Holland cég, japán motoralkatrészekre specializálódtak, óriási raktárkészlettel. Ami náluk nincs, azt csak Japánból vagy valamelyik ázsiai marketplaceről lehet beszerezni. Nem egészen olcsóak, és gyakran lassúak*.
*: az a sanda gyanúm, hogy néha nem mondanak igazat a raktárkészletről, néha olyan rendelések ragadnak be, aminek minden tétele "on stock". Ez náluk valszeg azt jelenti, hogy beszerezhető, azaz beszerzik neked Ázsiából, aztán majd amikor megérkezik Hollandiába a konténer, kiküldik neked a cuccot. Valamikor.
(Lekopogom, eddig minden megjött amit rendeltem náluk.)
Mielőtt nagyon belebonyolódsz, hogy a Yamaha hogy kódolja a cikkszámokat, nézd meg a gyárit, mondjuk a Yamahánál (mert ugye amit most nézel, az nem japán piac, hiszen 5LY1 a modellkód, a többi nem számít, azok csak típusok, nem azok alapján rendel az ember alkatrészt):
Aztán lepődj meg azon nyugodtan, hogy bemész az első robogóboltba és kapsz cuccokat a blokkodhoz, de attól még kapsz.
Persze lehet, hogy a tiéd nem pont ez a modell, de ott sincs nagy rejtély, a modellkódot kell figyelni, ami mindig négy karakter, és a típustáblán is rajta van.
Ha a tiéd japán piacos, akkor 5AU2 lehet, vagy 5AU3, ha egyéb piac, akkor 5LY1. Az 5LY1 és az 5AU3 blokkja között maximum a szívócsonkban lesz különbség.
Ezután a yamahánál megkeresed a cikkszámot, és benyomod mondjuk ide (mert ez gyors és EU, nem áll a cuccod heteket a vámon):
Vagy direktben rákeresel a CMSNL-en, mert az olcsóbb, velük annyi szokott lenni, hogy ha beakad egy alkatrész, akkor akkor küldik a csomagot, mikor megjön, nem igazán lehet elintézni, hogy akkor nem kérsz egy tömítést, és nem vársz egy hónapot. A németekkel ez egyszerűbb.
Ha megtalálsz egy cuccot, merő kíváncsiságból kattints rá, hogy mikhez jó, aztán ott fogod látni az összes azzal szerelt modellt.
Pl. a membránháznál az összes európait is, a tömítésnél meg csak a régi Minarelliket. De még a forgattyúsháza is ugyanaz lesz, mint egy Apriliának pl.
De nekem semmi bajom azzal, ha a világ legbonyolultabb webshopjaiban keresgéltek lelkesen ötletelve olyan dolgokat, amik mindenhol vannak. De azért ezekben inkább olyan dolgokra érdemes vadászni, amik erősen ázsiaspecifikusak, pl. csomagtartókra meg kiegészítőkre.
És akkor mi van, ha még a főtengely sem ugyanott van benne a felső síkhoz képest? Mert valamiért nem ugyanott van, hiszen nem adja ki egyik gyári kombóval sem a megfelelő méretet. És ezért lehetett mindig is túl nagy a sűrítése.
Köszi, szerintem itt ugyan az van, mint amit az európai boltokban kapni. A másik 2 említett lehetőséget majd megnézem. A rakuten elsőre útvesztő, csak de vagy uk, jp nem elérhető.
Az európába szánt 50cc 2T Yamaha robogók, mint pl jog fekvő minarelli blokkosak. Ez is hasonló kinézetre, de az alkatrészek a méretek miatt nem csereszabatosak. Kaptam pl szívócsonkot, de membránt meg tömítést hozzá nem találok. Tömítés persze megoldható.
Kiderült? Semmilyen más piacon nem volt Vino, csak Ázsiában. Miért lenne az gáz? Kasznielemeket és felnit nem fogsz kapni hozzá újan, de szerintem nem is akarsz ilyeneket újan venni.
A többi része nem tér el, az európai modellektől, simán lehet benne olasz vagy francia blokk, mint ahogy a Franciaországban gyártottakban is lehet olasz vagy japán. A belpiac a nagyobbaknál tud komoly gond lenni.
Az a helyzet, hogy nincs adatom a százashoz, de amit látok, hogy a Vespa és a Zip 100 forgattyúsháza nem egyforma, ami azt is jelentheti, hogy nem lehet úgy összerakni, hogy jó legyen.
Különböző vastagságú gyári hengertalptömítések vannak, ki kell mérni, hogy mennyit áll ki a dugattyú és a megfelelőt kell belerakni. Gyártani nem kell semmit.
Nincs olyan, hogy kezd megszorulni. Az egyszer megszorul és vége van. Ehhez nem kell az olajadagolásnak rossznak lennie, sok oka lehet.
De ha az olajozás rossz és azért szorult meg, azon a keverék nem fog segíteni, csak televeri a forgattyúsházat is morzsalékkal, vagy ha sikerül jól eltörni a gyűrűt, az mehet felfelé és lefelé is.
Azt meg épeszű ember nem várja ki egy csővel a szájában, míg azon a csövön lefolyik a benzin. Ha nincs legalább egy vákuumpisztolya, akkor bedug egy fecskendőt és kihúzza, aztán kitámasztja.
Ez egy Minarelli blokk. Ebben jellemzően semmiféle bowden nincs az olajszivattyúnál. Állítani sem lehet rajta semmit, a légtelenítője pedig az oldalán van. Itt talán a legfontosabb dolog, hogy egy műanyag alátét van alatta, aminek a helyére nem nagyon jó más, szóval célszerű nem szétroppantani.
5 perc alatt 3 ml, az sovány lesz, 5 körül kell lennie, de mivel a fordulatszámot nem tudod mérni, mást sem érdemes. Ha változik a mennyiség, akkor nem lesz baja.
Köszi az infókat. Jelenleg a visszacsapó szelep alá várom a tömítést, így nem indítható. Addig átnézem alaposabban a karbit. Jelentkezem az eredményekkel.
Leereszted az üzemanyagot a tankból. Az 1L-keveréket betöltöd a tankba.
Leeresztés: A benzincsapra menő vákumcsövet és a benzicsövet is lehúzod a karburátorról.
A vákumcsövet megszívod , a benzincső végét meg egy kannába belengeded.
Amíg szívod a csövet, addig folyik a benya.
Ha leeresztetted , csövek vissza, 1L keverék a tankba, és úgy járatni. Ha ne szorul meg /nem gyengül el fordulaton/ akkor valószínű olajadagoló rendszerrel van a gond.
Olajozó működésének másik ellenőrzése: Elindítod a motort, a karburátorról az olajozóról jövő vékony csövet lehúzod. Figyeled az olajozó cső végét, hogy alapjáraton illetve fordulaton csöppen-e folyamatosan /adagol-e/ belőle az olaj. Ha a fordulatszám növelésre több olaj csöpög akkor valószínű jól működik.
3000-es fordulaton 5 perc alatt 3ml-t kell adagolnia. Fogd fel egy kis edénybe:cólás kupak bőven elég az kb 10ml-es. Utána fecskendővel felszívod és megnézed mennyi lett.
Ha az olajozó nem működik, akkor vagy mindig keveréket töltesz a tankba, vagy megjavítod az olajozót.
Ha az olajozó jól működik, akkor simán fel lehet tölteni a tankot teljesen benyával.
Általában a következő hiba szokot lenni az olajozóval:
Elszakadt a gázbowden olajozó részre menő ága. Bowdencsere.
Megnyúlt a gázbowden olajozó részre menő ága, ezért fodulaton /gázhúzáskor/ nem nyitja eléggé az olajozó szerkezetet, nem kap elég kívánt mennyiségű olajat a karbi. Bowden utánállítás, vagy bowden csere.
Elkoszolódik a cső és nem tud átjönni rajt az olaj. Csövet lehúzni az olajozóról és kitakarítani, /ez is megkeményedik egy idő után/ vagy cserélni.
Kevés olaj van az olajtartályban, ezért amikor dombra mész a tartály lefolyócsöve levegőt kap és ilyenkor fellevegősödik az olajozó rendszer és nem szállít olajat. Megoldás:fel kell tölteni olajjal a tartályt és le kell légteleníteni: Az olajozó szerkezet legmagasabb pontján oldalt van egy kis csavar, azt ki kell csavarni és megvárni míg ott elkezd kifolyni az olaj /nem jön már levegő buborék/, akkor el lehet zárni.
Az olajozó szerkezet fogaskereke lefogazódik. Csere.
Köszi. Még korábban szétszedtem a benzincsapot, tiszta volt. Az áteresztő képességét úgy néztem, hogy lehúztam a karbi felé kimenő csövet, és lenyomtam a berúgókart. Jelentékeny mennyiség bugyogott ki már egy rúgásra is.
Az olajozást hogyan lehetne ellenőrizni? 1:40 keverékhez nagyon kevés olaj kell. A dugó megragadást hogyan lehetne kiszűrni?