Az 1958-ban bevezetett hatjegyű (xxx-xxx formájú) számok célja az volt, hogy műszaki, származási és üzleti információt közöljön a járműről. Ilyenképpen az UIC 12-jegyűnek "a jó édes anyja". 😎
Az adatok Lovász Gyuritól származnak, van képem is a mellékkocsik egyikéről, de az nem publikus. Gyuri adatai alapján készítettem is egy táblázatot az idegen eredetű, forgóvázas kocsikról (ami szintén nem publikus), amiben nagyrészt az ő adatai vannak, de az újabban felmerülő adatokkal kiegészítem, frissítem. Most is ez történt.
A MÁV német eredetű kísérleti vezérlőjének típusa is előkerült abból a táblázatból.
Hűűű...! Hogy Te miket találsz! Hálám örökkön örökké üldözni fog!
Azért is klassz ez a honlap, mert 3 másik, MÁV-hoz került motor mellékkocsit is megtaláltam benne, aminek a típusát eddig nem leltem: BCaxu 3922-3924: BCPost4ivS-35
A modell az egy mellékkocsi. A gyártó cég felöltöztette (zöld) álruhába IS.
A rajzon szereplő pályaszámok közül a DB 1949 és 1953 között mintegy tíz példányt a Wittfeld féle akkumotorvonattal pároztatott. A 4. korszakra ezek kihaltak.
DR:
VB 140.060 > 190 826-8
VB 140.081 > 190 803-7
VB 140.089 > 190 804-5
(1982-ig mindhárom selejtezve.)
Ugyanennek a járműnek létezett egységesített (mellékvonali) személyvagon változata is. Homlokajtóval és nyitott átjáróval.
Akkor motor mellékkocsit mintázott meg a PIKO Herr, és adta el, mint zöld kéttengelyes kocsit (is), vagy a motor mellékkocsikból közönséges zöld kocsik lettek? Van információd esetleg arról, hogy a rajzon szereplő pályaszámok mivé alakultak később?
(A PIKO katalógus mindenfélét ír, mert a korai változatokba Bi-33a-ként szerepel, de abból összesen 1 db készült, és több ilyen kocsi képét láttam. Később Bi-33-ként szerepelteti, de az hegesztett volt, valamint a tető a kocsi végénél a peron fölött legörbült. A rajz Cv-33at ír, de gondolom, hogy nem az volt az eredeti típusa, mert a motorkocsikhoz saját vezérlőket készítettek eredetileg.)
NDK forrásból nem is lehet (lesz). Ott tilos volt fényképezni. Hát még pályaszámokat írogatni. Egyébként is az ORWO csak 1964-ben kezdett termelni. Az embereknek meg volt elég baja vasút nélkül is.
Szerintem a 42 (+28) vagon törzslapját egyenként kell lekérdezni. (Jó, ha ki van töltve.) Ami nem lett DB, az lehet akár DR is.
Hogy legyen majd egy igazi, '50-es évekbeli mindenféle kocsikból összerakott sebesvonatom, vagy gyorsvonatom. (Még lakkozás alatt van a kocsi, de rövidesen kész lesz. Mármint a Schicht. Az ős PIKO-ra még kell DR matrica, ami jelenleg nincs.)
Azt lehet tudni, hogy a C4i-34-es kocsikból, mint amilyen a Schicht Eilzugwagen volt, mely pályaszámú kocsik kerültek a DR-hez? (C4i-30 hegesztett változata)
(Ez a kocsifajta - azoknak, akik vizuális típusok:)