Van itt még pár egyéb példány is. VW-t vagy más németet nem láttam ugyan, de franciák, japcsik és amcsik vannak szép számmal. A gokartok naggyon tutik. :-)
Számoljunk kicsit. Ahhoz, hogy 120V-ot tudjon leadni, kell belőle 32db sorba kötve. De a 700mAh kicsit kevés. Ezért kössünk párhuzamosan annyi ilyen csomagot, hogy legalább a 72Ah összejöjjön. Az annyi mint 103 csomag. Vagyis 3 296db aksi. Ez a nélkül, hogy elvégeznéd a 6 592 kötést (ugyanannyi hibalehetőséggel) 50kg. Az nem is rossz! És mindezt 12 192 200 Ft-ért megkapod. Plusz a sallang.
Ehhez jön még az a kérdés, hogy vajon milyen igénybevételre tervezték ezeket az aksikat. Szeretnek-e motort hajtani, vagy az ilyen terhelés/feltöltés ciklussal pár tízszer lehet feltölteni őket a gyár által ajánlott alkalmazásban jósolható pár száz vagy pár ezer helyett.
Korábban már valaki tervezgette, hogy ceruza elemekből megoldja ezt a problémát, de végiggondolta és végül saját magát leszavazta. Szerintem ha nem R/C autóban gondolkodsz, te is törd még rajta kicsit a fejed. Esetleg olvass vissza, hogy mik azok, amiket már megrágtunk. O:-)
Minden irónia nélkül viszont isten hozott. Ha van jó ötleted dobd fel. Aztán meglátjuk, talál-e fogást rajta valaki. Ha pedig kérdésed van, kérdezz. Vagy tud rá más választ, vagy nem. :-)
"A szirénázó mentőautót megelőzi, a rendőrkocsit pedig leszorítja az útról a magyar autós. Miért nem tartjuk be a közlekedési szabályokat, és miért vagyunk agresszívek az autóban? "
Régen ez nem volt jellemző ! Ez is a nagyravágyó hülye cicababák, plázapicsák miatt van. Fiúk meg vagiznak nekik, megmutatják ki az úr az úton.
Ja, és ha te nem ezt csinálod lebénáznak. Régen ez se volt.
Áh, szóra se érdemes.
Direkt azért vettem Fabiat 3 hengerrel fiatalon, mert keveset fogyaszt, környezetkímélő a többi motorhoz képest. Le is ugattak, hogy öregpapa vagyok :), de kit érdekel !!!!
Szerintem az se rossz ötlet, hogy a kipufogó végébe új cigarettákról levágjuk a szénszűrőket, összeragasszuk őket, bedugjuk a kipufogó végébe.
Valamivel rárögzítjük, hogy ne lőjje ki, de befelé se csússzon, azért szoruljon a csőben. Ideiglenes környezetkímélésnek jó, míg nincs több elektromos autó forgalomban.
Ha nem akarod közúton használni, """csak""" tudományos projektnek, jó ötlet lehet a cross szöcske vagy abból kiindulva saját terv. Súlytakarékos, strapabíró és a buggy kedvelők szemében még szép is. Nekem teccene. ;-)
Én is úgy kezdtem, hogy át kellene alakítani egy Suzuki Stiftet elektromos autónak.
Kellően utánnajártam a dolognak úgy érzem és sikerült 2.4 millából összerakni (elméletben) egy Stiftet. Háát nem ócsó és még tényleg ott vannak az engedélyeztetés költségei és a munka amit belehetszölsz. Hidd el nem éri meg!
Már előről hátulról oda-vissza átgondoltam (-tunk) ezt a dolgot.
Mint érdekesség viszont jó poén lehet.
Már az az egy villanytrabi is ami futkos az utakon az is igazi érdekesség.
De a kényelmet, és a biztonságot felejtsd el!
A hagyományos ólomakkuumlátorok 35-40 % hatásfokúak. Persze vannak ennél jobbak is (Bosch, Varta) de azt nem bírod megfizetni ekkora tételben.
Az elektromos targonca jó ötlet, nem is drágán lehetne hozzájutni egy Balkancar-hoz (Bolgár gyártmány) töltővel, mindennel.
Egyetlen hátránya, hogy egy targonca akkumlátornál kifejezetten előny az akksik súlya, így böszme nehezek. Ami nálunk persze hátrány.
Ezért sem jó a keresztezés, ráadásul a hatásfok sem valami bődületes nagy.
Ezért is döntöttem a gyári mellett. Úgy gondolom és érzem nem volt elhibázott döntés.
Én is örülnék, ha rajtam kívül lenne más elekrtromos autó tulajdonos is a topicon, mert ki tudnánk beszélgetni egymás tapasztalatait. Hol van a villanytrabi és a VW Citystromer tulaj? Ide kellene hívni őket is dumcsizni! Eddig úgy tűnik egyém az egyetlen el. Saxo Magyarországon. Belügyes adatbázis nem tud másikról (egy hónapos adat).
Saxo:
Basszus! orrba-szájba keresek eladó autókat de nem igazán akar összejönni!
Találtam egy alig futott bemutatóautót de marha drága.
Na még egy hozzászólás. A régi írásokban van szó a sűrített levegős energia tárolásról. Én búvárkodom és láttam már palack töltőt. Marha nagy és nagyon-nagyon hangos! Kb 15 perc alatt nyom fel egy 12 literes palackot 200 bárra. Közben ordítva lehet beszélgetni. Na nem fogok itt energiákt számolni, de én spec elszipákolok egy ilyet 40 perc alatt és nem sok energia disszipálódik közben (=nem szaggatja le a düdőmet és nem forrósodik fel semmi). Nem hiszem, hogy túl nagy lenne az energia tartalma... Szóval lehet ennek a töltés környékén van gondja.
Azon gondolkozom, hogy egy targoncát és egy trabit kéne keresztezni. A targoncának van töltője, aksija, motorja. A végsebessége alacsony, de a kerke kicsi. Talán egy trabi kerékkel menne használható sebességgel, de lehet, hogy valami áttételre szükség lenne. Esetleg több aksi...
Sok mindent próbáltunk már kitárgyalni. Javarészt elméleti síkon maradtunk, ezért is örülönk annyira Hentes2nek.
Átépítés: idő, pénz, energia (nem elektromos ;-) ).
Forgalomba helyezés: egy élet munkája és sok-sok pénz.
Eddig a gyárit elvetettük és többé-kevésbé azon fanyalogtunk, hogy egy gyár se csinál valójában semmit. Aztán nesze... :-)
A savas aksik felrobbannak??? És a gél aksik? Remélem, nem Perion indító aksin gondolkozol. Azt szintén kitárgyaltuk már korábban, hogy az indító aksik (értsd normál gk aksik) nem motor hajtására lettek tervezve. Ha az van a sufniban, el kell használni, mert így okozod a legkisebb környezeti terhelést. De új beszerzésnél pénzkidobás más követelmények szerint tervezett, neked nem megfelelő aksit használni. Szerintem. ;-)
Ha ötleteid vannak, amit meg akarsz vitatni, jó helyen jársz. Soha nem fog mindenki mindenben egyetérteni, de nem is arról szól a fórum. Azt te döntöd el, végül mit gondolsz és mit csinálsz. :-)
Ha pedig te leszel a barkács szekció első sikeres tagja és a tulajdonos szekcióban is elfoglalod a dicsőséges második helyet, isten-király-császár rangba kerülsz. Ebben az esetben viszont köteles vagy a méltatásért cserébe fényképeket, sztorikat, szívásokat, leírásokat, stb. közzétenni. ;-)
Most találtam rátok... Kicsit visszaolvastam a topicot. Ha jól látom egyetlen elektromos autós van itt ugye? Átépített autóról van tapasztalata valakinek? Egyrészt az átépítés, másrészt meg a papír munka utána... Esetleg egy trabin el lehetne gondolkozni... Ákár első körben visszatöltés nélkül.
Beszéltem egy sráccal, aki ért az aksi töltésekhez. Ő mondta, hogy autóba nem igazán merne sok aksit rakni, mert ha sérül, akkor könnyen robban és fröccsen szét a sav. (ezért van az autókban az aksi a motor mögött) Erről mi a véleményetek?
Hogy is vannak ezek a sebességhatárok? Én 50/90/110/130-ra emlékszem. :-P
Sz'al ha a 90-et tartod országúton, mindenki bekaphassa.
Az áram kommandó stratégáinak az tűnhetett fel, hogy hirtelen megugrott az éjszakai fogyasztásod. Hiszen az éjszakai áramra egyetlen fogyasztót szabad fixen(!) rákötni.
Remélem, nem találtak nálad semmi kivetnivalót. (HA stikliztél, ne tedd közzé! Ha már megtaláltak... Csak a tény érdekes. :-) )
Részemről okés a dátum, úgyhogy akkor várok mindenkit a megbeszélt helyen amit ugyan még nem tudok, hogy hol van, de remélem ez is kiderül menet közben.
Sok újság nem nagyon van, kisautóm teszi a dolgát. Nap mint nap vele járok dolgozni, úgy szeretem!
Voltam dekoratőrösnél és megrendeltem egy kilencvenes maximális sebességre utaló piros karikát hátulra, mert sok ember nem érti, hogy miért cammogok egy kis fürge autóval nyolcvannal a közúton. Megpróbálom megértetni, hogy ez ennyit megy és nem egy hétvégi mazsola vagyok aki fél a tömegben. :-)
Másik topikba (olcsó autózás...) már írtam, hogy járt nálam az áramkommandó szétnézni. Remélem, hogy nem lettem "gyanús" itt a világhálón.... :-(
Rég nem jártam erre, (én lennék a ki nyáron Atesz27 néven garázdálkodott ebben a fórumban) és lám megint milyen érdekes dolgok történtek! Hentes, gratulálok a szerzeményedhez, le a kalappal, csak irigyelni tudlak. Végig olvastam az egész fórumot, de nem találtam említést a zöldkártyáról (vagy elkerülte a figyelmemet?). A forgalmit láttam. Mit mondtak a zöldkártyára? Nagyon tutui a kis Saxo! Én is szívesen megnézném.
Ha a térképemre pillantok BP kicsit messze van. Valahol Érd környékén állnák meg a pálya szélén. A probléma ott van, hogy vissza is kell jönni. Négy órát meg nem hinném, hogy tudnánk beszélgetni a gépről.
Székesfehérvár somewhere? Esetleg tudnák még menni BP felé. Esetleg a velencei tó nyugati részén.
Ezeket a helyszíneket tudnám megközelíteni biztonsággal.