Nem hinném, hogy nincs rá szabadalom, egy más gyártó sem használja a módszerüket, holott sokszorosan bebizonyította, mennyire megbízható és tartós (olcsó is). És nyilván amit állítottál a Toyotáról, az a teslára igaz :-) LOL https://www.tesla.com/legal/additional-resources
A világ nagy részén megalkuvás nélkül használható egy elektromos autó, söt mi több, a legfejletlenebb vidékeken egy nagy lehetőség, hisz ott egyre gyakrabban, lokálisan termelik az áramot, jól kiépített hálózat híján. Etiópia élen jár ebben, olvass utána.
+ Tehát ez Tesla vallási marketing mémkép, immunizálva lett. (immun mémek) A Tesla meteor elég és felrobban a légkörben és csak néhány nagyobb széttört darab esik a Földre. Nagyobb károk nem keletkeznek. A dínók meg egyébként sem haltak ki. A madarainkban is ott élnek és sok más állatban is a génjeik, az utódjaik.
Jó húrokat pedzegetsz, csak némileg pontosítanálak. A Toyota a hibrid hajtás szabadalmainak a jó nagy részét felszabadította már közben a szabadalmi oltalom alól és közkincsnek tekinti. (A Teslának lehetne követni a példát) A Toyota igazi világgyártó és világ szinte minden részén, nagy megalkuvások nélkül használhatóak a hibrid (öntöltős) autói. Az elektromossal messze nincs így. Tehát azért mert USA néhány államában, Európa és egyes ázsiai országokban már a lakosság egy része elektromosat használ, nem akar még ott sem mindenki azt használni. Sok más helyen meg nem is nagyon tud. Nincs megfelelő feltöltő infrastruktúra kiépítve.
Azonkívül a Toyota biztos megszokott dolgok mentén apránként változtat. Figyeli a vevőket és azok szokásait követi. A Tesla meg le akarja sz@rni a Napot az égről. Diktálni akar, hogy mit kell szeretni. Amit aztán néhányan szeretnek is, de nagyon nem a többség.
Bullshit...A Toyota nagy húzása, hogy az egyik legegyszerűbb hibrid hajtást hozta létre és ezt le is védette. Így mire másoknál is értelmet nyert a hibrid hajtás, , már csak más, kevésbé jó megoldások maradtak a számukra (vagy fizettek mint a Ford).
És nem , az elektromos hatásnak nem kell fejlődni.
Itt a Toyota új Prius. Egy nagy 4,6 m-es autó, de nulla csomagtérrel, mert már nagy akkut (13,6kWh) és nagyobb villanymotort, invertert kapott a belsőégésű motor mellé. Ára 45.000Euró
Ugyan ennyiért van már elektromos , pl.Tesla Model 3, ami mindent jobban tud. Kicsit ugyan hosszabb, de cserébe van rendes csomagere (kb duplája), változattól függően nem, vagy alig valamivel nehezebb, erősebb, gyorsabb, jobban gyorsul és nem cipel feleslegesen egy belsőégésű motort amit szervizeltetni kell évente...
Simán lehetne ezen a 45.000Eurós áron a Toyota a tesla ellenfele, tisztán elektromos hajtással. mindent tud amit egy elektromos autónak tudnia kell, csak a belsőégésű motor helyett kaphatott volna több akkut...
Jól látod. Az fordított meghajtásnál ilyen kiképzésű. Tehát amikor az forog és a dugattyúk klíma gázt sűrítenek.
Ebben az esetben szerintem, csak úgy fizika és műszaki érzékre, magasabbaknak kellene lennie a hullámoknak és hosszabbnak a löketeknek.
Nehezen fog még beindulni is. Hasonló, mint amikor enyhe lejtőn nem csúszik még le valami. A görgő itt kevés, mert itt a "lejtőt kell elmozdulásra" késztetni erővel. Összegezve ... semmi értelme és szerintem a hír is hamís. Ilyen marhaságba nem kezdenek a Toyota mérnökei. Okosabbak ott ennél. Ez max valami más ország, helyi gyártó mérnökeinek az agymenése lehet, amire max gyártás-együttműködés miatt rábólintottak. Központi vezérszál, biztosan nincs ilyen.
A Toyota a hibrid hajtást tudomásom és olvasott szakirodalmaim szerint főként az USA-ból vásárolta meg. Aztán azt tovább csiszolta és működő sorozatgyártást készített belőle. Tehát közel harminc éve az elektromotoros rásegítéses hibrid hajtás éllovasa. A fő hírek is erről szólnak Továbbá arról, hogy a teljes elektromos hajtás a jövő, de ahhoz még fejlődni tenni kell és addig a hibrid hajtások a legjobb átmenetek. Tehát ütközik a hivatalos tájékoztatókkal is.
Azzal a csávóval vitatkozol, aki 600-as nézettségű, clickbait youtube csatornálból szedi az "információit", ami pedig nem fér bele a világképébe, az nem is létezik. Ő már 5 éve megmondta, hogy jövőre jön az FSD, szerintem többet szív, mint maga musk (ami azért nem kis szó). Két napra rá, hogy minden normális média megírta, hogy a elon lelőtte a model2 projektet belinkelt valami hasonló videót, ami az olcsó tesla _biztos_ megjelenéséről szólt.
Egy igazi hívő, pont mint a laposföldes másik elmeroggyant.
Mivel ezen a területen ~1-2 milliard $-os fejlesztes szinte semmi se jatszik, (a Toyotanak biztoean nem, hiszen >10 millio autot ad el evente), ezert en pl. a nullanal több eselyt adnek neki.
Spain is Living in 2050? Revolutionary 1 Stroke INNengine Analyzed
Itt pedig ~20 percben ... Az nagy kerdes, hogy mennyi "zubehör" kell hozza (hiszen szükseg van kipufogora, befecslendezöre,elektromos gyujtasra, tankra, generatorra is).
A kerdes inkabb az, hogy mennyi "többletbe" kerülhet majd ... ami ~1000-2000 $-ba meg beleferne, ... annak a ~10-szereseve pedig nem.
Nézem a videót és még csak 3:31-nél járok a cirka 13 percből. A szembe-dugattyos motor (Inn motor) szinte minden autóban ott van kissé más felépítésben, meg elfelezve. Ezen az elven működnek a klíma kompresszorok jellemző többsége. Tehát ez egy nagyon régi technológia és nem igazán jó. Műszaki fejlesztéssel persze lehet rajta javítani, de a Wankel- motorokban már több lehetőség lenne ilyen téren. Attól tartok tehát, hogy az egy erős tévút.
Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.
Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...
Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....
Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...
Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is... Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)
Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...
most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)
Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?