Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 142349

Nem hinném, hogy nincs rá szabadalom, egy más gyártó sem használja a módszerüket, holott sokszorosan bebizonyította, mennyire megbízható és tartós (olcsó is). És nyilván amit állítottál a Toyotáról, az a teslára igaz :-) LOL https://www.tesla.com/legal/additional-resources

A világ nagy részén megalkuvás nélkül használható egy elektromos autó, söt mi több, a legfejletlenebb vidékeken egy nagy lehetőség, hisz ott egyre gyakrabban, lokálisan termelik az áramot, jól kiépített hálózat híján. Etiópia élen jár ebben, olvass utána.

 

Előzmény: Cleaning Cloths (142347)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.10 -1 1 142348

+ Tehát ez Tesla vallási marketing mémkép, immunizálva lett. (immun mémek) A Tesla meteor elég és felrobban  a légkörben és csak néhány nagyobb széttört darab esik a Földre. Nagyobb károk nem keletkeznek. A dínók meg egyébként sem haltak ki. A madarainkban is ott élnek és sok más állatban is a génjeik, az utódjaik. 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (142347)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.10 -2 0 142347

Jó húrokat pedzegetsz, csak némileg pontosítanálak. A Toyota a hibrid hajtás szabadalmainak a jó nagy részét felszabadította már közben a szabadalmi oltalom alól és közkincsnek tekinti. (A Teslának lehetne követni a példát) A Toyota igazi világgyártó és világ szinte minden részén, nagy megalkuvások nélkül használhatóak a hibrid  (öntöltős) autói. Az elektromossal messze nincs így. Tehát azért mert USA néhány államában, Európa és egyes ázsiai országokban már a lakosság egy része elektromosat használ, nem akar még ott sem mindenki azt használni. Sok más helyen meg nem is nagyon tud. Nincs megfelelő feltöltő infrastruktúra kiépítve.

 

Azonkívül a Toyota biztos megszokott dolgok mentén apránként változtat. Figyeli a vevőket és azok szokásait követi. A Tesla meg le akarja sz@rni a Napot az égről. Diktálni akar, hogy mit kell szeretni. Amit aztán néhányan szeretnek is, de nagyon nem a többség. 

Előzmény: Panzerbear (142346)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.10 0 2 142346

Bullshit...A Toyota nagy húzása, hogy az egyik legegyszerűbb hibrid hajtást hozta létre és ezt le is védette. Így mire másoknál is értelmet nyert a hibrid hajtás, , már csak más, kevésbé jó megoldások maradtak a számukra (vagy fizettek mint a Ford).

És nem , az elektromos hatásnak nem kell fejlődni.

Itt a Toyota új Prius. Egy nagy 4,6 m-es autó, de nulla csomagtérrel, mert már nagy akkut (13,6kWh) és nagyobb villanymotort, invertert kapott a belsőégésű motor mellé.  Ára 45.000Euró

Ugyan ennyiért van már elektromos , pl.Tesla Model 3, ami mindent jobban tud. Kicsit ugyan hosszabb, de cserébe van rendes csomagere (kb duplája), változattól függően nem, vagy alig valamivel nehezebb, erősebb, gyorsabb, jobban gyorsul és nem cipel feleslegesen egy belsőégésű motort amit szervizeltetni kell évente...

Simán lehetne ezen a 45.000Eurós áron a Toyota a tesla ellenfele, tisztán elektromos hajtással. mindent tud amit egy elektromos autónak tudnia kell, csak a belsőégésű motor helyett kaphatott volna több akkut...

Előzmény: Cleaning Cloths (142344)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.10 0 0 142345

https://fb.watch/rZtF9u4JS7/

 

Mindenhol van energia

Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 142344

Jól látod. Az fordított meghajtásnál ilyen kiképzésű. Tehát amikor az forog és a dugattyúk klíma gázt sűrítenek. 

Ebben az esetben szerintem, csak úgy fizika és műszaki érzékre, magasabbaknak kellene lennie a hullámoknak és hosszabbnak a löketeknek. 

Nehezen fog még beindulni is. Hasonló, mint amikor enyhe lejtőn nem csúszik még le valami. A görgő itt kevés, mert itt a "lejtőt kell elmozdulásra" késztetni erővel. Összegezve ... semmi értelme és szerintem a hír is hamís. Ilyen marhaságba nem kezdenek a Toyota mérnökei. Okosabbak ott ennél. Ez max valami más ország, helyi gyártó mérnökeinek az agymenése lehet, amire max gyártás-együttműködés miatt rábólintottak. Központi vezérszál, biztosan nincs ilyen. 

 

A Toyota a hibrid hajtást tudomásom és olvasott szakirodalmaim szerint főként az USA-ból vásárolta meg. Aztán azt tovább csiszolta és működő sorozatgyártást készített belőle. Tehát közel harminc éve az elektromotoros rásegítéses hibrid hajtás éllovasa. A fő hírek is erről szólnak Továbbá arról, hogy a teljes elektromos hajtás a jövő, de ahhoz még fejlődni tenni kell és addig a hibrid hajtások a legjobb átmenetek. Tehát ütközik a hivatalos tájékoztatókkal is. 

Előzmény: mica-r (142343)
mica-r Creative Commons License 2024.05.09 0 1 142343

Szerintem a dugattyú alatti fekete görgős vezetőnek is van problémája. Ott is lesz jelentős terhelés, kopás, veszteség stb

Előzmény: Cleaning Cloths (142342)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142342

A szemléltető modelleken sok más hiba is van. Nem csak ilyen elavult műszaki módszer.

 

Hanem a dugattyúk mozgása nincs semmivel behatárolva. Tehát elvileg egymásnak is csattanhatnak. 

Minden bizonnyal csattannak is, ha bármi kisebb hiba van. 

 

500 / 8 = 62,5 cm3 -es átlagosan egy dugattyú. Nem túl optimális ... hihetetlenek a beharangozott teljesítmény adatok.  (120 le)

 

Ilyenkor túl nagyok a súrlódási erők. Tehát itt valami vagy nem igaz, vagy elhallgatják a 12-15 literes fogyasztást. 

 

 

Előzmény: mica-r (142332)
tfe_tng Creative Commons License 2024.05.09 -1 0 142341

Azzal a csávóval vitatkozol, aki 600-as nézettségű, clickbait youtube csatornálból szedi az "információit", ami pedig nem fér bele a világképébe, az nem is létezik. Ő már 5 éve megmondta, hogy jövőre jön az FSD, szerintem többet szív, mint maga musk (ami azért nem kis szó). Két napra rá, hogy minden normális média megírta, hogy a elon lelőtte a model2 projektet belinkelt valami hasonló videót, ami az olcsó tesla _biztos_ megjelenéséről szólt. 

 

Egy igazi hívő, pont mint a laposföldes másik elmeroggyant. 

Előzmény: XANTIi (142338)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142340

Tanuljál elektromosul:))

Előzmény: mica-r (142339)
mica-r Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142339

Nemár! 

Nagyon csalódott vagyok...

Előzmény: XANTIi (142338)
XANTIi Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142338

Csaxólok, hogy ez egy ótvaros kamu!

Előzmény: _Berci (142333)
mica-r Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142337

Igen, szerintem ez csak azért, mert van rá támogatás.
A BMW-nek 15-20 éve is volt hidrogénes, akkor lehet hogy saját költségre próbálkoztak

Előzmény: Panzerbear (142336)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142336

Mindnek van ilyen projektje, a minap ment előttem egy BMW ami hidrogénes.

Előzmény: mica-r (142335)
mica-r Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 142335

Nekik belefér a kályhába dobálni a pénzt :-)

A H2 Mirai is 99%-ban elégett pénz

Előzmény: _Berci (142333)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142334

Na de ezer dollárból kijön egy mostani ezres kis háromhengeres motor is, aztán kitalálni sem kell.

Előzmény: _Berci (142333)
_Berci Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142333

Mivel ezen a területen ~1-2 milliard $-os fejlesztes szinte semmi se jatszik, (a Toyotanak biztoean nem, hiszen >10 millio autot ad el evente), ezert en pl. a nullanal több eselyt adnek neki.

 

Spain is Living in 2050? Revolutionary 1 Stroke INNengine Analyzed

https://www.youtube.com/watch?v=9I0_3qFmPUM

 

Itt pedig ~20 percben ... Az nagy kerdes, hogy mennyi "zubehör" kell hozza (hiszen szükseg van kipufogora, befecslendezöre,elektromos gyujtasra,  tankra, generatorra is).

A kerdes inkabb az, hogy mennyi "többletbe" kerülhet majd ... ami ~1000-2000 $-ba meg beleferne, ... annak a ~10-szereseve pedig nem.

 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (142331)
mica-r Creative Commons License 2024.05.09 0 1 142332

Résvezérelt, azaz kétüteműhöz hasonló gázcserével nem lesz igazán jó sohasem

Előzmény: Cleaning Cloths (142331)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.09 0 1 142331

 

Nézem a videót és még csak 3:31-nél járok a cirka 13 percből. A szembe-dugattyos motor (Inn motor) szinte minden autóban ott van kissé más felépítésben, meg elfelezve.  Ezen az elven működnek a klíma kompresszorok jellemző többsége. Tehát ez egy nagyon régi technológia és nem igazán jó. Műszaki fejlesztéssel persze lehet rajta javítani, de a Wankel- motorokban már több lehetőség lenne ilyen téren. Attól tartok tehát, hogy az egy erős tévút. 

 

 

Előzmény: _Berci (142330)
_Berci Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142330

A Toyota erre a "geptipusra" fogad nagyban ...

 

The New SUPER Engine from Toyota CEO

https://www.youtube.com/watch?v=8jHShXoa244

 

Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142329

https://www.elektroauto-news.net/news/mg-motor-2023-84-prozent-eautos

 

Az MG is 84%-ban elektromost adott el Németországban.

 

https://news.mgmotor.eu/at/press/erneut-rekordjahr-fuer-mg-motor-austria/

 

Ausztriában ugyan százalékosan nem írták el, de a darabszámok alapján az elektromos fogyott föleg.

Előzmény: Panzerbear (142325)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142328

Nem avul el ami jó és gyorsan avul ami szar. Pont mint a belsőégésű motoros autónál.

Egy Ioniq vagy Niro nem elavult és tartja az árát, ahogy a teslák is, meg persze van a bumfordi első generációs Leaf meg Mitsubishi i-MiEV és francia klónjai, de azok soha nem voltak jók sem...

Előzmény: mica-r (142323)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142327

Egyenlőre nincs is ilyen...talán majd egyszer lesz...aztán hogy a hosszú távú gyakorlatok mit mutatnak, azt meg majd meglátjuk. Simán lehet hogy a gyakorlat bebizonyítja hogy nem jó....

Előzmény: a8lang (142320)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142326

Pont annyit mint egy hasonló korú hasonló Nissan...

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
Panzerbear Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142325

Kutya sem fogja belsőégésű motorral venni. Olyan van rengeteg ugyan ebben az árban sokkal jobb is. Pont mint az MG esetében. Szinte csak az elektromos fogy belőlük. Addig nem is tudtam hogy van belsőégésű amíg nem jártam magyarországon és ott láttam egyet, utána rá is kerestem, hogy tényleg van e ilyen...

Előzmény: mica-r (142317)
Törölt nick Creative Commons License 2024.05.09 0 0 142324

Dehátugye a fűtés a téma ... egy városi buszban.

Előzmény: szilvatövis (142311)
mica-r Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142323

Nekem van BMW-m, de akik tervezték, azok már rég nincsenek a cég közelében sem szerintem. A mostaniak meg kínai dizájnos csúfságok jelentős részben. Meg vannak más fenntartásaim is...
Jó hír, hogy néhány év alatt elavulnak a generációk ev-knél, sok kedvet csinálnak a vásárláshoz :-)

Előzmény: Auralianus (142318)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142322

embere valogatja... nekem az autovezetes pl kifejezetten bunti... szoval en tuti nem hasznalok el az elkovetkezo 3-5 evben 2 autot :)

Előzmény: a8lang (142320)
Auralianus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 142321

Oszinten szolva nem tudom, de nem is nezem mert nem erdekel annyira... mi eleve ugy vettuk mind a kettot, hogy a foldbe lesznek hajtva, jok lesznek kolkoknek elso kocsinak...

most igy hirtelen rakeresve ezt dobta ki a gep, de nem tudom mennyire relevans mert lasd fentiek: https://www.autoscout24.de/lst/nissan/leaf/re_2021 nekunk a legnagyobb akkuval szerelt Tekna van meg telen is 360+ km-ert el lehet vele docogni, nyaron siman 400+ km folott tud ha nem palyazunk vele (14,9-es atlagfogyasztasa van vasarlas ota porog az atlag benne)

Előzmény: Cleaning Cloths (142319)
a8lang Creative Commons License 2024.05.08 0 1 142320

Addig még elhasznál az ember 1-2 autót. Eleinte biztos hogy nagyon drága lesz a szilárdtest akkus autó, tehát nem fogja befolyásolni a li ionos Ev-k árát. Már most írták a nio félszilárd akkujánál hogy csak bérelni lehet majd mert túl drága lesz. Szerintem még 6-8év mire lesz nagyobb darabszámban gyártott ilyen akkuval ellátott autó. Addig meg ne autózzunk?

Előzmény: Auralianus (142318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!