Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68501

~ 25-32bar

Előzmény: Stex06 (68500)
Stex06 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68500

Köszönöm! Utána járok a dolgoknak, megméretem és jövök vissza az eredménnyel. 
Egyébként milyen értékeket kellene mutatnia a műszernek, azt lehet tudni? 

Előzmény: 409 (68498)
409 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68499

 

 Valószínűsíthető, de általában csak érintkezési hibák szoktak lenni. Vagy az olvasótekercs csatlakozójában, vagy az immódobozéban.

Előzmény: BMWKRAFT (68497)
409 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68498

Kompresszió-végnyomást kell mérni hideg motornál. Ha hidrotőkét is cseréltek, megeshet az adagolós TDI-é került bele.

Előzmény: Stex06 (68496)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68497

´98-as. afn alhambra nem indult be.

Inditoztam, nem hosszan hiszen pöccre kellene indulnia.

Kts: 463A motorvezerlö lezarva.

Hibakod törölhetö, majd a motor beindul.

Az összel olvastam launch-al, onnan remlik kulcsal kapcsolatos hibakod.

Lehetseges, hogy az immo kezdi beadni a kulcsot?

 

 

Stex06 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 68496

Jó napot!

Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.

Szóval a problémám a következő.
Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY).
Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken.
A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van.
Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.

Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt.
Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.

Amivel eddig próbálkoztunk:
Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni.
Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3.
Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn.
Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb.
A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.

A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?

Köszönettel Zsolt!

feksza Creative Commons License 2024.02.13 0 0 68495

Jellemzően nem is rögtön csinálja,valamelyik hetek,valamelyik hónapok múlva....és mondjuk nagyobb fogyasztó használatánál,télen mondjuk a szélvédő fűtés,nyáron a klíma és csak alapjáraton.A generátor szabadonfutó is lett cserélve az egyik komplett szíj cserénél, ráadásul az gyári.

Előzmény: 409 (68494)
409 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 68494

Nem tudom, nem szokott velük baj lenni. Amúgy Febi, INA, Gates.

De, ezek akkor szoktak rángatózni, ha beállt a generátor szabadonfutója.  ??

Előzmény: feksza (68493)
feksza Creative Commons License 2024.02.12 0 0 68493

Üdv!Ezzel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem,AUY-hoz melyik hosszbordásszíj feszítőt érdemes megvenni?Folyamatosan szivat, már vagy hármat cseréltem,de pár hónap után mindegyik zörög.

Előzmény: 409 (68491)
géprombi Creative Commons License 2024.02.11 0 0 68492

Köszi Laci.

Előzmény: 409 (68491)
409 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 68491

1, gyenge a szíjfeszítő

2, elforog a főtengelytárcsa külső és belső része egymáshoz képest*

3, kopott a szervószivattyú szíjtárcsája (az aljára ül a szíj. Ha fényesek az "árkok" aljai akkor valószínűleg)

4, földönkívüli tevékenység

 

 

* húzzatok valami világos filccel (akármivel) egy vonalat a tárcsa első oldalára, hogy átérje a három részt. Csigorgatás után rögtön látható, hogy egyben maradt a vonal, vagy itt-ott-amott vannak a részei.

Előzmény: géprombi (68490)
géprombi Creative Commons License 2024.02.10 0 0 68490

Sziasztok, olyan kérdésem van, hogy rövid időn belül már a harmadik hosszbordás szíjat kapta meg a bódém (2005-ös Galaxy, ASZ), de a szíj nem hagyja abba a csikorgást. Alapjáraton csicsereg, illetve ha teljesen elforgatom a kormányt, akkor iszonyú csikorgást ver. Mi lehet a baj? A szerelő szerint a görgők jók, meg is mérték, elméletileg nincsenek elkopva. A generátor szabadonfutója nem szorul. Köszi a segítséget előre is.

blasz66 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68489

Nézd meg a fütömotornál az elektronikát  1 perc alatt ki lehet szedni.Az egy tranzisztoros áramkör, nekem kimelegedtek a forrasztások, és nem ment a ventilátor miatta.Ha a tempomatra gondolsz akkor nézd meg a kuplung kapcsolót a pedálnál el szokott kopni a teteje és nem kapcsol ha fent a pedál,de lehet féklámpa kapcsoló is.

Előzmény: sur5al (68485)
409 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68488

Megesik az is.  :)

Előzmény: KawaBazsy (68487)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68487

Hondát is szoktatok szerelni? Én most bütyköltem először az Accord Type-S-t, kiesett a rugó a pohártartó fedeléből.. Más probléma még nem volt. :-)

Előzmény: 409 (68486)
409 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68486

 

 Nincs ötlet. A többi szabadon választott.  :)

Előzmény: sur5al (68485)
sur5al Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68485

Erőt vettem magamon és átnéztem őket mind egy multiméterrel. A bal oldali függőleges piciket nem. A többi tuti jó. Ennek ellenére nem megy se a tempo se a befúvás. Hátul van keringetés persze. Csak elöl nem látsz ki az ablakon a párától. :D

 

Van-e még ötlet esetleg vagy induljak a műhelyetekbe? :D A kályhára is rá kellene úgyis nézni.

Előzmény: 409 (68473)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.02.03 0 0 68484

Átnéztük a csapàgyakat rendben vannak az egyik ismerős szerelő azt mondta hogy lehet hogy blokk repedt valahol,az olajszűrő hàznàl hidegen 6 bàrt mértem és ment lefelé

409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68483

Fekvőcsapágyak, veztengelycsapágyak, dugattyúhűtő spricnik, segédtengely csapágyak.

Az a hidegen 4.5bar sem acélos érték. 7barnál nyit a pumpa nyomáshatárolója. Télen ezt meg szokták ugrani A TDI-k.

Előzmény: karesz151 rex (68481)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68482

Előzmény: extraric (68480)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68481

Sziasztok,tanàcsot szeretnék kérni egy Ford Galaxy 1.9tdi afn 110 le,melegen elmegy az olajnyomás új olaj szivattyú van rajta ès a hajtókar csapágyak is nem règ voltak cserèlve hidegen felmegy 4.5 bár rá melegen szinte nulla,a hengerfej oldalára raktam a mechanikus olajnyomás mèrő órát,valaki esetleg tudna adni ötletet hogy mèg mit nèzek meg rajta?

extraric Creative Commons License 2024.01.30 0 0 68480

Köszönöm a tanácsot, sajnos így sem indult, elvontattam hozzátok.

Előzmény: 409 (68477)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68479

 

 Ja, az előre, az a vezérlés felől nézve órajárás iránya.

Előzmény: 409 (68477)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68478

Óooo, ha minden ilyen egyszerű lenne.  :))

Előzmény: KawaBazsy (68476)
409 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 68477

A hibakód annyit jelent, hogy a veztengely helyzete kívül esik a számára megírt tartományon, ami ~+/- 5°.

Vedd le a vezszíj felső burkolatát és lazítsd meg a szíjkerék 3db 13-as fejű csavarját, majd fordítsd előre a veztengelyt (18-as kulcs) úgy, hogy a csavarok fejénél max 1mm-t !!!  mozduljon. Húzd meg a csavarokat és próbáld beindítani. Ha továbbra sem indul, akkor nagy valószínűséggel átugrott a vezszíj. Ha beindul, akkor nézd meg a tengely szinkront (01-08-004/4. ablak) 0°/+1° között a jó.

Előzmény: extraric (68475)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.28 0 1 68476

Laci szereti az ilyen talányokat, ezek éltetik.. :-)

Előzmény: extraric (68475)
extraric Creative Commons License 2024.01.28 0 0 68475

Sziasztok!

 

Alany: Alhambra 2006 ASZ

 

Minden télen szenvedek az indítózással, évente veszek már akkut. (Ráadásul 100Ah-s)

Az utolsó 14hónapos, most a nagy hidegben már meg sem forgatta, aztán már kattanás sem. Indítómotort kiszedtem, kefénél elégett a kábel.

Felújíttattam az indítómotort, visszaraktam, szépen tekeri a motort (most persze hideg sincs), de egy röffenés sincs. :O

 

Arra gondoltam, talán szétrúgtam valami kábelt, hibakeresés;

 

19464 - Camshaft Position Sensor (G40) P3008 - 00-00 - Signal Out of Range

 

G40-es szenzor kábelét végig néztem, +12V, +5V, GND jön ECU-ból, a szenzor kikötése után sem indul a motor, (No signal jelzés), szerintem a szenzor jó lehet.

 

Lehet, hogy átugorhatott egy-két fogat a szíj?

Van egyszerű ellenőrzésre lehetőség házilag?

 

Úgyis végül betalicskázom Lacihoz, csak mivel a kapubeállóba lejt, még arra sem jöttem rá, hogy tudnám kirángatni a gépet, azért lenne jó legalább beröffenne valahogy.

kaktusz.22 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 68474

Mégiscsak jó a 730-as a klímásra! 

Előzmény: kaktusz 22 (66134)
409 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 68473

Azokra.

Előzmény: sur5al (68472)
sur5al Creative Commons License 2024.01.21 0 0 68472

Ezt a tempomatra vagy az első rész ventilátorára írtad? Megnézem őket minden esetre!

Előzmény: 409 (68463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!