Keresés

Részletes keresés

xrami Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238266

Nem marhaság. Nekem a tököm televolt azzal, hogy az ajtónál voltak a bringák behányva és a leghülyébben lezárva, mert ugye máshová nem lehetett vinni, de így meg nem lehetett tőlük se fel se leszállni csomagokkal. Ne sokajtós hernyóvonatot képzelj el pláne bringáskocsival, hanem sima klasszik kocsikat aminek csak a két végén van csak ajtó, azok is egyemberes keskenyek, nem szélesek. Így a nem összecsukhatósok el is tűntek maguktól, az összecsukós kempingek meg hopp, hirtelen összecsukódnak. Bromptonja senkinek nincs. De ha mégis, az hülye lesz nem összecsukni és magával vinni mint egy kisbörit.

Előzmény: Bengáli808 (238242)
smogger Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238265

 Gondolom arra a részre gondolsz, ami a 11-es felé haladva a balra elterülő eperföldnél kezdődik (vagyis a Kórház/Gát utcai kereszteződéstől), mert a révtől addig lévő járda 100%, hogy nem kerékpárút. Ha arra a részre, akkor a topicban kialakult többségi vélemény alapján (vagyis hogy nekünk kerékpárosoknak minden egyes esetben be KELL tartanunk a KRESZ-t) semmi keresnivalónk azon a járdán, hiszen semmilyen tábla nem engedélyezi, hogy ráhajtsunk. Ami viszont a gyakorlati részt illeti: elég sok kerékpáros használja, mert szembe irányban emlékeim szerint van egy "Kerékpárosok és gyalogosok egymás hegyén hátán" tábla - azért csak "emlékeim szerint", mert Hozzád hasonlóan én is csak egyszer próbáltam ki azt a förmedvényt, azóta (sok-sok éve) az úttestet használom, és nem törődöm a táblákkal (és ezzel fel is festettem itt magamra egy "Ide lőjjetek!" feliratot).
 A zsilip kontra parti védmű kérdésben sajnos nem tudok nyilatkozni, amikor én tanultam a KRESZT akkor még nem volt benne ilyesmiről szó - de legalábbis én nem emlékszem rá.

Előzmény: SzeZo (238264)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 238264

Aki ismeri, árulja el nekem legyen szíves, hogy a Lupa rév felől a 11-es felé vezető járda bicikliútnak számít-e. Arról a végéről tábla sem, piktogram sem jelzi, hogy az lenne, csak a sárga szaggatott vonal húzódik középen.

Egy nagyon fekete autó száguldott velem szemben (szerintem száz felett), a vezetője meg üvöltött valamit és a járda felé böködött. Azt a trehány csíkot egyszer próbáltam ki. Nagyon ráz. Nem a gyökerek miatt, hanem, mert így készítették el.

 

Egy másik hely a közelből:

A Barát-patakra épített zsilip tetején bringával át lehet kelni. Kinek van ott elsőbbsége? A jobbkéz szabály érvényes? Amúgy majdnem mindegy, mert akár erről, akár arról jövök, gond nélkül zúdulnak le a védműről a biciklisek. A sok betontól nem is lehet őket látni, csak az utolsó pillanatban.

OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238263

Létezik rá műszaki megoldás, a fák kivágása nélkül is. Csak szánd3k nincs . És ráfogják a pénzhiányra.

Előzmény: rezgaras (238262)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 238262

Én úgy látom, hogy az ilyen helyek sajnos állandó problémát jelentenek. Mert ahol a gyökerek ennyire felnyomják, ott a javítás után 4-5 évvel újra fel fogják nyomni, csilivili, szuper megoldások ellenére is. Jó példa a Balaton mellett, Szemes és Szárszó között, ahol a Pártüdölő miatt bejött a bicikli út a 7-es mellé. Ott is rendszeresen felnyomták a gyökerek, 3 javításra emlékszem a 90-es évek óta. Most megoldódott a helyzet, mert a bicikli utat bevitték az újonnan felparcellázott részre. A régi nyom elvileg még megvan, de a kutya sem megy arra. Budafokon nem nagyon látom, mit lehetne tenni. A fák kivágását a Zöldek nem engednék, más nyomvonal pedig nincsen. Ha arra járok, keresztül szenvedem magam azon a részen, szerencsére nem hosszú.

Előzmény: NAR (238255)
OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238261

Ez a vicc nekem is bevillant. :-D 

 

Előzmény: altenberger (238260)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238260

"Mi számít edzésnek?

Bármi lehet edzés, akár öltönyben és munkába menet is.

 

:))"

 

Tóra olvasás dohányzás közben, vagy dohányzás közben Tóra olvasás? :-)

 

Szerintem az outihoz hozzátartozik az outis szerkó, edzésnél mindenképpen.

 

Örülök, hogy az osztrákok megkülönböztetik a sport célú és a közlekedés célú kerékpározást! Kövessük őket! 

 

Előzmény: OMGod (238259)
OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238259

Csak érdekességképpen: az osztrák kresz-ben a kötelező infra-használat nem vonatkozik outisokra. Közelebb hozták a szabályozást az életszerűséghez. 

 

 

https://www.radlobby.at/was-gilt-rechtlich-als-rennrad

 

Rennradfahren wird in der StVO als Spezialfall behandelt. Wer mit einem Rennrad auf Trainingsfahrt unterwegs ist, für den gelten andere Bestimmungen: Radfahranlagen müssen nicht benutzt werden, es darf nebeneinander gefahren werden und die Ausstattung mit Reflektoren bzw. einer Klingel ist bei Tageslicht und guter Sicht nicht vorgeschrieben.

 

...

Wann ist man im Training?

Im Training kann man immer sein, auch im Anzug und am Weg zur Arbeit. 

 

Az országúti kerékpározást az StVO különleges esetként kezeli. Ha országúti kerékpárral edz, más szabályok vonatkoznak rá: Nem kell használni a kerékpáros létesítményeket, egymás mellett is lehet tekerni, és nem kötelező fényvisszaverőt vagy csengőt viselni nappali fényben és jó látási viszonyok között.

 

Mi számít edzésnek?

Bármi lehet edzés, akár öltönyben és munkába menet is.

 

:)) 

 

 

altenberger Creative Commons License 2024.05.09 -2 0 238258

"Persze, én nem sportolok, csak eltekerek A-ból B-be, vagy A-ból A-ba. Ha véletlenül útba esik Keszthely is, akkor sem sportolok, csak utazom a kerékpáron."

 

Szerintem saját magadat akarod átverni.

Emlékszem, amikor friss volt a jogsim, akkor csak úgy autózgattam össze-vissza, konkrét cél nélkül, csak a vezetés öröméért. Közlekedésnek számított? Gyakorlatilag igen, de igazából mégsem. Remélem érted, hogy mire gondolok.

Előzmény: SzeZo (238133)
OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238257

A szakasz mindkét végén volt teljes felújítás pár éven belül. Délre a csatornázási projekt, északra meg a DunaFok. Összevonva valamelyikkel tuti nem lett volna akkora extra költség - ha már úgyis ott voltak a gépek, anyagok, stb. 

Az a géplánc felvonulás nehézsége is egy nevetséges kifogás. 

 

Előzmény: NAR (238255)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238256

Megértem, hogy mindenkit az általa használt útvonalon meglevő hiányosságok zavarnak. Szerintem is az lenne a legjobb, ha überfasza lenne minden bringaút!

 

De! Vannak olyan helyek, ahol még vacak bringaútak/biztonságos kerékpáros átkelési lehetőségek sincsenek! Szerintem járna az alap hozzáférés mindenkinek aki hajlandó kerékpárra pattanni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238252)
NAR Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238255

Nem azt mondja, hogy nem lehet megcsinálni, hanem azt, hogy túl drága: "a szakasz felújításának költsége a kerékpárutakra elkülönített
éves kereten belül komoly hányadot jelent,"

Előzmény: OMGod (238248)
orygabor Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238254

A felni oldalában lévő bemarás tkp kopásjelző? Addig lehet koptatni?

Előzmény: Pinyo (238251)
Pinyo Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238253

Hazafele ez a kedvencem.

 

https://www.google.com/maps/@47.5543636,19.0751789,3a,51.3y,212.17h,76.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQt7m0IVyV_bqDrgV9pZSSQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

A Váci út melletti szervizsávba harminc méterrel előbb vezetett kerékpárút visszamegy a járdára. Nem elég, hogy átláthatatlan a sövény, de még egy hirdetőoszlop is van ott. Mivel az a rész csak felfestésileg egyirányú bringaút, gyakorlatilag bárki jöhet szembe. Nem is használom, maradok végig a járdán, még szerencse, hogy csak egy nem használt épület van ott.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238252)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238252

Szerintem baj.

 

A megúszós, olcsó megoldások általában nem hatékonyak és/vagy biztonságosak.

 

Ha nem hatékony, ha egy csomóponton 3-4, egymás után tiltást adó jelzésen viszi át a kerékpárutat, ha feleslegesen cikázik az út kétoldalán, ha nincs indirekt balkanyarnak hely kiépítve, az mind-mind azt erősíti, hogy a bringás majd megoldja okosba és szabálytalan közlekedő lesz, mert az infrastruktúra a kialakítása miatt nem nyújt megfelelő haladási lehetőséget.

 

A nem biztonságost meg ne kelljen magyarázni, a sövény mögötti, út mellett vezetett kerékpárútról bizonyított, hogy veszélyes, de nyilván olcsóbb a járda egyik felét kerékpárútnak felfesteni az út mellett, mint szegélykorrekcióval és útszélesítéssel irányhelyes sávot építeni. Csak akkor az olcsósított verziónál tessék beleszámolni az elütöttek, megsérültek, meghaltak költségét is forintosítva, no meg a balesetek után kialakuló torlódások által okozott kárt.

 

Hamar kiderül, hogy az olcsó társadalmi szinten a drágább megoldás.

Előzmény: altenberger (238249)
Pinyo Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238251

Először haragudtam az új trendre, ahogy az országúti kerékpárokon megjelent a tárcsafék.

Igazából még mindig haragszom, mert drága, és lassan nem lesz opció.

 

(2006-ban vettem a bringámat, és már annyira macerás pót cuccokat venni hozzá, hogy előbb utóbb nem úszom meg a váltást. (Hmm, de szépek is a mostani kerékpárok, nyami.. csorgatom néha a nyálamat. Amit vennék a maradék 5-10 valószínűleg aktív évemre, az márpedig legyen olyan szuper, amire mindig is vágytam.)

 

Na de most már megértem, és jónak tartom az ütletet. Én ugyan nem használom félórás alpesi lefeléken a bringámat és karbonfelnim sincs, de volt egy jó minőségű (nem alap árú) alsó-középkategóriás kerékszettem. A felnit megette a munkába járás, a sok téli sós-zeolitos és esős időben fékezés.

 

Amikor ősszel egy autós leütközte a kerekemet és javíthatatlan nyolcas lett benne, akkor elvittem a szervizbe, a biztosítás miatt szakértői vélemény kellett.

Azt mondták, hogy még jó hogy így lett vége :). Ezzel a felnivel ők egy métert nem mentek volna, ütközés nélkül is azonnal kuka, és örüljek, hogy nem alattam nyílt szét az elvékonyodott félfelület.

Ez volt az első kerék. A hátsót már korábban egy másik szervizes gyerek dobatta ki velem, hogy életveszélyes.

 

Tárcsaféket csak mtb-n használ a család és én. A bovdenessel mindig is bajom volt, még a márkás Aviddal is. Pár régi hidraulikussal is meggyűlt a bajom (Hayes, 15 évvel ezelőtt). De ami azóta van (shimano xt, slx és valami alivio szintű szérián kívüli shimano), nagyon jók, csak a betétet kell bennük cserélni. Emlékszem persze légtelenítésre, de az oly rég volt, hogy nem is tudom mikor.

Előzmény: SzeZo (238236)
OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238250

A közepes szintűvel már több mint boldogok lennénk!

De pont a hivatkozott szakasz az elégtelennek is az alsó foka!

Kb. 100 méterről van szó! És megoldás helyett kifogásokat gyártanak évek óta!

Ismétlem: EV6 szakasz!

 

 

Előzmény: altenberger (238249)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 238249

"lehető legolcsóbb, legmegúszósabb megoldás a cél."

 

Ez önmagában szerintem nem baj.

A közpénzt felelősen kell költeni.

Persze van egy szint ami alá már nem kellene menni.

 

Szerintem inkább több helyen legyen közepes szintű kerékpáros közlekedést segítő beavatkozás, mint kevesebb helyen nagyon csilivili (túl igényes). Így a hálózat is jobban összeáll.

Előzmény: OMGod (238248)
OMGod Creative Commons License 2024.05.09 0 2 238248

zöld szlogen, hívószó, de amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor a lehető legolcsóbb, legmegúszósabb megoldás a cél.

 

Ja, pl. egy vödör sárga festék. :-D De ha megoldani kell egy meglévő problémát, akkor csak előszednek valami hajánál fogva előrángatott műszakilag lehetetlen szöveget.  

 

 

"szép" példa a rövidke EV6 szakasz a budafokon. Tűrhetetlen állapotban, a jarokelo.hu-n tucatnyi bejelentés született már, többek között: 

https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/44070/hibas-kerekparut

https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/11634/hullamos-kerekparut-budafok-belvaros-vasutallomasnal-20

 

 

De hiába. Egymásnak passzolgatták a labdát az illetékesek. Pedig az alábbi - pár héttel ezelőtti -  közleményből kiderül, hogy a Bp.Közút az illetékes. De a válasz: Hárítás - hárítás - hárítás. "nem lehet megoldani", ill. kitettük a táblát, hogy sz.r az út. Na kösz. 

 

 

.... a problémát Önkormányzatunk már jelezte, melyre a sokadik megkeresés
után az alábbi válasz érkezett a jelzett kerékpárútszakasz kezelője és üzemeltetője a Budapest Közút Zrt.-től: 

 

„A szakasz állapota Társaságunk számára ismert. A kifogásolt szakasz
javítását több tényező hátráltatja. A gyökérfelnyomás által érintett felület olyan kiterjedt, hogy lokális
javítások elvégzése nem célravezető, csak az egész érintett szakasz burkolatának javítása jelenthet
megoldást teljes szerkezetépítés mellett. Az útszakasz mellett található idős fák tartógyökerei nem
minden esetben vághatók el, így a kerékpárút pályaszerkezetét egyedi megoldással kell alkalmassá tenni
a gyökérzettel kapcsolatos állandó problémák kezelésére. A végső megoldás megtalálásához a FŐKERT
szakvéleménye és jóváhagyása is szükséges. A helyszín elhelyezkedése megnehezíti az aszfaltozó géplánc
felvonulását. A felület méretéből adódóan a szakasz felújításának költsége a kerékpárutakra elkülönített
éves kereten belül komoly hányadot jelent, így a városszerte jelentkező sürgősebb javítást igénylő, kisebb
felületű, egyszerűbben kivitelezhető és balesetveszélyesebb hibacímek rendre elsőbbséget élveznek.
Dolgozunk a megoldáson, de a fentiek miatt a szakasz javításának pontos dátumáról továbbra sem tudunk
tájékoztatást adni. A burkolathibákra 2021 óta közlekedési táblák hívják fel a kerékpárosok figyelmét."

 

 

 

Odaát összeszedtünk pár megoldást. 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166800303&t=9241905

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166801870&t=9241905

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166801981&t=9241905

Előzmény: Ashi Valkoinen (238243)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238247

"Mindeközben zárt láncvédő sehol sincs, és utólag sincs."

 

Ezen én is elmerengtem.

 

Az is probléma, hogy bringát általában sportboltban árulnak, mint sport eszközt.

 

Mondjuk én is úgy kezdtem, de amikor rájöttem, hogy, hogy a bringázás egy autómentes, egyéni közlekedési mód, akkor a közlekedési felhasználási irányba fordultam.

 

Biztosan vannak speciális, városi bringákat forgalmazó üzletek és az Internetről valószínűleg minden elérhető, de a tömegek valószínűleg, mint sporteszközzel találkoznak a kerékpár piacon.

 

Városi bringára amúgy optimálisabb lenne az agyváltó, de azoknak borsosabb az áruk.

 

Amúgy is régebbi sportbringák is kiválóan átalakíthatók - megmenthetők - városi közlekedési célra!

Azok meg nem agyváltósak.

 

Voltak próbálkozásaim zárt láncvédő készítésre (mosószeres flakon meg más műanyag darabok felhasználásával, de nem jött ki a kívánt végeredmény. Valószínűleg, most hogy felvetetted a témát, teszek egy újabb kísérletet. Régi vágyam egy igazi alacsony költségvetésű, bontott alkatrészekből épített, de nagyon stílusos városi patkány megalkotása. :-)

Előzmény: xrami (238234)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238246

Hátsó villán szerintem menőn néz ki! :-)

Az első villán tényleg nagyon tanyabájk jellegű.

Előzmény: xrami (238233)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238245

"többsége is kaki"

 

Ja, kicsi, savanyú, de a mienk. :-(

 

Én leszoktam a bringautakról, ha van párhuzamos kis utca, inkább azon megyek. Lehet, hogy lassabb, de ezerszer kellemesebb. Nyáron pl. árnyékosabb.

 

A Tompa utca kialakítása nagyon tetszik nekem, de sajnos csak négy sarok az egész! :-(

Az elején a Ferenc krt-i átvezetés megérdemelne hangsúlyosabb felfestést, a végén meg nem értem a Ferenc téri kitiltást.

Hasonló félmegoldások városszerte megtalálhatók.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238243)
altenberger Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238244

"szedd ki mindkét szelepet"

Szerintem nem jó ötlet, mert egy régen ott felejtett, elhagyott bringa képzetét kelti a leengedett gumi. Az ilyen bringákat általában elkezdik megbontani, "úgy sem hiányzik senkinek, de egy-két alkatrészt még fel lehet használni" felkiáltással. Látni ilyesmit városszerte. :-(

 

Én igazából pont a viszonylag drága, mert jó minőségű kiegészítőim (nyereg, markolat, pedál) elvesztésétől tartok leginkább, ezért próbálom forgalmas helyre zárni a bringám. ahol már több, hasonló bringa is van.

Előzmény: xrami (238240)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.09 0 1 238243

A baj az, hogy a jelenleg létesülő infrastruktúra többsége is kaki.

 

Budapesten belül maradva:

-Vannak a legrégebbi kerékpárutak, jellemzően térkőből kirakva. Mára össze-vissza állnak a kövek, a szegély felől jön a gaz, olyan helyen is párhuzamosan fut az úttal, előkészítve a jobbhorgokat, ahol az út keresztmetszetében lenne hely kerékpársávnak, vagy van elég hely sávval bővíteni az utat.

-Vannak a még régebbi kerékpárutak, amelyek egész egyszerűen kis forgalmú járdákon lettek kialakítva, s máris ahány méter ilyen járda két végére kikerült a kerékpárút vagy a gyalog- és kerékpárút tábla, annyi méter "új" infrastruktúraként lett eladva.

-Vannak a sehonnan-sehova sávok, ezek jellemzően valamilyen, az adott út melletti projekthez kötődnek, ahol a beruházónak elő van írva a saját ingatlanjára vezető út kialakítása + kerékpáros, zöld infra biztosítása. Ilyenkor van egy 50-100 méter új aszfalt (az ingatlan előtt), ezen a darabon van kerékpársáv, ami aztán eltűnik.

-Van a nyitott kerékpársáv, ami csak azért született, hogy keresztmetszet-szélesítés nélkül lehessen "új" infrastruktúrát létrehozni, ezt kivételesen fehér festékkel. Ami azért különösen jó, mert az eddig megszokott sárga helyett fehér, az úrvezetőket pedig senki nem vizsgáztatta le az amúgy is felelőtlen és buta jogszabály-változásból.

 

A legújabbak most a körúti bringasáv és a polleres sávok a vácin, meg az üllőin, ezek szélességben megfelelőek, de a harmaduk kanyarodósávvá változik, az útburkolat pedig ugyanaz, amit 5 évnyi metrópótlás során a buszok masszíroztak, mert ezeket már nem volt fontos kijavítani. A körúti bringasáv burkolata is kritikán aluli. A polleres sávokat ráadásul olyan sürgős volt átadni tavaly ilyentájt, hogy az indirekt balkanyarok sehol nem kerültek kialakításra. Így, aki balra akar kanyarodni, általában az ellenirány sávjában bringázik, rollerezik.

 

A kerékpáros infrastruktúra mindegyik politikai garnitúrának egy zöld szlogen, hívószó, de amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor a lehető legolcsóbb, legmegúszósabb megoldás a cél.

Előzmény: xrami (238239)
Bengáli808 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238242

A második bekezdés ami különbséget tesz a 20" bringák közt a legnagyobb marhaság amit valaha kitalált a MÁV...

Előzmény: xrami (237982)
Bengáli808 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238241

nekem eddig a bevált módszer az volt hogy itt Sopronban szinte csak nekem van Csepel BMX-em így bárki akarta volna ellopni azonnal lebukott volna. :D 

Előzmény: xrami (238240)
xrami Creative Commons License 2024.05.09 0 0 238240

Hogyan rettensd el egy potenciális bringalopót a bringádtól?

 

- szedd ki mindkét szelepet és vidd is magaddal.

xrami Creative Commons License 2024.05.08 0 0 238239

Nem kell akkor sem bevenni ezt a baromságot a gyakorlatba. Ha egyszer elindul, csak szaporodni fog és "jobb esetben" kimerül az egész abban, hogy feltaknyolják az ún. nyitott kerékpársávot, ami a nagy büdös semmi, de választási kipipálásnak és statisztikadöntögetésnek kiváló.

Előzmény: orygabor (238238)
orygabor Creative Commons License 2024.05.08 0 0 238238

Nem azt mondta, hogy nem kell karbantartani az utakat. Azért mert ahhoz a párthoz tartozik, még lehet igaza. És itt be is fejeztem a politikát.

Előzmény: xrami (238235)
orygabor Creative Commons License 2024.05.08 0 1 238237

A teló szerintem is tök felesleges egy trekkingre, még egy jobb murvás útra is. A V-fék is pont elég, persze aki hegyekben jár az más tészta, de pl. cobranco se volt elájulva, amikor tárcsára váltott.

Előzmény: altenberger (238227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!