Köszönöm! Utána járok a dolgoknak, megméretem és jövök vissza az eredménnyel. Egyébként milyen értékeket kellene mutatnia a műszernek, azt lehet tudni?
Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.
Szóval a problémám a következő. Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY). Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken. A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van. Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.
Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt. Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.
Amivel eddig próbálkoztunk: Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni. Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3. Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn. Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb. A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.
A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?
Jellemzően nem is rögtön csinálja,valamelyik hetek,valamelyik hónapok múlva....és mondjuk nagyobb fogyasztó használatánál,télen mondjuk a szélvédő fűtés,nyáron a klíma és csak alapjáraton.A generátor szabadonfutó is lett cserélve az egyik komplett szíj cserénél, ráadásul az gyári.
Üdv!Ezzel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem,AUY-hoz melyik hosszbordásszíj feszítőt érdemes megvenni?Folyamatosan szivat, már vagy hármat cseréltem,de pár hónap után mindegyik zörög.
2, elforog a főtengelytárcsa külső és belső része egymáshoz képest*
3, kopott a szervószivattyú szíjtárcsája (az aljára ül a szíj. Ha fényesek az "árkok" aljai akkor valószínűleg)
4, földönkívüli tevékenység
* húzzatok valami világos filccel (akármivel) egy vonalat a tárcsa első oldalára, hogy átérje a három részt. Csigorgatás után rögtön látható, hogy egyben maradt a vonal, vagy itt-ott-amott vannak a részei.
Sziasztok, olyan kérdésem van, hogy rövid időn belül már a harmadik hosszbordás szíjat kapta meg a bódém (2005-ös Galaxy, ASZ), de a szíj nem hagyja abba a csikorgást. Alapjáraton csicsereg, illetve ha teljesen elforgatom a kormányt, akkor iszonyú csikorgást ver. Mi lehet a baj? A szerelő szerint a görgők jók, meg is mérték, elméletileg nincsenek elkopva. A generátor szabadonfutója nem szorul. Köszi a segítséget előre is.
Nézd meg a fütömotornál az elektronikát 1 perc alatt ki lehet szedni.Az egy tranzisztoros áramkör, nekem kimelegedtek a forrasztások, és nem ment a ventilátor miatta.Ha a tempomatra gondolsz akkor nézd meg a kuplung kapcsolót a pedálnál el szokott kopni a teteje és nem kapcsol ha fent a pedál,de lehet féklámpa kapcsoló is.
Erőt vettem magamon és átnéztem őket mind egy multiméterrel. A bal oldali függőleges piciket nem. A többi tuti jó. Ennek ellenére nem megy se a tempo se a befúvás. Hátul van keringetés persze. Csak elöl nem látsz ki az ablakon a párától. :D
Van-e még ötlet esetleg vagy induljak a műhelyetekbe? :D A kályhára is rá kellene úgyis nézni.
Átnéztük a csapàgyakat rendben vannak az egyik ismerős szerelő azt mondta hogy lehet hogy blokk repedt valahol,az olajszűrő hàznàl hidegen 6 bàrt mértem és ment lefelé
Sziasztok,tanàcsot szeretnék kérni egy Ford Galaxy 1.9tdi afn 110 le,melegen elmegy az olajnyomás új olaj szivattyú van rajta ès a hajtókar csapágyak is nem règ voltak cserèlve hidegen felmegy 4.5 bár rá melegen szinte nulla,a hengerfej oldalára raktam a mechanikus olajnyomás mèrő órát,valaki esetleg tudna adni ötletet hogy mèg mit nèzek meg rajta?
A hibakód annyit jelent, hogy a veztengely helyzete kívül esik a számára megírt tartományon, ami ~+/- 5°.
Vedd le a vezszíj felső burkolatát és lazítsd meg a szíjkerék 3db 13-as fejű csavarját, majd fordítsd előre a veztengelyt (18-as kulcs) úgy, hogy a csavarok fejénél max 1mm-t !!! mozduljon. Húzd meg a csavarokat és próbáld beindítani. Ha továbbra sem indul, akkor nagy valószínűséggel átugrott a vezszíj. Ha beindul, akkor nézd meg a tengely szinkront (01-08-004/4. ablak) 0°/+1° között a jó.
Minden télen szenvedek az indítózással, évente veszek már akkut. (Ráadásul 100Ah-s)
Az utolsó 14hónapos, most a nagy hidegben már meg sem forgatta, aztán már kattanás sem. Indítómotort kiszedtem, kefénél elégett a kábel.
Felújíttattam az indítómotort, visszaraktam, szépen tekeri a motort (most persze hideg sincs), de egy röffenés sincs. :O
Arra gondoltam, talán szétrúgtam valami kábelt, hibakeresés;
19464 - Camshaft Position Sensor (G40) P3008 - 00-00 - Signal Out of Range
G40-es szenzor kábelét végig néztem, +12V, +5V, GND jön ECU-ból, a szenzor kikötése után sem indul a motor, (No signal jelzés), szerintem a szenzor jó lehet.
Lehet, hogy átugorhatott egy-két fogat a szíj?
Van egyszerű ellenőrzésre lehetőség házilag?
Úgyis végül betalicskázom Lacihoz, csak mivel a kapubeállóba lejt, még arra sem jöttem rá, hogy tudnám kirángatni a gépet, azért lenne jó legalább beröffenne valahogy.