Tiszta VéEvK-feeling kezd lenni már itt is...
Én inkább nem szólok bele, lassan már amúgyse áll velem szóba senki, csak bemásolnék a mai Délmagyarból pár sort:
Nem döntött menetrend-módosításról a testület a tömegközlekedés racionalizálása kapcsán. Bár a két cég, a Tisza Volán és az SZKT elkészítette javaslatát a helyi tömegközlekedési feladatok szervezett, irányított ellátására, a közgyűlés csak januárban, további tárgyalásokat követően határoz a feladatot ellátó gazdasági társaság összetételéről.
Ha elolvastad érdemben hozzászólásaimat (nemcsak itt, hanem a webradió honlapon), láthatod: nem arra ösztökéltem az SZKT-s vezetőket, hogy rúgják ki azokat, akik hamarabb elindulnak, hanem nzzenek az okok mögé, és elemezzék, vajon mi motivála a vezetőket a korai indulásban. Én megmondom Neked (és ha gondolod, ismerőseiden keresztül továbbítsd az illetékesek felé): az a probléma a rendszerben, hogy egy oda-vissza fordulóban a pihenőidő - a mostani menetrend betartásával - két részletben jelenik meg. A 4-es vonalon - 15 perces követlsi idő esetén - Tarjánban és Kecskésen is kb. 5-5 percet áll a villamos. Ha Kecskésről hamarabb elindul - ha még vár is a Szivárvány kitérőben egy kicsit - a tarjáni várakozást 8-9 percre emelheti. És nyilván neki ott jobb, mert beszélgethet, WC-re mehet, meleg van stb., ezek tehát teljesen jogos igények.
A 3-ason pedig a kocsivezetők a Postás Sporttelepi hosszabb időt szeretik. A menetidő - 20 perces követés esetén, ha nincs sorompó - max 15 perc. Ezért van az, hogy Postástól nem 10-30-50-kor, hanem néhány perccel később indulnak, elvileg a Dugonics téri vágállomáson csak fordulni kell (az órára rá sem néznek), 05-25-45-re visszaérnek Postásra, és van 8-10 percük egy 40 perces fordulóban.
Ők is emberek, próbálják saját racionalitásuknak érvényesíteni. Az SZKT részéről nem az kellene, hogy állandóan ott legyen a végállomásoknál lesben a Suzuki (most sajnos ez van), hanem az okok gyökerét kellene megkeresniük. 15 perces követés esetén nyugodtan indulhatna Tarjánból a villamos 5 perccel később (05-20-35-50), míg Kecskésen maradna a jelenlegi rendszer, így Tarjánban több pihenőidő maradna. A 3-ason pedig csak annyit kellene csinálni, hogy 20 perces követésnél Postásról néhány perccel később induljon a kocsi.
"Rendben, de akkor te is tedd meg azt a szívességet"
Ez a "de akkor" nagyon tetszett... Mint az óvodában... :-)) (ez egy mosoly volt)
Én rágalmazni és sértegetni nem szoktam senkit, a tényeket közlöm.
Rendben, de akkor te is tedd meg azt a szívességet, hogy nem leskelődsz a jművezetők után, hogy ki hány órakor indul a végállomásról stb..., mert ha van vmi ami kihoz a sodromból, akkor az ez a spicli magatartás. Nem szeretném ha kellemetlen hejzetbe kerülnének miattad! Hülyeség 1-2 perces difiken fennakadni! Ráadásul ismerek jművezetőket, és bízvást állíthatom, hogy 90%-ban tisztességes, megbízható emberekről van szó!
Az álláspontomat pedig fenntartom!
Ami pedig a telefonálót illeti, szerintem csak azért nem tette, mert nem merte élő adásban megtenni.De hogy magában mit gondolt... :)
Az általad jogtudor hülyegyereknek nevezett betelefonáló sem illette ilyen szavakkal és minősítéssel az ellenőrt, úgyhogy próbáld meg Te magad is úgy előadni véleményed, hogy az másokat ne sértsen.
Az pedig nem vélemény, hanem TÉNY, hogy az ÁFA törvény hatálya bizony az SZKT nevezetű cégre is kiterjed.
"Megint más: ma reggel a Bumerángban az ellenőrökről volt szó, egy betelefonáló szegedi srác az SZKT-s élményeit mesélte el, az SZKT-t és annak ellenőreit igen negatív színben tüntetve fel. Azért büntették meg, mert nem volt a szelvényre rávezetve a bérletigazolvány száma. A srác - gondolom, adójogban profi - felnyomta az SZKT-t az APEH-nél, mivel a büntetéskor kapott bizonylat nem felelt meg az ÁFA törvény előírásainak... :-)))))"
Erről, csak annyit, hogy a BKV ellenőrei sokkal szemtebbek, előtte azonban:
Az SZKT ellenőrei általában úgy járnak el, hogy ha valakinek nincs feltüntetve a béletigazolvány száma, akkor azt a bérletet előtte megjelölik. Következő alkalommal, ha a bérleten ismét nincs ig.szám, akkor már büntetnek. Lehet, hogy a jogtudor hülyegyerek is így járt.
A bkv-nál az ellenőrök vakságos hiénák:
a bliccelőket futni hagyják, a tisztességes béletes honpolgárt, meg a kabátjánál fogva visszarángatják.
Szegeden ilyet még nem tapasztaltam.
A közúti villamosvasutak mindenhol a világon az év bizonyos időszakaiban a biztonságos fékezés és megállás érdekében un. fékhomok szórást alkalmaznak. Ennek a jelenségnek több oka van, amit - ha úgy tetszik - tudományosan meg lehet közelíteni, és meg lehet magyarázni. A járművek által elszórt homok a sínkoronán, a síncsatornában (sínvályúban) gyűlik össze, és ez olykor kellemetlen zörgéssel, rezonanciával jár együtt, ami természetesen nem jó az utasnak, de a járművek áramfelvételét is bizonytalanná teheti.
A villamosok által keltett zaj- és rezgésterhelés nem egyedi jelenség, hiszen a nagytestű közúti járművek, autóbuszok, teherautók, kamionok ugyanilyen rezgéshullámokat indítanak el a talajban, problémát okozva az utak közelében lévő házaknak, azok lakóinak.
A járművezetők a KRESZ és a Közúti Villamos Vasutak Jelzési- és Forgalmi utasításait betartva kell, hogy közlekedjenek. Meg kell jegyezni, az összes magyarországi városban, ahol villamos közlekedés van, Szegeden a leglassúbbak a villamosok, mert a század első felében épült vonalhálózat több helyen mára már kedvezőtlenné vált nyomvonalra épült. Így - különösen, ahol a vágányok túl közel fekszenek egy épülethez, valóban kellemetlen rezgéshullámok indulhatnak el a járművek haladása közben.
A homokszórással kapcsolatban fizikai törvényszerűségekre kell hivatkozni, de a jelenségeket összességükben kell vizsgálnunk és értelmeznünk. Ha elfogadjuk az alábbi magyarázatot, amely tisztán a fizikai törvényszerűségekre alapul, meg fogjuk érteni, milyen körülmények befolyásolják azt, hogy járművezetőink mikor, hol és miként tudják a fékezést biztonságosan végrehajtani.
A sín állapotától függően elérhető tapadás, ha a tiszta száraz sínen elérhető tapadást 100%-nak tekintjük: tiszta nedves sínen kb. 100%, kezdődő esőben kb. 70%, ha a sínen olajfolt, aszfaltfolt, falomb van kb. 40%.
Finomra őrölt száraz kvarchomok sínre szórásával (homokolással) a tapadási tényező a mindenkori állapothoz képest 125-135%-ra növelhető.
A közúti villamosvasutaknál a pálya állandó szennyezettsége sokkal nagyobb mérvű, mint a nagyvasutaknál, ám ott is igazak a fizika törvényszerűségei, így olykor homokszórás szükséges a kellő fékhatás eléréséhez. (Bármelyik vasúti mozdonyt nézzük, mindegyiken van homokoló berendezés).
A Tátra villamosok is szórnak homokot - mégpedig automatikusan, ha az elektronika - kerékcsúszást érzékelve - a vezérlésnek parancsot ad. Ugyanígy - a járművezető akaratán kívül - a sínfék is automatikusan letapad, ha megcsúsznak a jármű.
A homokszórás szükségszerűsége különösen az őszi lombhullás időszakában jelentős, hiszen a lehullott falevelek nagy része - bátran mondhatni - a villamosvágányokon "landol". A burkolt pályán azért, mert a közúti járművek által keltett örvénylés a villamospályára - és ami a legkellemetlenebb - a megálló peronok mögé - sodorja a faleveleket, a nyílt villamospályán meg azért, mert onnan csak a szél és a villamosok által keltett - a közútinál sokkal kisebb - örvénylés viszi és teríti tovább. A falevélen történő haladás közben a villamosok kerekei nem száz százalékosan tapadnak, ami nemcsak a kerekek megcsúszását eredményezheti, hanem a járművek áramfelvételét is bizonytalanná teszi! Ekkor tapasztaljuk azt, hogy a kerekek erősen szikráznak a jármű haladása közben.
A villamosvágányok burkolóanyagai közé, azok fugáiba un. gumibitument öntenek a csapadékvíz beszivárgás meggátlására. Ezt a sínekre hajtó közúti gépjárművek kerekei meleg nyári időben felhordják a sínkoronára, amitől a villamos veszélyes mértékben megcsúszik, és a feltépett gumibitumen-csík a villamosok kerekeire is feltapadhat.
E két probléma okozza a "fekete-sín" jelenséget. A járművezetők számára ezek az időszakok fokozott stressz-hatást jelentenek, hiszen a tőlük elvárható módon igyekeznek a biztonságos vezetéstechnika alkalmazására, a balesetek elkerülése, a keréklaposodások elkerülésére, de ugyanekkor törekednek a menetidő betartására is.
Szeged, mint köztudott, mélyen fekvő és az átlagnál porosabb város. A kellemetlen homokszórás szükségessége - ami végső soron környezetszennyező tényező - elkerülhető a villamospályák tisztán tartásával, a falevelek és szennyező anyagok összegyűjtésével, a jó szigetelőanyagok megválasztásával, valamint a járművezetők felelősségteljes munkájával, a helyes, a mindenkori pálya- és időjárási viszonyokat figyelembe vevő vezetéstechnika alkalmazásával.
A járművezetők munkáját a nehezebb időszakokban, nagyban segítheti az utazóközönség és a közúton közlekedők, gyalogosok és járművezetők türelme, megértése és segítőkészsége.
Bocs, ha félreérthető volt a hozzászólásom, nem cseszegetni akartalak, csak kár, hogy pont az nem tud eljönni, aki szervezte. (OFF: Ennyi vonatkozik rád. A többi rendőrről alkotott véleményemet meg sejtheted. :( /OFF)
Egyébként (ha netán ráérnék) mikor kezdődik és ki lesz ott?
Megint más: ma reggel a Bumerángban az ellenőrökről volt szó, egy betelefonáló szegedi srác az SZKT-s élményeit mesélte el, az SZKT-t és annak ellenőreit igen negatív színben tüntetve fel. Azért büntették meg, mert nem volt a szelvényre rávezetve a bérletigazolvány száma. A srác - gondolom, adójogban profi - felnyomta az SZKT-t az APEH-nél, mivel a büntetéskor kapott bizonylat nem felelt meg az ÁFA törvény előírásainak... :-)))))
hát, akkor kénytelen leszel utánam jönni az őrségbe.. :))))))
viccet félretéve: ha fél5 körül kezdünk (vagy 7 után), akkor nekem jó a boci..
egyébként pedig cigánypecsenye rulez, bár a tűzdelt szarvas áfonyámártással, burgonyakrokettel jobban teCCene.. :)))
K.
A Boci Szeged (majdnem) egyetlen tejivója. Ha a tejivó nem mond semmit, akkor műfajilag most nem igazán tudnám meghatározni. Pia nincs, cigizni nem lehet, tej van, turmixok, tojásos ételek, tészták, egy-két édesség, menük stb. A legfőbb előnye az, hogy non-stop.