Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65885

A Fluid Film cuccai is tutik, csak azt 3-4 évente meg kell újítani.

Előzmény: Rumcice (65884)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 1 65884

Tanulság, hogy ezek szerint a két restaurátor műhely egyike se Mike Sanders technológiát használ üregvédelemre.

 

Hanem mit? Jobbat? Olcsóbbat? Egyszerűbben használhatót?

 

Ha arra gondolok, hogy a 140 Celsius fokon befúvandó Mike Sanders zsírhoz milyen védőöltözék kell, hogyha rád fröccsen vagy bele az arcodba-szemedbe, akkor nem csodálkozom, ha inkább valami alacsonyabb hőmérsékleten használható egyszerűbb cuccot használnak.

Előzmény: giornalista (65883)
giornalista Creative Commons License 2024.04.07 0 3 65883

jajj, de szép ez a két bekezdés egymás alatt :))

 

"Közben pedig egy másik barátom, Csereklyei Dani is tovább lökött a mikesandersezés útján: restaurátor műhelyük, a DC72 egy időben rá akart állni a cuccra, be is vásároltak hozzá egy dög drága melegítő fazekat és egyéb cumókat, de ők azóta egy kevesebb szennyezéssel járó szert használnak, s a szinte vadiúj Sanders-üstöt és egy csomó Mike Sanders zsírt egyszerűen nekem adott. Kösz, Dani, itt is.

 

Én viszont, mivel még egyszer nem akartam végigcsinálni a teljes garázsom kiürítésével, lenejlonozásával, bebüdösítésével, majd kisuvickolásával járó procedúrát az életben, a szerkezeteket és a Nózira való adag üregvédőt Hamza Csabiéknak adtam, cserébe azért, hogy remélem, egy-két százalék kedvezményt majd kapok, ha a későbbiekben igénybe veszem az üregelős szolgáltatásaikat."

 

 

tcaoe Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65882

Azért érdemes bontani, mert próbálják még életben tartani őket, és olyanoknál vannak, akik nem tudják megfizetni a gyári alkatrészeket, mivel ehhez még van.

Hát, amikor egy autó az új ára ötödét sem éri, az ára meg max. az inflációval nő (ezeké még annyival sem), és a nagyon limitált példányok is az új áruk felébe kerülnek húsz évesen, az nem annyira a felfelé megy.

Előzmény: mica-r (65881)
mica-r Creative Commons License 2024.04.07 0 1 65881

Azért érdemes bontani, mert élesztgetik ezeket lassan, tehát lesz piaca az alkatrésznek. Sokszor látok keresős hirdetést. 

A mostani ára egy pillantafelvétel. A koreai akkus ára lejjebb megy, a Youngtimer Mercié felfelé. De mindegy, nem egy célközönség, nem összemérhető.

Előzmény: tcaoe (65879)
Hooshee Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65880

Az a kisebbik baj, és egyébként inkább a bálna szériának volt problémája (egyébként inkább gyártatni érdemes).

 

A későbbi 600as az egy vicces jószág... Pl míg a V8on két hengerenként van egy trafó, addig itt hengersoronként. Bontva 1000 eur, újonnan olyan 3500 (ha még van egyáltalán), és ez se szereti a meleget, de össze van taknyolva/ragasztva gyárilag, hogy ne is nagyon akard javítani (pedig amúgy lehet). Aztán ha nem kapcsolták ki benne a hengerlekapcsolósdit, annak is vannak folyományai általában. A váltó legalább nem egy problémás pont ezeknél, illetve az, de olcsó felújítani.

 

A V12nél a valahol a hengersorok között van emlékeim szt az önindító, azt is jó móka cserélni, plusz ott van a motor tetején a gyújtáselektronika, na az is szokott kotlani, mondjuk azt legalább könnyű cserélni, csak drága. Aztán ezek ugye mind ABC-sek, nem légrugósak, úgyhogy bár a légrugó se olcsó játék, de legalább tudod hogy négy légrugó, egy kompresszor, és kb nincs más nagy tétel. NA itt még van két szeleptömb, darabja sokezer eur, ABC szivattyú, amit elvileg lehet felújítani csak nem szokott sikerülni...

 

Szóval jó móka egy 600as, főleg a későbbi biturbos, de ha nem dísznek veszed, goromba számlákat tud generálni, vagymeg túrod az ebayt, csak hát amikor nekem volt ilyen, akkor még csak 10-12 évesek voltak, most meg már van amelyik 30...A bontott alkatrész is kevesebb, meg drágább.

Előzmény: Rumcice (65874)
tcaoe Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65879

Ja, csak akkor el is fogynak, mert egyszerűbb bontani, mint eladni. Ezeket még elhasználni sem lehet, mert akkora költségekkel tud járni, hogy egyáltalán mozogjon. Az értékesek, meg hát, fene tudja. A 600-asokat elhozod 20 ezer körül, a nagyon spéci AMG-k jó szervizmúlttal érnek 70 ezret talán. De ugyanaz az autó, ha nem igazolható, hogy valamelyik menő AMG-s arc szervizelte végig, 30 ezret ha ér. Ez egy koreai elektromos családi autó ára.

Előzmény: mica-r (65877)
tcaoe Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65878

Csak a kérdés mindig a mikor és lesz-e egyáltalán. És hogy addig mennyibe kerül csak az, hogy van és nem romlik az állapota. Itthon ezeket egy bizonyos réteg preferálta, de ők ugye nem költöttek rá, a soron hat-nyolc hengerrel is végig lehetett jampizni és a többség eleve több darabból volt. Ezek közül kellett volna kiszúrni azt, ami nem ilyen. Amikor kint a legolcsóbb volt, és ezt a normális példányokra értjük, akkor itthon milliós tétel volt forgalomba helyezni, tehát azért nem jött. Szóval úgy kellett volna okoskodni, hogy áll egy autó a temperált pajtában, aminek nincsenek érvényes papírjai, és csak remélni lehet, hogy nem változik úgy a szabályozás, hogy 15 év múlva lehetnek neki. Azért ez feltételez egyféle kockázatvállalást.

Előzmény: Rumcice (65875)
mica-r Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65877

Nem kell elmondani, láttam ezeket én is. 
Mindig van egy mélypont 15-20 éves kor táján, az után kezdenek értékesek lenni a használható, menthető példányok. Kb itt tart most a W215-230 modell. Pár ezer euróért még lehet találni 600-as vagy 55AMG példányokat. 

Előzmény: tcaoe (65873)
mica-r Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65876

Ez eddig is érvényes megoldás volt

Előzmény: Rumcice (65875)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65875

Eladhatatlan = ilyenkor kell olcsón venni? Aztán nekivágni a felújításnak, és mivel csúcsmodell, egyszer csak értékesebb lesz a V12, mint a V8. Vagy rosszul nepperkedek?

Előzmény: tcaoe (65873)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65874

Úgy tudom, meleg van a motortértben, venni kell új motorkábelköteget. Ha még rendelhető.

 

Volt SL55 AMG és SL60 AMG is, de azok V8-as voltak.

Előzmény: tcaoe (65873)
tcaoe Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65873

Majd Hooshee elmondja, hogy mennyivel nehezebb világ egy idősödő 600, mint az 500, de emlékeim szerint jelentősen. Éppen ezért van egy olyan életszakasza, amikor messze nem a legértékesebb, hanem konkrétan eladhatatlan.

Előzmény: mica-r (65872)
mica-r Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65872

Szerintem ritkább modell volt mindig is a csúcsmotorral. Minden típusból az szokott lenni a legértékesebb 

Előzmény: Rumcice (65869)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65871
Előzmény: Rumcice (65870)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65870

Nem is tudtam, hogy létezett SL73 AMG és SL70 AMG is.

Előzmény: Rumcice (65869)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.07 0 0 65869

Most néztem a hahu-n, nincs SL600 egy szál se. SL500 rogyásig van. Hogyhogy? Ha lúd, legyen kövér, nem?

Előzmény: R. Scherbotsky (65868)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.04.06 0 0 65868

R129-et lapátolni lehet, mivel az elődeitől eltérően nem hajlamos szétrohadni. A piros tényleg ritka, de magasabb futású hathengereseket már 10k euróért lehet venni elfogadható állapotban.

Előzmény: még.mindig.én (65867)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.04.06 0 0 65867

R129 nagy álmom piros színben

Múltkor láttam egyet és majdnem bepisiltem :)

Nagyon kevés van már belőle, főleg normális állapotú...

Előzmény: mica-r (65866)
mica-r Creative Commons License 2024.04.06 0 0 65866

Hogy mi lenne az? Bármelyik régebbi kupé, vagy kabrió nagy motorral. De már az R129 is száll el árban

Előzmény: Rumcice (65865)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.06 0 0 65865

Lehet, de nekem ez tetszik. :)

 

Beleégett a retinámba, ahogy az Eddie Murphy féle Amerikába jöttem c. filmben Jaffe Joffer király vonul a W126-os flottával New Yorkban, arra a gigantikus zenére.

 

Amúgy mindennél van értékesebb, de egy W126-ot talán megengedhetnék magamnak, de kíváncsi vagyok, mi az. :)

Előzmény: mica-r (65863)
mica-r Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65864

Nem tudjuk hogy mi a cél a kocsival. 
Mondjuk azt tudjuk, hogy soha nem lesz igazán értékes autó.

Előzmény: tcaoe (65862)
mica-r Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65863

Talán tudnék értékesebbeket is mondani :-)

Előzmény: Rumcice (65861)
tcaoe Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65862

Ja, csak hát mi a szar. Mert ha annyi a cél, hogy az autó normálisnak nézzen ki, meg használható legyen, akkor az utángyártottak egy része teljesen jó. Ha már az a cél, hogy gyárinak nézzen ki, akkor nehezebb az ügy. De ezzel nem nagyon lehet az a cél. Amúgy valószínű, hogy 10 ezer körül talál egészen jókat, abba meg belefuthat ez is.

 

Ezt én sem értem, de hát a fene tudja, sokan keresték ilyenekkel a pénzt annak idején, aztán a nosztalgia erős dolog. Látszik ez a Ladák árán is, ahol semmi sem indokol hat számjegyet, aztán mégis egyre inkább hét az.

Előzmény: Hooshee (65859)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65861

Ha én Mercedesbe vágnék, az W126 560SEL/SEC lenne, egyedül azokat éri meg, azok érnek sokat.

Előzmény: Hooshee (65859)
mica-r Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65860

Egy ismerős szintén MB Classic oldalról rendelgetett 126-hoz, de aztán abbahagyta, jobb volt börzézni használtcuccot.

Előzmény: Hooshee (65859)
Hooshee Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65859

Én a w126ot újítottam fel, több mint 10 éve, és már akkor is szar volt ami gyáriként jött, az is, az utángyártott meg egészen gatya. Nem lehetetlen épp ebből autót faragni, de hogy olcsóbb lenne venni egyet, ami eleve jó, azt 99%ra mondom. Mondjuk hogy mi a fenének akar valaki w123at, azt végképp nem tudom, de ez legyen az én hibám, nekem a 124 se jött be soha, pedig azt is vallásosan szeretik.

Előzmény: tcaoe (65850)
Rumcice Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65858

A Ponton felújítása is ott ment félre, hogy a legkisebb 4 hengeres volt, és késői évjárat, a piac meg a korai 6 hengereseket kereste. Állítólag.

 

Pl. BMW-t biztos nem kell megmenteni 4 hengerest vagy dieselt egyet sem, minimum 6 henger benzin és nagy köbcenti kell hozzá. És arra majd lesz is komoly vevő.

Előzmény: murray (65857)
murray Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65857

Rendben. Ha ilyen pozitívak vagytok , egy szót se szóltam. :-) 

Rumcice Creative Commons License 2024.04.05 0 0 65856

Mivel ez egy klímás 280-as, csúcsmodell, megéri megcsinálni, ellentétben egy 200D-t. Akármilyen W123-ast vesz az ember, így fog kinézni. De tegyük hozzá, hogy ők ezzel foglalkoznak, ezeket az autókat keresik, és lesz olyan ügyfelük, aki rá fog kívánni egy 280-as W123-asra, mert akkor az volt a csúcs.

Előzmény: tumikas (65855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!