Egy 2015-ös G120 PE Mazda 3-ba milyen olajat töltsek így 2022-ben? Az megvan hogy 5w30 de van ilyen hogyaszongya részecskeszűrővel szerelt járművekhez.🤨 A Németek még anno a szervízben Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30-al töltötték fel.
Mannol 7906 Energy Ultra JP 5W-20 a leírásában ott szerepel a MAZDA 3 (BM, BN) BENZIN 2.0 2013/09 88kw, de ez meg 5w20! Akkor hogy is van ez?
Igen, sikerült a B oszlopnál lévő zörgést megszüntetni. Már csak a középső display van hátra, azt tobbször próbálták már megcsinálni, de az továbbra is zörög.
Most Mazda Óbudánál voltam, picit kellett brusztolni, hogy egyáltalán foglakozzanak vele, de végül szépen megcsinálták garanciába.
Ebben az esteben a rostélyok zárhatóak, nem fog odafújni semmi. Így csak a te oldaloadon lesz 2db, ami közvetlenül akár a kormányra is irányítható(télen jó, a kormányfűtésen kivül).
Valóban kicsit átgondolatlan a szellőzés megoldása. Nekem 3-som van és abban nincs!!! hátsó légbefúvó az utasok számára. Elől el kell játszani vele, hogy megtaláld a megfelelő beállítást. Én többnyire egyedül használom
így nem okoz gondot de ha néha ketten ülünk elől akkor az utasnak bizony tud kellemetlen perceket szerezni.
Ha számodra ez lényeges szempont akkor nem biztos, hogy ez a jó választás én úgy tudom, hogy 30-as rendelkezik hátsó befúvóval.
Sziasztok, kinek van itt új Mazda 3, vagy CX-30-asa? Ezek megvásárlásán gondolkodok, de a szalonban úgy láttam, hogy a középső légbefúvókat az én előző generációs 3-masomhoz képest széthúzták középről, az info képernyő két oldalára. Szóval nem tudom elképzelni, hogyan tudja onnan a két első utas közt rendesen a kocsi hátsó részébe juttatni a levegőt. Nem fúj rá nagyon a klíma a sofőr és az utas testére?
Köszönöm az infot megnézem. A BP az mazda 4. generációja, JMZBP, így keződik az alvázszám. Engem az zavar, hogy mikor elvittem a vásárlás elött egy tesztautót fél napra csak a finom tompa futóműzajt hallottam. Így nagyon zavaró, hogy ülsz egy "süketszobába" és hallod az apró zörejeket. Én visszaviszem ahányszor kell, de olyat csináljanak amilyen a tesztautó volt. Egyébként nagyon zavaró mert tényleg egy prémium szint lenne ha nem zörögne.
Nem tudom mi az a BP patent és hogy nekem az zörög e, nekem cx-30-as van (belseje kb ugyan az mint a 3) és igen mindig máshol zörög, müszerfal, B oszlop stb, nem nagyon de engem zavar.
Márkaszervízben azt mondták hogy ha szétszednék a műszerfalat se lenne jobb max lehet rosszabb...
Külföldi fórumokon többen is panaszkodnak rá hogy zörög, itt asszem csak én nyavajogtam.
Itt van aki neki áll magának megcsinálni én nem mertem.
Kinek volt hosszantartó(3x szedték már szét), BP patent zörgés gondja? Mindig valahol egy újabb patenet el kezd zörögni vagy a műszerfalban, vagy a B oszlopból. Aki evvel küszködött, hol sikerült végleg orvosolni? Pont azért esett a 3-ra a választás mert sokkal halkabb mint a CX-5 vagy bármi más jelenleg mazdánál. Kanyarodni szeretek, nem magasan ülni.
Az csak az egyik bibi ezzel a dologgal,hogy nálunk nem minden szolgáltatása elérhető,de ha már kell hozzá a telefon korlátlan internet elérése,akkor miért fizetsz elő a Connected Services-re,miért nem elég a waze?A kapcsolattal rendelkező telefonból az összes felkinált információ kinyerhető,ingyen,CS előfizetés nélkül.
Bár Műszaki Főiskolán szereztem diplomát, festés, villanyszerelés, pc építés, kertészkedés, bármit én csinálok itthon, mégis elbizonytalanít már a kijelző nyom nélküli kiszedése is…
Szóval kell még nézelődnöm, biztosan találok egy alapos videót. Köszi.
Jó a megfigyelés,a kijelző is kijön,de egyben a rádióval,CD-lejátszóval,erősítővel stb.És összesen egy darab csavar oldása után kicsúszik a helyéről,azért kell kivenni,mert a csatlakozók hátulról vannak bedugva,a régieket ki kell húzni,az új modulét a helyükre dugni,és kész.Az egész meló a hardverrel fél óra.A CMU frissítése ezzel szemben kb. 2 óra,és végig az autóban kell ülni,nyomkodni a pedálokat,de az sem nagy ügy.
(Néhány havonta szoktam ide benézni a vontatott hozzászólások miatt. Persze ha az ember feltesz egy kérdést, azért illik rövidebb idő alatt visszanézni.. )
Így hirtelen megnéztem pár videót, még a kijelzőt is kiszerelik. Nem tűnik egyszerűnek.
A navi frissítéséhez nem tudok hozzászólni,nekem nincs,de hallottam,hogy IGo van rajta,a térkép késve frissül,vagy úgy sem,és baromi drága,én az AA-t használom,az információs rendszert frissíteni kellett,ezt megoldottam magam,a hozzávaló letölthető,de szükséges hozzá az USB modul cseréje,ára beszerzési forrástól függően változó,beépítése minimális szaktudást igényel,én amerikából rendeltem,de ma már kínából is megkapható ugyanaz,töredék áron.
Ugyan nem cx-30,hanem 3,és nem 2011-es,hanem 2018-as,de ha a Beállítások-Eszközök-Hálózatkezelés alatt a Wifinél van pipa,az elérhető hotspotokat kilistázza.Verzió:70.00.367EU N
sikerült már valakinek wifi-t beállítani 2021-s cx30-ban? MyMazda app telepítve van és müködik de a Kapcsolatoknál nincs WIFI menüpont csak bluetooth és okos-telefon beállítás. Videok és némely leirások szerint kellene lennie.
Mikori az autó? Erről az automata vészfék problémáról több helyen lehet olvsani a neten, Youtube videóban is említették, állítólag szembesávban szabályosan jövő autóra is befékez néha... Azt írják, egy hibás széria volt, szoftverfrissítéssel lehet orvosolni.
Az ablakfelhúzás tényleg zavaró (én már hozzászoktam, de külön oda kell figyelni).
Örömmel látom, hogy az új Mazdán is van kötési pont a csavaros rögzítésű tetőcsomagtartóhoz, ezek szerint át tudom tenni a régi 3-masomról, ha veszek újat :-)
Bármit is írnak/írok, a Mazda3-2021 az autótervezés csúcsa… mind dizájn, mind mérnöki szempontból. Látszik, hogy a tervezés apró részletekig szépen felépített és jól átgondolt. Szinte nincsenek is típushibák, hibás részletek.
Itt most legalább két oldalnak kellene szólnia az autótervezés csúcsától, a dizájn szemet gyönyörködtető apró részletéig, vagy hogy micsoda innovációk tömege sorakozott fel, kezdve a Skyactiv-X motortól (amely diesel-szerűen, de mégis benzinesként működik), a lágy-elektromos hajtásrendszeren át, a hangszigetelt, zajmentes utasfülkéig, és az intelligens fedélzeti rendszerig. A második oldal végén véget is érnek a cikkek.
Ezeket olvassátok el, de én most innen kezdeném…
A 2.0 literes motor csak látszatra ilyen nagy, mert az üzemanyagtakarékos szelep-vezérlés miatt gyakorlatilag inkább egy 1.6-os motornak felel meg, amit a feltöltő magasabb kompresszióval kompenzál. A fogyasztása cserébe egy 1.4-es szívó motoréval vetekszik. A teljesítmény még így is bőven 150 LE alatt lenne, de ezt az elektromos hajtásrásegítéssel kompenzálták ki. Papíron közel 180LE, ám ez egyáltalán nem érezhető. És ez számomra hatalmas csalódás. Érzetre továbbra is csak egy 120LE jön le. Ha a papír-adatokat nézem, ahhoz ez egy lomha bálna. Kértem a szervízben, nézzenek rá, de „megnyugtattak”, hogy ismerik, tudják, de sajnos ez ilyen – valami trükközés van a teljesítménymérésben… Nyilván a rásegítő villanymotornak hozzáadták az indulási hatalmas nyomatékát (amely hasonlóan a KERSZ-hez csak rövid ideig tudja támogatni a gyorsítást), viszont ez a nyomaték egy közepes menettempónál már egyáltalán nem is érezhető.
Az autóba minden elektronikus támogatás be van pakolva: 360°-os terület-érzékelés ultrahangos, lézeres, kamerás rendszerek kombinált rendszere által. Sávelhagyásnál belenyúl a kormányba, tolatásnál sípol, ha keresztben autó, vagy gyalogos jön, adaptív tempomat és még sorolhatnám órákig. Talán az egyetlen ami nincs benne, az az önálló parkoló automatika.
A tesztelés alatt majdnem ki is nyírt: szerpentinen kezdtem előzést, ezért a manőver kezdetén közelebb mentem az előttem lévőhöz, és mikor már a szemközti sávban voltam, elvette a gázt hosszú másodpercekre. Vészfékezve kellett visszasorolnom. Az előzés amúgy laza, távolságtartó és nyugodt lett volna, de ezzel egy nemvárt vészhelyzetet produkált. Sajnos a hamis teljesítmény-adatok is félrevezetik az ember megítélését. Azóta próbálok felkészülni ezekre, de még mindig gyakori, hogy 5. sebességből visszaváltok előzéshez…, nem indul…, vissza 3.-ba…, nem indul…., vissza 2.-ba… és akkor esik le, hogy már megint az elektronika reguláz.
Az is gyakori, hogy például körforgalom előtti cammogásnál az előttem lévő autó épp indul, már én is gyorsítanék, de ekkor az elektronika hirtelen leblokkolja mindegyik kereket (!), pedig nem is voltam közel az előttem lévőhöz. Ilyenkor először nem is érti az ember, hogy most mi történt – látszatra semmi oka nem volt. Nagyon idegesítő és félek, hogy emiatt fognak egyszer hátulról belém jönni. Egyszerűen nem a városi sebességre és távolságokra van beállítva az elektronika.
Nem tudom, hogy az elektromos rásegítés miatt, de a pillanatnyi fogyasztást nem lehet kivarázsolni a műszerekből. Számomra ez nagyon fontos, mert ennek az adatnak a segítségével szoktam megtanulni az adott autó környezetkímélő vezetési stílusát (ami minden autónál erősen más-és-más).
A legnagyobb problémám az ablakfelhúzással gyűlt meg. Talán el lettem kényeztetve az elmúlt 30 év utólagosan beszerelt riasztóival, mert azokban mind bekapcsolható volt az automatikus ablakfelhúzó. Most viszont – épp emiatt – mindig elfelejtem felhúzni az ablakot, ami pedig 4x-esen büntet, mert vissza kell menni, ki kell nyitni az ajtót, de az ablakfelhúzáshoz gyújtást kell adni, ahhoz pedig nem elég behajolni (elektromos slusszkulcs csak közelről érzékeli a jelet), be kell ülni, és úgy gyújtást adni (2-3 másodperces bootolással, ünnepi üdvözléssel, stb.), felhúzni az ablakot, megvárni, míg teljesen felhúzódik, csak utána lehet lekapcsolni a gyújtást (mert különben leállítja az ablakhúzást és kezdheted újra); kiszállni, bezárni. No comment.
Szóval az első utam a szalonba vezetett, hogy állítsák be az automatikus felhúzást – és ekkor ért a hidegzuhany: LEHETETLEN!!! – és ezt azóta több más szervízből is megerősítették. Amióta feltalálták az elektromos ablakemelőt azóta mindig automatikus is volt, most pedig újra meg kell tanulnom járni… Nem egy világvége, de ha nem figyelek, azóta is rendszeresen megszívom. Idegesítő.
Sok új agyonelektronizált autót próbáltam már, és tudom, hogy mindegyiknek vannak szoftveres hibái – a gyengébb típusok gyakran le is fagynak, beragadnak funkciók, stb, ami az évekkel csak rosszabb lesz. Ennél ez a jelenség alig mutatkozik (egy-két funkció ragadt csak be eddig, jellemzően a navigációs rendszerben. Nem vészes.
Kicsit zavaróbb, hogy az elektromos ülés-tükör beállítást egyszer lehet beprogamozni, és többször már nem. Pedig az ember napokkal, hetekkel, hónapokkal bizony finomítaná… Feleslegesen állítom be, mentem el, mert legközelebbi alkalommal akkor is a régit állítja vissza. Feleségemmel felváltva vezetjük, így mindig át kell állítani, és így hiába a memória, mindig állítgatni kell.
Egyszer viszont tankoláshoz nem reteszelte ki a tanksapka-fedelet. Persze mikor csinál ilyet, amikor egy túrán a legtávolabb vagy. Hosszas próbálgatások, feszegetések, helpdesk hívás után már ott tartottunk, hogy hívjuk az autómentőt (üres tankkal sehova), kezdtem volna kipakolni a cuccal teli csomagtartót, mikor egyszer csak meggondolta magát... A szervízben tudtak csinálni vele valamit, azóta még nem jelentkezett újra – de egy is bőven elég volt.
A fedélzeti elektronika összekapcsolható a mobillal, így az egyszerűbb szöveges funkciók, média, navigálás a mobilról közvetlenül is történhet, ami már csak azért is előnyös, mert magyar nyelven is lehet utasítani (pl. címbemondás, navigálás). Illetve csak lehetne, mert az első hónapig még nagy nehezen működött az „Android Auto” app, aztán elkezdett hülyéskedni (pl. a navigációba bemondott cím helyett érthetetlen módon felhívta pont azt az ügyfelet, akit sose szabadott volna és kihangosította). Később már le is tiltották a teljes programot, és ma jelenleg Magyarországon ez az applikáció (mint az egyetlen amit erre lehetne használni) teljesen be van tiltva! – de annyira, hogy az android oprendszer külön felismeri ha telepíteni szeretnéd és kívülről leállítja. Az autó teljes mobilos funkciói használhatatlanná váltak; a fedélzeti navigácó pedig nyomába se ér a googlis mobilosnak. Most is mobilról megy minden, de teljesen függetlenül az autótól. Tehát az autó funkciói teljesen feleslegesek – pont annyit érnek mint a trabanté.
Ahogy megtervezték, átgondolták, legyártották, az briliáns, de onnantól kezdve mintha mindenki azon dolgozna, hogy lerombolja azt, amit a mérnökök felépítettek.
Jól példázza az egész hozzáállást az a welcome-ajándék is, amit kiküldenek minden Mazda-vevőnek: a szalon beharangozza, hogy milyen értékes kiegészítők lesznek majd ebben a csomagban, amiből semmi sem igaz. Végül, pár hónap múlva kapsz két kávéscsészét egy díszdobozban (amúgy nagyon szépek). Feleségem észre sem vette volna a papírdoboz mikrokapcsolóját, amiből rájöttem, hogy egy rejtett elektronikának kellett volna működnie kinyitáskor, de az elemek tönkre mentek mire kiszállították. Rákötöttem egy tápegységre így nyitottam ki a Feleségemnek, akit nevén szólítva (!) kívánt sok boldogságot az új autóhoz.