Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 6 órája 0 2 35517

Racionalizálni nem csak úgy lehet, hogy fogod, és az általad vagy a topiktárs szerint szubjetív szempontok és néha tapasztalt mintavételezési eljárással kiválasztott járatokat kezdenétek megszüntetni tucatjával, ez nem jó módszer.

Előzmény: 08-73 (35475)
morgó mh. Creative Commons License 6 órája -1 2 35516

ez már beteges...

Előzmény: Il Leone (35514)
Il Leone Creative Commons License 6 órája -1 0 35515

Rosszul gondolod, a városvezetésnek számtalan lehetősége állna rendelkezésére, hogy a tömegközlekedés működési költségét csökkentse oly módon, hogy nem a teljesítményt veszik ki a rendszerből, erre úgy látszik, hogy képtelenek.

Előzmény: 08-73 (35462)
Il Leone Creative Commons License 6 órája -2 1 35514

Egyébként csak halkan kérdezem tőled is, meg a többiektől, akik most éppen keresik hogy melyik járatokat kellene megszűntetni, hogy csak nem Vitézy külső kerületek közötti expressz buszhálózatára keresítek a teljesítményt?

Előzmény: 18-09 (35458)
exvérmezö15 Creative Commons License 15 órája 0 0 35513

"Arra gondolok amit meg lett szüntetve a  hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett  megszüntetve  ez a felszállási rend hát sehol."

 

inkább igy

 

Arra gondolok mikor meg lett szüntetve a  hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett  megszüntetve  ez a felszállási rend hát sehol.

Előzmény: exvérmezö15 (35512)
exvérmezö15 Creative Commons License 15 órája 0 0 35512

Arra gondolok amit meg lett szüntetve a  hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett  megszüntetve  ez a felszállási rend hát sehol.

Előzmény: torqmatic (35501)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 9 35511

Volna egy olyan verzió is a full demagóg irány helyett, hogy ami fontos és menthető, vagy van benne potenciál, arra koncentrálunk erőforrásokat, ami meg menthetetlen, azt csöndben elengedjük.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Magyarországon nem tudod csendben elengedni.

Ha buszvonalat "engedsz el csendben" még csak-csak.

 

De ha egy vaskerekűt, akkor másnapra :

 - 44 cikk bizonygatja, hogy pedofil vagy,

 . apád-anyád nyilas volt és ávós,

 - harmadra elfog apadni a tehenek teje,

 - a világvége pedig vagy csütörtökön, de legkésőbb pénteken bekövetkezik.

 

Ha város politikus vagy, pláne budapesti város politikus, akkor nagyon vigyáznod kell arra, hogy mit, milyen ütemben engedsz el.

 

Nyilván a budapesti buszközlekedésben is van kint naponta olyan teljesítmény amit ha holnap kivonsz a város meg se érzi.

De nagyon érzékeny terület.

Nem is annyira szakmai (városi közlekedési) ez inkább tömeg pszichológia vagy politika.

 

hamzsabusz Creative Commons License 1 napja 0 2 35510

S így a "vidékről" bejáró dolgozók munkába járási költségtérítése (86%) jóval kedvezőbb lesz a BKV számára.

Előzmény: Obus (35508)
Obus Creative Commons License 1 napja 0 2 35509

Közben a nagy Volánbusz és jogelődjei tevékenységi körei le lettek építve, amiből még plusz bevétel is lehetne. Külsős javítások, telephely bérbeadás, műszaki vizsgáztatás...

Előzmény: torqmatic (35502)
Obus Creative Commons License 1 napja 0 3 35508

Legalább most nagyon helyesen bekerültek a BKV dolgozók is a kedvezményesek körébe.

Előzmény: torqmatic (35502)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 2 35507

"Felmérte vagy felmérette, hogy nem tudja elérni a jót"

 

Volna egy olyan verzió is a full demagóg irány helyett, hogy ami fontos és menthető, vagy van benne potenciál, arra koncentrálunk erőforrásokat, ami meg menthetetlen, azt csöndben elengedjük. Erről szó nincs, a vezetés nem érti a közlekedési rendszert, és nem is érdekli a működése.

 

"Más kérdés, hogy magány véleményem szerint még csak nem is szar."

 

Idő kérdése.

Előzmény: trizs77 (35505)
Farkasvölgyi Creative Commons License 1 napja 0 0 35506

sebaj, de most a tendreknél jól megkapták(megkaptuk), mármint az Arriva..

Előzmény: torqmatic (35501)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -2 3 35505

Szerintem nem abba az irányba kéne elmenni, hogy ingyen vagy bagóért kapsz valami szart, hanem legyen egy szolgáltatást korrekt árért.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

máshogy gondolom.

 

Nekem Lézer Jani tenyérbe mászó képétől - bármit mond - felmegy a vérnyomásom, de most valószínűleg neki van igaza.

 

Felmérte vagy felmérette, hogy nem tudja elérni a jót.

Függetlenül attól, hogy kinek mit jelent a fogalma.

 

Garbolcon azt jelentheti, hogy a napi 3 busz helyett napi 5 vagy 6 busz jön be a faluba, míg a Budapest belvárosi buli gyereknek azt, hogy a 955-ös éjszakai busz 3 percen belül csatlakozzon a 966-os busszal éjjel 02,53-kor a Naplás tó mellett is.

 

Legtöbbször nem arról szól a történet, hogy a pénzügy miniszter a következő évi költségvetésben a mostani kb. 1100 milliárd Ft.-/év helyett tervezzen be és adjon a közösségi közlekedésre 1200 milliárd Ft.-/év összeget, hanem a jó megfogalmazói úgy kalkulálnak, hogy a mostani évi 1100 milliárd helyett jövő évtől az ágazat kapjon évi 5500 milliárd forintot.

 

Nos ezt ismerte fel - helyesen  - Lézer Jani, hogy ezt elérni nincs esélye.

 

S erre találta ki a populista mondatát, amit viszont a 4 elemis is megért :

 

 Szarnak szar, de legalább olcsó.

 

Más kérdés, hogy magány véleményem szerint még csak nem is szar.

 

 

 

 

morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 0 35504

Erről szól az országos közlekedéspolitika.

Előzmény: torqmatic (35502)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -1 5 35503

OFF: én azért a MÁV esetében se általánosítanék, mert pl a Budapest környéki elővárosi hálózat baromira nem ugyanolyan, mint a napi 2 pár Bz valahol vidéken...

Előzmény: Zugbegleiter (35500)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -2 7 35502

Na ja, osztogatják itt az ingyenes vagy kedvezményes utazást boldog-boldogtalannak, aztán kitalálja néhány okos topictárs, hogy akkor spóroljunk azzal, hogy nem járatjuk a buszokat... :D Így végül is akkor kollektíven meg van szivatva mindendenki, legfőképpen azok, akik becsületesen fizetnek érte. Szerintem nem abba az irányba kéne elmenni, hogy ingyen vagy bagóért kapsz valami szart, hanem legyen egy jó szolgáltatást korrekt árért.

Előzmény: exvérmezö15 (35491)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -2 2 35501

Nem tudom, hogy mit takar a visszakozás és mennyi köze volt ehhez az arriva "sírásának", de a legtöbb helyen elsőajtóznak ők is ugyanúgy, illetve azóta további vonalakon is bevezették, senkit nem hatott meg a "sírásuk". Mint ahogy számos más téma esetén se.

Előzmény: exvérmezö15 (35486)
Zugbegleiter Creative Commons License 2 napja -2 7 35500

Ne nevezd légyszíves agyhalottnak a topictársakat. 

A BKV-ból nyilván folydogál ki a pénz a helyi haveroknak, de a szolgáltatás, amit nyújt, nem rossz, össze sem vethető a MÁV-val.

Ha egy nemzetközi multi az üzemeltető, akkor az, ami kifolydogál a haveroknak, az elmegy profit formájában valahová külföldre. Kb. ugyanott vagyunk. Persze tudom, elvileg a verseny miatt olcsóbbnak kéne lennie így, de nem lesz ez soha tökéletes versenypiac, lássuk be.

Előzmény: 18-09 (35493)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 1 35499

Amúgy van: Odense, Dánia. Tulajdonos: helyi önkori, üzemeltető: Keolis 

Előzmény: 18-09 (35498)
18-09 Creative Commons License 2 napja -1 0 35498

Vasútnál het, villamosnál nem? Ilyenről nem nagyon hallottam... 

Előzmény: timetable (35497)
timetable Creative Commons License 2 napja 0 3 35497

Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg.

Pályahálózatot is? Írj európai példát olyanra, ahol a város tulajdonában lévő kötöttpályás hálózat üzemeltetése teljesen ki van adva, vagy olyat ahol a pályaüzemeltetés náluk van, de a járműveket más hozza. 

 

Buszközlekedés terén is úgy gondolom, hogy stratégiai jelentőségű hogy legyen saját érdekeltségű vállalata egy fővárosnak, ne csak a szabad piaci szereplők. Abban viszont gond van, hogy abba belenyugodtunk, hogy ők más pályákon játszanak - kinek ilyen, kinek amolyan hiányosságnál nézünk félre. Feltételezem, ez azért az erős megrendelői szervezettel rendelkező városokban nem jellemző.

Előzmény: 18-09 (35492)
exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja -7 3 35496

Miért BKK mi .....az teljesen felesleges cég .

Előzmény: 18-09 (35493)
18-09 Creative Commons License 2 napja -1 1 35495

Senki nem beszélt nyereség orientáltlságról. Nincs is értelme, mert közszolgáltatást nyújtó feladatról beszélünk. De azt sem ész nélkül kell nyújtani. 

Előzmény: laszlo86 (35459)
exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja -4 2 35494

És ki venné át villamost és metró üzemeltetést, a MÁV na akkor tudná meg város lakossága milyen "jó kis cég volt a BKV"

 

Ahogy tönkre tett a kormány bocsánat a Lázár János a vasutat

Előzmény: 18-09 (35492)
18-09 Creative Commons License 2 napja -4 4 35493

Aki nem érti, mert van itt pár agyhalott... az nézze meg a kontorll nélkül működő MÁV-Volán csoportot. Ömlik bele a közpénz, aztán minek? A szolgáltatás minősíthetetlen, olyan mint az ablakon kidobott pénz.

 

Az ilyen BKV-féle szocilusta nagyvállalatoknak már csak az emlékeinkben kéne szerepelniük. 

Előzmény: 18-09 (35492)
18-09 Creative Commons License 2 napja -9 2 35492

A BKV felszámolásával kellene folytatni a racionalizálást. 

 

Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg. A busz pedig nem kérdés. 

Előzmény: exvérmezö15 (35491)
exvérmezö15 Creative Commons License 2 napja -3 9 35491

"a racionalizálás meg valami csúnya, döbbenetes dolog"

 

Miért nem a  BKK-nál kezdjük meg a racionalizálást? Nagyon de nagyon sok pénzt meglehetne spórolni.

Nem fizetős utasokon kell kezdeni a nadrág szíj meg húzást főleg azokon, akik hajnalba járnak dolgozni még hozzá ezt vasárnap és ünnepnap merik megtenni.

Előzmény: 08-73 (35475)
Farkasvölgyi Creative Commons License 2 napja 0 0 35490

1.,,Hát igen, egyik sem egy "tisztességes" versenyző."

Előzmény: hamzsabusz (35489)
hamzsabusz Creative Commons License 2 napja 0 0 35489

Megpróbálom, de melyik része érdekel?

Előzmény: Farkasvölgyi (35488)
Farkasvölgyi Creative Commons License 2 napja -1 0 35488

konkrétan ezt kifejtenéd?!

Előzmény: hamzsabusz (35484)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!