Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 5 napja 0 0 20093

Annak indult, hogy kicserélem, de ahogy levettem a kerekeket szemet szúrt, hogy a bölcsőnél a rászáradt háztartási ganyé meg van repedve.. hmmm a jobb oldali bölcső csavarokat kézzel lehetett tekerni ... De azon a laza álláson az elsö csavarra rárohadt az anya és az lett aminek lennie kellett, a váz belsejében a melléhegesztett lemezdarabot letörtem. Így lett egy rárohadt anyás körbeforgó csavarom.

 

Megoldottam 🥴 Kép később

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20092)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 5 napja 0 0 20092

Jobb oldali tárcsa bal oldalra esetén mit csinál? 

Előzmény: Gyöször (20090)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 5 napja 0 0 20091

Elporlsztotta az ac membránt a kúton benzinként értékesített folyadék.

Bedúsulhat vagy elszegényedhet a keverék a gépedben. 1 ütem beindítja ha jó a beállítás.

Előzmény: Gyöször (20089)
Gyöször Creative Commons License 6 napja 0 0 20090

Tünet: közepes meg erős fékezésre a kocka klasszik2104-3 balra óhajt kanyarodni, a szembejövő felé. Bal első fék enyhén szorult.

Elkövetett dolgok: féktárcsák egyszerre egyfajta betéttel csere vadonat újra, első fékmunkahengerek mind a 4 új, fékcsövek, réz átkötő cső, fék főhenger. Minden könnyen mozog. Fékpedál egyből kemény, nem megy be lassan. Fékfolyadék nem szivárog.

A félrehúzás probléma évek óta megvan. A bal szorulás megszűnt.

 

Tünet még, hogy ha nem vákumolom hanem hagyományos pumpálós módszerrel cseréljük a fékfolyadékot, akkor a jobb első munkahengerből ritkán de mindig jönnek pici bugyborékok. Egyszer áttapostattam az asszonnyal 2 liter dot4eset egyhusztomba. Majd lecseréltem a főhengert és megint 1 liter. Végén feladtam.

 

Ezt a félrehúzást okozhatja valamelyik lengőkar szilent? Arra nem beszélgettek még a műszakikon. Utolsón a baloldalt mondtak gömbfejet azt kicseréltem, nem lett jobb. Meg vele együtt mondták a segédirányítókart (műszakin). Nekem még a gyári gumiszilentes volt. Tényleg mozgott. Titkon reméltem ő lesz a félrehúzás oka, de ma kicseréltem egy csapágyas irányító karra, természetesen félre húz továbbra is.

Szerintem valami hidraulikus fasság lesz, de kitaláltam, hogy holnap megcserélem a tárcsákat betéstől. 

 

Egyéb ötlet?

Gyöször Creative Commons License 6 napja 0 0 20089

Az atombomba nem ellenség. Motortér mosás műszaki előt... Ellenség!

 

Lemerült az akksi 2x mire beindítottam. Aztán mentem egy kört, minden oké, sehol máshol nem mertem leállítani, csak a ház előtt. De amint megállt már indítottam is be, röffent is gáz nélkül. Faja. Leállítottam újra, magabiztosan,  boldogan. Bementem a nyomaték kulcsért rákattogtam a felni csavarokra. 5 perc. A'sziszed beindult? :-)) bááh. Megint 2x lemerült az akksi, mire felhúztam annyira a lendkereket, hogy magától is megyen...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (20088)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 6 napja 0 0 20088
Maz Creative Commons License 6 napja 0 0 20087

Szia!

 

Ez a központi injektoros Niváé.

Főtengely helyzetjeladótól jön a szenzor nyers jele. Ezt a gyújtásmodul átalakítja négyszögjellé és továbbítja a számítógépnek. A Számítógép pedig a többi szenzor jeleiből számolva visszajelzi a gyújtásmodulnak, hogy kell-e előgyújtás és mennyi. Szóval ezt ECU nélkül üzemeltetni nem sok értelme van.

 

Az újabb hengerenkéntis befecsiseknél már nincs ennyire elbonyolítva, egyszerűbb, olcsóbb a gyújtótrafó, mint ez az elbonyolított gyújtásmodul.

Előzmény: szisz66 (20084)
Gyöször Creative Commons License 2024.06.03 0 0 20086

Szerintem se én se Bedörplészi nem tudja a választ. Esetleg 409 ben ha bízhatsz.

Szerintem a tuning nagyon jó dolog, de én a bevált csapaton nem változtatok :-)

Előzmény: szisz66 (20085)
szisz66 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 20085

Elnézést lemaradt a kép!Cikksz:21214-3705010

szisz66 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 20084

Üdvözlök Mindenkit!

Segítség kellene,elosztó nélküli Niva 1,7i gyújtást szeretnék 07-be építeni.Szükséges hozzá az ECU,vagy működtethető nélküle!A gyári köteg több szállal is összekapcsolja őket.Esetleg nem gyári rajz!A válaszokat előre is köszönöm!

csuklós Creative Commons License 2024.05.22 0 0 20083

Még egy kép és abbahagyom! :)

A doboz felirata alapján váltó alkatrészek, órák és vezérlés alkatrészek, ha igaz.

 

csuklós Creative Commons License 2024.05.22 0 0 20082

Üdv!

 

Még egy kép az előzőhöz!

Ha valakit érdekel, akár egyben is vihető az egész!

 

csuklós Creative Commons License 2024.05.22 0 0 20081

Sziasztok!

 

Hagyatékból maradt pár Zsiguli és vagy Lada alkatrész, ami eladó lenne! Szerintem 2105 a legtöbb, de nem tudom biztosra mondani. Vannak újak, használtak (bontottak). A használtakról nem tudom, mennyire működőképesek. Bontott is szét az ismerősöm autó, így lehet, hogy jók és csak az autó szétszerelése miatt kerültek dobozba.
Találtam új dugattyú készletet gyűrűkkel, fékdugattyúkat, fékbetéteket dobfékhez, főtengely is új szerintem, rotorok, elosztófedél, kardán gumikereszt (?), valamiféle összekötőrúd, gyújtáskapcsoló, vízpumpa, gumi fékcsövek.

Használt üzemanyagtank is van, ami gondolom, szintén Ladáé. Nem lehet lyukas, mert van benne valami folyadék, talán gázolaj.

Mellékelek pár képet! Ha érdekel valami belőlük, vagy kell még kép adat, nyugodtan írjatok, vagy ezen a számon elértek:06-20-42 ötvenöt 037, vagy falaci2002@freemail.hu!
Elnézést, ha valami olyan is szerepel a képeken, ami nem Lada alkatrész!

 

 

409 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 20080

Előzmény: Gyöször (20079)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.30 0 0 20079

Á igen, van aki figyel. Én nem találkoztam még külső szabályzós generátorral emlékeim szerint. Meg a traktorokon sem olyan van, 3 gépbe raktam ilyen villanyos vekkert, mindegyikből 12V jött ki a kontroll lámpa felé, hogy kioltsa azt.. vagy nem mértem ki mindet, de 7V al is remekül ketyeg az óra.

 

Kössz a kiegészítést, hasznos volt nekem (is)!

Előzmény: 409 (20078)
409 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 20078

 

 "a töltéslámpa generátor felől jövő vezetékére tettem rá."

 

Neki ez akkor lenne jó, ha belsőszabályozós generátora van. A külső szabályozósaknak a csillagpont van kivezetve a visszajelzéshez, az meg max. 7V-os.

Előzmény: Gyöször (20077)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.30 0 0 20077

Most nekem is lenne egy ilyen projektem, menetrögzítő kamera ügyben. De nem halad mert kiderült, hogy rossz a kamerám ami a nagy kínából jött. Pedig nem is szokott semmivel sem baj lenni.

 

Na mindegy. Te mit akarsz bekötni? Azt írtad "amikor az autó is működik. Traktorokra raktam villanyos üzemóra számlálót, ott tényleg lényeges volt, hogy csak akkor ketyegjen amikor jár a motor. Ha ez nálad nem lényeges csak az, hogy gyújtásra menjen, akkor a biztosíték táblát gondolom a legegyszerűbbnek. Ha belefognék a kemöra projektbe, mert lenne mit beépíteni, akkor megnézném azt. Én.

Ha meg olyan kell mint nekem a trakikra, akkor a töltéslámpa generátor felől jövő vezetékére tettem rá.

Előzmény: Joleszta Joleszta (20076)
Joleszta Joleszta Creative Commons License 2024.04.30 0 0 20076

Műszert szeretnék bekötni ladába de csak úgy működjön amikor az autó is  működik .Tudom egyszerű a gyujtáskapcsolóról elvinni 

a feszültséget.Nem akarnám bolygatni a kapcsolót.Honnét lehetne más helyről?Vagy ha már gyujti kapcsoló hányas sarura.Nár végig próbálgathatom az igaz.

Kraklitius Creative Commons License 2024.04.14 0 0 20075

Amennyiben a LADA 2110 karburátoros abban az esetben hőgomba kapcsolja a ventilátort. A hőgomba a vízhűtőbe van becsavarva.

Amennyiben a LADA 2110 injektoros, abban az esetben a motorvezérlő kapcsolja a hűtőventilátor sebességét, attól függően milyen ellenállás adat érkezik a termosztátházba található vízhőfok jeladótól. Alacsony vízhőfok nagy ellenállás érték, magasabb vízhőfok alacsony ellenállás érték.

A kapcsolási rajzok is ennek megfelelően változnak.

Sőt, amennyiben injektoros abban az esetben tudni kellene milyen motorvezérlővel szerelt a gépkocsi?

GM rendszerű (nagyon korai típus 56 érintkezős ECU, OBD I)

Bosch MP7.0 (EURO-2, 55 érintkezős ECU, OBD I)

Janvary 5.1 (EURO-2, 55 érintkezős ECU, OBD I)

Bosch MP7.0 (EURO-3, 55 érintkezős ECU, OBD II)

Előzmény: Sándor -P20- (20073)
Gyöször Creative Commons License 2024.04.13 0 0 20074

Nagyon jó, reggel én kerestem, de nem találtam.

 

Viszont telefonon nem tudom sajnos én sem letölteni.

 

Tapasztalat nincs, azt sem tudom milyen ez az autó. Nekünk a klasszik Ladában egy gomba van a hűtöben ami kapcsolja a ventit. Ebben nekünk nincs semmilyen komjutter meg okosság

 

De a 2110ről lövésem sincs..

Előzmény: Sándor -P20- (20073)
Sándor -P20- Creative Commons License 2024.04.13 0 0 20073

Ismét én. :)

Szóval a héten került a családba a 2110-es, ezért a sok kérdés.

Akkor kezdeném a konkrét kérdéseket.

A hűtő ventilátort az 'agya' vezérli a vízhőmérséklet mérő, alapján, vagy egy mezei kapcsoló gombát keressek valahol? a boltban egy gombát adtak, a motortérben sehol sem találom. (a motor működik.)

Mert a vízhűtő oldalán nem találtam semmit.

A termosztátot a hűtővíz visszatérő csőre csatlakozó fém izében keressem?

Az normális jelenség hogy pl a mecsekből lefelé ha sokáig alapjáraton gurul az autó nem lassan akkor 60 fok közelébe hűl a hűtővíz?

 

Az elektronikával kapcsolatban:

Van itt valaki aki be van regisztrálva a zsiguli.hu-ra?

A keresett rajzok ott fent vannak, de nem tudom letölteni, és beregisztálni sem tudok.

https://zsiguli.hu/muszaki-irasok/elektromos-rendszer-elektronika/kapcsolasi-rajzok-minden-tipushoz

Valaki el tudná küldeni a 2110-es rajzokat?

Az injektor rendszer rajzait már leszedtem máshonnan.

 

Előre is köszi a segítséget.

 

Sándor -P20- Creative Commons License 2024.04.12 0 0 20072

Üdv Fanok

Segítséget szeretnék kérni 2110 témakörben.

Tudna valaki küldeni szervízdokumentációt a fent emltett szerkezetről?
Elsősorban elektromos rajzra, rajzokra lenne szükségem.
Letöltési link is tökéletes.

Előre is köszi a segítséget.

 

lenand Creative Commons License 2024.03.05 0 0 20071

1. sz. Módosítás: leszedték a casco matricát és visszarakták, csak annyira megnyúlt, hogy kuka... 

Előzmény: lenand (20068)
lenand Creative Commons License 2024.03.05 0 0 20070

Nem tudom az ország többi részén hogyan működik, de nyugat felé nálunk nagyon elvadult a helyzet. 

De a lényeg, hogy megvan, igen. A CO bajos volt, 2 év múlva jobban bele kell nyúlni. De hát 35 évig elketyegett a gyári nagyobb piszkálás nélkül.  :) 

Előzmény: Gyöször (20069)
Gyöször Creative Commons License 2024.03.05 0 0 20069

Ez nagyon értelmes vizsgabiztos lehetett. Olyasmi mint a Kopasz micimackója. Megköveteli az övet, de ő sem gondolja komolyan. Akkor meg minek? :-) De az a lényeg MEGVAN!

Előzmény: lenand (20068)
lenand Creative Commons License 2024.03.04 0 0 20068

Nos, hát a képbe nem illő olcsó öv, mint dísz, tökéletesen megfelelt. A két szélső öv belső rögzítési pontjához oda lehetett volna gondolom csavarozni, de nem találtam odaillőnek a két Cccp-s közé, így nem fektettem bele energiát. Szóvá tették a hátsó szélvédő alján a casco matricát is, hogy belelóg a panoráma kilátásba..., de lekaparni nem kellett szerencsére, de a hátsó lökhárítóra szerelt kis "H" betűt tartalmazó táblácskát (lökhárító patent fogta) leszedették velem. 

Előzmény: Gyöször (20067)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.22 0 0 20067

Na, megvagyok már.

Bocsi, de csak ma mentem a kocsival, hétfőn próbálkoztam, de körbe van pakolva a garázsban a kocsi minden fittyfenével, tapasztalati úton, hogy kiválóan befér, de hátsó ajtót azt nem kell nyitni :-)

 

Mindegyik övcsatnak és magának a középső övnek is saját rögzítése van.

 

Ez egy kombi, a 07es nemtom milyen lehet. De semmi nem akadályozhat meg abban, hogy odacsavarozd a két szélsőhöz :-) max egy hosszabb csavar.

 

Előzmény: lenand (20066)
lenand Creative Commons License 2024.02.18 0 0 20066

Semmi gond, vettem 3ezerX forintért egy 2 pontos övet és dísznek odateszem. De megköszönöm, mert kíváncsi vagyok Nálad, hogyan van megoldva. 

Előzmény: Gyöször (20065)
Gyöször Creative Commons License 2024.02.16 0 0 20065

Ú bocs elfelejtettem annyi hülyeség közbejött :-( legközelebb csak 7főn tudom .

Előzmény: lenand (20061)
never.jr Creative Commons License 2024.02.15 0 0 20064

Kocka Ladához, eredeti orosz, én csomagoltam ki a zsírpapírból.

Előzmény: Gyöször (20056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!