Annak indult, hogy kicserélem, de ahogy levettem a kerekeket szemet szúrt, hogy a bölcsőnél a rászáradt háztartási ganyé meg van repedve.. hmmm a jobb oldali bölcső csavarokat kézzel lehetett tekerni ... De azon a laza álláson az elsö csavarra rárohadt az anya és az lett aminek lennie kellett, a váz belsejében a melléhegesztett lemezdarabot letörtem. Így lett egy rárohadt anyás körbeforgó csavarom.
Tünet: közepes meg erős fékezésre a kocka klasszik2104-3 balra óhajt kanyarodni, a szembejövő felé. Bal első fék enyhén szorult.
Elkövetett dolgok: féktárcsák egyszerre egyfajta betéttel csere vadonat újra, első fékmunkahengerek mind a 4 új, fékcsövek, réz átkötő cső, fék főhenger. Minden könnyen mozog. Fékpedál egyből kemény, nem megy be lassan. Fékfolyadék nem szivárog.
A félrehúzás probléma évek óta megvan. A bal szorulás megszűnt.
Tünet még, hogy ha nem vákumolom hanem hagyományos pumpálós módszerrel cseréljük a fékfolyadékot, akkor a jobb első munkahengerből ritkán de mindig jönnek pici bugyborékok. Egyszer áttapostattam az asszonnyal 2 liter dot4eset egyhusztomba. Majd lecseréltem a főhengert és megint 1 liter. Végén feladtam.
Ezt a félrehúzást okozhatja valamelyik lengőkar szilent? Arra nem beszélgettek még a műszakikon. Utolsón a baloldalt mondtak gömbfejet azt kicseréltem, nem lett jobb. Meg vele együtt mondták a segédirányítókart (műszakin). Nekem még a gyári gumiszilentes volt. Tényleg mozgott. Titkon reméltem ő lesz a félrehúzás oka, de ma kicseréltem egy csapágyas irányító karra, természetesen félre húz továbbra is.
Szerintem valami hidraulikus fasság lesz, de kitaláltam, hogy holnap megcserélem a tárcsákat betéstől.
Az atombomba nem ellenség. Motortér mosás műszaki előt... Ellenség!
Lemerült az akksi 2x mire beindítottam. Aztán mentem egy kört, minden oké, sehol máshol nem mertem leállítani, csak a ház előtt. De amint megállt már indítottam is be, röffent is gáz nélkül. Faja. Leállítottam újra, magabiztosan, boldogan. Bementem a nyomaték kulcsért rákattogtam a felni csavarokra. 5 perc. A'sziszed beindult? :-)) bááh. Megint 2x lemerült az akksi, mire felhúztam annyira a lendkereket, hogy magától is megyen...
Főtengely helyzetjeladótól jön a szenzor nyers jele. Ezt a gyújtásmodul átalakítja négyszögjellé és továbbítja a számítógépnek. A Számítógép pedig a többi szenzor jeleiből számolva visszajelzi a gyújtásmodulnak, hogy kell-e előgyújtás és mennyi. Szóval ezt ECU nélkül üzemeltetni nem sok értelme van.
Az újabb hengerenkéntis befecsiseknél már nincs ennyire elbonyolítva, egyszerűbb, olcsóbb a gyújtótrafó, mint ez az elbonyolított gyújtásmodul.
Segítség kellene,elosztó nélküli Niva 1,7i gyújtást szeretnék 07-be építeni.Szükséges hozzá az ECU,vagy működtethető nélküle!A gyári köteg több szállal is összekapcsolja őket.Esetleg nem gyári rajz!A válaszokat előre is köszönöm!
Hagyatékból maradt pár Zsiguli és vagy Lada alkatrész, ami eladó lenne! Szerintem 2105 a legtöbb, de nem tudom biztosra mondani. Vannak újak, használtak (bontottak). A használtakról nem tudom, mennyire működőképesek. Bontott is szét az ismerősöm autó, így lehet, hogy jók és csak az autó szétszerelése miatt kerültek dobozba. Találtam új dugattyú készletet gyűrűkkel, fékdugattyúkat, fékbetéteket dobfékhez, főtengely is új szerintem, rotorok, elosztófedél, kardán gumikereszt (?), valamiféle összekötőrúd, gyújtáskapcsoló, vízpumpa, gumi fékcsövek.
Használt üzemanyagtank is van, ami gondolom, szintén Ladáé. Nem lehet lyukas, mert van benne valami folyadék, talán gázolaj.
Mellékelek pár képet! Ha érdekel valami belőlük, vagy kell még kép adat, nyugodtan írjatok, vagy ezen a számon elértek:06-20-42 ötvenöt 037, vagy falaci2002@freemail.hu! Elnézést, ha valami olyan is szerepel a képeken, ami nem Lada alkatrész!
Á igen, van aki figyel. Én nem találkoztam még külső szabályzós generátorral emlékeim szerint. Meg a traktorokon sem olyan van, 3 gépbe raktam ilyen villanyos vekkert, mindegyikből 12V jött ki a kontroll lámpa felé, hogy kioltsa azt.. vagy nem mértem ki mindet, de 7V al is remekül ketyeg az óra.
Most nekem is lenne egy ilyen projektem, menetrögzítő kamera ügyben. De nem halad mert kiderült, hogy rossz a kamerám ami a nagy kínából jött. Pedig nem is szokott semmivel sem baj lenni.
Na mindegy. Te mit akarsz bekötni? Azt írtad "amikor az autó is működik. Traktorokra raktam villanyos üzemóra számlálót, ott tényleg lényeges volt, hogy csak akkor ketyegjen amikor jár a motor. Ha ez nálad nem lényeges csak az, hogy gyújtásra menjen, akkor a biztosíték táblát gondolom a legegyszerűbbnek. Ha belefognék a kemöra projektbe, mert lenne mit beépíteni, akkor megnézném azt. Én.
Ha meg olyan kell mint nekem a trakikra, akkor a töltéslámpa generátor felől jövő vezetékére tettem rá.
Műszert szeretnék bekötni ladába de csak úgy működjön amikor az autó is működik .Tudom egyszerű a gyujtáskapcsolóról elvinni
a feszültséget.Nem akarnám bolygatni a kapcsolót.Honnét lehetne más helyről?Vagy ha már gyujti kapcsoló hányas sarura.Nár végig próbálgathatom az igaz.
Amennyiben a LADA 2110 karburátoros abban az esetben hőgomba kapcsolja a ventilátort. A hőgomba a vízhűtőbe van becsavarva.
Amennyiben a LADA 2110 injektoros, abban az esetben a motorvezérlő kapcsolja a hűtőventilátor sebességét, attól függően milyen ellenállás adat érkezik a termosztátházba található vízhőfok jeladótól. Alacsony vízhőfok nagy ellenállás érték, magasabb vízhőfok alacsony ellenállás érték.
A kapcsolási rajzok is ennek megfelelően változnak.
Sőt, amennyiben injektoros abban az esetben tudni kellene milyen motorvezérlővel szerelt a gépkocsi?
GM rendszerű (nagyon korai típus 56 érintkezős ECU, OBD I)
Viszont telefonon nem tudom sajnos én sem letölteni.
Tapasztalat nincs, azt sem tudom milyen ez az autó. Nekünk a klasszik Ladában egy gomba van a hűtöben ami kapcsolja a ventit. Ebben nekünk nincs semmilyen komjutter meg okosság
Szóval a héten került a családba a 2110-es, ezért a sok kérdés.
Akkor kezdeném a konkrét kérdéseket.
A hűtő ventilátort az 'agya' vezérli a vízhőmérséklet mérő, alapján, vagy egy mezei kapcsoló gombát keressek valahol? a boltban egy gombát adtak, a motortérben sehol sem találom. (a motor működik.)
Mert a vízhűtő oldalán nem találtam semmit.
A termosztátot a hűtővíz visszatérő csőre csatlakozó fém izében keressem?
Az normális jelenség hogy pl a mecsekből lefelé ha sokáig alapjáraton gurul az autó nem lassan akkor 60 fok közelébe hűl a hűtővíz?
Az elektronikával kapcsolatban:
Van itt valaki aki be van regisztrálva a zsiguli.hu-ra?
A keresett rajzok ott fent vannak, de nem tudom letölteni, és beregisztálni sem tudok.
Tudna valaki küldeni szervízdokumentációt a fent emltett szerkezetről? Elsősorban elektromos rajzra, rajzokra lenne szükségem. Letöltési link is tökéletes.
Ez nagyon értelmes vizsgabiztos lehetett. Olyasmi mint a Kopasz micimackója. Megköveteli az övet, de ő sem gondolja komolyan. Akkor meg minek? :-) De az a lényeg MEGVAN!
Nos, hát a képbe nem illő olcsó öv, mint dísz, tökéletesen megfelelt. A két szélső öv belső rögzítési pontjához oda lehetett volna gondolom csavarozni, de nem találtam odaillőnek a két Cccp-s közé, így nem fektettem bele energiát. Szóvá tették a hátsó szélvédő alján a casco matricát is, hogy belelóg a panoráma kilátásba..., de lekaparni nem kellett szerencsére, de a hátsó lökhárítóra szerelt kis "H" betűt tartalmazó táblácskát (lökhárító patent fogta) leszedették velem.
Bocsi, de csak ma mentem a kocsival, hétfőn próbálkoztam, de körbe van pakolva a garázsban a kocsi minden fittyfenével, tapasztalati úton, hogy kiválóan befér, de hátsó ajtót azt nem kell nyitni :-)
Mindegyik övcsatnak és magának a középső övnek is saját rögzítése van.
Ez egy kombi, a 07es nemtom milyen lehet. De semmi nem akadályozhat meg abban, hogy odacsavarozd a két szélsőhöz :-) max egy hosszabb csavar.