Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DonPrego Creative Commons License 2 órája 0 0 89778

Nekem a derekam ugrott szét egy költözés alkalmával, bnő egy kispolszkit vágott TK-ra térddel. Kemények vagyunk mint a kád széle 😀

Előzmény: BmS1 (89777)
BmS1 Creative Commons License 5 órája 0 0 89777

Hát a térd, derék párossal már meg se kíséreltük őket, egy 72-es Silver Shadow lett a kiválasztott. 

 

Korán kezded :-(

 Nekem ugyanez + váll, a motorozás, bukások "szép" emlékeztetői :-DD

 

A b.füredi veterán buliról egy nappal lemaradtam, pedig pont a Tagore sétánynál dekkoltam pár napot.

Előzmény: DonPrego (89776)
DonPrego Creative Commons License 15 órája 0 0 89776

Természetes hogy mindenki a saját lovát dícséri. Hibrid Mondeora egyelőre nincs keret.

Múltkor kimentünk TC parkoló parádéra. Lehetett menni Corvette-el, Lotussal. Hát a térd, derék párossal már meg se kíséreltük őket, egy 72-es Silver Shadow lett a kiválasztott. 

Előzmény: BmS1 (89775)
BmS1 Creative Commons License 17 órája 0 0 89775

Világos.

Én viszonylag sokat gurulok, nem olyan nagy baj, ha keveset fogyaszt.

 

A preferenciák meg változnak. Már nem izgat pl. egy P 911-es, a beszállás is gáz, a kiszállás méginkább, a legdögösebb motorhangot is csak 30 km-ig hallgatom szívesen :-DD

Előzmény: Adm (89774)
Adm Creative Commons License 18 órája 0 0 89774

A zöldet most tényleg a színre értettem. Pár napja láttam egy zöld fokát szép pasztell színe volt. 

Mindenkinek mások a preferenciái, ez nem szemellenző kérdése. Engem pl pont nem érdekel, mennyit fogyaszt, és ezzel nem vagyok egyedül.

Előzmény: BmS1 (89773)
BmS1 Creative Commons License 19 órája 0 0 89773

Nyilván mindenkinek megvan a maga becsípődése, én megpróbálok azért minél kisebb szemellenzőt használni :-D

 

A harmadik fullhibrid Mondeot nyűvöm, a családban van egy negyedik ugyanilyen.  4,0.....5,5 liter 100 km-re, 1,7 tonna körüli járgány. Nem tudok zöldebbet:-)

Előzmény: Adm (89772)
Adm Creative Commons License 20 órája 0 0 89772

Zöldet :)

 

 

Előzmény: BmS1 (89771)
BmS1 Creative Commons License 20 órája 0 0 89771

:-DD

 

...de nagyon nem mindegy, milyet.

Előzmény: Adm (89770)
Adm Creative Commons License 20 órája 0 0 89770

Tudjuk, vegyünk Fordot :)

Előzmény: BmS1 (89768)
Adm Creative Commons License 20 órája 0 0 89769

Jó, de más egy kapcsoló és más egy ilyen csőcsatlakozás. Akkor minek van benne pl hidraulikus központi kinyomócsapágy? Jó a sima külső munkahenger is, nem?

Előzmény: DonPrego (89767)
BmS1 Creative Commons License 26 órája 0 0 89768

Mindenre van magyarázat. 

A Toyota pl. élen jár technológiában, de a "gyártási költség optimalizálásban" is. 

 

Hosszú, száraz olvasmány.  Én beleolvastam.

 

https://injektor.hu/technikai-info/105-hogy-is-van-ez-16-a-toyota-es-a-lean-modszer

 

Szvsz a legjobb választás: Toyota technológia sokkal igényesebb csomagolásban.

 

Előzmény: DonPrego (89767)
DonPrego Creative Commons License 27 órája 0 0 89767

Japánoknál megszokott hogy még a kapcsolók dizájnja sem változik 25 év alatt. Lásd: ablakemelő, tükkörállító

Előzmény: Adm (89766)
Adm Creative Commons License 2 napja 0 0 89766

Sokszor megy ez a régen mindig minden jobb volt. Szintén kuplunkg, most cseréltem a Stiloban adóhengert, és örültem, mikor megláttam, hogy nem ez a régi hollanderes kötés volt a kuplungnál, mint nálad, hanem gyorscsatlakozós, kis zégerrel biztosítva. Érdekes, hogy az Avensisen még mindig ilyen van, pedig jóval fiatalabb autó.

Előzmény: DonPrego (89765)
DonPrego Creative Commons License 3 napja 0 0 89765

Szerdán lerobbantam az Avensissel: fékfolyadékszint lefeleződött, kuplung fellevegősödött. Hiába töltöttem fel, pumpáltam, semmi. Már egy éve gyanakszunk a hidraulikus kinyomócsapágyra, viszont tegnap kibontottam a letakart motorteret, meglett az összes olaj. Lehet mégse a kinyomócsapágy

https://indafoto.hu/pregonet/image/27297354-4d34bc98/user

https://indafoto.hu/pregonet/image/27297352-28d02e1a/user

BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89764

Itthon gurultam bő 350 km-t, két szép Kappát láttam. Egyik egy ritka SW volt, osztrák rendszámos

Előzmény: capa (89763)
capa Creative Commons License 3 napja 0 0 89763

Róma belvárosában két db Kappát láttam a múlt héten, az egyik még ment is :) Régi Deltát egyet. Mondjuk Thesist egyet sem. Lybra, Dedra sem volt már ott. Viszont nagyon sok van Ypsilonból, igaz ezt Olaszhonban még akkor is forgalmazták, amikor már sehol másutt. S iszonyat sok smart volt.

Előzmény: BmS1 (89751)
BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89762

.....aztán eltelt úgy 30 év.

Az aktuális "kisember nyálcsorgatója" pl. ez.

Ford Fiesta ST 1,6 182 Le.  114 LE / liter.  Jóval magasabb fajlagos teljesítmény, cserébe elég nyűgös motor.

 

 

A Ford is érti a módját, hogy kell csomagolni a portékát...

 

 

BmS1 Creative Commons License 3 napja 0 0 89761

Urak.

 

Pangás ellen..

Szinte már történelem. Fiat Uno Turbo ie, 1,4  112 Le,   80 Le / liter

Csodálatos állapot.....

 

1991. Akkoriban a kisember nyálcsorgató autója volt.  Momo kormány, szokatlanul igényes műszerezettség. AKKOR ez a teljesítmény egy ekkora autónál pazar volt.

BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 0 89760

Igen, maximalista, és nagyon szép (olasz) gyűjteménye van :-)

 

Biztos szuper lett a szakdolgozat :-)

 

üdv

Előzmény: MyKappa (89759)
MyKappa Creative Commons License 6 napja 0 0 89759

Én csodáltam is korábban, hogy nem ismeritek egymást érdiként - ő is többszörösen kappás volt és tényleg ügyes, mondhatni maximalista szakember. Régen néha-néha itt is szólt hozzá a topikban. 

( Most olvasom csak vissza, mert a szakdolgozatommal voltam elfoglalva a közelmúltig és mindent félre kellett raknom időhiány miatt)

Előzmény: BmS1 (89695)
sooty Creative Commons License 2024.05.12 0 0 89758

Előzmény: sooty (89757)
sooty Creative Commons License 2024.05.12 0 0 89757

Meglett a komplett belső. Nem is olyan rosszak a fotelek. Mondjuk jókora takarítás rájuk fér!

És közben megoldódott az első elektromos ablakok problémája is. 

A kappa vezetékköteg leírásából indultam ki, és szálanként lett végig követve a dolog. És mint ahogy gondoltam is, sehol semmi baja a vezetékelésnek. Minden iparos, jó, csatalkozik, semmi oxid. 

Mivel kizártam minden ilyesmit, maradt, hogy csakis a vezérlő modul lehet rossz. 

Fogtam a kappáét és azt kötöttem bele az alfa vezeték kötegébe. És láss csodát működnek az ablakok. 

 

Előzmény: sooty (89756)
sooty Creative Commons License 2024.05.09 0 0 89756

Köszönöm az ötletet. Mindenképp szerzek valamit. Szombaton hozom el, majd teszek fel képeket. Az egész kocsi belseje át lesz rakva....

Előzmény: rfc (89755)
rfc Creative Commons License 2024.05.08 0 0 89755

Azokból a legfiatalabb is elég öreg. Ilyesmihez hozzáférsz?

https://shop.dr-wack.com/en/products/a1-leder-pflege

Ez az öreg bőröket szépen felpuhítja és UV-védelem is van benne. Berakás előtt nem ártana alaposan átkenni (akár többször is, ha elszívja).

Előzmény: sooty (89754)
sooty Creative Commons License 2024.05.07 0 0 89754

Örök hála! Köszönöm szépen. 

Egyébként hétvégén jön meg a 166ba a vajbör belsö kompletten. Tetökárpit, szönyeg, meg minden. Utána megy a kasztnishoz festeni.

Előzmény: rfc (89753)
rfc Creative Commons License 2024.05.07 0 0 89753
Előzmény: sooty (89739)
probody Creative Commons License 2024.05.07 0 0 89752

Jó pár napig, egy se volt.

Előzmény: BmS1 (89746)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89751

Ahogy én látom, a "hétköznapi" olasz autók közül az Alfákat tartják legtovább. Vsz. a jó design okán.

Előzmény: downer (89750)
downer Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89750

Akkor logikus, hogy nincs megbecsülése a márkának, az olasz autónak összességében az említettekhez képest.

Nem gondolom, hogy az autón múlik, a mindenkori és valaha volt tulajdonosi körön talán inkább.

Előzmény: BmS1 (89749)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89749

Ez persze így van.

 

Az viszont érdekes, hogy bár a Kappa sokkal jobban hozzátartozott az utcaképhez mint az  X-  /  S-Type Jag, és kis eltéréssel kortársak, a Jaguar mintha sokkal szívósabb lenne.

Sokkal több az ápolt, napi használatban lévő példány.

 

A másik a Saab. Itt van azért 10 év eltérés a gyártás végét tekintve. Kifejezetten sok van az utakon, nálunk sem ritkaság. Bőven 100 fölötti az eladó példány.  Ha az "öreg" 900-ast nézzük, mondjuk a 80-as évek közepéről, akkor is hetente párat látni, használatban. 

Ez nincs így a Kappánál. 

Már a Thesis is fehér holló. Ezért is kár...

Előzmény: downer (89748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!