Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

keepitretro Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1299
xs: mi sem értjük!!! :-DDDDD
Előzmény: XS (1298)
XS Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1298
Hát azt hittem, értek valamennyit az autókhoz, számítástechnikához, stb. De hogy Ti mikről beszéltek! Mind kínai. Logger, piggy back, dízel CR, VEMS... azt se tudom, miről van szó.
manta-z Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1297
hmm most látom, hogy még egy fanatikus :))))) adnál egy mailt vagy küldenél 1-et?
Előzmény: keepitretro (1296)
keepitretro Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1296
manta-z: vems-et nem nagy dolog lenne dízelhez bedrótozni! A felprogramozásban tudok segíteni remélem a jövő hét végére menni fog a pad újra!
Előzmény: manta-z (1294)
manta-z Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1295
Sokkal nagyobb gond megfelelően felprogramozni a motorhoz, mint megcsinálni az üres kompjútert......
Előzmény: keepitretro (1291)
manta-z Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1294
Szarok a VEMSre :))))) A dízelhez mindenképpen kell fejlesztenem mert ahhoz nincs és arra piac is lenne igen nagy, onnan meg már nem nagy kaland átbenzinesíteni. Egyébként csináltam már szekvenciális elektronikát LE-jethez meg MAP-os gyújtást, szóval nem ismeretlen a terep.
Előzmény: MECSI (1290)
f_k Creative Commons License 2006.09.05 0 0 1293
Szia

Kérdés:

Mennyiből hoztad ki az autódat?

Érdekelne, én a vicinális topikban olvastalak...

Köszi!
Előzmény: Hentes2 (1205)
keepitretro Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1292
krezi: milyen loggerről van szó ha nem vagyok indiszkrét?
Előzmény: krezidiesel (1286)
keepitretro Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1291
manta-z: azér ez a kompjutergyártás nem olyan egyszerű mint ahogy első hallásra gondolná az ember. Egy sima vems első installálására is kell vagy 100 óra akkor egy ilyen kifejlesztésére mennyi kell ?? 3000??
Előzmény: manta-z (1287)
MECSI Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1290
nem úgy volt hogy veszel egy VEMSet?
Előzmény: manta-z (1287)
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1289
24MJ/liter és ha igaz akkor 210Ft/L lesz. Viszont 102-es oktánnak felel meg a szöchimoetrikus aránya pedig csak 9.6. Ezeket kihasználva és e szerint átalakítva egy motort szerintem elérhető, hogy kb. ugyanakkora fogyasztást produkáljon ebből mint egy átlag benzines ami 91-es oktánra van kihegyezve, azzal a hátránnyal, hogy benzinüzem esetén min 98.........

Nem akarom szétoffolni teljesen a topicot, nyílt már erre fórum:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9147555
Előzmény: krezidiesel (1288)
krezidiesel Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1288

Kiváncsi leszek erre a bioethanolra...

Leginkább a fűtőértékre vetitett ára érdekelne... (MJ/l/ft)

Előzmény: manta-z (1287)
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1287
Én mostkezdtem el gyártani egyet már tele van a tököm a gyári kompjúterekkel, akarok fejleszteni egy sajátot. Első körben egy piggy back lesz a bioethanolos témára, aztán rágyúrok a dízel CR-re mert az egyszerű mint egy faék. Villanyadagolósba nem is mernék belefogni...
Előzmény: krezidiesel (1286)
krezidiesel Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1286

1,9-est kell venni...:-)

Logger sehogy. Ezek a villanyászok linkebbek mint én.

Előzmény: manta-z (1284)
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1285
Nekem meg a T5-ömből 30000-nél ömlik az olaj az ismerősömnek 70ezernél lefordult a turbója........a 2.5 sor5 mind vízpumpahibás stb stb stb.
Előzmény: krezidiesel (1283)
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1284
Jó az 1.9 kivétel, tudod te is. De mondjuk beszéljünk egy C2-1.4HDI-ről. Nekem biztosan gazdaságos lesz mert ha elpukkan a kontroller veszek bele egy marék FET-et 3000Ft-ért és aszinkron motornál ha nem sütöm meg akkor elvileg a 2 csapágy mehet tönkre, mivel nincs szénkefe. Egyébként kicsit off, de hogy áll a loggered?
Előzmény: krezidiesel (1283)
krezidiesel Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1283

Majd ha elmentél 240ekmt egy villanyossal akkor beszélj üzemeltetési költségekről...

A passatunkban fél mil van és most cseréltem benne hengerfejtömitést, 4 szelepvezetőt és hajtókarcsapágyat. (25eft) Nem volt gond vele, csak mondom ne is legyen. Összeraktam a régi gyűrűkkel.

Előzmény: manta-z (1281)
krezidiesel Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1282
A sima inditó aksik a szakirodalom szerint ilyen és hasonló célokra alkalmatlanok, de legalább hamar(1éven belül) tönkremennek...:-))
Előzmény: manta-z (1280)
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1281
Egyébként nem kerül többe üzemeltetni egy villanyautót. Tegyük fel, hogy szinkronmotoros és állítsuk szembe egy kis dízel autóval amelyik 5,5L/100km-es gázolajfogyasztással rendelkezik a dízelmotor élettartama mondjuk 240.000km Ez három garnitúra akkumulátor a villanyosba és a dízelmotor felújítása és eddigi karbantartása 500.000Ft

Így:

--------------------Elektrormos------------------Dízel-----------Ft/100km
Üzemanyag:-------600Ft----------------------1600Ft
Amortizáció:--------60Ft-------------------------21Ft
Ósszesen:---------660Ft-----------------------1621Ft
manta-z Creative Commons License 2006.09.04 0 0 1280
Az sima indítoakku lesz, nem meghajtó. ennyiért itthon is kapsz többfélét is.....
Előzmény: neroka (1278)
neroka Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1279
 Az emailom: nneroka@freemail.hu
Előzmény: neroka (1278)
neroka Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1278
Szia G.B ! Olvasom,hogy tudsz beszerezni" 12v 55a os ami ojan 36 euro"akkumulátorokat. Én vevő lennék rá, 30 db.kellene  kp.be fizetek. Légyszives priviben írd meg az adatait az akksiknak/töltési ciklusok száma,súly,méret,milyen az elektrolit stb,/
Előzmény: GrosRobi (1277)
GrosRobi Creative Commons License 2006.09.02 0 0 1277
Engem most hivatk meg valami jugoszlav magyar mernokok szovetsege nevu szovetseg egyvalami eloadasra mert ez erdekel es foglalkoztat. Ha birok elmegyek. Jo a benzinauto de a benzin kifogy :(. Az elektromos energia gazdas;gosan eloalithato es kornyezetkimeloen is utkozbe. Egy atlagautonak elga a 20 loero mert az elektromos motor eroseb a benzinmotornal ja es nekem nemekel ojan nagyon szeleskereku auto amej 1.5 tonnas .eg alufelnis. Johir van munkam de meg fizetest nem kaptam es nem is nagy ahvi kb 26000ft nek felel meg de akor is elektromos jarmucvet akarok. Most meg a moped is megfordult a fejembe csak nalunk azt is be kel jegyezni es nemtom hogy birnam azt elintezni. Nezzuk csak a moped rossz motoral de jo vazzal ojan 70 euro+2 aksi az ojan 100eu +villanymotor azt az otpadbol legyen 50 euro elektronika 50 euro meg mas anyag 50 euro = 320 euro. Na lehet az arbol meg lefaragni vagy nohet is akar. DC motorbol 0.7kw tol 1kw ig gondolkodom. Azert erdekes a moped mert csak 100 euroval dragab a biciglinel ugyanis nalunk egy uj kinai bicigli 60 euro es az rossz minosegu. Mopedot lattam ma akar 20 euroert is rossz motoral de jo vazal. Aksi hat a legolcsob ami jo olombol a Sombori black horse ahol minden aksinak megvan adva hogy 25 ampert hany percig bir leadni az Ah melet. Pl irja hogy a 35AH s aku realisan alando 25 amperos fogyastanal aszem 45 vagy 55 percet bir meni meg kel neznem meg. Ugy szerkesztik hogy mehgmerik 25a menyi ideig birja egyfojtaban leadni es eleg konyu es olcso olomaksik. 3000din egy 12v 55a os ami ojan 36 euro.
manta-z Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1276
Sokan itt nem is gazdasági szempontból építik, egyébként meg a villany árával párhuzamosan drágul az üzemanyag ára is. Ha csak 20%-al olcsóbb az üzemeltetése nekem megéri mivel az autók és az elektronika a hobbim és egyre inkább figyelek a környezetemre is. Itt pedig mind 3 találkozik. Talán kicsit off de fanatizmumosat az is mutatja, hogy most barkácsolom át bioetanolosra az Opel mantámat :) A villasztma projektre jelenleg nincs elég anyagi forrásom arra gondoltam, hogy tapasztalatszerzés végett gyorsan üsszeütök egy villany quadot. Legalább nem rohadnak meg állásukban az akkuk.....
Előzmény: mlas (1273)
carlosracing Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1275
Köszi, majd szólj légyszi, ha konkrét a dolog!
Előzmény: keepitretro (1268)
carlosracing Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1274
HimiZoli nem tudja?
Előzmény: mlas (1273)
mlas Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1273
Én már egy éve agyalok a villany-projekten.
De mindig arra jutok, hogy az akksi ára, súlya, meg gyors amortizációja és a töltés rossz hatásfoka (+ egyre emelkedő áramdíj by Gyurcsány), plussz a motor kis teljesítménye házi szinten megöli a projektet.
Gazdaságosat tehát nem lehet építeni, építsünk tehát különlegeset (pl sportkocsi !!!)

Apropó motor...
A Totya megint berakott a 450h-ba egy 200 LE-set. Hol a fenébe vannak ilyen motorok? Még a csúcs amcsi motorgyártók (Advanced DC motors inc) is megállnak 60 LE alatt, de már az is horror árú. AC-ben 400 V-on 87 LE (peak)max-ot találtam.
A Totya motorja meg alig nagyobb egy bolgár targoncamotornál.
Előzmény: manta-z (1266)
manta-z Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1272
Sajnos még sehol, a GP gyártja egy jó ideje, most munkálkodik a Mo disztribúcióban a haverom, hogy bejöjjön pár darab mintapéldány
Előzmény: Bence60 (1269)
Bence60 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1271

A motor már kint van.

Jövő hétre ígérik a marósok az illesztőidomot. 

Előzmény: keepitretro (1270)
keepitretro Creative Commons License 2006.09.01 0 0 1270
bence60: hogy áll az autód?
Előzmény: Bence60 (1269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!