Sziasztok! Érdekelne valakit ez a Berliet? Az alváz is fémből van. Súlyos darab. 5000Ft-ra gondoltam. De csere is játszik. Főleg retro teherautó. Érdekel még Barkas, ZUK, Multicar....
Valaki szedett már szét Csepel billencset és Volvo F12-est? Csak rongálással lehet a fülkéket levenni? A Volvónál a kardántengely, a Csepelnél a pótkeréktartó akadályozza a csavarozást, ahogy látom.
Az egyik legjobban sikerült lett ez a Csepel szerintem. Részletes, jól kidolgozott, minden fixen a helyén van, és nagyjából jól is áll (a plató nekem egy picit görbe, de nem vészes). A színe kicsit világosabb, mint a fotókon, a felső narancssárgás rész a modellen inkább rózsaszínes beütést kelt.
Az újság messze a legjobb az eddigiekhez képest. Nincs benne sok rizsa, érdekes tények vannak magáról a lemodellezett darabról, a képek persze lehetnének jobbak. Ehhez képest a HC Volvo újságja papírszemét, nem pazaroltak karaktert arra, hogy a modell vonatkozásáról is írjanak.
A választás tényleg furcsa, ennél ismertebb változatot is tudtak volna kiadni, de én ennek is nagyon örülök!
Megjelent a Csepel D710 billencs. Ez az első csak magyar piacos modell, ha jól tudom ez nem jelent meg máshol, a cseh és lengyel tervek között sem szerepel.
Nagyon szép lett, jól sikerült. Érdekes a modellválasztás, még az újság is elismeri, hogy az eredetiből is csak egy létezett, a neten látható egyetlen kép arról van. Annak a piros/narancs fényezését viseli a modell.
A futóművek 4-4 bekötési pontjánál az átmenő furatokban felülről lefúrtam a rögzítőcsapok felé, majd a maradékra felülről egy illeszkedő tüskét téve, az arra mért koccintással engedett a rögzítésük törés nélkül.
Az apróbb alkatrészek többségénél eltörik a rögzítés. Itt vagy önmagában a felületre cseppentett pillanatragasztóval lehet őket majd összerakni, erősítésnek a csonkokba bele lehet fúrni 0.3-as furatokat és egy darabka vékony drótszál mehet bele teherviselőnek ragasztás előtt.
Már a küszöbön a Premium ClassiXXs 1:43 Csepel sorozata. Ugyan még csak egy-egy gyártói képpel, de már bekerültek a webáruházak "hamarosan érkezik" ajánlataiba ugyanennek a gyártónak az Ikarus 280-asával eurocentre megegyező, 74,95 €-s árával, azaz itthon a várható ár 30 000 forint.
Én egyetértek az általad leírtakkal. Az, hogy mi olcsó vagy drága, szerintem mindenkinek a saját pénztárcájától függ. Kerül, amibe kerül, de elvárható, hogy a felsorolt hibák ne legyenek. Az oroszoknál létezik egy hasonló sorozat, Legendás szovjet teherautók címmel. Hasonló megjelenéssel, újságmelléklettel, 1500 rubel (6000Ft). Mielőtt kapok egymillió mínuszt, mert idehaza elérhetetlen, vagy megfizethetetlenül drága az egyéb költségek miatt. Igen tudom, hogy drága a posta és a magyar posta még egyszer megfizetteti a költségeket +ÁFA…stb. Csak és kizárólag a minőség miatt hoztam fel példának, tehát lehet valamit hasonló ár fekvéssel jól is csinálni. Pár kép csak szemléltetésnek. Azt is tudom, hogy a magyar sorozat sok mindenben hiánypótló és köszönet érte, de ha egy modell ferde, görbe, nem érnek le a kerekei minden oldalon, az igen is ront az összhatáson.