Igen ez a vezetési élmény amiről írtam. Teljesen szubjektív. Engem például rettenetesen zavar. Steril, semmi élményt nem ad. Nekem. De van aki meg ezt szereti.
nem azon gondolkozik, hogy hányat váltson vissza.
Lásd fent. Dodgem. Van aki szereti, van aki nem.
Télen azonnal fűt vagy éppen felfűtve vár.
Azért ülésfűtés, és állófűtés az van ICE-ben is :)
Ha hatótávon belül használod, nem kell benzinkútra járni.
Na de a hatótáv szörnyű, pláne télen.
Adott esetben nem teszed tönkre a gyakori rövid utakkal.
Nézd az átlag BEV élettartama fele, harmada egy ICE élettartamának, szóval ez éppen nem igaz.
A kérdés csak annyi, hogy mire optimalizálsz. Évi 200 napra, amikor egy átlagos EV hatótávján belül közlekedsz, vagy arra a 10-re, amikor hatótávon kívülre mész (kell a dízel, mert megyünk Görögbe'.)
Na ez egy érdekes kérdés.
Az ICE kompromisszumok nélkül mind a két cél ellátásra alkalmas, sokkal olcsóbb, és a TCO-ja is jelentősen alacsonyabb. Az átlag embernek egy autó kell, ami nem drága, nem kerül sokba a fenntartása, és öszeségében alacsony a TCO-ja. Munkába is be tud járni vele, de ha nyaralni kell, vagy meglátogatni a nagymamát Debrecenben arra is jó. Neki egy szívó benzin az ideális.
Aki 3 évenként új autót vesz és nem probléma neki bérelni egy diesel G mercedest ha kocsival megy valahova, annak tökéletes.
Erre szoktam mondani hogy a BEV a gazdagok agyon szubvencionált játékszere.
De ugye elvi gondok vannak azzal ha az állam a gazdagok hobbijait támogatja.
Szerencsére az állami támogatások rohamosan szűnnek meg, pár év és kb semmi nem marad belőlük, és azzal a BEV divatnak is annyi.
Hogy a céges flották mekkora része lesz villanyos, az szinte csak a szabályozókon múlik. Belgiumban tavaly óta csak az elektromos cégautó lízingdíja számolható el 100%-ban költségként, a benzines- és dízelkocsik havidíjának költségelszámolhatósága jelenleg asszem 66,67% és évröl-évre csökken. Az új autók kétharmadát a céges vásárlások adják, rövidesen el fogják árasztani a piacot a lízingböl kikerülö fiatal használt EV-k.
Neked nem éri meg, viszont sokan vannak akiknek igen ! Ezért nem szabad általánosítani .
Árban a használt piacon már összenőttek ,csak sok ember nem ért hozzá ,más a fontos , és a hozzád hasonlók véleményét hajlamosak elhinni . A negatív ,,reklám,, sem segít .Kigyullad egy évben pl tavaly 2 db elektromos 682 ice, erre az a kettő terjed futótűzként a neten pffff .
Nem eszi meg. Ja és nem is kerül pont annyiba. Tudsz venni annyiért ? Nem. Mennyi az új verzió? 10-13 millió forint. Mert éppen azért kellett elkógyavetyélni extra akciós áron a régi készletet, mert nagyon nem jó elektromos autó. Az új verzió meg nagyon más árfekvés már. Picike és megbízhatatlan akkumulátorok. (persze csak kis távú ingázásra jó lehet) A Suzuki Vitara használtan is normális értéket képvisel. A Nissan Leafek egy része használtan ... nagyon nagy áresést szenvedett. Egy része, az első kiadások, meg már nem is nagyon piacképesek.
Sajnos Magyarország nem a világ közepe EV téren sem. Jogosak az észrevételeid, de vannak országok ahol már kiforrottabbak a körülmények. Az is igaz, hogy az early adopterek fizetik a fejlesztési költségeket, tiszteletet érdemelnek ezért.
A piac pedig globálisan kiforrja magát, Magyarország vagy végleg lecsúszik, vagy felzárkózik, nem ez dönti el milyen autók közül választhatunk 5-10 év múlva.
Nem tudni azt sem, hogy az elektromobilitás olcsóbb, vagy drágább lesz-e, mint most a belsőégésűre alapozott, csak azt tudni, hogy ha nem teremtjük meg a feltételeit az átállásnak idejében, akkor már nem lesz elegendő szabad forrásunk a zökkenőmentes átálláshoz.
Nem vagyunk élvonalban, a béka feneke alól biztosan rosszabb kilátás nyílik az EV piacra, mint a hátáról.
> A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.
Amiket kb 1,5 évtizede megoldott a radar és a vészfékezés kombó. Ha valaki használja és nem kapcsolja ki persze. Itt viszont bizonyítottan az asszisztencia vezetett és hajtott bele a teherautóba.
Különben néhány napja kipróbálhattam egy M-es BMW i4 M-et. Baromi jó autó. Nagyon jól össze van rakva, kényelmes, sportos, menő a külső és a belső is. Nem recseg, nem ropog semmi, megy mint a golyó, sport módban is komfortosan feszes a futómű.
Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.
Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?
Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.
A tények nem hangulatkeltés - az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.
Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.