Természetesen reggel hatkor, világosban, síma vízen, csendben (mindenki alszik) se a hajón nincs zaj, se a partról nem hallatszik semmi, még egy műanyag csónak becsapódása is hallható 15-20 méterről is.
> miért nem állt meg a kabinos, amikor látta jönni a jelet, de nem látta továbbmenni?
Egy műanyag / üvegszálas építésű csónaknak és a rajta lévők utasoknak van annyi radarjele, hogy észlelni lehessen, lopakodók elleni kínai kvantum-koherens csodaradar nélkül is?
Nagy lehetett a sebességük, hogy olyan magasan is sérült a kabinos festése. Van egy olyan érzésem, hogy vagánykodhattak, milyen közel száguldanak el a kivilágított hajó mellett. (Ebben az esetben miért nem állt meg a kabinos, amikor látta jönni a jelet, de nem látta továbbmenni?)
1. A képeken szerintem az látszik, hogy a fejre állt roncsot csörlővel cibálják ki a partra a rámpán, miközben egy csomó bizonyíték végleg lereszelődhetett az érdes betonon - pedig a másik fotón ott a helyszínen a nagy piros 50t tűzoltó daru, ami egyenesen a vízből ki tudta volna venni a néhai motorcsónakot.
2. A fotók háttérében látszik szépen egymás mellé kikötve a MH három ex-jugoszláv gyártású monitora / cirkálója / aknaszedője (nem kívánt dörrlendő). Persze vannak már kém műholdak, de akkor is ... a titkosításnak nem a titkok védelme a fő feladata, hanem a titoktartás szellemének ébren tartása, mert az elg. nem alszik!
Az ESSEX-psztályt úgy méretezték, hogy átférjen a Panama-csatornán. A képen a YORKTOWN (az új, ami a Midway-i csatában elsüllyedt hajó nevét kapta), amint az Atlanti-óceánról áthalad a Csendes-óceánra, 1943 július 11-én. A hajó csak úgy fért el, hogy a bal oldalon, a szigettel szemben lévő oldalliftet (deck edge elevator) fel kellett hajtani - azt pont ezért alakították ki pont ilyenre. A Panama-csatornán a nagyobb LEXINGTON is átfért; sőt: láttam valahol egy képet, ahol 1923-as világkörüli útján a HOOD látható a csatornában. A harmadik képen a WASHINGTON és az ENTERPRISE a háború végén 1945 októberében, útban a new-yorki díszszemlére.