Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 30 perce 0 0 142708

Majd szólj ha eltelt a "pár év"  :-)

Nehogy véletlenül még néhány alkalommal módosítsák :-)

 

Előzmény: pásztorkutyaterel (142706)
JAMIE222 Creative Commons License 30 perce 0 0 142707

Csak szólok, hogy mondjuk egy Modell Y-nak nem azért 45000 ojró az alapára mert támogatva lenne, hanem támogatás után lesz még kevesebb....

Előzmény: Platon (142705)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 45 perce 0 0 142706

Láthatóan nem zavar ,hogy pár éven belül már csak új EV vásárolhatsz !?

Előzmény: Platon (142705)
Platon Creative Commons License 1 órája 0 0 142705

Csendes. Kívülről is. Akkor is, ha odalépsz neki.

 

Igen ez a vezetési élmény amiről írtam. Teljesen szubjektív. Engem például rettenetesen zavar. Steril, semmi élményt nem ad. Nekem. De van aki meg ezt szereti. 

 

nem azon gondolkozik, hogy hányat váltson vissza.

 

Lásd fent. Dodgem. Van aki szereti, van aki nem.

 

Télen azonnal fűt vagy éppen felfűtve vár.

 

Azért ülésfűtés, és állófűtés az van ICE-ben is :)

 

Ha hatótávon belül használod, nem kell benzinkútra járni.

 

Na de a hatótáv szörnyű, pláne télen.

 

Adott esetben nem teszed tönkre a gyakori rövid utakkal.

 

Nézd az átlag BEV élettartama fele, harmada egy ICE élettartamának, szóval ez éppen nem igaz.

 

A kérdés csak annyi, hogy mire optimalizálsz. Évi 200 napra, amikor egy átlagos EV hatótávján belül közlekedsz, vagy arra a 10-re, amikor hatótávon kívülre mész (kell a dízel, mert megyünk Görögbe'.)

 

Na ez egy érdekes kérdés.

 

Az ICE kompromisszumok nélkül mind a két cél ellátásra alkalmas, sokkal olcsóbb, és a TCO-ja is jelentősen alacsonyabb. Az átlag embernek egy autó kell, ami nem drága, nem kerül sokba a fenntartása, és öszeségében alacsony a TCO-ja.  Munkába is be tud járni vele, de ha nyaralni kell, vagy meglátogatni a nagymamát Debrecenben arra is jó. Neki egy szívó benzin az ideális.

 

Aki 3 évenként új autót vesz és nem probléma neki bérelni egy diesel G mercedest ha kocsival megy valahova, annak tökéletes. 

 

Erre szoktam mondani hogy a BEV a gazdagok agyon szubvencionált játékszere.

 

De ugye elvi gondok vannak azzal ha az állam a gazdagok hobbijait támogatja. 

 

Szerencsére az állami támogatások rohamosan szűnnek meg, pár év és kb semmi nem marad belőlük, és azzal a BEV divatnak is annyi.

 

Előzmény: JGab (142612)
Cleaning Cloths Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142704

 

Politikailag beavatkozni a piaci és műszaki versenybe, meg a valós felhasználói igényekbe,  egy ideig büntetlenül lehet. 

Aztán visszaüthet, és az ilyen politikusokat, a jövőben esetleg nem szavazzák meg politikusnak. 

 

Németországban éppen ezen visszaütő folyamatok kezdődtek el, illetve már folynak is. 

Előzmény: R. Scherbotsky (142703)
R. Scherbotsky Creative Commons License 1,5 órája 0 0 142703

Hogy a céges flották mekkora része lesz villanyos, az szinte csak a szabályozókon múlik. Belgiumban tavaly óta csak az elektromos cégautó lízingdíja számolható el 100%-ban költségként, a benzines- és dízelkocsik havidíjának költségelszámolhatósága jelenleg asszem 66,67% és évröl-évre csökken. Az új autók kétharmadát a céges vásárlások adják, rövidesen el fogják árasztani a piacot a lízingböl kikerülö fiatal használt EV-k.

bananatree Creative Commons License 2 órája 0 0 142702

Fogadjunk.

EU ra értve 

Német is

Ice nem egyenlő phev

Előzmény: Auralianus (142696)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 3 órája 0 0 142701

Neked nem éri meg, viszont sokan vannak akiknek igen ! Ezért nem szabad általánosítani .

Árban a használt piacon már összenőttek ,csak sok ember nem ért hozzá ,más a fontos , és a hozzád hasonlók véleményét hajlamosak elhinni . A negatív ,,reklám,, sem segít .Kigyullad  egy évben pl tavaly 2 db elektromos 682 ice, erre az a kettő terjed futótűzként a neten pffff .

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 4 órája 0 0 142700
Előzmény: tfe_tng (142650)
egylambos Creative Commons License 15 órája 0 0 142698

vépetit nem látom mostanában.

majkel Creative Commons License 15 órája 0 0 142697

Szoktunk lakóautót is vontatni és akár Spanyolország középső részéig is.

 

Az már rég rossz, van bennük motor :))

 

Lakókocsi, az már rendben.

Előzmény: Cleaning Cloths (142695)
Auralianus Creative Commons License 16 órája 0 0 142696

Milyen flottakrol beszelunk most?

Nemetekben ket ev mulva tuti nem lesz tobb EV, mint ICE es azok nagyobbik resze tuti nem lesz kinai.

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/784986/umfrage/marktanteil-von-elektrofahrzeugen-in-deutschland/ Innen gombold ujra.... magyarorszagi autoflottakrol nem tudok melyebben nyilatkozni, de ott sem hiszem, hogy atvennek a vezetest...

Előzmény: bananatree (142673)
Cleaning Cloths Creative Commons License 17 órája 0 0 142695

Toyota Highlander van, az esetleges jövőbeli veendő autóink listáján.

 

Szoktunk lakóautót is vontatni és akár Spanyolország középső részéig is. 

 

A Vitara csak gazdasági elemezés és összehasonlítás tárgya volt. 

Csak valahogy ez neked nem megy, hogy helyesen értelmezd. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142694)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája -1 0 142694

Veled nem vitázom.

Tied lehet a vitara.

Előzmény: Cleaning Cloths (142692)
Cleaning Cloths Creative Commons License 18 órája 0 0 142693

Van, lesz még egyáltalán Nissan Leaf?  

Vagy a Nissal Aria leváltja? 

Előzmény: Capt.IQ229 (142690)
Cleaning Cloths Creative Commons License 18 órája 0 0 142692

Nem eszi meg. Ja és nem is kerül pont annyiba. Tudsz venni annyiért ? Nem. Mennyi az új verzió? 10-13 millió forint. Mert éppen azért kellett elkógyavetyélni extra akciós áron a régi készletet, mert nagyon nem jó elektromos autó. Az új verzió meg nagyon más árfekvés már. Picike és megbízhatatlan akkumulátorok. (persze csak kis távú ingázásra jó lehet) A Suzuki Vitara használtan is normális értéket képvisel. A Nissan Leafek egy része használtan ... nagyon nagy áresést szenvedett. Egy része, az első kiadások, meg már nem is nagyon piacképesek. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142690)
szilvatövis Creative Commons License 18 órája -1 0 142691

Sajnos Magyarország nem a világ közepe EV téren sem. Jogosak az észrevételeid, de vannak országok ahol már kiforrottabbak a körülmények. Az is igaz, hogy az early adopterek fizetik a fejlesztési költségeket, tiszteletet érdemelnek ezért. 

A piac pedig globálisan kiforrja magát, Magyarország vagy végleg lecsúszik, vagy felzárkózik, nem ez dönti el milyen autók közül választhatunk 5-10 év múlva.

Nem tudni azt sem, hogy az elektromobilitás olcsóbb, vagy drágább lesz-e, mint most a belsőégésűre alapozott, csak azt tudni, hogy ha nem teremtjük meg a feltételeit az átállásnak idejében, akkor már nem lesz elegendő szabad forrásunk a zökkenőmentes átálláshoz.

 

Nem vagyunk élvonalban, a béka feneke alól biztosan rosszabb kilátás nyílik az EV piacra, mint a hátáról.

 

https://www.rolandberger.com/en/Insights/Publications/EV-Charging-Index-Edition-4-The-EV-and-EV-charging-markets-regain-stability.html

 

https://www.here.com/ev-index-2023

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 18 órája -1 0 142690

Mondjuk egy leaf megeszi reggelire.

És az pont annyiba kerül.

Vitara nincs 6millióért.

Előzmény: Cleaning Cloths (142682)
tfe_tng Creative Commons License 18 órája 0 0 142689

> A bemutatott videó tipikus analógja a mindennapos ráfutásos baleseteknek, amiket a világ legtermészetesebb dolgaként veszünk tudomásul.

 

Amiket kb 1,5 évtizede megoldott a radar és a vészfékezés kombó. Ha valaki használja és nem kapcsolja ki persze. Itt viszont bizonyítottan az asszisztencia vezetett és hajtott bele a teherautóba. 

Előzmény: szilvatövis (142659)
tfe_tng Creative Commons License 18 órája 0 0 142688

Egyrészt FSD vagy autopilot, döntsük el. Másrészt pont az amcsi FSD teker bele lassítás nélkül a tűzoltókba, rendőrökbe, egyéb statikus tárgyakba. 

Harmadrészt teljesen ugyanaz a szoftver az USA-ban és az EU-ban, csak kicsit más a konfiguráció. 

Előzmény: a8lang (142655)
egylambos Creative Commons License 19 órája 0 1 142687

Azt veszi amire van pénze. Ez még nem jutott eszedbe?

Előzmény: a8lang (142668)
egylambos Creative Commons License 19 órája 0 0 142686

M50-et

Előzmény: egylambos (142685)
egylambos Creative Commons License 19 órája 0 0 142685

Különben néhány napja kipróbálhattam egy M-es BMW i4 M-et. Baromi jó autó. Nagyon jól össze van rakva, kényelmes, sportos, menő a külső és a belső is. Nem recseg, nem ropog semmi, megy mint a golyó, sport módban is komfortosan feszes a futómű.

egylambos Creative Commons License 19 órája 0 0 142684

Minek foglalkozol vele? Trollkodik szokás szerint.

Előzmény: naiv_ (142678)
MZ/Y Creative Commons License 20 órája 0 0 142683

Az is lehet, hogy nincs ott (közelben) ev-szerviz, azért sem javasolják. Éppen most láttam a panaszt valamelyik külföldi országból, hogy a 2020-as Leafre van 3 visszahívás, amiből 2-nek semmi köze az ev-séghez, mégis mindhármat csak a legközelebb is 500 km-re lévő ev-szervizben végzik el.

Előzmény: TraguAre (142675)
Cleaning Cloths Creative Commons License 21 órája -1 0 142682

Mellé-írsz. Annyiba kerülő elektromos autó?

 

Abban még el sem férsz, meg a csomagod sem. 

 

Ez volt a kérdés és a felvetés. 

Előzmény: Capt.IQ229 (142679)
mica-r Creative Commons License 21 órája -1 0 142681

Lehet, nem tudjuk. Azt tudjuk,hogy kevés a hatótáv. Az ugyanúgy korlátozott mobilitást ad jövőre is. 

Előzmény: bananatree (142673)
Capt.IQ229 Creative Commons License 21 órája 0 0 142680

Maradjunk annyiban, hogy tovább látok az orromnál.

A bunkó is maradhat, elfogadom, tőled.

Előzmény: naiv_ (142678)
Capt.IQ229 Creative Commons License 21 órája 0 0 142679

Vitara, hahaha. Napokban mentem egy ilyennel kb. ezer km-es új kocsi.

Ha van még fostalicska amiért pénzt nem adnék az ez. Kopog, pattog, fekvőrendőrön horror átmenni.

Bármi csak ne ez a szar.

Előzmény: Cleaning Cloths (142676)
naiv_ Creative Commons License 21 órája -4 1 142678

Honnan veszed magadnak a bátorságot, ezekhez a jelzőkhöz, mikor leírom saját tapasztalataimat? Ennyire elfogult vagy? Vagy csak b...nkó?

Ez nem ideológia, nem zöld parasztvakítás, ezek tények. Az áram eleinte ingyen volt, mad lett 90-110 HUF/kW jelenleg nem találkoztam 200-240-nél ocsóbbal, s én AC töltök (ha - mert balatoni viszonylatban, ahová én járok nem tudok tölteni - eddig tudtam, most máshová járok ott nem tudok, mert a több, mint egy éve ott lévő AC töltöoszlop még mindig nem működik... de lényegtelen nekem, mert a fogyasztásom 90%-ban Bpi, városi) a gyors DC töltők hasonlóak vagy valószínű drágábbak.

A tények nem hangulatkeltés -  az a valóság. Számold nyugodtan ki, hogy mondjuk egy 30 milliós EV-SUV km/HUF üzemanyagköltsége hogyan aránylik egy 30 milliós benzineshez (diezeleshez). Az eredmény nem hangulatkeltés, hanem megint csak a valóság.

Mint ahogyan sokszor leírtam itt már, hogy nekem évente 800-1000e HUF-ot hoz vissza az, hogy a városban EV-ként használom a SUV-omat, DE saját töltéssel, a garázsban. De így is, ez nem megtakarítás a beszerzési árhoz képest, hanem sok-sok év alatt lesz lassan rentábilis  - ha 5x ennyit mennék más lenne a helyzet, de még így is átlag felett autózom Bp-en - az ICE-hez képest. Sokszor leírtam már itt, az EV nem üzlet a vevőjének hanem luxus és kényelem és nagy adag jóindulat és ajándék a társadalom felé az üzemeltetőtől (tulajdonos) a környezetkímélésért - amit ő fizet meg. Ha tetszik, ha nem tetszik akkor is.  

Előzmény: Capt.IQ229 (142661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!