Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 10 perce 0 0 35404

Amire gondolsz, az a Derkovits Gyula utca.

Előzmény: toto92 (35400)
08-73 Creative Commons License 20 perce 0 0 35403

"Ha a Gyömrőin vissza kell pótólni alapjárati kínálatot, akkor arra talán egy 98A járatot lehetne indítani."

 

Ma is létezik, úgy hívják, hogy 98E. :) Ami csak nevében E, jóformán betétjárati funkciót tölt be a 98-asnak. Annyi az egész, hogy az általad írt esetben csúcsidőn kívül is kéne járatni.

Előzmény: Il Leone (35402)
Il Leone Creative Commons License 2 órája 0 2 35402

Alapvetően megint adatok (főleg utasforgalmi adatok nélkül nagyon nehéz, amit az ember tapasztal, az sokszor nagyon csalóka) és minimális elemzés és adatbeszerzés nélküli ötletelés a részemről, de onnan kellene kiindulni, hogy a Gergely utcának kell valamilyen kiszolgálás, tehát szerintem olyan verzió nem jöhet szóba, hogy megszűnik az azt ksizolgáló járat és nincs semmi.

 

Ami az én fejemben felmerült, az tulajdonképpen azonnal komolyabb hálózati átszervezést jelentene, így még nehezebb dolgom van, de próbálok az általad említett három járatra koncentrálni.

 

Szóval kell valamilyen járat a Gergely utcába, kell valami erősítésnek a Gyömrőire, ami értelmezhető kapcsolatot ad az Újhegyi lakóteleppel, maradjon meg a Kőbánya alsó - Óhegy - Újhegy közvetlen kapcsolat, amiket én így első körben azért próbálnék tartani.

 

Sűrűbb 217E, a 217-es önálló szakaszát pótolhatná a Kőbánya alsóig meghosszabbított 93/93A járat, ezzel a Gergely utcaiaknak megmaradhatna a közvetlen Kő alsó kapcsolata, és kapnának egy használható KöKi kapcsolatot is, itt nyilván meg kell oldalni, hogy ma a 93/93A és a 132E közös kocsiparkkal van kiadva. Ha a Gyömrőin vissza kell pótólni alapjárati kínálatot, akkor arra talán egy 98A járatot lehetne indítani.

 

A 117 és a 185-öt pedig összekötném/összevonnám, útvonala Kőalsó - Gyömrői út - Noszlopy utca - Gergely utca - Tavas utca - Bányató utca - Újhegyi út - Harmat utca - Sibrik Miklós út - Mádi utca - Gitár utca - Harmat utca - Kőrösi Csoma - Halom utca - Állomás utca - Kőalsó, a másik irányba pedig ennek az útvonalnak az ellentetje, vagyis a Mádi utca helyett a Harmat utcán át járna.

Gyakorlatilag két körjárat ami ellenirányba közlekedik.

 

A Mádi utca Sibrik és Újhegyi közötti három megállója az ami így kimaradna, nagy kérdés, hogy ez megengedhető-e, vagy inkább a 117-es Rózsaliget megállója hagyható-e el.

 

Ha az utóbbi egy megálló hagyható el, akkor elgondolkodnék abban, hogy a Gergely utca és a Mádi utca között az útvonal inkább a Sibrik Miklós út - Harmat utca - Újhegyi út - Mádi utca útvonal legyen mindkét irányban.

 

Az első mondatom alapján azt tudom mondani, hogy nem biztos, hogy ez a jó megoldás, csak egy lehetséges vizsgálható alternatíva, és úgy, hogy semmilyen számítást nem végeztem, hogy ez többlet teljesítményt jelent-e a rendszerben.

Előzmény: 08-73 (35391)
toto92 Creative Commons License 4 órája 0 0 35401

1995-öt nem a BKV dicső évei közt szokás említeni.

Előzmény: Zugbegleiter (35396)
toto92 Creative Commons License 5 órája 0 0 35400

Na pl. azt a két járatot szerintem gond nélkül kiválthatná az alapjárataik sűrítése.

 

A Nefelejcs (?) utcába be lehet már tenni annyi buszt, vagy még mindig frászt kapnak ettől az ott élők?

Előzmény: gorcher (35397)
Fenyőfatalp Creative Commons License 5 órája 0 0 35399

Az totál hülyeség lenne, hogy a két gyorsjárat legyen sűrűbb az alapjáratok kárára? (Persze nem nagyon.)

Előzmény: gorcher (35397)
08-73 Creative Commons License 6 órája -4 0 35398

Akkor mákod van, de én a Kőrösin a délutáni csúcsban ölég kihasználatlanul látom a 185öst. Jó, azért Óhegyen és Újhegyen valszeg más a történet.  De a trióból még mindig ez a legéletképesebb, és igazából ha egy olyan járat lenne a 117, 185 összegyúrással, ami a fontosabb létesítményeket érinti- Richter, stb.- már előrébb vagyunk.

Előzmény: gorcher (35397)
gorcher Creative Commons License 7 órája 0 2 35397

Lehet én járok mindig pont jókor Kőbányán, de üres 185-öst nem szoktam látni napközben a Szent László térig/től. 117-est, meg 217-est azt igen. Meg hamár a Gyömrői út, azért a 282E/284E is mindig kérdőjeles számomra. Na pl. azt a két járatot szerintem gond nélkül kiválthatná az alapjárataik sűrítése.

Előzmény: Zugbegleiter (35396)
Zugbegleiter Creative Commons License 7 órája 0 3 35396

De a 185-ös azt helyettesíti, hogy egy 7-10 percenként járó gerincvonról kelljen átszállni egy 2-4 percenként járó villamostengelyre. Ha lenne utas, akkor oké. Régebben egész szépen használták, az elmúlt idöben nekem is az a tapasxtalatom, hogz durván kihasználatlan. 117-217 dettó.

Előzmény: gorcher (35395)
gorcher Creative Commons License 7 órája 0 4 35395

Meg amúgy a 185-ös lehet nem túl kihasznált járat, de Óhegynek és Újhegynek Kőbánya központjához (értsd ügyintézés, bevásárlás stb.) ad kapcsolatot. Nem sokan veszik igénybe, de akik igen, azoknak pont marha jól jön. Illetve nem is gondolnám, hogy nagyon rá kéne menni arra, hogy csak nyereségesnek mondható járatok közlekedjenek Budapesten, mert akkor úgy érzem, hogy lenne nagy meglepődés, ha ezen logika mentén kezdődne el a járatszervezés.

 

Nem azt mondom, hogy üresen járjanak buszok, de vannak olyan irányok és kapcsolatok, amik bár túl nagy igényt nem szolgálnak ki, mégis fontos a szerepük van. A 185-ös szerintem ilyen. A 117-es az nem. A 217-esben is van talán némi potenciál, mondjuk végig a Gergely utcán, majd Újhegyi út - Gyömrői út - Haladás utca - 183-as.

Előzmény: bz79 (35392)
bz79 Creative Commons License 7 órája -1 0 35394

Hol találhatok erről adatokat-nem ilyen annyit láttam rajta múltkor-hogy a 185 pl 3%-os kihasználtsággal közlekedett egész mit tudom én,januárban?

Előzmény: Zugbegleiter (35393)
Zugbegleiter Creative Commons License 7 órája 0 1 35393

Szerintem 2-3 föért nem kell buszokat járatni, ha nem alapellátás, vagyis van a közelben másik szolgáltatlás. Nekem ne mondha senki, hogy 2-3 fö kedvéért érdemes égetni a gázolajat. Mik özben gerincjáratok közötti átszállással vagy 1-2 sarok sétával helyettesíthetö.

Előzmény: bz79 (35382)
bz79 Creative Commons License 8 órája -1 5 35392

Egyre jobb ötletek...kőbányán kell spórolni 2-3 szólót,de a 39-est el kell vinni plusz sok autóval a világvégére?

08-73 Creative Commons License 8 órája -3 0 35391

Lehet, hogy dobálózás, de valamit tényleg kell csinálni. Szerinted mi lenne jó megoldás?

Előzmény: Il Leone (35388)
08-73 Creative Commons License 8 órája -5 0 35390

A gerincvonali 39 csúcsban 10, azon kívül 15 percezne, peremidőszakban meg 20 percezne.

Előzmény: nemeza (35389)
nemeza Creative Commons License 8 órája -1 0 35389

Félóránként, de elég kiszámíthatatlanul.

Előzmény: 08-73 (35385)
Il Leone Creative Commons License 8 órája 0 2 35388

Valamit csinálni kellene, de ez így nagyon csak dobálózás szintű dolog.

Előzmény: 08-73 (35381)
08-73 Creative Commons License 9 órája -3 0 35387

Lehet, hogy erre a kérdésre a maxmidik majd megoldást adnak és máris nem fognak kihasználatlannak tűnni a buszok, nyilván nem véletlenül ezeken tesztelték a Setrát.

Előzmény: Il Leone (35380)
08-73 Creative Commons License 9 órája -5 0 35386

"Ne tegyünk már úgy, mintha kizárólag a gerinchálózatnak lenne értelme...!

(ha meg nem arrafelé van dolgod, amerre azok mennek, hát úgy jártál)"

 

 

Oszt az utasforgalom nagyon is döntő hányada mégis ott koncentrálódik.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (35376)
08-73 Creative Commons License 9 órája -7 0 35385

Az utolsóra:

 

A 39 Batyi és Campona között járna. Déliig változatlan útvonalon, majd Alkotás utca- BAH- Villányi- Karolinán végig- Tétényi út- 114-es útvonalán a Camponáig. Vissza ugyanez.

Egyfelől lenne így végig közösségi közlekedés a Karolinán, ami most nagyon hiányzik a Bocskaitól lefelé, másfelől a külső Tétényi is sűrűbb követést kapna. Az érintett megállókban állna meg, új megállópár létesülne a Karolina- Nagyszölős kereszteződésénél.

Az új 239 pedig a Batyi- Kissvábhegy között közlekedne a 39 mostani útvonalán.

Előzmény: morgó mh. (35378)
bz79 Creative Commons License 11 órája -2 1 35384

Jaj,ne😂🐵

Előzmény: 08-73 (35383)
08-73 Creative Commons License 11 órája -5 0 35383

Piros X

Előzmény: bz79 (35382)
bz79 Creative Commons License 11 órája -2 6 35382

Valaki mindig ilyen pár szóló forda spórolásán látja a milliárdos megtakarítás lehetőségét.Ilyeneket én is tudok:szüntessük meg a 144-est,mert a 31-estől egyik megállója sincs messzebb mint 1km.Sőt,a 44-est is meg lehet szűntetni,hiszen ott a 244-es,de akkor a 174-es sem kell.További remek ötletekért kövess instán.

Előzmény: Il Leone (35380)
08-73 Creative Commons License 12 órája 0 0 35381

És a 117, 185 összegyúrás? Azért az kisebb érdeksérelemmel megoldható.

Előzmény: Il Leone (35380)
Il Leone Creative Commons License 12 órája -1 4 35380

A 117-es a Gyömrőin a 151 kiegészítő járata, továbbá fontos kerületi és lakókörnyezeti intézményekkel biztosítja a kapcsolatot, ha megszünteted, akkor lenne olyan kapcsolat, amit kb. semmi nem ad meg, vagy csak irreálisan nagy érdeksérelem árán.

 

A 217-es pedig az egyetlen tömegközlekedési szolgáltatás a Gergely utcának.

 

Más szavakkal azért ez nem annyira fekete vagy fehér, mint ahogy azzal dobálózol, hogy a 117 és a 217 szűnjön meg és menjen a teljesítménye a 217E-be.

Előzmény: 08-73 (35379)
08-73 Creative Commons License 15 órája -6 0 35379

Aztán mégis a Kőrősin 1-2 utassal rohangál csúcsban... A 3 járat helyett simán megmaradhatna a 185, összegyúrva a 117-tel, a 217 teljesítményét meg bele lehetne forgatni a 217E-be, utóbbit munkanap kora reggeltől este 8 környékéig folyamatosan járatva.

Előzmény: 18-09 (35377)
morgó mh. Creative Commons License 18 órája 0 0 35378

Konkrét elképzelések vannak?

(Az utolsót elképzelni sem tudom, mi lehet)

Előzmény: 08-73 (35372)
18-09 Creative Commons License 19 órája 0 0 35377

Abból a trióból a 185-ös az, ami az egyik legkihasználtabb :)

Előzmény: 08-73 (35369)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 25 órája 0 4 35376

Pont azért "mellékjáratok", mert kisegítő, marginálisabb igényeket kielégítő szerepük van.

 

Ne tegyünk már úgy, mintha kizárólag a gerinchálózatnak lenne értelme...!

(ha meg nem arrafelé van dolgod, amerre azok mennek, hát úgy jártál)

Előzmény: Zugbegleiter (35374)
exvérmezö15 Creative Commons License 30 órája -2 1 35375

"- 39 Dél-Budára vezetése és új 239 a Kissvábhegyre a mostani 39 útvonalán"

 

Erre mit rajzoltál a térképre a 39-es hova menne?

Előzmény: 08-73 (35372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!