Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 23 órája 0 2 67736

A 80-05 007 vk. 2021. októberében Keletiben, mielőtt a szerelvényével együtt (414 001) Miskolcra költözött:

 

Előzmény: hol_itt_hol_ott (67735)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 1 napja 0 2 67735

2019 nyarától 2021 novemberig a kelebiai oldal törzs vezérlője volt, 414 001-ről vezérelve. :)

 

Doku jelleggel:

 

Előzmény: HBweb hu (67730)
rm40 Creative Commons License 1 napja -1 2 67734

Egy kis érdekesség (elnézést a minőségért):

rezgaras Creative Commons License 1 napja -1 1 67733

Ezzel most megakadtam. Nem ismerem az vasvázasítás során végrehajtott változtatásokat és azok kihatását a pályaszámra. Én a favázas kocsikból indultam ki és feltételeztem, hogy a szakaszok száma (ablakok száma) a vasvázasítás során nem változott. Szóval passz.

Előzmény: V43 1448 (67728)
alkotasu Creative Commons License 1 napja -1 1 67732

Hogy teszel be 1072 pályaszámot 52000 és 52999 közé? Ha Neked sikerül, akkor biztos a MÁV-nak is sikerült, nekem nem... :-)

Előzmény: róbertke (67731)
róbertke Creative Commons License 2 napja -1 0 67731

alkotasu 1072 túl sok?

Előzmény: alkotasu (67729)
HBweb hu Creative Commons License 2 napja 0 3 67730

8005 007 (ex- Bmxt 008) REV: 2024.04.08. 

Ugye jól tudom, hogy a 007-es pályaszámával most áll majd először forgalomba?

 

http://hbweb.hu/hirek2/cikk240516-02.htm

alkotasu Creative Commons License 2 napja -1 2 67729

"Bz 52 000 –> 24-22 010-298 + 300-490 + 500-597 + 600-698 + 701-995 Bz

Bzx 52 000 –> 24-28 200-299 Bzx (egyedi kályhafűtés)"

 

Itt valami nem stimmel. Ha megnézed a Bz 52000 átszámozását, akkor közel 1000 db-nak kellett lennie a kályha nélküliből, de több meg nem lehetett. Ha hozzáadod a 100 Bzx-et, akkor már 1000-es felül lesz az ex Bz 52000-esek száma, az meg kizárt.

Előzmény: gumidani (67722)
V43 1448 Creative Commons License 3 napja 0 0 67728

,,Hogy számolod a 7 ablakot? Ha a WC ablakot is beleszámolod, akkor a 7 ablakosak a 7m tengelytávú kocsik."

 

Oldalanként ,természetesen a WC ablakát is beleszámolva.

 

A 7m tengelytávú acélvázasított kocsik nem a 6 ablakos (Bz 52000 / Bz 24-22) kocsik voltak? Vagy voltak/vannak ugyanilyen tengelytávú (acélvázas) 7 ablakos kocsik is? 

 

 

Előzmény: rezgaras (67727)
rezgaras Creative Commons License 3 napja -1 3 67727

"Bz 53000 számcsoport (késöbb Bz 24-23) : kéttengelyes acélvázasított 7 ablakos kocsik.

Nem ismerem a pontos műszaki adatait ,de feltételezem ,hogy a 8,5 méteres tengelytávú kocsik lettek így acélvázasítva."

 

Hogy számolod a 7 ablakot? Ha a WC ablakot is beleszámolod, akkor a 7 ablakosak a 7m tengelytávú kocsik.

 

Előzmény: V43 1448 (67720)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 2 67726

Pf. Akarom mondani, vszeg a Caxu volt, évre stimmel.

Előzmény: valya con dios (67725)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 2 67725

Wow. A vezérlő meg akkor a Caxu volt?

Előzmény: gumidani (67724)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 3 67724

Azt nem tudom, hogy ez megvalósult-e, milyen vezérlőkocsit használtak, mi lett a próba eredménye, stb.  

Előzmény: valya con dios (67723)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 1 67723

"24-24 800-808 Bz (ingavonati kísérlethez átalakítottak)" - uu ez mi volt?

Előzmény: gumidani (67722)
gumidani Creative Commons License 3 napja 0 3 67722

Nem garantált a hibátlansága.

 

Személykocsik:

 

Az 10 000 –> 14-20 000-078 Az

Az 16 000 –> 14-24 000-015 és 700-713 Az

Azx 19 000 –> 14-28 000-009 Azx (egyedi kályhafűtés)

 

Bz 40 000 –> 24-20 000 Bz

Bzx 40 000 –> 24-28 000-013 Bzx (egyedi kályhafűtés)

Bz 46 000 –> 24-21 008-087 (1979-ben 144-154) is Bz

Bz 52 000 –> 24-22 010-298 + 300-490 + 500-597 + 600-698 + 701-995 Bz

Bzx 52 000 –> 24-28 200-299 Bzx (egyedi kályhafűtés)

Bz 53 000 –> 24-23 005-587 + 600-982 Bz

Bz 56 000 –> 24-24 003-091 + 502-605 + 700-752 Bz

Bz 56743-56752 -> Bzv 58 000 –> 24-24 800-808 Bz (ingavonati kísérlethez átalakítottak)

Bzx 59 300 –> 24-28 300 Bzx (egyedi kályhafűtés)

 

Motormellékkocsik:

 

ABx 44 000 –> 34-28 000 ABzx

Bx 59 000 –> 24-28 091-126 Bzx

 

Poggyászkocsik:

 

Dtz 63 000 –> 94-23 000 Dtz

Dnz 64 000 –> 94-20 000 Dnz

Dnzx 64 119

Dnz 67 000 –> 94-22 000 Dnz

Dhz 68 000 –> 94-24 000 Dnz

Dhlz 69 000 –> 94-29 000 Dhlz

Előzmény: V43 1448 (67720)
V43 1448 Creative Commons License 3 napja 0 0 67721

Úgy tudom ,hogy a csehországi kocsik átvételéről a tűzeset után a K.M. lemondott ,bár nem tudom ,hogy az érintett kocsikon végeztek -e ekkor valami állapotfelmérést (a tűz során a fém alkatrészek is károsodhattak tehát lehet ,hogy az alváz is felejtős nem csak a felépítmény...).

Előzmény: FejesAntal (67668)
V43 1448 Creative Commons License 3 napja 0 0 67720

Bz 53000 számcsoport (késöbb Bz 24-23) : kéttengelyes acélvázasított 7 ablakos kocsik.

Nem ismerem a pontos műszaki adatait ,de feltételezem ,hogy a 8,5 méteres tengelytávú kocsik lettek így acélvázasítva.

 

Amúgy meg ,ha már itt tartunk: valaki esetleg tudna jellegrajzal szolgálni erről a típusról, és az 5 és 4 ablakos Bz (esetleg Az ?) kocsikról? Illetve az utóbbi két típus milyen pályaszámcsoportokba volt besorolva? Sajnos ezeket nem találtam sem a 1967-es, sem az 1975-ös jellegrajzalbumban.

Előzmény: nagyfevoz (67701)
r1232 Creative Commons License 4 napja 0 0 67719

Amióta ezt a könyvet kiadták, sok víz lefolyt a Dunán és a gépeken is voltak változtatások.

Amit ajm topiktárs írt, az úgy van ma is, de nem egységesek a gépek sem, némely funkció nincs mindegyiken.

Előzmény: róbertke (67718)
róbertke Creative Commons License 4 napja 0 1 67718

Ha netán megvan valamelyikőtöknek az alábbi könyv, nyissa már ki a M41 Csörgőnél, és nézze meg ott mit ír! 

 

ajm Creative Commons License 5 napja 0 0 67717

Újításként volt még előfűtés állás. A motor ilyenkor 850-et pörgött, ha jól emlékszem. 

Előzmény: ajm (67716)
ajm Creative Commons License 5 napja 0 1 67716

A fűtés bekapcsolása 1000-re emeli a motorfordulatot, a frekvencia 33 Hz. 

A fűtési teljesítmény korlátozás esetén 1200 V a fűtési feszültség. Egyrészt a regulátor kapcsolhatja

be, ha a motor túlterhelődik, de a vezetőasztalról is lehetséges.

 

Előzmény: GaGe (67713)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 5 napja 0 1 67715

https://youtu.be/vkecwptmkLU

 

Szóval a linkelt videón :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (67714)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 5 napja 0 0 67714

A linkelt videón kb. 15:20-nál kapcsolja be a vonatfűtést, a motor kb. 1050 fordulatra pörög fel.

 

https://youtu.be/vkecwptmkLU

Előzmény: GaGe (67713)
GaGe Creative Commons License 5 napja 0 0 67713

Nekem is ködösek az emlékeim, Csörgőn 2006-ban jártam utoljára a hatósági vizsgán :)

Lehet, hogy fűtés bekapcsolása emelte 1200-ra a fordulatot. Meg emlékeim szerint a Csörgőn van fűtési feszültség korlátozás kapcsoló is, ami állóhelyzetben csökkenti a zajterhelést (nem minta Csörgőnél nem lenne mindegy … :) ). 

Előzmény: rezgaras (67712)
rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 1 67712

Biztos ez az 1200f/p? Én valahogy 1500-ra emlékszem (a leírás sajnos nincs a kezem ügyében). Már csak azért is, mert 1200f/p az 20f/sec, amiből nem egészen triviális feladat 50 herzet előállítani. (5 pólusú generátor kell hozzá... :-)))

Előzmény: GaGe (67709)
rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 1 67711

Kösz a válaszokat. A nem fűtési célú felhasználásnál nem elsősorban a mozdonyokra gondoltam. Hanem arra, hogy a kocsikban a fűtőtesteknek mindegy az, hogy egyen- vagy váltóáramot kapnak, de a többi felhasználónak talán nem. Persze ha csak inverterbe megy, másba nem, annak is mindegy. De mindenütt inverter van?

Előzmény: GaGe (67710)
GaGe Creative Commons License 5 napja 0 3 67710

"Apropó, mi a helyzet akkor, a "fűtési áramot" nem csak fűtésre használják?"

Baromira nem érdekli a mozdonyt, mire használják az általa biztosított energiát, amíg nem lépi át az áramerősség a maximumot.
IC kocsikban is pl a 230V-os csatlakozókat is inverteren keresztül a fűtési feszültségről táplálják, de az IC+ bisztro részében is a hűtők, kávéfőző, kontakt grill stb is így üzemel.

Előzmény: rezgaras (67708)
GaGe Creative Commons License 5 napja 0 0 67709

Mindkét mozdonyon van/volt magas fűtési fordulatszám, ilyenkor 1200 fordulat/perc értékre emelkedett a fordulat.
Emlékeim szerint a motorfordulat függvényében a feszültség 1200-1500V között, a frekvencia 33-50 Hz között változott.
A megemelt fordulatszám ezt küszöbölte ki.
A remot Csörgőkben illetve például a Herculeseken is vontatási inverter van, ami fix feszültséget és frekvenciát ad, remot Csörgőkön választható, hogy 1000 vagy 1500V 50Hz, Herculeseken fix 1000V 50 vagy 60 Hz.

Előzmény: rezgaras (67708)
rezgaras Creative Commons License 5 napja -1 1 67708

A Gyík leírása szerint a fűtés számára a motor fordulata függvényében változó frekvenciát adott - gondolom valamennyire változó feszültséget is. Volt benne egy beállítás a nemzetközi vonatok számára, ami a motor fordulatát folytonosan a maximumon tartotta és így állandó frenvenciát és feszültséget adott a vonatfűtésnek. Gondolom, ez valamennyire megmutatkozott az üzemanyag fogyasztásban is. A másik dízel, aminél a főmotor adja a fűtést a Csörgő, feltételezem, hogy ott nem volt ilyen fokozat.

 

Apropó, mi a helyzet akkor, a "fűtési áramot" nem csak fűtésre használják?

Előzmény: Vendégsín (67707)
Vendégsín Creative Commons License 5 napja 0 4 67707

Az így kialakult fűtési feszültségekhez kellett utóbb alkalmazkodni a dízelvontatásnál.

 

 

Az így kialakult vontatási ármnemekhez/fűtési feszültségekhez kellett utóbb alkalmazkodni a biztosítóberendezések sínáramköreivel, és utóbbiak "tűrőképessége" korlátozta a dízelvontatás vonatfűtési lehetőségeit.

Előzmény: rm40 (67705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!