Jól látod. Az fordított meghajtásnál ilyen kiképzésű. Tehát amikor az forog és a dugattyúk klíma gázt sűrítenek.
Ebben az esetben szerintem, csak úgy fizika és műszaki érzékre, magasabbaknak kellene lennie a hullámoknak és hosszabbnak a löketeknek.
Nehezen fog még beindulni is. Hasonló, mint amikor enyhe lejtőn nem csúszik még le valami. A görgő itt kevés, mert itt a "lejtőt kell elmozdulásra" késztetni erővel. Összegezve ... semmi értelme és szerintem a hír is hamís. Ilyen marhaságba nem kezdenek a Toyota mérnökei. Okosabbak ott ennél. Ez max valami más ország, helyi gyártó mérnökeinek az agymenése lehet, amire max gyártás-együttműködés miatt rábólintottak. Központi vezérszál, biztosan nincs ilyen.
A Toyota a hibrid hajtást tudomásom és olvasott szakirodalmaim szerint főként az USA-ból vásárolta meg. Aztán azt tovább csiszolta és működő sorozatgyártást készített belőle. Tehát közel harminc éve az elektromotoros rásegítéses hibrid hajtás éllovasa. A fő hírek is erről szólnak Továbbá arról, hogy a teljes elektromos hajtás a jövő, de ahhoz még fejlődni tenni kell és addig a hibrid hajtások a legjobb átmenetek. Tehát ütközik a hivatalos tájékoztatókkal is.
Azzal a csávóval vitatkozol, aki 600-as nézettségű, clickbait youtube csatornálból szedi az "információit", ami pedig nem fér bele a világképébe, az nem is létezik. Ő már 5 éve megmondta, hogy jövőre jön az FSD, szerintem többet szív, mint maga musk (ami azért nem kis szó). Két napra rá, hogy minden normális média megírta, hogy a elon lelőtte a model2 projektet belinkelt valami hasonló videót, ami az olcsó tesla _biztos_ megjelenéséről szólt.
Egy igazi hívő, pont mint a laposföldes másik elmeroggyant.
Mivel ezen a területen ~1-2 milliard $-os fejlesztes szinte semmi se jatszik, (a Toyotanak biztoean nem, hiszen >10 millio autot ad el evente), ezert en pl. a nullanal több eselyt adnek neki.
Spain is Living in 2050? Revolutionary 1 Stroke INNengine Analyzed
Itt pedig ~20 percben ... Az nagy kerdes, hogy mennyi "zubehör" kell hozza (hiszen szükseg van kipufogora, befecslendezöre,elektromos gyujtasra, tankra, generatorra is).
A kerdes inkabb az, hogy mennyi "többletbe" kerülhet majd ... ami ~1000-2000 $-ba meg beleferne, ... annak a ~10-szereseve pedig nem.
Nézem a videót és még csak 3:31-nél járok a cirka 13 percből. A szembe-dugattyos motor (Inn motor) szinte minden autóban ott van kissé más felépítésben, meg elfelezve. Ezen az elven működnek a klíma kompresszorok jellemző többsége. Tehát ez egy nagyon régi technológia és nem igazán jó. Műszaki fejlesztéssel persze lehet rajta javítani, de a Wankel- motorokban már több lehetőség lenne ilyen téren. Attól tartok tehát, hogy az egy erős tévút.
Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.
Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...
Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....
Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...
Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is... Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)
Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...
most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)
Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?
Az akkuk terén olyan gyors lesz a fejlődés, hogy szinte a mobil telefonok szintjén fognak nagyon gyorsan elavulni az elektromos autók is. Illetve ez a folyamat már tart is. Mennyit is ér ma a Nissan Leaf?
BMW-hez annyit, hogy vegyetek belole sokat... lecci :) Egyet a mama kedveert, egyet a papa kedveert stb. meg hat arra harapnak a csajok is... ar nem szamit nektek ugy sem, meg hat... egyszer eltek...:)
...komolyra forditva a szot... en biztosan nem vennek mar Litiumos akkuval szerelt EV-t (ujonnan) semmilyet. 4-5 eve meg siman volt ertelme errefele (veetunk is ugye kettot), mert az akkori adokedvezmenyekkel meg visszateritesek mellett ha nem is tudod jo aron eladni oket/vagy ugy dontottel inkabb foldbe hajtod oket sajat magad akkor is jobban (de semmikeppen sem rosszabbul) jartal, mintha ICE-t vettel volna...
DE... mivel a szilardtest-akku nem fuzios reaktor, ezert 2-5 even belul varhatoak az elso modellek ami gyakorlatilag eladhatatlanna fogja tenni az osszes litium akksis autot.