Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142329

https://www.elektroauto-news.net/news/mg-motor-2023-84-prozent-eautos

 

Az MG is 84%-ban elektromost adott el Németországban.

 

https://news.mgmotor.eu/at/press/erneut-rekordjahr-fuer-mg-motor-austria/

 

Ausztriában ugyan százalékosan nem írták el, de a darabszámok alapján az elektromos fogyott föleg.

Előzmény: Panzerbear (142325)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142328

Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.

Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...

Előzmény: mica-r (142323)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142327

Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....

Előzmény: a8lang (142320)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142326

Pont annyit mint egy hasonló korú hasonló Nissan...

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142325

Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...

Előzmény: mica-r (142317)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142324

Dehátugye a fűtés a téma ... egy városi buszban.

Előzmény: szilvatövis (142311)
mica-r Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142323

Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is...
Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)

Előzmény: Auralianus (142318)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142322

embere valogatja... nekem az autovezetes pl kifejezetten bunti... szoval en tuti nem hasznalok el az elkovetkezo 3-5 evben 2 autot :)

Előzmény: a8lang (142320)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142321

Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...

most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
a8lang Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142320

Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?

Előzmény: Auralianus (142318)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 142319

Az akkuk terén olyan gyors lesz a fejlődés, hogy szinte a mobil telefonok szintjén fognak nagyon gyorsan elavulni az elektromos autók is.  Illetve ez a folyamat már tart is. Mennyit is ér ma a Nissan Leaf? 

Előzmény: Auralianus (142318)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 2 142318

BMW-hez annyit, hogy vegyetek belole sokat... lecci :) Egyet a mama kedveert, egyet a papa kedveert stb. meg hat arra harapnak a csajok is... ar nem szamit nektek ugy sem, meg hat... egyszer eltek...:)

...komolyra forditva a szot... en biztosan nem vennek mar Litiumos akkuval szerelt EV-t (ujonnan) semmilyet. 4-5 eve meg siman volt ertelme errefele (veetunk is ugye kettot), mert az akkori adokedvezmenyekkel meg visszateritesek mellett ha nem is tudod jo aron eladni oket/vagy ugy dontottel inkabb foldbe hajtod oket sajat magad akkor is jobban (de semmikeppen sem rosszabbul) jartal, mintha ICE-t vettel volna...

DE... mivel a szilardtest-akku nem fuzios reaktor, ezert 2-5 even belul varhatoak az elso modellek ami gyakorlatilag eladhatatlanna fogja tenni az osszes litium akksis autot.

Előzmény: mica-r (142317)
mica-r Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142317

Remélhetőleg job a motorja, mint a Kia/Hyundai T gdi, és nem kell pár évente felújítani.

A műszerfala valamivel jobban néz ki mint a BMW-nek :-)

Előzmény: Panzerbear (142316)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142316

https://www.cheryinternational.com/omoda.html

Omoda 5

Az ősztől kapható Ausztriában.

mica-r Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142315

Nem okosat írtál...

Előzmény: Cleaning Cloths (142309)
mica-r Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142314

Nem kerül annyiba, nem fogyaszt annyit, nem kell annyi hely neki, nem kell emisszió utókezelés, ami természetesen helyet is igényel az árat is növeli

Előzmény: szilvatövis (142307)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142313

Lehetne etalonos kályha is, végül is mindegy...

Előzmény: FeZ_ (142294)
sr1 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142312

https://hu.maps-norway.com/norv%C3%A9gia-n%C3%A9ps%C5%B1r%C5%B1s%C3%A9g-t%C3%A9rk%C3%A9p

Egy országban (aminek 85%-a szinte lakhatatlan), halból, némi turizmusból (azt jól el tudják adni) és vastagon olajból és gázból él, a vezetői, kimosott agyú sötétzöldek.

Pedig a norvégok nem azok: ott a hosszú és sötét tél, 9 hónap nedves idő, van mivel foglalkozzanak.

           

Előzmény: mica-r (142303)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142311

Bocs, nem ugyanarra a fűtésre, hanem ugyanarra a megtett km-re.

Előzmény: szilvatövis (142310)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142310

Pedig de....

Előzmény: Törölt nick (142308)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142309

Igen, ez az utólagos házi-barkács módszer. 

Mert egy busznál kicsit más, mint egy személyautónál. 

Személyautónál meg eleve más okból szokták utólag beépíteni. 

Tehát nem menet-közbeni fűtés miatt, hanem állóhelyzeti állapot miatt. 

 

 

 

Előzmény: mica-r (142303)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 142308

Azért tuti nem a REX károsanyag kibocsátása lesz a kisebb !!!
Ugyanarra a fűtési mennyiségre...

Pláne, ha nem csak a CO2-t nézzük.
Hanem a kormot, NOX-ot egyebet is.

Előzmény: szilvatövis (142307)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142307

Egy olajégős fűtés buszba belekerül annyiba, mint az I3 RE-je és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az utóbbi rendelkezik károsanyag kezeléssel az említett előnyökön kívül.

Előzmény: Törölt nick (142306)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142306

"Maaaargííít normááááális vagy ?!"

Mi a büdös francért kéne így túlbonyolítani a rendszert?
Egy IDŐSZAKOSAN használt primitív+olcsó olajégős fűtés helyett !!!

----

Amúgy a merci hibridjei sem váltak be pl. kecskeméten.
----

Alapvetés: a hibrid >> zsákutca ebben az esetben is.
Hosszabb távon használva ez derül ki újra és újra a hibridekről.

Előzmény: szilvatövis (142300)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142305

Számolgass is ... marhaság!!!
Ez is mint minden ötleted amit elővezetsz.

Előzmény: Cleaning Cloths (142299)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142304

igen, ezzel a megallapitassal ebben a kontextusban siman egyet tudok erteni :)

Előzmény: mica-r (142303)
mica-r Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 142303

Valószínűleg egyszerűbbés olcsóbb volt gázolajos állófűtést beépíteni. Az emissziója minimális, ha azt nem bírjuk el környezetileg, akkor teljesen mindegy :-)

Előzmény: Cleaning Cloths (142299)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142302

Korántsem. A buszfűtés kivétel, nem lehet általánosítani. Az I3 példája mutatja, hogy nem kell a népeknek, pedig kifejezetten jó megoldás volt.

A hibrid jó kompromisszum egy szűk rétegnek, nem versenyképes általában sem a pure pelsőégésűvel, sem az elektroomossal.

Előzmény: Cleaning Cloths (142301)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 142301

 

Ok, de megint csak ott tartunk, hogy a jelenlegi technikai fejlettségünkkel, a legtöbb jármütipusra,  a hibrid meghajtás az igazán optimális megoldás. Kivétel lehet a csak helyi lótifutira való kis elektromos autók. 

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (142300)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142300

Megduplázná a busz tömegét. Amennyivel több energia kellene a mozgatáshoz, azzal akár be is lehet fűteni.

Egyetlen ésszerű megoldás egy apró range extender lenne, ami áramot és hőt állít elő összességében 80+ %-os hatékonysággal. Mint a BMW I3-é. Ezzel már közelíteni lehetne, vagy meg el lehetne érni (országfüggő) a hálózati töltőáram karbonlábnyomát, a hatótáv is helyreállna téli időszakban.


Persze adminisztratív akadályok miatt ez sem opció a konkrét esetben, változtatni kellene a szabályokon.

Előzmény: Cleaning Cloths (142299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!