Tanulság, hogy ezek szerint a két restaurátor műhely egyike se Mike Sanders technológiát használ üregvédelemre.
Hanem mit? Jobbat? Olcsóbbat? Egyszerűbben használhatót?
Ha arra gondolok, hogy a 140 Celsius fokon befúvandó Mike Sanders zsírhoz milyen védőöltözék kell, hogyha rád fröccsen vagy bele az arcodba-szemedbe, akkor nem csodálkozom, ha inkább valami alacsonyabb hőmérsékleten használható egyszerűbb cuccot használnak.
"Közben pedig egy másik barátom, Csereklyei Dani is tovább lökött a mikesandersezés útján: restaurátor műhelyük, a DC72 egy időben rá akart állni a cuccra, be is vásároltak hozzá egy dög drága melegítő fazekat és egyéb cumókat, de ők azóta egy kevesebb szennyezéssel járó szert használnak, s a szinte vadiúj Sanders-üstöt és egy csomó Mike Sanders zsírt egyszerűen nekem adott. Kösz, Dani, itt is.
Én viszont, mivel még egyszer nem akartam végigcsinálni a teljes garázsom kiürítésével, lenejlonozásával, bebüdösítésével, majd kisuvickolásával járó procedúrát az életben, a szerkezeteket és a Nózira való adag üregvédőt Hamza Csabiéknak adtam, cserébe azért,hogy remélem, egy-két százalék kedvezményt majd kapok, ha a későbbiekben igénybe veszem az üregelős szolgáltatásaikat."
Azért érdemes bontani, mert próbálják még életben tartani őket, és olyanoknál vannak, akik nem tudják megfizetni a gyári alkatrészeket, mivel ehhez még van.
Hát, amikor egy autó az új ára ötödét sem éri, az ára meg max. az inflációval nő (ezeké még annyival sem), és a nagyon limitált példányok is az új áruk felébe kerülnek húsz évesen, az nem annyira a felfelé megy.
Az a kisebbik baj, és egyébként inkább a bálna szériának volt problémája (egyébként inkább gyártatni érdemes).
A későbbi 600as az egy vicces jószág... Pl míg a V8on két hengerenként van egy trafó, addig itt hengersoronként. Bontva 1000 eur, újonnan olyan 3500 (ha még van egyáltalán), és ez se szereti a meleget, de össze van taknyolva/ragasztva gyárilag, hogy ne is nagyon akard javítani (pedig amúgy lehet). Aztán ha nem kapcsolták ki benne a hengerlekapcsolósdit, annak is vannak folyományai általában. A váltó legalább nem egy problémás pont ezeknél, illetve az, de olcsó felújítani.
A V12nél a valahol a hengersorok között van emlékeim szt az önindító, azt is jó móka cserélni, plusz ott van a motor tetején a gyújtáselektronika, na az is szokott kotlani, mondjuk azt legalább könnyű cserélni, csak drága. Aztán ezek ugye mind ABC-sek, nem légrugósak, úgyhogy bár a légrugó se olcsó játék, de legalább tudod hogy négy légrugó, egy kompresszor, és kb nincs más nagy tétel. NA itt még van két szeleptömb, darabja sokezer eur, ABC szivattyú, amit elvileg lehet felújítani csak nem szokott sikerülni...
Szóval jó móka egy 600as, főleg a későbbi biturbos, de ha nem dísznek veszed, goromba számlákat tud generálni, vagymeg túrod az ebayt, csak hát amikor nekem volt ilyen, akkor még csak 10-12 évesek voltak, most meg már van amelyik 30...A bontott alkatrész is kevesebb, meg drágább.
Ja, csak akkor el is fogynak, mert egyszerűbb bontani, mint eladni. Ezeket még elhasználni sem lehet, mert akkora költségekkel tud járni, hogy egyáltalán mozogjon. Az értékesek, meg hát, fene tudja. A 600-asokat elhozod 20 ezer körül, a nagyon spéci AMG-k jó szervizmúlttal érnek 70 ezret talán. De ugyanaz az autó, ha nem igazolható, hogy valamelyik menő AMG-s arc szervizelte végig, 30 ezret ha ér. Ez egy koreai elektromos családi autó ára.
Csak a kérdés mindig a mikor és lesz-e egyáltalán. És hogy addig mennyibe kerül csak az, hogy van és nem romlik az állapota. Itthon ezeket egy bizonyos réteg preferálta, de ők ugye nem költöttek rá, a soron hat-nyolc hengerrel is végig lehetett jampizni és a többség eleve több darabból volt. Ezek közül kellett volna kiszúrni azt, ami nem ilyen. Amikor kint a legolcsóbb volt, és ezt a normális példányokra értjük, akkor itthon milliós tétel volt forgalomba helyezni, tehát azért nem jött. Szóval úgy kellett volna okoskodni, hogy áll egy autó a temperált pajtában, aminek nincsenek érvényes papírjai, és csak remélni lehet, hogy nem változik úgy a szabályozás, hogy 15 év múlva lehetnek neki. Azért ez feltételez egyféle kockázatvállalást.
Nem kell elmondani, láttam ezeket én is. Mindig van egy mélypont 15-20 éves kor táján, az után kezdenek értékesek lenni a használható, menthető példányok. Kb itt tart most a W215-230 modell. Pár ezer euróért még lehet találni 600-as vagy 55AMG példányokat.
Eladhatatlan = ilyenkor kell olcsón venni? Aztán nekivágni a felújításnak, és mivel csúcsmodell, egyszer csak értékesebb lesz a V12, mint a V8. Vagy rosszul nepperkedek?
Majd Hooshee elmondja, hogy mennyivel nehezebb világ egy idősödő 600, mint az 500, de emlékeim szerint jelentősen. Éppen ezért van egy olyan életszakasza, amikor messze nem a legértékesebb, hanem konkrétan eladhatatlan.
R129-et lapátolni lehet, mivel az elődeitől eltérően nem hajlamos szétrohadni. A piros tényleg ritka, de magasabb futású hathengereseket már 10k euróért lehet venni elfogadható állapotban.
Beleégett a retinámba, ahogy az Eddie Murphy féle Amerikába jöttem c. filmben Jaffe Joffer király vonul a W126-os flottával New Yorkban, arra a gigantikus zenére.
Amúgy mindennél van értékesebb, de egy W126-ot talán megengedhetnék magamnak, de kíváncsi vagyok, mi az. :)
Ja, csak hát mi a szar. Mert ha annyi a cél, hogy az autó normálisnak nézzen ki, meg használható legyen, akkor az utángyártottak egy része teljesen jó. Ha már az a cél, hogy gyárinak nézzen ki, akkor nehezebb az ügy. De ezzel nem nagyon lehet az a cél. Amúgy valószínű, hogy 10 ezer körül talál egészen jókat, abba meg belefuthat ez is.
Ezt én sem értem, de hát a fene tudja, sokan keresték ilyenekkel a pénzt annak idején, aztán a nosztalgia erős dolog. Látszik ez a Ladák árán is, ahol semmi sem indokol hat számjegyet, aztán mégis egyre inkább hét az.
Én a w126ot újítottam fel, több mint 10 éve, és már akkor is szar volt ami gyáriként jött, az is, az utángyártott meg egészen gatya. Nem lehetetlen épp ebből autót faragni, de hogy olcsóbb lenne venni egyet, ami eleve jó, azt 99%ra mondom. Mondjuk hogy mi a fenének akar valaki w123at, azt végképp nem tudom, de ez legyen az én hibám, nekem a 124 se jött be soha, pedig azt is vallásosan szeretik.
A Ponton felújítása is ott ment félre, hogy a legkisebb 4 hengeres volt, és késői évjárat, a piac meg a korai 6 hengereseket kereste. Állítólag.
Pl. BMW-t biztos nem kell megmenteni 4 hengerest vagy dieselt egyet sem, minimum 6 henger benzin és nagy köbcenti kell hozzá. És arra majd lesz is komoly vevő.
Mivel ez egy klímás 280-as, csúcsmodell, megéri megcsinálni, ellentétben egy 200D-t. Akármilyen W123-ast vesz az ember, így fog kinézni. De tegyük hozzá, hogy ők ezzel foglalkoznak, ezeket az autókat keresik, és lesz olyan ügyfelük, aki rá fog kívánni egy 280-as W123-asra, mert akkor az volt a csúcs.