Keresés

Részletes keresés

Csüllög Imre Creative Commons License 16 órája 0 0 109130

Jelenleg nincsenek, mert enélkül is meg tudom oldani. De volt idő, mikor kombinálva lettek volna, ha lett volna B+R tároló. Sokáig ment a küzdelem érte, de a város keményen ellenállt, mondván, minek az. Azóta van, használják is a még el nem üldözött utasok. 

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (109129)
1047 005-2 Creative Commons License 18 órája 0 0 109129

"mert sok ember fejében még az van, hogy vagy ezzel megyek, vagy amazzal. "

 

 

Miért gond ha csak biciklizik az az ember?

 

A mindennapi utazásiláncodban kombinálva vannak a módok?

Előzmény: Csüllög Imre (109128)
Csüllög Imre Creative Commons License 19 órája 0 0 109128

Az, hogy villantsanak valami előremutató dolgot a pályázatban a villamos- és trolivégállomásoknál. Sajnos - bár jeleztük - nem nagyon voltak figyelemmel arra, hogy a B+R célja a a rágyaloglási idő rövidítése,  gyors, és kényelmes átszállás az utazási módok kombinálásához. Sokszor a helyhiány, meg a közművek miatt távol rakták őket a megállóktól, vagy sűrű, lakótelepi részekre tették őket, ahol a rágyaloglás kicsi, a kiindulási pontokon a társasházakban a kerékpártárolás nem megoldott, a tömköz meg már sűrű. Ezekre nagyobb szükség lett volna olyan megállókban (mindig raknak párat mostanában már a fölújított megállókba) , ahol az utazási láncban először jelenik meg a tömköz, ezeken a helyeken ugyanis kihasznált B+R tárolók vannak, így pl. Szentmihályon, Hattyason, Petőfi-telepen. Rengeteg bringa van a Makkosházi krt-i villamosmegállónál is, ahol az emberek először elérik a tömközt a baktói kiskertek felől jövő kerékpárúton.  

Meg nem ártana ezt népszerűsíteni is, mert sok ember fejében még az van, hogy vagy ezzel megyek, vagy amazzal. 

Előzmény: umhyeah (109126)
n-misi Creative Commons License 1 napja 0 0 109127

"És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott."

Kibírta.

Jövő héttől munkanapokon tanulójáratban is lehet "kapdosni", plusz jövő szombaton (ha az időjárás meg a technika nem szól közbe), akkor utasforgalomban is.

Előzmény: umhyeah (109125)
umhyeah Creative Commons License 1 napja 0 1 109126

A B+R-eknél mi volt az eredeti elképzelés? Mert én csak azt látom, hogy többségében üresek.

Előzmény: Csüllög Imre (109121)
umhyeah Creative Commons License 1 napja 0 1 109125

Jó lenne a 7 Pesa, de nem is emlékszem mikor futottam bele olyan napba, hogy ennyi ki volt adva. Ami pozitív, hogy nem változott a garantált Pesa-k száma a 2-esen, tehát hétköznap összesen 5 tuti kint lesz. Viszont bekerült a menetrendbe a 7:17-es "fantom" indulás (eddig nem volt benne a pdf-es menetrendben, én GoogleMaps-en láttam meg, hogy létezik ilyen).

 

Ma egyébként a 100-as volt kint, hát a Vám tértől kifelé eléggé komolyat táncolt 30 környéki tempónál is. Nem tudom ehhez van-e köze, de a 2-esen láttam KT4-est újra. És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott.

Előzmény: 7-es troli (109119)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109124

Pl a sín tavaly lett beszerezve, gondolom igy a 2023as évre is lett elkönyvelve.

Előzmény: T 6 (109123)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 0 109123

Érdekes összehasonlítás. Csak így azért nem lehet, nem reális. Nem lehet tudni melyik beruházás mögött mire van szükség, milyen számok vannak. Ez a 149 millió gyanúsan kis összeg, a szokásosakhoz képest. Valami nincs benne, vagy előbb lett ráfordítva. Mivel ez csak egy felújítás, nem új építés, eleve sok elem hiányozhat, hiányzik gondolom.

Előzmény: Csüllög Imre (109122)
Csüllög Imre Creative Commons License 2 napja 0 3 109122

Érdekesség, hogy a 4-es villamos mostani helyreállítása, és 21. századi alacsonypadlós közlekedésre alkalmassá tétele (ami már sok-sok éve, gyakorlatilag a PESA-k érkezése óta esedékes) 149 millió Ft-ból, vagyis 78 lakótelepi parkoló árából kijött úgy, hogy csak idén (!) 120 parkolót építenek a lakótelepekre 230 millió Ft-ból. (ráadásul ez nem feltétlen jelent 120 parkolóval többet, mert van, mikor egy-másfél párhuzamos parkolót meg kell szüntetni, hogy kettő merőlegest lehessen a helyére építeni. Lesznek házak, amik előtt csak 9 parkolót érint a munkavégzés)

 

A két, évek óta tragikus, balesetveszélyes állapotban lévő kerékpárút-szakasz (József Attila sgt., Szabadkai út) helyreállítása 390+450, azaz összesen  közel 850 méteren történt meg 13+16, összesen 29 millió Ft-ból.  A nagy 347 db-os kerékprtámasz-telepítés még 71,5 millió Ft-ból zajlik. Figyelemre méltóak ezek az arányok, ha a közlekedési munkamegosztás-beli arányokat, az egy főre vetített költségeket nézzük, meg azt, hogy mennyire akarjuk fenntarthatóvá tenni a közlekedést.

Csüllög Imre Creative Commons License 2 napja 0 4 109121

3 év múlvára elég sokmindent össze kellene kalapálni. A közbeszédünkből ugyanis szépen lassan kikopott, hogy miként lenne fejlesztve (lehetőleg fenntartható módon) a szegedi közlekedés a következő 5,10, 15 évben. Ha mégis szóba jön valami változtatás, akkor általában az egyéni motorizációról szól. (4 sávos nagykörút, 4 sávos bevezetőutak, több Széchenyi tér méretű parkoló a város szélén, belvárosi turbókörforgalmak, egyre több parkoló a tömegközlekedéssel és szolgáltatásokkal világszínvonalon ellátott lakótelepeken) KB. járműfelújításokról lehet hallani, meg a 4 új troliról, és ennyi. No meg ott a sci-fi határán billegő makói és a szabadkai TT, a makói felé a legutóbbi lépés az volt, hogy megszüntették arra a vonatközlekedést. A Vám téri fölújítás pl. a közösségi közlekedést csak lassítani fogja, a villamost pedig a rég elavult oldalfekvésben hagyja, kizárólag az egyéni motorizáció segítése a cél, némi kerékpáros greenwashinggal.  A jegyárak nőnek, az utasszám csökken, híznak az előfalvak, a gépjárművek száma nő.  Agglomerációs tömköz nincs integrálva, B+R nem forrta ki magát, a kerékpár versenyképessége a távolságok növekedésével csökken, az infrastruktúra gatyába rázása a láthatáron sincs, pedig jelenlegi állapotában nagy reményeket nem fűznék hozzá, a biciklizés részarányának növekedése is megállt. Természetesen a kudarc oka mindig valamilyen nemzetközi folyamat, trend, amiről mi nem tehetünk, csak lekövetjük az igényeket. Ennek a levét viszont nem nemzetközileg, hanem helyben fogjuk meginni. 

 

Szóval szerintem (is) mélyebb, és ambíciózusabb változatásokat kellene átgondolni, nem csak azt, hogy milyen viszonylatszámmal, és motorral járjanak ki oda a buszok azon az 1-2-3 viszonylaton. 

Előzmény: Skysanders (109110)
T 6 Creative Commons License 2 napja 0 0 109120

Nagyrészt kizárt a 7. 2-esen, kevesebb lesz.

Előzmény: 7-es troli (109119)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 109119

Kieg: a 9db Pesa villamosból 7db kiadása hátha sikerülni fog minden hétköznap a teljes hálózatra (2: 5db + 3: 1db + 4: 1db)

Előzmény: 7-es troli (109118)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 3 109118

Közben az összes villamos vonal holnaptol érvényes menetrendje felkerült az Szkt oldalára.

Napközben megközelítőleg fel óránként lesz ap szolgáltatás Dugonics tér - Tarján között.

 

A 2-es vonalon a garantált ap indulásuk száma értelemszerűen csökken, de azért bizom benne, hogy hétköznapokon sikerülni fog 7db Pesa kiadása a 9-ből.

 

Kieg:

Még Dózsa G ideje alatt volt egy önkormányzati előterjesztés fenn a neten, miszerint 3db, a szegediekkel azonos műszaki paraméterű 30m-es villamost kínált fel bérleti konstrukcióban a Pesa gyár Szeged városának es az Szktnak. Akkor abból sajnos nem lett semmi. Jó volna tudni, azok a villamosok megvannak-e még, ha igen milyen műszaki es esztétikai állapotban, használta/hasznalja-e azokat valaki, most működőképes állapotban mennyiért lennének bérelhetőek, persze csak ha állna még az ajánlatuk. És az a 3 villamos is elérhető lenne, vagy azokon kívül más 3 társa…

Tudom, álom édes álom…

7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 1 109117

Hétköznap Es hétvégén is lesz ap villamos a 4-es vonalon:

 

https://szkt.hu/ujra-jar-a-villamos-a-4-es-vonal-felujitott-szakaszan-2024-05-18-tol

Kormi76 Creative Commons License 3 napja -1 2 109116

Mivel ez nem önk-i szervezésű rendezvény,hanem egy országgyűlési  képviselő magánbulija így nem  hinném,hogy áldozna arra,hogy a Volántól buszokat béreljen sofőrökkel együtt.

Előzmény: 7-es troli (109115)
7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 1 109115

Ha már szerveznek egy ilyen rendezvényt, lehet jó lenne hozzá ingyenes buszjárat is pl óránként a belvárosból. De semmi nyomát nem találtam annak.

 

https://szeged365.hu/2024/05/16/caramel-koncert-vidampark-es-jatekok-szombaton-ingyenes-csaladi-nap-lesz-a-maty-eren/

T 6 Creative Commons License 4 napja 0 2 109114

#1 Miért ragaszkodunk az akkumulátoros trolibuszokhoz, ha ki is húzhatnánk a felsővezetéket? Ennyivel olcsóbb volna aksis járműveket vásárolni az egész élettartamra vonatkozóan, mint megcsinálni azt az össz 9 kilométernyi vezetéket, a hozzátartozó betáplálási finomságokkal és akkor az atya úristen is mehetne arra? - Azért arra kint kellene egy új ÁÁ. is. A jelenlegiből, a Vértói útig, még ki lehetne kábelezni, kb. a Régi Posta utca vonaláig saccolva, vinné is a vonalat onnan Kintebb már másik kellene.

 

#1A Forráshiány OKÉ. További helyeken "pótolni" a hiányzó a felsővezeték hálózatot ennyire nem térül meg? Makkosház - Tarján, Csongrádi - Brüsszeli kereszteződés (esetlegesen egy a Mars tér felől érkező trolibuszviszonylat betudjon állni a Berlini körúti megállóhelyre és vica-versa), Hajós utcán vezeték? Bakay körforgalomtól a Vadasparkig és vissza vezeték? -"vica versa"  Azt esetleg, egy kis sebesség korlátozással meg lehetne lépni szerintem aránylag olcsón. A Tarján irány drága mulatság jelenleg.

 

A Hajós, Bakay, Béketelep stb. meg ott is drágul rendesen, hogy oszlopozni is kellene.  

 

Előzmény: Skysanders (109110)
T 6 Creative Commons License 4 napja 0 1 109113

Azért erre konkrétan, máris megoldás lehet, a tervezett alul-felüljáró. De felsővezeték nélkül is elmenne, hosszabb tartózkodással, töltőpontal a végén.

Előzmény: BTJ (109111)
Skysanders Creative Commons License 4 napja -2 2 109112

Lehet, hogy olvastam, de örülök, hogy újra felhoztad!

 

Belegondolva amíg nem szűnik meg a szintbeli kereszteződés, addig élhető változat volna. A medikémia buszfrodulóban hely is és nyugalom is lenne rá, ha pedig meg van a különszintű kereszteződés a 135-ös vonallal, akkor össze köthetővé válnak. A medikémia betérés a lézerközpont felé pedig elhagyható lesz (ahogy az ma a 78A-son is elhagyható volna, hisz 50 méterre ott a másik irányhelyes megálló), félreértés ne essék, a városba menet meg van a letjogosultsága.

Köszönöm, hogy megemlítetted az ötleted! 

Előzmény: BTJ (109111)
BTJ Creative Commons License 4 napja 0 4 109111

#1:

 

Már egyszer írtam, hogy működhetne szigetüzemben is a

béketelepi vonal a medikémiától kifelé, így nem lenne

semmilyen konfrontáció a vasúttal egy esetleges 

ottani villamosítás esetén.

Ez mindösszesen, irányonként 1000 méter akkus menetet jelentene.

Előzmény: Skysanders (109110)
Skysanders Creative Commons License 4 napja -1 5 109110

3 év múlvára át kell kalapálni az Öthalmi és Belváros közti tömegközlekedési kapcsolatokat... a plusz kettő gyár, az ekkora plusz diákszálló mellé a félóránként járó 71/72 kevés lesz (a 72A ELI-s változatát számba se veszem - kiszámíthatatlan 10~14 perc vonali késések reggel és délután fixen). 

 

Így már viszont jobban értelmet nyer a régi-régi (Klinikák - ELI) 6-os projekt; ha a 72-es és 6-os az Öthalmi Diáklakásoktól 15 percenként váltja egymást munkanapokon az kényelmesen elég lesz. Az, hogy ez a 6-os csápos vagy csáptalan lesz...

 

#1 Miért ragaszkodunk az akkumulátoros trolibuszokhoz, ha ki is húzhatnánk a felsővezetéket? Ennyivel olcsóbb volna aksis járműveket vásárolni az egész élettartamra vonatkozóan, mint megcsinálni azt az össz 9 kilométernyi vezetéket, a hozzátartozó betáplálási finomságokkal és akkor az atya úristen is mehetne arra?

 

#1A Forráshiány OKÉ. További helyeken "pótolni" a hiányzó a felsővezeték hálózatot ennyire nem térül meg? Makkosház - Tarján, Csongrádi - Brüsszeli kereszteződés (esetlegesen egy a Mars tér felől érkező trolibuszviszonylat betudjon állni a Berlini körúti megállóhelyre és vica-versa), Hajós utcán vezeték? Bakay körforgalomtól a Vadasparkig és vissza vezeték?

 

#2 Nem-e volna célszerű trolibuszpótló vonalként beröffenteni azt a fránya 6-ost, ha pénzügyileg nem állunk jól az elektrifikációs fejlesztésekhez (hátha 5 év múlva már valami EU-s pályázatból valamelyik cél megvalósíthatóvá válna), illetve bátortalanok vagyunk egy ilyen új viszonylat megtérülése felől.

 

#3 Helyközi integráció, hogy még véletlenül se kelljen ilyen bármilyen szinten hasznos fejlesztésen gondolkozni?

Előzmény: 7-es troli (109109)
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 1 109109
7-es troli Creative Commons License 4 napja 0 0 109108
1047 005-2 Creative Commons License 4 napja 0 0 109107

Mese habbal.

Előzmény: Kormi76 (109103)
T 6 Creative Commons License 5 napja 0 2 109106

Amennyiben új lenne, bírná. Voltak rá példák, nem egy, nem egyszer. A sima villanybuszok is pár év múlva hasonló cipőben fognak járni. Bár ott nem lesz ennyire meredek a dolog, de jelentős kapacitás vesztés biztos lesz. Mind hatótáv km-erben, mind akku kapacitásban. A troli megy tovább gyenge akkuval, vagy nélküle. A villany busz nem. Ott fog fájni először a dolog amikor cserélni kellene a pakkot. A jármű akkori értékéhez képest nem lesz elhanyagolható összeg. Költsége sokszorosa a troli akkucseréjének. 

Előzmény: Kormi76 (109104)
T 6 Creative Commons License 5 napja 0 4 109105

Nem sokszorozták meg. A két tr. mellé került egy harmadik, hogy a kettő %-os terhelését csökkentsék, üzemidejüket ezzel növeljék. Napelemekkel, meg a töltési időszakban sokra mennél. 😄 Meg ugye mellé, némi hiány van az illő, kötelező, azonnal aktiválható forgó tartalékból. Úszol a gigavattokban, majd hirtelen fejjel koppansz a medence alján a betonban.

Előzmény: Kormi76 (109103)
Kormi76 Creative Commons License 5 napja 0 1 109104

A 13 Ik-Skodából már csak 7-8 darabban van önjáró hajtás...,a többiből vagy kiszerelték vagy jelenleg nem működik.

Sajnos az sem bír ki egy Vértói út-ELI oda visszát.

Előzmény: nemeza (109097)
Kormi76 Creative Commons License 5 napja -3 0 109103

Többek között ezért(is)sokszorozták meg a Szeged melletti MVM áramelosztó(Sándorfalvi út)kapacitását,ezért is épülnek folyamatosan a város külterületein és vonzáskörzetében a napelemparkok.

Ha úgy megvalósul itt minden ahogy tervezik,úszni fogunk a gigawattokban :-)

Előzmény: John Howard (109096)
Kormi76 Creative Commons License 5 napja 0 0 109102

A későbbiekben újonnan érkező villanybuszok hatótávjára gondoltam,a mostaniakhoz viszonyítva.

Előzmény: T 6 (109095)
T 6 Creative Commons License 5 napja 0 1 109101

Vagy, saját márkanevessé teszi. 

Ganz Transelektro történet II.

Előzmény: 7-es troli (109099)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!