Hibakódolvasó egy hibát jelzett, hogy a műszerfal nem kommunikál. Kiszedtük a műszerfalat, a villamossági szerelő beméri. Köszönöm az eddigi segítséget. Írok ha meglesz a probléma.
2008-as kettes octaviánk is produkált ilyet,bár ő be sem indult. A szerelő kiszedte,Bp javították kb30000ft,,-ért,azóta jó. Az új müszerfal brutál drága lett volna.
Segétségre lenne szükségem. Skoda Octavia 1.4 TSI 2009-es autóm indításakor a kulcs elfordul de a műszerfalon gyújtáskor nem világít semmi visszajelző lámpa. Tök sötét az egész műszerfal. Majd beindul a motor, ami 1-2 másodpmerc után leáll. A műszerfal végig sötét marad. Gázadásra az 1-2 másodperces idő alatt felpörög a motor de úgy is leáll. Az akksin a sarukat letisztítottam, 12,4V-ot mutat az akksi. A menetfény világít indításkor. Mi lehet a probléma szerintetek? Köszi előre is.
Szerencsére teljesen jól működik. Ez egy Columbus, az autó meg pár hetes. Max. induláskor van egy minimális akadozása, de egyébként ”folyékony”: https://youtu.be/IF9Y5YLbiSs?si=Bsfq8s7RfM71XtGe
Előtte a 2014-es O3 Amundsen szintén szaggatás-mentes volt, persze a grafikája is gagyibb volt. De legalább nem gondolták túl a szoftvert a hardverhez képest, mint az O3 FL-ben.
Az autó összességében mindenképpen jobb, mint az O3. Elsősorban a menet- és motorzaj csökkent drasztikusan, ezek nekem (sok autópályával) rengeteget számítanak. Az utolsó O3 is 2.0 TSI volt, annak az én fülemnek kissé kellemetlen volt a hangja az utastérben, ha padlón volt a pedál. Az újnak meg olyan jól le van tompítva, hogy csak kellemes búgás hallatszik be. Egyébként az újhoz rendeltem valami “csendesítő” csomagot, ha jól emlékszem, vastagabb első oldalüvegezés volt odaírva hozzá. Apropó, a szélzaj is sokkal kisebb, nagy esőben látszik is, hogy kisebb a turbulencia a külső visszapillantók körül. Ha már eső, akkor végre van vízelvezető a szélvédő két oldalán, és nem az van, hogy kanyarban/fékezéskor “öngyilkosság” szélvédőt mosni, mert ráfolyik a víz az oldalablakra. És a szélvédő mosót is sikerült úgy megcsinálni, hogy nem küldi tele az ablak alját, aztán folydogál felfelé sokáig. Persze van, ami nem tetszik, pl. az első/középső légbefúvók a “tablet” alatt. Akárhogy trükközök, fújja a hideget a jobb csuklóm környékére, minél melegebb idő van, annál kellemetlenebb. Vagy a krómgenyó csík az ajtó felső részén, ami fixen a szemembe csillog minden reggel, amikor Kelet felé megyek. Mivel kb. 400e km-t ültem 2 db O3-ban, jól esik a szememnek, hogy átfaragták a belső teret, és frissebb lett, más anyagok/textúrák használatával.
Nekem az 1.9 pdtdi Jettámnál volt hasonló jellegű gondom. Pályán sokszor dobta a checklámpát és átment vészüzembe. Annál a katalizátor volt eltömődve. Sajnos csak kiheréléssel lehetett megoldani, de utána nem dobta többet a hibakódot. Mondjuk nekem eléggé rángatott kis fordulaton dombnak felfele és menni sem nagyon akart. Annak BKC volt a motorkódja, de elvileg ilyen szempontból ez mindegy.
BLS motoros 1.9 pdtdi Octavia 2-nél egy érdekes gondom van. Ha városban megyek, nyomhatom mint süket a csengőt, akárhányszor, bármilyen helyzetben, minden rendben.
Ha országúton megyek, 100-120 között nagyjából állandó tempóval, akkor kb húsz kilóméter után motorhiba kódot dob az autó és vészüzembe teszi.
A hibakód P0299. /Turbócharger - Supercharger "A" Underboost Condition.
Ha leállitom a motort, vagy kitörlöm a kódot, akkor visszaáll az autó és kiveszi magát vészüzemből.
Nagyon jó a kérdés! Amiket gondolok ezzel kapcsolatban: 1, Valamiért mégsincs gyárilag retesz funkció a tiédben. 2, Lehet csak nincs felprogramozva, de amúgy tudná.
3, Lehet volt zárcsere korábban az autódon, és nem megfelelőt vettek bele, ezért nem reteszel annak ellenére, hogy nincs hibakód benne.
Az a baj, hogy a zárakat is agyon bonyolították már.
A vezető oldali zárszerkezetben 5db mikrokapcsoló van, az anyós oldaliban (és szerintem a hátsó zárakban is) 2db.
Elhelyezkedésükből ítélve azt kontrollálják, hogy az ajtó zárása és reteszelése valóban megtörtént-e. Erre külön-külön van mikrokapcsoló.
A fehér fedél ragasztva van a fekete házra, de késsel könnyedén szétpattintható volt a ragasztás mentén. Onnantól kezdve már csak 1 szegecset kellett lecsiszolni/ kiütni a helyéről és ezután már csak néhány pattintó fül fogta egymáshoz a fém részét a műanyaghoz. A mikrokapcsoló ennél nem megoldható, hogy kicseréld, mert 5db van belőle a vezető oldaliban más-más funkciókat ellátva (az anyós oldaliban 2db) és ezek egy panel szerű "valamibe" vannak beleépítve, illetve műgyantával kiöntve. Ha mikrokapcsoló megy tönkre, akkor természetesen nem javítható a zár, de nekem mind a 2 zárnál az egyik motorban szállt el a kefe. Motorból 2-2 darab van benne záranként. Egyik a zárásért, másik a reteszelésért felelős. A fotókon a vezető oldali zár van. Azt feláldoztam és szétvágtam/széttörtem a fedelét, de nem kellett volna. Ott jól látható, hogy mi van belül.
Szerintem csak előnye van. Ha azokat nem vesszük figyelembe, akkor kb. annyi a különbség, hogy gombbal indítod az autót. Me’ a kulccsal ugyanúgy tudod nyitni/zárni a kocsit. Ha jól rémlik, a kilincs tapogatós nyitás/zárás menüben letiltható (ha nem akarnád használni), de ennek utána kéne nézni.
Van egy fényképed a zárról? Ez még a csavarokkal bontható, vagy már a ragasztott verzió? Ha az utóbbi, akkor hogyan sikerült szétszedni? A B8-ban is kellett nemrég zárat cseréljek, de mivel a visszanyitós problémája volt, gyanítom, hogy ebben is egy 5 eurós mikrokapcsolót kellene kicserélni.
Én úgy fogalmazok, hogy az O3-ba megtervezett/szerelt zárszerkezetet számos más típusba is szerelték. Skodán belül is és testvért márkákba is (VW, SEAT, stb). Létezik ennek a zárnak olyan verziója, amelyikben nincs beleépítve a reteszeléshez szükséges motor és mechanika. (A ház kialakítás azonos, de belül félig üres) Ezek tudatában bár kivitelezhető az hogy legyen olyan O3 amibe nincs retesz funkció, de mivel nem egy kis kategóriás autó (mint pl a Fabia, Polo) ezért valószínű hogy ezeket mind reteszfunkcióval is rendelkező zárszerkezettel szerelték.
Nem írtam le részletesen a történetet. Szóval a zár ugyan javítható (sikerült megjavítani), de a végén mégis úgy döntöttem, hogy veszek bele új zárat, úgyhogy jelenleg mind a 2 első záram új. Ettől függetlenül természetesen az időközönkénti hiba olvasás hasznos.