Keresés

Részletes keresés

Munthe Creative Commons License 4 napja 0 0 18143

Így van. 🙂

Előzmény: Főnix 500 (18142)
Főnix 500 Creative Commons License 4 napja 0 0 18142

Hehehe..

Ilyeneket nem mondtam...

Ördög nem festek Én... 

DDD

(S ne is térjünk el..

Nem rólam van szó)

 

De te valahogy mindig

erre próbálsz " terelni"

Fogadd el:

Volt "nagymotorom" is,

( Nem egy alkalommal)

sose volt baj....

Használtam is.

Nekem nem vált be,

másnak igen ..

 

Ez olyan,mint terepesnek

a sportgép,

chopperesnek a moped...

Speedmotorosnak

a lassú veterán ..

 

Nem "az a Fajta" motoros..

Nem válik be..

No, sokféle motoros s jó a lényeg ☺️

Előzmény: Munthe (18141)
Munthe Creative Commons License 4 napja 0 1 18141

Én kifejezetten a nagy köbcentis motorok kulturált használatára gondolok.

Biciklis, gyalogos is lerészegedhet.

Az erősebb motorok használata sem ördögtől való dolog.

Előzmény: Főnix 500 (18140)
Főnix 500 Creative Commons License 4 napja 0 0 18140

Így van...

Sőt, simsonnal

Németből Törökország át

Egyenlítő alá Gibraltárnál vissza...

Németbe....

 

https://youtu.be/Jo2fens7sj0?si=dnYfbPD73KJTT57S

 

Sőt, most ezt kb. Ezt utat járják Babettával

jelenleg Nyugat felé ...

S vannak akinek az a túra, hogy pályán

letudja a bő 800-1500 km,

kerül 100- 150 km ert, (-ért).

Van aki ott alszik, de ez is ritka.

 

Vannak ismerősök, aki reggel 6 kor indul,

megkerüli a Mecseket, Vagy elmegy Pilisbe,

de már 17-18- ra itthon van,

s nem áll meg sehol, max tankolni,

vagy úti batyujábòl enni valamit.

 

S megint vannak

akik csak Ausztria, Szlovákia,

Szlovénia és Itália jatszik, de úgy,

hogy utánfutón a nagy motor,

asszonnyal, kocsival...

Persze, ők néhány napra mennek ilyenkor.

Kint mennek szűk, kb 200 km, aztán futó, s haza.

S így van 1500- 2000 km s nagyobb motoros túra.

 

(Számomra ez 200 km.)

S volt olyan ismerős is,

aki Spanyol és Madeira területre mentek repülőn,

meg hajón (motor is) s meg akart arról győzni,

hogy 12- és 15 ezer Km- es motoros túrát csinált...

Miközben talán jó ha összesen

180-250 km kerültek Ibériai fennhatóságában...

A többi repülőgépen meg hajón ülve töltötték....

Szerintem az a valódi motoros túratáv,

amit valóban motort vezetve töltöd.

 

S igen volt olyan motoros ismerős is,

hogy 2-3 órán belül le akart, s elment pályán,

chopperrel  sok- sok alkalommal

130- 150 km/h átlaggal..

Mert Neki meg az volt a fontos,

hogy  délután 5-6 sátor, s az első sorokban,

részeg legyen mihamarább,

("7 -re, már  csápolni, hányni akarok")

s másnapossan, vagy aznapossan

vissza u.i. dolgozni..

De azonkívül még soha nem ment

máshová sem országút,

sem városban nem hajlandó motorra ülni...

 

S ismertem olyanokat is, hogy csak terepen mentek,

Dunáig, vagy Mátra lábáig,

avagy első esés,

Vagy nagyobb motorkárig, defektig...

Aztán sátor, vadkemping,

s vissza másnap ..

 

Végülis mindegy, hogy mivel mész, mennyit,

s ezt gyakran a ráfordított idő függvénye.

 

Részemről 

Szeretek utazni, szeretek bòklászni,

Viszont jó az is, ha kerül az ember...

Viszont furcsa, hogy a pályát

bő 50 km után megunom.

Ezért, meg hogy egyedül vok a gépen,

s szeretek kis utakon lassan túrázni,

elég a kicsi.

De mivel ilyen vagyok,

több szabadidőt igényel a motorozás,

S viszont jobban kikapcsol is.

 

De ennek ellenére elismerem mások

motoros túráját stílusát,

motorját ... Teljesítményet.

De mint idő, túra felszerelés, táv,

kényelem, sebesség, utas, stb.

Nem kicsit befolyásolja hogy

Kinek mi,milyen motor az ideális.

S azt hogy meglássuk 

-a saját világunk túl-,

hogy kinek mi a jó?

Na, azért nehéz,

önmagunk túl jót látni,

Segíteni....

 

(Szerintem nem a motor mérete,

cm3 adja meg a motoros " nagyságát")

 

De ezért is széles az országút!

Sokfélék Vagyunk! 😉☺️

 

 

 

Előzmény: Munthe (18139)
Munthe Creative Commons License 5 napja 0 1 18139

Vannak extrém esetek, mikor egy Simsonnal két fiatal keresztül szeli az USA-t, de azért egy 7-10 napos, kétszemélyes túrára, magashegyek között ideálisabb egy hatszázas, vagy nagyobb motor.

Én is sokszor mentem el motorozni egy napra. Hajnalban indultunk, éjjel érkeztünk, mert ennyi időnk volt és 6-800 km-t gurultunk. Az is nagyon jó. Meg az is, mikor lépten-nyomon megállunk a kismotorral.

A motorozásban az a jó, hogy mindig jó - ha nem esik az eső.

Előzmény: Főnix 500 (18138)
Főnix 500 Creative Commons License 6 napja 0 0 18138

 

Kérdés Ki,mit tekint túrának? 

S a többi főbb kérdés:

 

-Mekkora táv/ nap?

 

 

-S mennyi látnivalóval?

 

-"Csillagtúra"?

 Egy adott kis területre gyorsan,

 körbe motorozzuk, s 2, max 3 közeli cél,

 (10-50 km-en belül) oszt vissza?

 Avagy még annyi sem?

 Kevés idő, nagy táv/ kevés pénz, ritkán szállás.

 Egyedüli pályázás, rohanás.

 Nagy gyors motor, esetleg külföldre jellemzőbb.

 Avagy gyorsan elmész pár órára félnapra,

 két pálya közeli helyre, esetleg "úti batyus" élelem,

 (pl szendvics a táskában) s már jössz is vissza. 

 A túra 70-75% pálya, vagy országút, nagy tempóval..

 

 

-Avagy megyünk, s közben sok megálló?

 Azaz egy térséget körbemotorozunk,

 s már az úton is lesz megálló,-AZAZ "Nagy Körút"?

 (Van Aki úgy ismeri Pontról-Pontra túra)

 Tájegység, vagy ország, esetleg országot megismerni?

 

 Számomra inkább ez jellemző.

 Sok látnivaló, ritka tájak, kis utak, szállás, sokrétűbb,

 színesebb látnivaló, szállás, sokkal több időt igényel. 

 De jobban kikapcsol, s a tájat is van idő élvezni,

 sőt a társaságot is. Megismerni, viccelődni is.

 Tehát társasra több idő javasolt...

 

-Van Reá idő? -Pénz?

 

-De mekkora távban?

 

-Mit s mennyit akarunk megnézni?

 Megállók, annak száma, mi a cél?

 

Stb.-Stb.

 

 

 

Ezek mindenkinek más az igénye, s ezek bizony,

 más tempót, más motorhasználatot kérnek.

 

Pl ha egyedül is megyek, felderítek, nézelődök, kerülök,

nem vagyok a Csillagtúra híve akkor sem.

Munthe is ha egyedül Csillagtúrázik, a naggyal megy,

-ha velem, akkor inkább a kisebbel,

de ritkán a naggyal is.

Itt már inkább a pakolhatóság és táv is közrejátszik..

 

De legyen némi "szakanyag is arról amit pedzegettetek,

én pedig dióhéjban elkezdtem kibontani:

 

Túratervezés | motorostura.hu

 

Hány motorra van valójában szükséged? | motorostura.hu

 

Csomagolási lista V2.0 | motorostura.hu

 

Csoportos motorozás | motorostura.hu

 

Jelek | motorostura.hu

 

Munthe Creative Commons License 6 napja 0 0 18137

Én is főleg szaladgálni használom, de ha Főnix szervez egy kirándulást, szívesen felpakolom a kis Ybrahimot.

Nagyobb utakra én is az NC 750-est használom.

Előzmény: vfrtom (18136)
vfrtom Creative Commons License 6 napja 0 0 18136

Én pont munkába járásra vettem, meg ide-oda szaladgálni. Ha menni akarok/akarunk arra ott a vfr. 

Előzmény: Munthe (18134)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18135

Azért van a

váltós B125 jogosultsága,

S igen, aki motorozni akart,

levizsgàzott, sőt nagyobbra is.

Szerintem van létjogosultsága,

de gyakorlati oktatással.

Ma ahogy jöttem dolgozni,

van egy taxis ismerősöm

Aki rengeteg jogsija van, vezet ..

Csak motorra nincs,

sőt álma lett egy "nagy burgonya"

sok kis robizas után, beiratkozott,

s napokban teszi le a nagy "A" kat.ot.

Elmondta, hogy réges-régen,

szociban ment pár kört mzvel,

de amit most kell tudni, csinálni 

Nagy hondával pályán...etc.

 

 

Előzmény: Munthe (18134)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 1 18134

Nem hiszem, hogy váltós motort vesz az, aki munkába járásra használja. Ha motorozni akarna, már levizsgázott volna. Persze, páran biztosan ráéreznek az ízére, de biztosan nem sokan.

Előzmény: Főnix 500 (18133)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18133

Pontosan, 

De majd még ennyire se...

Mint volt...

Egyenlőre itthon a B125 -nél van

választás, attól függ mivel vizsgázol,

még, váltós, nem váltós géppel...

Lengyel - Román etc. Rendszerben

"csak váltó nélküli" motorra,

azaz Robira adják meg..

B125 öt, igaz minden "macera" nélkül...

Előzmény: Munthe (18129)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18132

Még...

 

Előzmény: abes (18130)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 1 18131

Az meg a másik. 😄

Valószínűleg ezeket az új motorosoka 6.30-8.30, majd 16-18 óra közötti időszakban látjuk. Kirándulni, munkahelyen túli távolságokra nem sokan merészkednek közülük.

Előzmény: abes (18130)
abes Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18130

Ennyi.
Főleg, hogy váltós motort továbbra sem lehet B125-tel.

Előzmény: Munthe (18129)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18129

Akinek van 125-ös motorja, nem azért vette, hogy kivívja az 1000-es, vagy anál nagyobb űrtartalmú motorosok elismerését. Csakis élvezetből, szeretetből hajtjuk, kirándulunk vele. Semmi sem változik ezzel kapcsolatban a jövőben.

abes Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18128

"S a 125-ös nek végleg oda a Becsület!"

Volt? :-D

Előzmény: Főnix 500 (18127)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18127

https://www.sportmotor.hu/magazin/b125-szlovakia-romania-lengyelorszag

 

Így nem kell rendezni az SM kat. 

Kivégzik..kivérzik..

 

Mindenki majd 125- ös robit nyomja...

Akinek B jogsija van..

Átmenetileg, amíg Újdonság...

 

 

S a 125-ös nek végleg oda a Becsület!

Nem tudnak kanyarodni, sem más..

Értéke, tisztelete nulla lesz...

(Ja s váltani se kell..

Mert nem is tudna..)

Ez van...

Figyelni kell rajuk jobban...

Tény...

 

 

De maradok az a

"váltós tisztelen, értéktelen"

Kismotoros akkor is.

Motoros összejövetelekre

-Eddig se, utána se-

ezért sem járok...

Munthe Creative Commons License 2024.04.28 0 0 18126

Tegnap olvastam. Már évek óta mondja egy barátom, hogy ez a jövő. És más egyebeket is szokott mesélni, amiből valami bejött, valami nem... szerencsére.

Szóval ez a demokrácia.

Előzmény: Főnix 500 (18125)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 18125
Előzmény: abes (18116)
abes Creative Commons License 2024.04.27 0 0 18124

Lamdaszonda, TPS szenzor.
stb, stb.

Előzmény: vfrtom (18123)
vfrtom Creative Commons License 2024.04.27 0 0 18123

Üdv. Vettem egy 2007es 125 YBR-t injektoros. De melegen nincs alapjárat. Amúgy jól megy, van egy kis szelephang. Mi lehet a gond? Gondolom elsőre gyertyacsere, szelephézag állítás. Esetleg még valami?És lenne-e esetleg valakinél service manual?

abes Creative Commons License 2024.04.26 0 0 18122

:-D

Előzmény: Munthe (18121)
Munthe Creative Commons License 2024.04.26 0 1 18121

Miattad megy tönkre a Motron szalon. 

Előzmény: abes (18120)
abes Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18120

Ha ti vesztek én nem. :-D
Ha már 125 akkor csak a Honda CT125.

De 125-s van, minek még egy?

Előzmény: Munthe (18119)
Munthe Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18119

Ha te veszel, én is. :))

Előzmény: Főnix 500 (18118)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18118

 

Simán.. no..

Azért egészen bejött ez Motron X Nord 125.

Nekem, tetszetősebb, mint hittem.

Eltudnám képzelni 5X környékén, szép kis ló.

KTM Duke 125 után...

Főleg ha 150 kg-ra levinném a súlyt/13 lóval.

Tehát nincs oldaldoboz, bukóvas, Se plexi...

 

 

Motron X-Nord 125 2021 🏍 Prueba / Test / Review | Caballero Motorista - YouTube

 

Prueba Motron X-Nord 125 | Test Review en Español | Opiniones (youtube.com)

Munthe Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18117

Ez csak egyet jelent: a hatalom mocskos és retteg.

Előzmény: abes (18116)
abes Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18116

Megy az már arcfelismerés nélkül.

https://www.youtube.com/watch?v=uReVvICTrCM

Előzmény: Munthe (18115)
Munthe Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18115

Teljes ellenőrzést akarnak felettünk. Teljesen betegek a vezetők.

Kínában megy a büntetés, ha lelépsz a járdáról, mert az arcfelismerő rendszer rögtön beazonosít.

Mi elég jóban vagyunk Kínával, ugyan, mi mást várhatnánk a jövőben?

Tényleg elég lesz egy 125-ös motor..., agy egy bicikli.

Előzmény: Főnix 500 (18113)
Versity Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18114

Biztosan jók! Azért a benzines masinák gondolom még hosszú ideig velünk maradnak,azért nem olyan egyszerű az átállás. Sokan nem is engedhetik meg maguknak az elektromos járműveket.. Meg valljuk meg az őszintét,ez megint csak egy üzlet,valami újat megint megpróbálnak eladni a népnek. Jó drágán. Bútítanak minket...ami idáig volt az szar...ez a jövő..🤣. Megvan a maga létjogosultsága az elektromos autónak az biztos. Csak ne próbálnák idővel ellehetetleníteni a régi technikákat. Mondjuk,pl nekünk nem lenne rossz egy elektromos autó. A feleségem szinte ki sem mozdul a városból,max a régi falunk,vagy Tb ritkán. Cirka egy 25 kilóméteres körben autókázik. Viszont a napi rutin,hogy reggel autó beindít,majd az iskolánál leállít. Újra beindít,munkahelyen leállít,majd délután iskola leállít,újraindít,majd haza leállít+utána ide-oda hozza viszi a gyerekeket,mindezt egy kb 5 kilóméteres sugaru körben. Ezt hívják autógyilkos használatnak. Igazából be sem melegszik. A Ford a gázolajos,annak sem használ, Dacia igaz benzines ,de részecskeszűrő meg miegymás....nem egészséges eggyiknek sem. Tehát ideális lenne egy elektromos autó. Otthon mindig tudod tőlteni,oszt jól van. Nekem is pont megfelelne egy elektromos robogó😁...9kilóméterre van a munkahely. Sajna nincs kerékpárút,és erős forgalom van az uton,ezért nem merek bicajjal járni. Ha lenne annyi pénzünk,amennyi nincs😂..akkor tök jó opció lenne,hogy van mondjuk a Dacia hosszabb távra,nyaralni,kirándulni,és a városi hajszára meg lenne egy elektromos autó. Környezetvédelmi szempontokat nem nézem,mert azért az elektromos is csak "pillanatnyilag nézve zöld". A védákat meg leszarom...nem járok gyorsan😉!

Előzmény: Főnix 500 (18113)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!