - festve vagy más anyagból kivágva, rögzítve.
2. Mint az 1. - de parapeten.
3. Sötét táblán világos szám.
4. Világos táblán sötét szám.
5. Semmi. (Viszont '56 után bevezették az 1. osztályú ablakok fölött a sárga csíkot, és megszűnt a 3. osztály. Tehát egyértelmű a különbség.)

Aki bújt, aki nem ...

Előzmény: alkotasu (2472)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 2477

"ha a modellgyártó tökéletes modellt gyárt, minden felirat a helyén, akkor ez az egy miért nem passzol?"

 

Melyikre gondoltál?

Előzmény: róbertke (2476)
róbertke Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 2476

Kedves Barátom, kezdjük az elején. 

1) Nem írtam semmit. 

2) Német fórumokon is megy a vita a kocsiosztály jelölés miatt. 

3) A két legelterjedtebb német kocsitípus szerepel a képen úgy a 60' évekből. 

4) Az alul szereplő FLM kocsi is a téma trágya volt,

hogy ha a modellgyártó tökéletes modellt gyárt, minden felirat a helyén,

akkor ez az egy miért nem passzol?

Előzmény: alkotasu (2475)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 2475

Ezek részben DRG-sek, részben DB-sek. Én a háború utáni DR-esre vagyok kíváncsi.

Előzmény: róbertke (2474)
róbertke Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 2474

 

róbertke Creative Commons License 2024.05.20 -1 0 2473
alkotasu Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 2472

Arról nincs leírásod / információd, hogy az '50-es évek első felében / közepén az osztályjelző tábla hogyan nézett ki a DR-nél? A korabeli modelleken (több gyártó is: PIKO, Hruska, SCHICHT) mind fehér alapra írták a fekete pályaszámot.

 

Ugyanakkor egyetlen olyan fényképet láttam ebből a korszakból, ahol nem a kocsi oldalára festették fel a számot, hanem tábla van, egy 1952-es kép egy mellékvonali vonatocskáról. Itt pont ellenkezőleg van (ahogy a DRG-nél is volt korábban), fekete alapon fehér szám:

Persze lehet, hogy 1952-ben még nem foglalkoztak egy huszadrangú, bezárás előtt álló mellékvonalon az osztályjelzés módosításával - amennyiben egyáltalán változott.

 

Namármost hogyan is néztek ki ezek a táblák mondjuk 1956 körül?

 

Milyen táblát szerkesszek az átalakítás alatt levő C4ü-pr13-as kocsimra?

 

 

Előzmény: György barát (2463)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 2471

Nem, az megmarad úgy, ahogy azt néhai testvéremtől kaptam.

A roncsból tulajdonképpen pont az a két dolog használható, amire szükségem volt: a kasztni, és a fekete forgóváz.

Előzmény: róbertke (2470)
róbertke Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 2470

Akkor a BR 118 117-ből nem lesz V180 118 ?? 

Előzmény: alkotasu (2469)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 2469

"Ki is írta ezt a bődületes csacsiságot? "

 

Én a 007-esről írtam, hogy a ferde rész is piros volt. Te meg betetted a 006-osét. És annyit jegyeztem meg, hogy a 006-os festése nem releváns a 007-esre vonatkozólag. Azért mert a 006-os szürke volt, attól a 007-es teteje lehetett volna ezüst. De a leírás szerint szürke volt.
Azt majd kitalálom még, hogy a roncsnak a jó kasztniját a 006-os, vagy a 007-es képe alapján festem le, matricázom.

Előzmény: róbertke (2468)
róbertke Creative Commons License 2024.05.19 -1 0 2468

Ki is írta ezt a bődületes csacsiságot? 

"Ez azért nem mértékadó, mert a modellen ferde részt is szürkére festették, márpedig az eredetin az is piros volt." 

 

DR V180 006 fekete-fehér képe és a PIKO "N" méretarányú modelljének színes fotójáról volt szó.

Márpedig a Piko - a kor technológiáját figyelembe véve - tökéletesen festette le az "N" méretarányú DR V180 006 modelljét. 

 

 A fekete-fehér képet 2024.03.11.-én ide már kiraktam, amit az egyik Fórumtárs szépen meg is köszönt. 

Előzmény: alkotasu (2464)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.19 -2 0 2467

Ez igaz, de ez a 006-os, nem a 007-es.

Előzmény: róbertke (2466)
róbertke Creative Commons License 2024.05.18 -1 1 2466

Eredeti gép és a róla mintázott modell. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!