Racionalizálni nem csak úgy lehet, hogy fogod, és az általad vagy a topiktárs szerint szubjetív szempontok és néha tapasztalt mintavételezési eljárással kiválasztott járatokat kezdenétek megszüntetni tucatjával, ez nem jó módszer.
Rosszul gondolod, a városvezetésnek számtalan lehetősége állna rendelkezésére, hogy a tömegközlekedés működési költségét csökkentse oly módon, hogy nem a teljesítményt veszik ki a rendszerből, erre úgy látszik, hogy képtelenek.
Egyébként csak halkan kérdezem tőled is, meg a többiektől, akik most éppen keresik hogy melyik járatokat kellene megszűntetni, hogy csak nem Vitézy külső kerületek közötti expressz buszhálózatára keresítek a teljesítményt?
"Arra gondolok amit meg lett szüntetve a hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett megszüntetve ez a felszállási rend hát sehol."
inkább igy
Arra gondolok mikor meg lett szüntetve a hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett megszüntetve ez a felszállási rend hát sehol.
Arra gondolok amit meg lett szüntetve a hétköznapokon az első ajtózás 148-as és a 151-as. De csöndbe fú alatt. Melyik BKV-s vonalon lett megszüntetve ez a felszállási rend hát sehol.
Volna egy olyan verzió is a full demagóg irány helyett, hogy ami fontos és menthető, vagy van benne potenciál, arra koncentrálunk erőforrásokat, ami meg menthetetlen, azt csöndben elengedjük.
Közben a nagy Volánbusz és jogelődjei tevékenységi körei le lettek építve, amiből még plusz bevétel is lehetne. Külsős javítások, telephely bérbeadás, műszaki vizsgáztatás...
"Felmérte vagy felmérette, hogy nem tudja elérni a jót"
Volna egy olyan verzió is a full demagóg irány helyett, hogy ami fontos és menthető, vagy van benne potenciál, arra koncentrálunk erőforrásokat, ami meg menthetetlen, azt csöndben elengedjük. Erről szó nincs, a vezetés nem érti a közlekedési rendszert, és nem is érdekli a működése.
"Más kérdés, hogy magány véleményem szerint még csak nem is szar."
Nekem Lézer Jani tenyérbe mászó képétől - bármit mond - felmegy a vérnyomásom, de most valószínűleg neki van igaza.
Felmérte vagy felmérette, hogy nem tudja elérni a jót.
Függetlenül attól, hogy kinek mit jelent a jó fogalma.
Garbolcon azt jelentheti, hogy a napi 3 busz helyett napi 5 vagy 6 busz jön be a faluba, míg a Budapest belvárosi buli gyereknek azt, hogy a 955-ös éjszakai busz 3 percen belül csatlakozzon a 966-os busszal éjjel 02,53-kor a Naplás tó mellett is.
Legtöbbször nem arról szól a történet, hogy a pénzügy miniszter a következő évi költségvetésben a mostani kb. 1100 milliárd Ft.-/év helyett tervezzen be és adjon a közösségi közlekedésre 1200 milliárd Ft.-/év összeget, hanem a jó megfogalmazói úgy kalkulálnak, hogy a mostani évi 1100 milliárd helyett jövő évtől az ágazat kapjon évi 5500 milliárd forintot.
Nos ezt ismerte fel - helyesen - Lézer Jani, hogy ezt elérni nincs esélye.
S erre találta ki a populista mondatát, amit viszont a 4 elemis is megért :
Szarnak szar, de legalább olcsó.
Más kérdés, hogy magány véleményem szerint még csak nem is szar.
OFF: én azért a MÁV esetében se általánosítanék, mert pl a Budapest környéki elővárosi hálózat baromira nem ugyanolyan, mint a napi 2 pár Bz valahol vidéken...
Na ja, osztogatják itt az ingyenes vagy kedvezményes utazást boldog-boldogtalannak, aztán kitalálja néhány okos topictárs, hogy akkor spóroljunk azzal, hogy nem járatjuk a buszokat... :D Így végül is akkor kollektíven meg van szivatva mindendenki, legfőképpen azok, akik becsületesen fizetnek érte. Szerintem nem abba az irányba kéne elmenni, hogy ingyen vagy bagóért kapsz valami szart, hanem legyen egy jó szolgáltatást korrekt árért.
Nem tudom, hogy mit takar a visszakozás és mennyi köze volt ehhez az arriva "sírásának", de a legtöbb helyen elsőajtóznak ők is ugyanúgy, illetve azóta további vonalakon is bevezették, senkit nem hatott meg a "sírásuk". Mint ahogy számos más téma esetén se.
Ne nevezd légyszíves agyhalottnak a topictársakat.
A BKV-ból nyilván folydogál ki a pénz a helyi haveroknak, de a szolgáltatás, amit nyújt, nem rossz, össze sem vethető a MÁV-val.
Ha egy nemzetközi multi az üzemeltető, akkor az, ami kifolydogál a haveroknak, az elmegy profit formájában valahová külföldre. Kb. ugyanott vagyunk. Persze tudom, elvileg a verseny miatt olcsóbbnak kéne lennie így, de nem lesz ez soha tökéletes versenypiac, lássuk be.
Ma már van elég sok piaci szereplő aki tud villamost, metrót üzemeltetni, oldják meg.
Pályahálózatot is? Írj európai példát olyanra, ahol a város tulajdonában lévő kötöttpályás hálózat üzemeltetése teljesen ki van adva, vagy olyat ahol a pályaüzemeltetés náluk van, de a járműveket más hozza.
Buszközlekedés terén is úgy gondolom, hogy stratégiai jelentőségű hogy legyen saját érdekeltségű vállalata egy fővárosnak, ne csak a szabad piaci szereplők. Abban viszont gond van, hogy abba belenyugodtunk, hogy ők más pályákon játszanak - kinek ilyen, kinek amolyan hiányosságnál nézünk félre. Feltételezem, ez azért az erős megrendelői szervezettel rendelkező városokban nem jellemző.
Aki nem érti, mert van itt pár agyhalott... az nézze meg a kontorll nélkül működő MÁV-Volán csoportot. Ömlik bele a közpénz, aztán minek? A szolgáltatás minősíthetetlen, olyan mint az ablakon kidobott pénz.
Az ilyen BKV-féle szocilusta nagyvállalatoknak már csak az emlékeinkben kéne szerepelniük.
"a racionalizálás meg valami csúnya, döbbenetes dolog"
Miért nem a BKK-nál kezdjük meg a racionalizálást? Nagyon de nagyon sok pénzt meglehetne spórolni.
Nem fizetős utasokon kell kezdeni a nadrág szíj meg húzást főleg azokon, akik hajnalba járnak dolgozni még hozzá ezt vasárnap és ünnepnap merik megtenni.