Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Természetes hogy mindenki a saját lovát dícséri. Hibrid Mondeora egyelőre nincs keret.
Múltkor kimentünk TC parkoló parádéra. Lehetett menni Corvette-el, Lotussal. Hát a térd, derék párossal már meg se kíséreltük őket, egy 72-es Silver Shadow lett a kiválasztott.
Én viszonylag sokat gurulok, nem olyan nagy baj, ha keveset fogyaszt.
A preferenciák meg változnak. Már nem izgat pl. egy P 911-es, a beszállás is gáz, a kiszállás méginkább, a legdögösebb motorhangot is csak 30 km-ig hallgatom szívesen :-DD
Nyilván mindenkinek megvan a maga becsípődése, én megpróbálok azért minél kisebb szemellenzőt használni :-D
A harmadik fullhibrid Mondeot nyűvöm, a családban van egy negyedik ugyanilyen. 4,0.....5,5 liter 100 km-re, 1,7 tonna körüli járgány. Nem tudok zöldebbet:-)
Jó, de más egy kapcsoló és más egy ilyen csőcsatlakozás. Akkor minek van benne pl hidraulikus központi kinyomócsapágy? Jó a sima külső munkahenger is, nem?
Sokszor megy ez a régen mindig minden jobb volt. Szintén kuplunkg, most cseréltem a Stiloban adóhengert, és örültem, mikor megláttam, hogy nem ez a régi hollanderes kötés volt a kuplungnál, mint nálad, hanem gyorscsatlakozós, kis zégerrel biztosítva. Érdekes, hogy az Avensisen még mindig ilyen van, pedig jóval fiatalabb autó.
Szerdán lerobbantam az Avensissel: fékfolyadékszint lefeleződött, kuplung fellevegősödött. Hiába töltöttem fel, pumpáltam, semmi. Már egy éve gyanakszunk a hidraulikus kinyomócsapágyra, viszont tegnap kibontottam a letakart motorteret, meglett az összes olaj. Lehet mégse a kinyomócsapágy
Róma belvárosában két db Kappát láttam a múlt héten, az egyik még ment is :) Régi Deltát egyet. Mondjuk Thesist egyet sem. Lybra, Dedra sem volt már ott. Viszont nagyon sok van Ypsilonból, igaz ezt Olaszhonban még akkor is forgalmazták, amikor már sehol másutt. S iszonyat sok smart volt.
Szinte már történelem. Fiat Uno Turbo ie, 1,4 112 Le, 80 Le / liter
Csodálatos állapot.....
1991. Akkoriban a kisember nyálcsorgató autója volt. Momo kormány, szokatlanul igényes műszerezettség. AKKOR ez a teljesítmény egy ekkora autónál pazar volt.
Én csodáltam is korábban, hogy nem ismeritek egymást érdiként - ő is többszörösen kappás volt és tényleg ügyes, mondhatni maximalista szakember. Régen néha-néha itt is szólt hozzá a topikban.
( Most olvasom csak vissza, mert a szakdolgozatommal voltam elfoglalva a közelmúltig és mindent félre kellett raknom időhiány miatt)
Meglett a komplett belső. Nem is olyan rosszak a fotelek. Mondjuk jókora takarítás rájuk fér!
És közben megoldódott az első elektromos ablakok problémája is.
A kappa vezetékköteg leírásából indultam ki, és szálanként lett végig követve a dolog. És mint ahogy gondoltam is, sehol semmi baja a vezetékelésnek. Minden iparos, jó, csatalkozik, semmi oxid.
Mivel kizártam minden ilyesmit, maradt, hogy csakis a vezérlő modul lehet rossz.
Fogtam a kappáét és azt kötöttem bele az alfa vezeték kötegébe. És láss csodát működnek az ablakok.
Az viszont érdekes, hogy bár a Kappa sokkal jobban hozzátartozott az utcaképhez mint az X- / S-Type Jag, és kis eltéréssel kortársak, a Jaguar mintha sokkal szívósabb lenne.
Sokkal több az ápolt, napi használatban lévő példány.
A másik a Saab. Itt van azért 10 év eltérés a gyártás végét tekintve. Kifejezetten sok van az utakon, nálunk sem ritkaság. Bőven 100 fölötti az eladó példány. Ha az "öreg" 900-ast nézzük, mondjuk a 80-as évek közepéről, akkor is hetente párat látni, használatban.