Keresés

Részletes keresés

Hy Creative Commons License 2024.05.08 0 0 109086

Igen, 1-ről beszélünk.
A prolitika elszabotálta a vasúti hidat 1945 óta folyamatosan.
Az utóbbi 14 évben -sajnos- A Qrbány Szeged ellenes prolitikája csak igérget, és akadályoz.
Kapott volna a város a déli vasút+híd fejlesztésére EU-s pénzt, ha a hozzá való banki kölcsönhöz a kormány-garanciát megkapja.
Ehelyett nyomorszintre csökkentette a Város buxáját.
Még az ELI építését is blokkolta volna, az E-tömegközlekedés fejlesztésébe is 1000rel belekötöttek!

A 136-os projekt a 150-es leállása miatt kényszerhelyzet. A köze, a déli-vasút régi elhanyagoltsága, amit 10 éve már emlegettek, csak a híd nem akar alapleköveződni az Istennek sem!

Előzmény: AKF996 (109078)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 109085

Ezen kijelentéseid nagy része is hit kategóriája.

 

 

A betáppal kapcsolatban érdemes a kivitelezőtől megkérdezni,hogy mi tart ennyi ideig,bár a pálya és a többi elemei is pont ilyen Luca széke,most is folynak tereprendezési és egyéb földmunkák.

Előzmény: AKF996 (109082)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 109084

Most van egy valahogy megtervezett, valahogy haladó projekt. Vagy van valamilyen infó arról, hogy halad, vagy marad a példák keresése, hogy ebben az országban, ebben az időszakban hogy halad egy projekt. Amitől persze még nem biztos, hogy úgy is lesz, csak épp nem túl valószínű, hogy az elmúlt pár évhez képest most bármi változott volna. Itt sok idő, míg egy fizikailag járható vágányhoz- amúgy külföldi, talán még jobb nevűnek is mondható cég - összerak egy valóban használható berendezést. 

 

 

de ez is olyan hogy az embernek olyan érzése van, szinte csak kishazánkban történhetnek meg ilyenek büntetlenül. 

 

Egészen addig, amíg kicsit szét nem néz külföldön, és nem talál hasonló dolgokat pár országban. 

 

ha lenne rá akarat, nem kéne hogy egy párszáz méternyi vasúti pályaív kiépítése évekig tartson, még mindenestül se.

 

Tény, hogy elég lassú a tempó. Amit itt kritikus dolognak tartok, az a 140-esbe való bekötés berendezése. A 136-os esetében a napi 10 személy+a meglévő tehervonatok mellett még csak-csak megoldható lenne berendezés nélkül, kis sebességgel haladni egy darabig, a fővonalon már érezhető lenne, ha az óránként 2-3 személyszállító vonat lassítana rá az elágazásra, illetve itt nagyobb botrány lenne egy rossz irányba terelt, vagy nem időben megálló vonatból. 

És persze lehet azt mondani, hogy valahol berendezés nélkül mennek viszonylag nagy sebességgel a vonatok - ez a 154-es esetében hosszabb ideje fennálló rendszerrel, és óránként 1-2 vonattal még elmegy, újonnan egy nagyobb forgalmú részen már annyira nem biztos, hogy jó ötlet. 

 

Persze van olyan EU-s ország ahol jól elvannak egy ideje működő berendezések, meg jelzők nélkül is. Aztán jön egy olyan eset, mint a tavalyi görögországi. 

 

 

 

 

Előzmény: AKF996 (109083)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109083

"Úgy gondolod, hogy ez így történne? Példák erre (Érd alsó elágazás), meg az ellenkezőjére (Dorog, Preymesser elág) is vannak."

 

Sajnos tele vagyunk negatív példákkal, Érd alsó minősíthetetlen volt időtartamilag, de ez is olyan hogy az embernek olyan érzése van, szinte csak kishazánkban történhetnek meg ilyenek büntetlenül. Ettől függetlenül, ha lenne rá akarat, nem kéne hogy egy párszáz méternyi vasúti pályaív kiépítése évekig tartson, még mindenestül se.

Előzmény: Fizolti (109079)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109082

"Csak az ép a betáplálási oldal hiányzik."

És mi tart ezen még egy évig?

 

"Az,hogy csak a MÁV-tól vehetnek villamos energiát,így nem a piac határozza meg az árát."

Ez mindig is így volt, semmi újdonságot nem mondtál. A MÁV árait pedig az határozza meg, hogy honnan, milyen gyorsan, és főleg milyen áron és mennyi energiát sikerül beszerezni, szóval végső soron még ha közvetve is, de a piac határozza meg az árakat. Az energiaválság idején nem csoda, hogy az egekbe mentek, ami egyébként már régen megszűnt. Nem is dízeleznek annyit fölöslegesen a magánok a villamosított szakaszokon.

 

"Nemcsak Rendezőtől/ig Dieseleznek,hanem akár az egész 300 km-en."

Épp az, hogy egyre kevésbé. Te a korábbi évek dízelezési volumenét látod még mindig? Csak mert valószínűleg akkor russzul látod.

 

"De alapvetően Kkfháza a trakcióváltó állomás."

Volt, főleg amíg a 155-ön mehettek még vonatok. Aztán az elmúlt lassan 2 évben már fokozatosan szoktak át a rendezőig. Illetve ha nem is mindig kifejezetten odáig, de Dorozsma és Szatymaz is egyre többször lett átadó-átvevő pont az utóbbi időben. Tehát már nem Fh az elsődleges pont (a nem Cargo-s vonatoknak legalábbis). 

 

"Normális gépek még a CER-es remotok,a felújított Szergejek meg a Ludmillák és a Metrans EuroRunnerei."

Csak az utóbbiak, amúgy ez már nagyon relatív. A gyenge szegedi Szergejek mióta számítanak normálisnak a tranzitteherek élére? Nem mintha olyan nagy teljesítmények kellenének a teljesen sík, eleve Vmax 60-ra, de azért vannak pl több mint 2000 tonnás kokszvonatok is - amiket mondjuk szerencsére a Cargo visz általában 285-ösökkel - illetve rengeteg Kocúr is dolgozik sajnos a vonalon, amik minden, csak nem erősek.

 

"Ja,az odavezető darabon,meg a föld alatt a víz tudja,hogy nem mehet alá."

Tényleg nagyon nehéz dolog manapság megoldani a vízszigetelést párszáz méternyi vasúti pályánál... Főleg hogy ott van közöttük az osztrák-híd régi magastöltése, aminek szintén van azért valamennyi 'alapja', még ha ezer éves is.

 

"Igen,az üres rezes vonatokon nagyon kevés vizsgálni való van."

Metrans konténernél is volt már, hogy nagyon gyorsan beengedték, ami mondjuk érdekes.

 

"Mivel nem EU tag,vannak kötelezettségek a határon,azt nem lehet rugalmasabban kezelni."

A vámvizsgálatokat lehetne gyorsítani, rugalmasabbá tenni a két ország közötti államközi megegyezésekkel. Igaz, itt a feltételes módon van a hangsúly, de ha lenne rá valódi akarat. Nem is a papírozásokra gondoltam itt nyilván, hanem a vizsgálatokra, amik a tartózkodások legnagyobb okozói.

Előzmény: 1047 005-2 (109080)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109081

"Mikozben 33-35 éves korú trolik is forgalomban vannak (és azokra is muszály most költeni, mert annyira rossz állapotban vannak, es nincs semmi más helyettül)"

A minap a T-615-ösön utaztam. Siralmas. A4-es utastájékoztatás, a csuklóharmonikán akkora hasadások, lyukak, hogy ki lehet rajta látni/beeshet az eső ... :-(

Előzmény: 7-es troli (109072)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 109080

"És addigra a nyár folyamán akár meg is épülhet a kapcsolódó delta íve."

 

Megépülhet,de nem fog,bizberileg meg főleg!

 

 

 

"fizikailag itt is megvannak már szinte mindennel. "

 

Csak a ép a betáplálási oldal hiányzik.

 

 

 

"Hogyan is kapcsolódik ez ide?"

 

Úgy,hogy Kelebia felé újra Dieselezve is van lehetőség vonatozni.

 

 

 

"Mi köze ennek az energiaárakhoz?"

 

Az,hogy csak a MÁV-tól vehetnek villamos energiát,így nem a piac határozza meg az árát.

 

 

"A rendezőig gond nélkül hozzák villanyokkal a tehereket, amiket aztán itt kénytelenek átadni a dízeleknek; ergo csak azért dízeleznek egyáltalán, mert a mondjuk 300km-es magyarországi távjukból az utolsó 15 még mindig dízeles. És ezért kell erre a mindennapi forgalmat bonyolító magánoknak minimum 2 dízelmozdonyt itt állomásoztatni, amik közül egyébként csak a Cargo képes valamirevaló normális gépekkel operálni, a 2016-os és 285-ös sorozatokkal."

 

 

Megint a sok valótlanság!

Nemcsak Rendezőtől/ig Dieseleznek,hanem akár az egész 300 km-en.De alapvetően Kkfháza a trakcióváltó állomás.

Nem állomásoztatnak duplán mozdonyokat,sőt a MÁV-Starttól is bérelnek.

Normális gépek még a CER-es remotok,a felújított Szergejek meg a Ludmillák és a Metrans EuroRunnerei.

 

 

"Nem arról fogják elvileg elvezetni, hanem az Osztrák-híd és annak töltésének keleti oldalán."

 

Ja,az odavezető darabon,meg a föld alatt a víz tudja,hogy nem mehet alá.

 

 

 

" A vámmal pedig egyes vonatok esetében viszonylag meglepően gyorsan is képesek végezni."

 

Igen,az üres rezes vonatokon nagyon kevés vizsgálni való van.

 

 

 

"Őő...megint, mi köze van ennek ehhez?"

 

Ha nem érted miért vitázol?Mivel nem EU tag,vannak kötelezettségek a határon,azt nem lehet rugalmasabban kezelni.Így fordul az elő rendszeresen,hogy Röszke minden fővágánya foglalt és az válik szűk keresztmetszetté.De volt már olyan is,hogy egy negyedik vonat ott állt a bejáraton majd amikor kijárt Szabadka felé 1,akkor annak a helyére már ott is volt a következő.

Előzmény: AKF996 (109077)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 0 1 109079

És addigra a nyár folyamán akár meg is épülhet a kapcsolódó delta íve. 

 

Úgy gondolod, hogy ez így történne? Példák erre (Érd alsó elágazás), meg az ellenkezőjére (Dorog, Preymesser elág) is vannak. 

 

Mindkettőben közös, hogy az új vágány kiépítése után még több mint fél év volt, mire vonat üzemszerűen közlekedett az új vágányon (Érd alsó elág esetében tudtommal a vágány építése után nagyon sokáig a biztosítóberendezés előkészítése ment, míg fogadni tudta az új kitérőket. Preymesser esetében az új kiérő megfelelő rögzítést, végállásellenőrzést kapott, de rendesen, használhatóan berendezésbe kötve később lett). 

Előzmény: AKF996 (109077)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109078

"2010-ben az egyik etetés az Arad-Makó-Újszeged-Szeged-Szabadka vonal megújítása volt!"

 

Igen, és? Akárcsak a harmadik hidat, sőt általában éppen azzal összefüggésben, ezt is szereti megígérgetni szinte mindegyik politikai garnitúra négy évre négy évre, avagy választásról választásra. Ennyire kell nagyjából komolyan venni az általad éppen előbb belinkelt cikkben szereplő láz(ár)-álmokat is... 

De hogyan is kapcsolódik ez a 136 projektjéhez?

 

"az elhanyagoltság következtében a teherforgalom is 0-ra csökkent!"

Azelőtt se volt, csak mondom. 

 

Egyetértek, hogy az utóbbi száz, de különösen az elmúlt jónéhány évtizedben ami Szegedtől keletre történt, az szinte felért egy vasútrombolással, és különösen a lézer-féle bezárással még a kvázi utolsó reményét is elvesztette a környék arra, hogy esetleg lesz/lehet ez még jobb is. De amikor ilyen állapotok vannak, hogy konkrétan Trianon előtt legyártott sínszálak fekszenek a mai napig a nyílt vonalban Újszeged és Szőreg között, annyira nincs ezen mit csodálkozni, ez tényleg egy évszázados tendencia.

A képet még tavaly nyáron, az utolsó menetrendszerinti személyvonat elhaladása idején készítettem. Ha esetleg nem látszódna rendesen, az van ráírva, hogy " Resicza 1912 MA " Azaz 112 éves, még Martin-acél (ezt jelenti az MA) eljárással készült sínszálak akkoriból, amikor Resicabánya még az Osztrák-Magyar Monarchia része volt. Egyszóval baromi régi. Ezek után csodálkozunk, hogy megszűnt gyök2km/h-s átlagsebesség mellett?

Előzmény: Hy (109070)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109077

"Nem kötik be,beépítenek 2 váltót!"

És addigra a nyár folyamán akár meg is épülhet a kapcsolódó delta íve. És akkor mi lesz?

 

"Csak az áramellátást kell megépíteni a magyar oldalon,ami 2025-re várható."

Ez világos, pont ezért kellene sietni, mert a szerb oldalon ezután már adott lesz a lehetőség. Nem igaz, hogy két év alatt nem tudják ezt megcsinálni ezen a 15km-en, főleg hogy fizikailag itt is megvannak már szinte mindennel. 

 

"Nemcsak az miatt Dieseleznek,Kelebia felé is az volt az utolsó szakaszban."

Igen, mert miután leszedték a drótot - a bontási munkálatok legelső lépéseként - nem is volt más választásuk. Hogyan is kapcsolódik ez ide?

 

"Ez egy nagy blődség,főleg,hogy Kelebia felé is azzal fognak,ameddig az az olcsóbb energiailag."

Mi köze ennek az energiaárakhoz? Már messze nem olyan magasak. A rendezőig gond nélkül hozzák villanyokkal a tehereket, amiket aztán itt kénytelenek átadni a dízeleknek; ergo csak azért dízeleznek egyáltalán, mert a mondjuk 300km-es magyarországi távjukból az utolsó 15 még mindig dízeles. És ezért kell erre a mindennapi forgalmat bonyolító magánoknak minimum 2 dízelmozdonyt itt állomásoztatni, amik közül egyébként csak a Cargo képes valamirevaló normális gépekkel operálni, a 2016-os és 285-ös sorozatokkal.

 

 

"Azért a téglagyári tavak és környékük nem nyújtanak egy betonozott alapot."

Nem arról fogják elvileg elvezetni, hanem az Osztrák-híd és annak töltésének keleti oldalán. Ott pedig nincsen semmilyen tó, maximum csak susnyás, amit nagyrészt már - mint mondtam - ki is takarítottak. Egyszóval, semmi olyan iszonyat komoly meló, gépi földmunkával maximum néhány hét!

 

"Szabadka állomás vágányhelyzete határozza meg alapvetően a közlekedtethető vonatok számát"

Amit még mindig most ősszel terveznek megnyitni a szerbek. A vámmal pedig egyes vonatok esetében viszonylag meglepően gyorsan is képesek végezni.

 

"Nincs mit rugalmasabbá tenni,Szerbia nem EU tag."

 

Őő...megint, mi köze van ennek ehhez? Attól még, hogy nem EU-tag, még a TEN-T hálózatok - vagyis a X.-es és X/b. folyosók - ugyanúgy keresztülhaladnak rajta a Balkán déli része felé. Nem EU-tag, de európai ország - akárcsak Bosznia, Macedónia, Törökország, vagy Ukrajna, ezek sem azok, mégis érintettek legalább egy TEN-T korridor által. A szerbek pedig ehhez mérten vállalták is korábban, hogy megcsinálják az ezekhez tartozó vonalaikat.

 

Attól, hogy egy európai állam nem EU-tag, még mehetnek át rajta TEN-T vonalak, tehát nincsen ilyen összefüggés.

Előzmény: 1047 005-2 (109065)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.07 0 1 109076
Hy Creative Commons License 2024.05.07 0 1 109075

Igen, sajnos, ez a baj, 14 éve igéretek sorát szajkózzák, és mindennek az ellenkezője valósul meg.
Sajnos régen volt, de többször utaztunk Faterral Úszegedről Battonyára, majd onnan madzagvonattal Dombiratosra nagyiékhoz. Én szerettem a döcögést-kattogást.

Előzmény: T 6 (109074)
T 6 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109074

Tényleg kampány van, hogy a sokadik hasonló cikk jelenik meg mostanság. Nyugi, elmúlik.

Előzmény: Hy (109073)
Hy Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109073
7-es troli Creative Commons License 2024.05.07 0 3 109072

Sokan vagyunk így, h nem tudunk elmenni. :(

 

“Előadások is lesznek 10 és 12 óra között, a rókusi vasútállomás várótermében. Előad többek között

  • Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester, aki a városi közlekedési hálózat, szolgáltatás fejlesztéséről fog beszélni.
  • Németh Zoltán Ádám az SZKT-tól, ő a közösségi közlekedés fejlesztéséről, jövőjéről, jelentőségéről ad majd elő.
  • Szandáné Dudás Katalin, a CSCSVMRFK Balesetmegelőzési Bizottság részéről a biztonságos közlekedésről ejt majd pár szót.
  • A MÁV Vasútbiztonsági Osztály részéről a vasúti közlekedés jellegzetességeiről, a biztonság növelési lehetőségeiről lesz szó.”

 

Amúgy meg az első két személy mondandója komolyan érdekelne, mert az utóbbi években mintha mindenféle koncepció, előre tervezés nélkül, csak napról napra menne a vegetálás a szegedi tömegközlekedésBen.

Nincs kihasználva es tovább gondolva a meglévő trolibusz felsővezetéki hãlózat, miközben hosszútávon egyértelműen az önjãrãsra is képes troliban kellene gondolkodni full akksis buszok helyett, de legalább mellette.

Mikozben 33-35 éves korú trolik is forgalomban vannak (és azokra is muszály most költeni, mert annyira rossz állapotban vannak, es nincs semmi más helyettül), addig a volanbusznál elvárjuk az xy éves ãtlagéletkort, de 20 éves busz már nem mehet, hiába lenne ezerszer jobb állapotban, ill alig rendel a város csuklós kapacitást busz fronton, miközben szükség lenne rã.

 

Előzmény: Gábrisvitéz (109069)
Hy Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109071

Miért is állt le?

Előzmény: 7-es troli (109062)
Hy Creative Commons License 2024.05.07 -2 1 109070

Tsókoltati a vaspálya!
2010-ben az egyik etetés az Arad-Makó-Újszeged-Szeged-Szabadka vonal megújítása volt!
Ehelyett úgy alakították a menetrendet, hogy az utazók teljesen leszokjanak a délmagyarországi vasutazásról, busznak minden igéretükre, az elhanyagoltság következtében a teherforgalom is 0-ra csökkent!
Mi ez, ha nem szándékos vasútrombolás?
2006-ben még Uzsgyik, a 2010-es ékekben már csak Bazmotok közlekedtek az egyre erőszakosabb buszulás, és mind rosszabb -utas ellenes- máv menetrend miatt.
Épész a vonal elektromosítását, és a falu-állomás közötti rövidtávú Ebusz közlekedést feljesztette volna.

Előzmény: AKF996 (109059)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2024.05.07 0 0 109069

A csudába! Csak én nem tudok az ilyen időpontokba szervezett eseményeken sosem ott lenni? :-(

Előzmény: T 6 (109068)
T 6 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109068

1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.07 0 2 109067

MTI-s hír,annak megfelelő valóságtartalommal.

Előzmény: 7-es troli (109062)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.07 -1 3 109066

"Csak a tehervonatokat hátráltatják folyamatosan, főleg az állomás-távolságú közlekedéssel, bizt.ber híján."

 

 

A Föld meg lapos,korong.

 

 

A szerb oldalon sincs,a magyaron sem lesz térközi közlekedés,nincs is értelme.Szabadka állomás vágányhelyzete és a VÁM vizsgálatok hossza határozza meg alapvetően a közlekedtethető vonatok számát.

 

 

 

"de legalább a tranzit rugalmasságán sem segítenek egy csöppet sem, hogy esetleg előmozdítsák a TEN-T projektek eredeti értelmét, mely szerint miért lenne érdemesebb inkább vasúton szállítani a Balkánra.."

 

 

Nincs mit rugalmasabbá tenni,Szerbia nem EU tag.

Előzmény: AKF996 (109059)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.07 -1 3 109065

"Mikor is beszéltünk erről? Másfél hónapja. Ez idő alatt nagyon sok minden tud változni..."

 

 

Tud,de érdekes módon nem változott semmi,csak az történt amit írtam.

 

 

 

"De ettől még kötve hiszem, hogy a jövő év vége előtt 100%-osan újra nyitnák a Szabadka és Halas közti szakaszt,"

 

 

Nem is kell 100 %-os a tehervonatozáshoz.A röszkei sem az.

 

 

 

 

"Főleg, hogy a szerbek már idén őszre terveznek végezni Szabadkával, tehát onnantól már fizikai akadálya sem lenne hivatalosan, hogy beindulhassanak dróton. "

 

 

Csak az áramellátást kell megépíteni a magyar oldalon,ami 2025-re várható.

 

 

 

"Pedig kellene, mert irtózatos szívás a magánoknak dízeleztetni emiatt a pár km-es kimaradó szakasz miatt."

 

 

Nemcsak az miatt Dieseleznek,Kelebia felé is az volt az utolsó szakaszban.

 

 

 

"Különösen, hogy sokuk csak mindenféle csehszlovák meg román szil-szar hulladékokkal operál, a sokszor többezer tonnás vonatok élén is."

 

 

 

Ez egy nagy blődség,főleg,hogy Kelebia felé is azzal fognak,ameddig az az olcsóbb energiailag.

 

 

 

"Annyira sok nem kell, a 140-ről kell majd egy kicsit följebb vinni a 136 felújítás óta valamivel magasabb töltésére a deltát, és kész."

 

 

Azért a téglagyári tavak és környékük nem nyújtanak egy betonozott alapot.

 

 

 

"Ez az, amit nem hiszek el. "

 

A hit fontos dolog,csak nem vitaalap!

Előzmény: AKF996 (109058)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 109064

"Szeptemberben kötik be a 140-be egy kéthetes vágányzár keretében."

 

 

Nem kötik be,beépítenek 2 váltót!

Előzmény: AKF996 (109057)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 109063

A kitérők beépítése önmagában semmit sem jelent, lehet betenni kitérőt hónapokkal a kapcsolódó pálya megépítése előtt. 

Aztán a pálya kész, vasúti járművel járható pálya esetében is életszerű lehet, hogy még hónapokig nem használható vonattal, például a biztosítóberendezési munkák miatt - és azok itt a 140-es vonal forgalmi miatt nem biztos, hogy megkerülhetők

 

Akár fél-háromnegyed év eltelhet a kitérők beépítésétől addig, hogy tehervonat üzemszerűen a deltán megy, és ez idő alatt ha nem is kész, de azon a szinten, amin a 136-on indult a teherforgalom, a 150-is használható lehet majd. 

Előzmény: AKF996 (109061)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.07 0 1 109062
AKF996 Creative Commons License 2024.05.07 -2 0 109061

Akármekkora földmunkák is lesznek vele - egyáltalán nem sok amúgy, és nem csak a szakasz rövidsége és sík jellege miatt, jobb helyeken az ilyet néhány hetes munkával megoldják - bekötni szeptemberben fogják. Ez kész tény, legalábbis a kapella szerint. És hol lesz akkor még a 150...

 

Egyébként ennél is jobb lett volna, ha azt a bizonyos 5-ös főúti (meg gyálai úti) aluljárót megcsinálták volna már minimum 20-30 évvel ezelőtt, és akkor most nem kellene erről beszélnünk, hogy ez miért ilyen sürgős. De ez is olyan, mint a harmadik híd, állandó vesszőparipája ennek a városnak.

A magánok se szeretnek annyira bejárni a "csúcsformában" lévő (főleg ha a hátsó 5 fogadóvágányt nézzük) és rendszeresen megtelő rendezőbe, de amíg a 136-nak napi 5-6 tehervonatpár az ÖSSZ-kapacitása, addig még ez a kisebbik bajuk. És ha el is készül a delta, de a 136 még mindig nem, akkor az se fog változtatni érdemben a dolgokon - illetve max Szabadka őszi elkészülte - csak onnantól a mindössze 3 (jobb esetben 4) félreállóvágánnyal rendelkező Dorozsmán lesz majd több gépcsere, ami egyébként most is gyakori.

Előzmény: T 6 (109060)
T 6 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 109060

Sok földmunka lesz vele. - Értem, értem. De nem állomás távolságról beszélünk, "csak" egy ívről. Ezt csak rövidebb idő alatt meg lehetne csinálni (kellő kapacitással), mint egy teljes alépítménycserét állomás távolságban, egy egyenes szakaszon.

Előzmény: 1047 005-2 (109056)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.06 -3 0 109059

 

"A példát mutatja a 121-es vonal sorsa, déli híd építése helyett megszüntették!"

 

A kettőnek mi köze is van egymáshoz? Eleve a 136 is csak azért lett újranyitva, és még ráadásul teljesen át is építve, mert a 150-esről erre tudtak terelni. Ha az nincs, vagy nem így csinálják, ahogy (évekre kizárva egy teljes fővonalat a forgalomból) akkor ehhez se nyúltak volna hozzá egy ujjal se, ezt biztosra veheted.

 

Az, hogy ha már ilyen fasza vadiúj pályát csinálnak hozzá bizt.berrel, felsővezetékkel meg mindennel, és emiatt úgy döntöttek, hogy akkor már újraindítják a személyforgalmat is, csak egy plusz. De itt fordítva van az ok-okozat: nem azért újították fel a vonalat, mert annyira újra akarták nyitni eredetileg a személyforgalmat, hanem azért indították újra, mert ha már úgyis felújítottak...

Ami egyébként most - illetve azóta is - csak egy teljesen fölösleges dolog a jelen adottságú vonalra. Csak a tehervonatokat hátráltatják folyamatosan, főleg az állomás-távolságú közlekedéssel, bizt.ber híján. Annyira nem versenyképes a menetidő a Vmax.60-nal, meg a lassú határellenőrzésekkel, de legalább a tranzit rugalmasságán sem segítenek egy csöppet sem, hogy esetleg előmozdítsák a TEN-T projektek eredeti értelmét, mely szerint miért lenne érdemesebb inkább vasúton szállítani a Balkánra..

Előzmény: Hy (109055)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 109058

Mikor is beszéltünk erről? Másfél hónapja. Ez idő alatt nagyon sok minden tud változni... Elég jól haladnak a kínaiakkal az Újvidék-Szabadkával, az tény.

De ettől még kötve hiszem, hogy a jövő év vége előtt 100%-osan újra nyitnák a Szabadka és Halas közti szakaszt, Kelebiánál például nem úgy néznek ki a dolgok, mint ami egyhamar készen lesz.

 

Most felteszem rá, hogy a 136 villamos vontatása előbb megvalósul, mint a 150 alsó szakasza teljesen. Főleg, hogy a szerbek már idén őszre terveznek végezni Szabadkával, tehát onnantól már fizikai akadálya sem lenne hivatalosan, hogy beindulhassanak dróton. 

 

"Nem kell sietni."

Pedig kellene, mert irtózatos szívás a magánoknak dízeleztetni emiatt a pár km-es kimaradó szakasz miatt. Különösen, hogy sokuk csak mindenféle csehszlovák meg román szil-szar hulladékokkal operál, a sokszor többezer tonnás vonatok élén is.

 

"Sok földmunka lesz vele."

Annyira sok nem kell, a 140-ről kell majd egy kicsit följebb vinni a 136 felújítás óta valamivel magasabb töltésére a deltát, és kész. Még az Osztrák-híd pillérjét - bár elég rendesen kipucolták a déli oldalát - és a magastöltést sem kell megbontani állítólag, mert elviszik majd mellette. + már amúgy is elkezdték az alapokat.

 

"Villamosvontatás is majd jövőre várható a röszkei vonalon,addigra meg járnak majd Kelebia felé/felől a tehervonatok."

Ez az, amit nem hiszek el. 

Előzmény: 1047 005-2 (109048)
AKF996 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 109057

De. Szeptemberben kötik be a 140-be egy kéthetes vágányzár keretében. Az egykori Osztrák-híd környékén komolyabb földmunkák is voltak már az utóbbi időkben, illetve néhány új felsővezetéktartó oszlopot is felállítottak az elmúlt hónapban.

Előzmény: 7-es troli (109052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!