A dugattyú konkrétan oldalirányban kb. 1mm-t mozdítható.Tudom hogy kell illesztési hézag,de ezt sokallják.A blokk síkjára rakott vonalzó alatt pedig jócskán átlátni.Mondjuk a motorban 500 körül van,így már megérett a felújításra.Motort ki kell venni síkoltatni és akkor már teljes szétszedés és felújítás ami manapság már nagyon drága dolog.
Mindenesetre köszönöm a segítségedet,megpróbálok egy konkrét személyt keresni aki járatos a dologban.
A dugattyúkkal szokott gond lenni, elrepednek, kilyukadnak. Dugattyú cserével ezek javíthatók. Hogy a "lóg" mit jelent, azt nem tudom. A blokk vetemedést sem értem, mitől vetemedne egy ilyen drabális öntöttvas blokk. ??
Az 1.9-es blokk csereszabatos a főtengelyjeladó kivételével. Hogy azzal mit lehet kezdeni azt nem tudom, de biztosan nem egyszerű. A két jeladó nem csak fizikai méreteiben különbözik, eltérő a jelalakjuk és a működési elvük is.
Olyat kellene keresni aki már csinált ilyet és van tapasztalata.
Sajnos úgy néz ki hogy a Brt motor kódú 2.0 pd motor az utolsókat rúgta a Sharanban.A szerelő szerint a hengerfejen kívül a blokkot is fel kellene teljesen újítani,mert lóg a dugattyú és vetemedett a tömb.Inkább bontott motor cseréjét javasolja.Felmerült az hogy egy Asz-es vagy Auy-os blokkot kellene beépíteni és a régi motor porlasztóival ,turbójával , vezérlőjével és szerelvényeivel összerakni.Mennyire csereszabatosak ezek egymással?A váltót és a kuplungot fel lehet rá rakni?Hallottam már ilyen átépítésekről,ott állítólag valami főtengely holtpont jeladót kell felrakni az 1.9-es motorra.
Köszönöm! Utána járok a dolgoknak, megméretem és jövök vissza az eredménnyel. Egyébként milyen értékeket kellene mutatnia a műszernek, azt lehet tudni?
Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.
Szóval a problémám a következő. Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY). Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken. A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van. Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.
Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt. Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.
Amivel eddig próbálkoztunk: Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni. Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3. Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn. Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb. A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.
A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?
Jellemzően nem is rögtön csinálja,valamelyik hetek,valamelyik hónapok múlva....és mondjuk nagyobb fogyasztó használatánál,télen mondjuk a szélvédő fűtés,nyáron a klíma és csak alapjáraton.A generátor szabadonfutó is lett cserélve az egyik komplett szíj cserénél, ráadásul az gyári.
Üdv!Ezzel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem,AUY-hoz melyik hosszbordásszíj feszítőt érdemes megvenni?Folyamatosan szivat, már vagy hármat cseréltem,de pár hónap után mindegyik zörög.
2, elforog a főtengelytárcsa külső és belső része egymáshoz képest*
3, kopott a szervószivattyú szíjtárcsája (az aljára ül a szíj. Ha fényesek az "árkok" aljai akkor valószínűleg)
4, földönkívüli tevékenység
* húzzatok valami világos filccel (akármivel) egy vonalat a tárcsa első oldalára, hogy átérje a három részt. Csigorgatás után rögtön látható, hogy egyben maradt a vonal, vagy itt-ott-amott vannak a részei.
Sziasztok, olyan kérdésem van, hogy rövid időn belül már a harmadik hosszbordás szíjat kapta meg a bódém (2005-ös Galaxy, ASZ), de a szíj nem hagyja abba a csikorgást. Alapjáraton csicsereg, illetve ha teljesen elforgatom a kormányt, akkor iszonyú csikorgást ver. Mi lehet a baj? A szerelő szerint a görgők jók, meg is mérték, elméletileg nincsenek elkopva. A generátor szabadonfutója nem szorul. Köszi a segítséget előre is.
Nézd meg a fütömotornál az elektronikát 1 perc alatt ki lehet szedni.Az egy tranzisztoros áramkör, nekem kimelegedtek a forrasztások, és nem ment a ventilátor miatta.Ha a tempomatra gondolsz akkor nézd meg a kuplung kapcsolót a pedálnál el szokott kopni a teteje és nem kapcsol ha fent a pedál,de lehet féklámpa kapcsoló is.
Erőt vettem magamon és átnéztem őket mind egy multiméterrel. A bal oldali függőleges piciket nem. A többi tuti jó. Ennek ellenére nem megy se a tempo se a befúvás. Hátul van keringetés persze. Csak elöl nem látsz ki az ablakon a párától. :D
Van-e még ötlet esetleg vagy induljak a műhelyetekbe? :D A kályhára is rá kellene úgyis nézni.
Átnéztük a csapàgyakat rendben vannak az egyik ismerős szerelő azt mondta hogy lehet hogy blokk repedt valahol,az olajszűrő hàznàl hidegen 6 bàrt mértem és ment lefelé
Sziasztok,tanàcsot szeretnék kérni egy Ford Galaxy 1.9tdi afn 110 le,melegen elmegy az olajnyomás új olaj szivattyú van rajta ès a hajtókar csapágyak is nem règ voltak cserèlve hidegen felmegy 4.5 bár rá melegen szinte nulla,a hengerfej oldalára raktam a mechanikus olajnyomás mèrő órát,valaki esetleg tudna adni ötletet hogy mèg mit nèzek meg rajta?