A következtetést le lehet vonni, de attól még pont a holttérben lehet a kerékpárút. Főleg mondjuk egy furgonból, ahol csak a külső tükörből lehetne valamit látni, de a személyautóknál is divat picire összehúzni a hátsó szélvédőt meg oldalsó ablakokat, amiből aztán kitakarhat a fejtámla...
Legújabb elektrolleragyatlanság. A nagy kék doboz a hátára, másik ugyanolyan nagy batár pedig az elektroller kormányára. Kereszteződésnél nuku lassítás és körbenézés, de hát ez ezeknél eddig is alap volt.
Tökéletesen belátható, kint az elsőbbségadás kötelező, bringaveszély kiegészítővel, zebra tábla, felfestés is van, igaz a fotó idején már kissé viseltes, de ha leesik a hó akkor se látszik.
Ami az elbaszvány ezeknél a kereszteződéseknél, hogy soha sehol nincs bekanyarítva a kerékpárút és a zebra az alsórendűbb út felé amolyan autóbuszöböl-szerűen. Így az autós szerencsétlenje ott dekkolhat ami nem igazán okés. Ha bekanyarítanák és előtte lenne legalább 1db személykocsi-hely akkor mindenki sokkal nyugodtabb lehetne és a bringás -gyalogos is távolabb esik az útkereszteződéstől. Rengeteg lidli, tesco, aldi parkoló ki és behajtása pont ugyanígy van elbaszva, majd telibeszarva a sokadaik gyalogos és bringáselütés után is, mert jóvanazúgy.
További baromság a 10 méteren belüli sövény, reklámtábla, lámpadoboz, villanyóraszekrény stb. ami frankón kitakar mindent, főleg este a bringa és rollerlámpákat.
Az is lehet, hogy kis Mozaikból jött kifelé az autós, és balra akart menni. Oda mindenképpen stop tábla kellene, ha nem állsz meg teljesen, esélytelen elsőbbséget adni a kerítésnél. Autóval a Mozaik felől ha jössz, a kerékpárost, ha balról jön, csak az utolsó pillanatban látod meg, tíz centinként kell előre lopakodni. Aztán a zajvédő fal miatt a balról jövő autóst megint csak az utolsó pillanatban látod, ott is nagyon óvatosan lehet csak kidugni az orrát. Plusz veszélyforrás a fokozott tanulóvezető jelenlét a környéken.
Másik közeli érdekesség, hogy a Királyok útján a felezővonal felfestése helyenként úgy sikerült, hogy nem csodálkoznék, ha mém lenne belőle.
Mondjuk áldozathibáztatást azért mellőzve, a tárgyalt helyen egy osztott gyalog- és kerékpárút van (vmax=20 km/h), azért valóban tud meglepetést okozni egy világítás nélküli, terepszínű, gyors kerékpáros. Ez nem menti fel a járművezetőt, aki bekanyarodik elé, de érdemes mélységében vizsgálni, hogy milyen döntési folyamatok mentek végig a járművezető fejében, amíg oda jut, hogy ő most bekanyarodik.
Mert lehet, hogy simán egy igénytelen leszaromjóska, aki fel sem fogja, hogy mi ott a forgalmi rend, de az is lehet, hogy szinte állóra lassított benézett, nem látott veszélyt, s mire a gázra lépett és megindult (1-2 mp), már ott volt a kerékpár az oldalában, a kerékpáros meg pont azért nem fékezett/lassított, mert ő azt észlelte, hogy az autó megáll, tehát feltételezte, hogy észlelte az ő közeledését.
(Egyébként elég sokszor látok olyat sajnos, hogy a kerékpáros vagy autós közlekedő látja, hogy nem kap elsőbbséget, ennek ellenére rágyorsít, vagy nem fékez, és szándékosan sodorja veszélybe magát és a szabálytalant, hogy megmutassa, neki elsőbbsége volt.)
Zebra is van ott, bár elég kopott az útburkolati jel, és egy tábla arra is figyelmeztet. A kb. 14 méter tényleg nem sok. Rengeteg helyen van hasonló hely, csak mondjuk sövénnyel, ami csak pár méterrel előtte ér véget. Akárhogy is, ez rutinból kellett volna hogy menjen a vezetőnek.
Haha, pár napja kaptam meg a rendőrségi jegyzőkönyvet a múlt év októberi Margit hidas elütésemről, na ott még kötelező haladási iránya is volt :), mégis elvitte a kerekemet.
Ha a táblát el is bukja a járművezető észlelésben, azért egy derékszögű kanyarodáshoz lelassítva, ha mást nem, a sárga kerékpáros átvezetést, mint útburkolati jelet illene észrevenni, abból pedig levonni azt a következtetést, miszerint a kanyarodó járműnek elsőbbséget kell adnia az egyenesen továbbhaladó kerékpáros számára.
Nem értek ezzel egyet. Mi az, hogy "a táblát vegye már észre mindenki"? Szerintem teljesen mindegy, van-e tábla.
A zajvédő fal vége 14m-re van a kereszteződéstől. Ezt egy nem túl gyors bicikli kevesebb, mint 3 másodperc alatt teszi meg. A bicikli adott esetben gyorsabban megy, mint a kanyarodó autó, tehát az autóból hátra kell nézni, de arra sokáig takar a fal. Szóval sz.r egy hely.
Mikor? Arra jártam úgy fél négy felé, még nem volt semmi. Gondolom a "kisebbik" kereszteződésről írsz. Mert elvileg ott két Mozaik utca van, az egyik a lámpás kereszteződés, a másik úgy 80m-rel távolabb.
Délután a Mozaik utca - Angel S. B. u. találkozásánál mentő, rendőrautó és egy meggyötört fekvő bicikli volt. A kerékpáros a mentőben lehetett.
Azt a részt olyan bölcsen tervezték meg, hogy a két utca találkozójáig a zajvédő faltól semmit nem lát a bringaútból az autós. Aztán jön egy sietős fajta és, ha rosszkor érkezik oda, akkor csatt...
Párszor volt már alkalmam találkozni ezzel a fajtával. Szerencsére mindegyik esetben kevéssel az ütközési zónán kívül voltam.
Kerékpározol a klasszik bringáddal. Szemből jön egy 100 centi széles utánfutós batár. Utána meg jön egy 110 centi széles háromkerekű fekvőbringás. De a legjobb, ha ezek ellenkező irányból találkoznak.
Egy érvényes szabályozás nem régi amíg nincs újabb.
Hőzöngés helyett inkább jó észbe vésni ezt a 70 centis és 70 kilós limitet, mert ha valakit elkaszálnak egy ilyen batárral miközben 10-20-30-40 km/h-val "sportol", vagy csak közlekedik, nem is kell tovább kutakodni, a túlméretesek ugyanis közlekedésre alkalmatlanok a magyar szabályozás szerint, Magyarországon. A hátsó kocka-téglalap és körprizmák nem megfelelőségéről nem is beszélve.
Egyébként olyannyira nem vagyok utánfutóellenes, hogy éppen utánfutóépítésben vagyok.
Nem az utánfutósok ellenében vagyok, hanem a nem megengedett max szélességűek ellen. Ha 80cm lenne akkor mindenki 90-est akar húzni? Ha 90 akkor 100-ast? Ha 100 akkor 110-est?
Az sem érdekel, ha valaki "sportol" csak azt a kresz betartásával tegye és ne veszélyeztessen másokat.
Én inkább örülök, hogy ha utánfutóst látok, mert ezzel is terjed a kerékpáros közlekedés.
Magam részéről a sportolók (zömmel outisok) szívatásának örülnék inkább.
Pl. legyen kötelező a teljeskerekes (értelemszerűen értsd!), pálcás hátsósárvédő a közlekedésben résztvevő kerékpárok számára!
Ma reggel is volt egy kis eső, de arra elég volt, hogy a türelmetlen, cikázva haladó (akit gondolom zavarnak az utánfutósok) outis egy kis sarat permetezzen az arcomba, mert a sárvédőnek csúfolt műanyagdarabja csak a jelmezét védi. :-(
Lehetne idősáv is: commuter csúcsidőben ne lehessen a kerékpárutakat sportolásra használni.
Jelenleg itthon nem közlekedhetne semmilyen bringás utánfutó ami 70cm-nél szélesebb. Ez nem a kerekek közötti placc mérete, hanem tengelyvégtől tengelyvégig, azaz a max külső szélességük.