Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.
Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...
Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....
Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...
Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is... Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)
Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...
most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)
Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?
Az akkuk terén olyan gyors lesz a fejlődés, hogy szinte a mobil telefonok szintjén fognak nagyon gyorsan elavulni az elektromos autók is. Illetve ez a folyamat már tart is. Mennyit is ér ma a Nissan Leaf?
BMW-hez annyit, hogy vegyetek belole sokat... lecci :) Egyet a mama kedveert, egyet a papa kedveert stb. meg hat arra harapnak a csajok is... ar nem szamit nektek ugy sem, meg hat... egyszer eltek...:)
...komolyra forditva a szot... en biztosan nem vennek mar Litiumos akkuval szerelt EV-t (ujonnan) semmilyet. 4-5 eve meg siman volt ertelme errefele (veetunk is ugye kettot), mert az akkori adokedvezmenyekkel meg visszateritesek mellett ha nem is tudod jo aron eladni oket/vagy ugy dontottel inkabb foldbe hajtod oket sajat magad akkor is jobban (de semmikeppen sem rosszabbul) jartal, mintha ICE-t vettel volna...
DE... mivel a szilardtest-akku nem fuzios reaktor, ezert 2-5 even belul varhatoak az elso modellek ami gyakorlatilag eladhatatlanna fogja tenni az osszes litium akksis autot.
Egy országban (aminek 85%-a szinte lakhatatlan), halból, némi turizmusból (azt jól el tudják adni) és vastagon olajból és gázból él, a vezetői, kimosott agyú sötétzöldek.
Pedig a norvégok nem azok: ott a hosszú és sötét tél, 9 hónap nedves idő, van mivel foglalkozzanak.
Egy olajégős fűtés buszba belekerül annyiba, mint az I3 RE-je és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az utóbbi rendelkezik károsanyag kezeléssel az említett előnyökön kívül.
Valószínűleg egyszerűbbés olcsóbb volt gázolajos állófűtést beépíteni. Az emissziója minimális, ha azt nem bírjuk el környezetileg, akkor teljesen mindegy :-)
Ok, de megint csak ott tartunk, hogy a jelenlegi technikai fejlettségünkkel, a legtöbb jármütipusra, a hibrid meghajtás az igazán optimális megoldás. Kivétel lehet a csak helyi lótifutira való kis elektromos autók.
Megduplázná a busz tömegét. Amennyivel több energia kellene a mozgatáshoz, azzal akár be is lehet fűteni.
Egyetlen ésszerű megoldás egy apró range extender lenne, ami áramot és hőt állít elő összességében 80+ %-os hatékonysággal. Mint a BMW I3-é. Ezzel már közelíteni lehetne, vagy meg el lehetne érni (országfüggő) a hálózati töltőáram karbonlábnyomát, a hatótáv is helyreállna téli időszakban.
Persze adminisztratív akadályok miatt ez sem opció a konkrét esetben, változtatni kellene a szabályokon.