Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bence60 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1179

Ha meglesz a kutya(puli), szívesen megnézném.

Lehet, hogy érdemes lenne tuningolni.

Előzmény: 3921 (1177)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1178

Banner  akkut vettem májusban 6V 240Ah-sat 36.120 bruttó.

 

Itt:

Cím: 2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos u. 6.

Telefon: 0624491891

Fax: 0624491892

E-mail: pal.saaghy@bannerbatterien.com

 

Nekem 6 db 12V 100Ah akkumulátorom lesz

Előzmény: 3921 (1177)
3921 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1177

Hát tényleg szépek, de nem merek rá igent mondani.

 

Az viszont nagyon érdekelne, amit korábban írtál, hogy az akkupakk 150.000ft.

Ez mennyi és milyen akksit takar? (az eredeti akkuk 10db 6v 240ah- ezt kellene pótolni, vagy helyettesíteni)

Megkerestem Alfréd által talált puli tulajdonosát, kértem egy hetet gondolkodásra. De már nem tudok gondolkodni, azt hiszem kell nekem az a járgány!

Azt az infot kaptam, hogy az akkupakk 550.000ft lenne. Na ezért érdekelne a tiéd!

 

Előzmény: Bence60 (1174)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1176
Én is néztem kínai Li-ion akkupack árakat. 6-8000 USD-s ajánlatokat kaptam.
Előzmény: XS (1175)
XS Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1175

A Spektrumon volt valamelyik este szó elektromos hajtású autókról. Valami japán professzor fejlesztette 8 kerekű csoda volt, ami iszonyatosan ment. Li-ion akkukkal, 370 km/h volt a csúcssebessége, de valami 20 millió jenbe került az akkupak, tehát holnap mi biztos nem veszünk egyet. :-)

Viszont voltak Kínában is, s mutattak egy kínai fejlesztőcsapatot, meg a helyi Li-ion akkugyárat, ami nagyon modern lesz, s állítólag le fogja nyomni hamarosan a mai csillagászati árakat, mert nagy tételben viszonylag olcsón tudják majd gyártani az akksit. Az ezzel hajtott kínai gépcsoda, kinézetre mezei limuzin, taxiként árulják, s 120 km/h a végsebessége és 1 töltéssel 300-400 km-t megy el. Ez már jó lehet. Árról nem beszéltek, de veszik mint a cukrot ott kint.

XS

Előzmény: Bence60 (1174)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1174

Van kész kínai kisautó is.

Kb. 1,6 - 1,7 millióért lehetne adni.

Hátránya, hogy a csúcs sebessége 45-50 km/óra

Ha 4 db összejönne a vevő, érdemes lenne megpróbálni.

 

dimension: 3050x1580x1530mm3

weight:650kgs

axle distance:2020mm

wheel distance: 1150mm

motor power:3kw

battery: lead-acid, 48v/180ah

continuing distance: 80km

max speed: 45km/h

recharging time: 6-12h

min tun radius:4.5m

climbing capacity: 30º

gear system: infinitely variable speeds

seating: 4

braking distance(speed 30km/h)<4m

 

 

kisautókisautó2

 

műszerfalutastér
Előzmény: 3921 (1170)
mlas Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1173
Gőzöm sincs, vajon miért így csinálták meg Totyáék...
Mert a fogyi nem rossz, de nem is rendkívüli. Ahogy Te is írtad, a megtakarítás lényege nem az elektromos üzem, hanem a stop/go. Ezt hibridnek kikiáltani szerintem csak marketing. Miről is van szó? Úgy tűnik, a stop/go üzem miatt lényegében csak egy nagyobb teljesítményű önindító-akku páros van az autóban !!! Az egyetlen számottevő nyereség a visszatáplálás, de mivel kicsi az akku, ezt azonnal "el is kell használnia" (különben a következő lassításnál nem tud visszatáplálni) Az akkunak valami nagyon fasza tipusnak kell lennie, hogy bírja ezt az "abszolút-ciklus" üzemet. Biztos azért drága ! (a BMW hasonló kisérleti autójában kondenzátort használtak !!!)
Kíváncsi lennék, hogy az elért megtakarításban mekkora szerepe van a stop/go-nak, és mekkora az amúgy elvesző energia visszatöltésének, de ezt sztem csak Totya tudja :)

Egyébként tényleg, dízelmotorral+szűrővel meg lehet verni a hibridet minden téren - ma még.
Előzmény: Bence60 (1168)
Alfred Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1172
3921:
Nekem van két amúgy is problémás autóm és egy házfelújításom, én az akkumulátoroknál fújtam visszavonulót, mert ez már nekem sok lenne.
De érdemes szerintem figyelembevenni, hogy a szerkezet már működő, legális, szervízháttérel rendelkező. A valahai fejlesztésnek csak a rádeső részét, és nem az egészet kell kifizetned.
Előzmény: 3921 (1171)
3921 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1171

Szia Alfred!

 

Nem mertem felhívni, mert hátha olyan árat mond, ami még jó is lenne.(Nagyon régi a szerkezet, és félek attól hogy belenyulok valamibe, amibe nem kellene.Viszont a számot nagyon köszönöm, ma lehet hogy felhívom).

3921 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1170

Szió Bence60!

 

Nekem leginkább egy kispolák lenne szimpi, elsősorban a formája, súlya és az ára miatt.(bocsi de a kacsa nem jön be). Nem zárkózom el egyéb megoldás elől sem.

Ha viszont normális áron lehetne venni kész ,gyári szerkezetet ami egyszerüen vizsgáztatható, akkor az lenne a jobb megoldás. Most egy mondeom van, de országuton csak napi 3-3 km-t megyek, benn a városban pedig 50-100km/nap.

Erre fenntartani egy 2000 tddi-t kicsit luxus.

Elsősorban a terveztetéstől és az engedélyeztetéstől félek, e miatt nem vágtam még bele.

 

 

Előzmény: Bence60 (1164)
GrosRobi Creative Commons License 2006.07.14 0 0 1169
2 dolog van. 1. senkinek sem kell egy 600cmm es auto ami 90 bir menni 5 literes fogyasztasal es ha nem is kell a nepnek akor is minel dragab autot akar veni En amerikai auto rajongo vagyok de a fogyasztasa miat nem venek sose. 2. dolog mindenki latja a korenyzetben a valtozasokat megsem fogjak fel menyit hozzajarulnak az autojukal mert nem tudnanak nelkule elni es ha nembirank nagy tavot megteni nem is kel jarmu meg ugy ha nem gyorsul 5 sec alat 100ra. Valojaban nem kel a varosban ojan jo gyorsulo kocsi bar aztmondjak ott kel de ep ot nemkel aztan aztmondjak kocanas van. Valamikor parlovas autok voltak es jo volt. A vilag avltozik de nemcsak anyagilag. arosban elektromos autok kelenenek messze utakra kene a benzinauto es elektromos vonatal lehetne szalitani a elektromos kisautokat ha pl lemenenk a tengerre. Az elektromos aram tiszta energia csak nem akarajk tisztanbak bemutatni, megoldhato az eloalitasa. Bizonya nepnnek muszaj hogy 200le autoija legyen nem mert kel hanem hecbol mint a pentium 4 es nem aze mert jatsznak valamit de a szomszednak is van es birnak kartyazni meg netezni rajta igaz ezt egy 2 esel is lehet es azon ma a filmek is menek gyakorlatbol tudom. Ja abogar az nehez auto a citroen cv2 csak 560kg minel konyeb auto kel hogy legyen. NE felejtsuk el hogy az elso par autoverseny elektromos autok nyertek meg mijenek voltak a benzinesek alik mozogtak haha. De azt 100 evig fejlesztetek szerintem ha az elektromosat is anyi ideig fejlesztetk violna azok is masok lennenek. Teny a gicse a kenyeleme az ember kepes felaldozni kornyezetet, jovojet es a gyerekei jovojet. A vilagurbol is lehet aramot nyerni vilagurben keringo napcelakbol. Kulonben a szerb szarmazasu Nikola Tesla aban latta a jovot hogy drotbnelkul adja at az aramot a felhasznalom urhajoknak repuloknek stb. Lehet nevetseges nekunk de igy van meg tudta volna oldani ha nem nevetik ki es egyre meszeb jutunk az ijen technologiatol mert digitalisban gondolkodunk az meg analog lett volna arol nem is beszelvve hogya ionoszferabol is le lehet szipantani az ramaot habar nemtudjuk de o azt is tudta volna. Nezenek a laikusok csak utanna.
Bence60 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1168

Az átlagfogyasztás egy kicsivel 5 liter alatt alakult.

Mivel a pillanatnyi fogyasztást összegezve 5 percenként is megjeleníti, jól látható, hogy az első 5 percben 1,5 - 2 szeres a fogyasztás. Az utak felét a 19 km-es munkába járás teszi ki,  ami miatt a hideg-motor üzem viszonylag hosszú.

Városi forgalomban egyébként meleg motorral 4 - 4,5 liter a fogyasztás.

Autópályán, ahol igazán csak a benzinmotor játszik, 130-nál kb 5,5 literből jön ki.

Valóban kívülről nem tölthető, és mindössze egy 204V/ 6,5Ah akkumulátor van benne. Ezzel csak villannyal mintegy 2-3 km tud megtenni.

A megtakarítást lényegében két dologgal éri el:

  1. A benzinmotor start-stop üzemben működik.
  2. A két motor teljesítményének variálásával, illetve a villanymotor generátor üzemével a benzinmotort igyekszik állandóan az ideális terhelésen tartani.

Egyébként már születtek kisérleti átépítések nagyobb akkumulátorra, amivel a tisztán elektromos üzem növelhető, illetve az akkumulátorok hálózatról tölthetők.

 

Tudom, most azt mondod, hogy hasonló fogyasztás a dízelmotorokkal is elérhető.

Ennek viszont a károsanyagkibocsájtása csak mintegy 10%-a a részecskeszűrővel felszerelt korszerű dízeles járgányokénak.

Felmegy bennem a pumpa mikor azt látom, hogy egy új dízeles A6 füstöt okád, mert a 10 milla feletti árba már nem fért bele a részecskeszűrő.

Előzmény: mlas (1166)
Alfred Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1167
3921:
Hívtad őket?
Előzmény: 3921 (1163)
mlas Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1166
És van már statisztikád az elmúlt 40 ezer üzemköltségéről? Elsősorban persze a hosszútávú (2 év) átlagfogyi lenne érdekes... Neked jobban hinnék, mint a Totya-prosinak.
Jól tudom, ugye, ez nem igazán "villanyautó", kivülről nem is lehet tölteni ? (vagy lehet, de nem kell?)
Előzmény: Bence60 (1162)
azsem Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1165
Kína gyárt majd olcsó elektromos autót, mi megvesszük, szétberheljük és a problémás cuccokat kicseréljük vagy felturbózzuk... :)
Előzmény: mlas (1160)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1164

Szia !

 

Az anyagköltség várhatóan 700.000,- ft körül lesz.

Néhány hónapja már kerestem jelentkezőket ezen a fórumon, hogy egyszerre több átépítést csináljunk, de senki nem jelentkezett.

Természetesen mindenkinek segítek aki komolyan gondolja az átépítést.

Tisztában vagyok vele, hogy nem olcsó mulatság, de csak a megfelelő minőségű anyagok adnak elfogadható eredményt. Az általam választott anyagok, bár legtöbb kínai gyártmány, megfelelő minőségű. Az ára pedig 60-70%-a, az elsősorban amerikai honlapokon található eszközöknek, amik nagy része szintén Kínában készül.

Te milyen kocsit szeretnél átalakítani ?

Előzmény: 3921 (1163)
3921 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1163

Szió Bence60!

 

Had kérdezzem meg, hogy mennyibe kerülnek az átalakításhoz szükséges alkatrészek?

Ha belefér a kereteimbe, boltolhatunk rajtad keresztül? (természetesen előrefizetéssel)

Az átalakítási terveknek mi az ára?

Előre is köszönöm a válaszodat!

(Az elektromos rollerom velem együtt útálja a telet, ideje lenne váltani.)

Előzmény: Bence60 (1162)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1162

Nekem 20 hónapja van Priusom. Eddig 40.000 km-t tettem bele. Még semmi gondom nem volt vele. Az, hogy kibírja-e az akksi a 8 évet, érdekelje a Toyotát.

Az elektromos kacsa a havi 2.000 km felét fogja kiváltani, napi 2x19km-es etapban.

Előzmény: krezidiesel (1161)
krezidiesel Creative Commons License 2006.07.13 0 0 1161

Utána kérdeztem ennek a Toyota csúcshibridnek.

Hawai-ban volt most nemrég egy konferencia a hibrid és elektromos hajtásokról, ahol bizalmasan bevallották a Toyota képviselői, hogy sok gonduk van a hibridekkel, de azért hogy piacvezetők legyenek, bevállalják a gazdaságtalan garanciális feltételeket.(volt szerencsém olyannal beszélni aki ott volt ezen az eseményen) 

Magyarul az hogy mire mennyi garit vállalnak annak semmi köze az élettartamához...

Sokat gondolkozom és számolgatok manapság és arra jutottam , mivel a piac eléggé telitett, nehéz új dologgal előállni ami jó üzlet, ezért az alternativ energiaforrásokat megpróbálják divatba hozni, mégha közel se tudják azt amit igérnek.

Ha a gyártó korrekt akkor a profit jórészét visszaforgatja a fejlesztésbe, és pár évtized múlva jók lesznek a cuccok, de addig a fejlesztést az "első fecskék" fizetik.

Mivel gusztustalanul profitcentrikus világban élünk minden gyártó olyan területeket próbál találni a beszűkülő piacon ahol még jó hasznot remél. Ilyen az alternativ erőforrások piaca is, egyre több a gagyi, ami messze nem tudja amit igérnek.

Az embereket meg könnyű megtéveszteni, mert legtöbben az se tudják mennyi a MJ és a kWh között a váltószám, és eszükbe se jut hogy egy energiaforrás árát kWh-ban kifejezve összehasonlitsák...

Aki elkötelezetten környezetbarát ne üljön autóba, vagy a lehető legkevesebbet!

Én van úgy hogy egy hétig be se inditom a saját autóm, és akkor is max a boltig megyek sörért...:-)) (biciglire nem fér föl a rekesz:-D)

Az átlag autó még mindig nem fogyaszt kevesebbet mint 20-25 évvel ezelőtt, és ennek a miértjéről is el lehetne gondolkozni...

Előzmény: Bence60 (1142)
mlas Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1160
Winyó: mindenre van példa - meg az ellenkezőjére is. Én általánosságban gondolom.

Elektronika: Igen, a vargánya táp hamarabb megy tönkre, mint a papíron ugyanolyan névleges teljesítményű (de kb. 2x olyan súlyú, és 8-10x olyan árú) Chieftech.
De ha Kína nagyszámú elektromos autót kezdene olcsón gyártani, abban szted milyen minőségi kategóriájú elektronika lenne ???
Lelkes amatőrök által gyártott egyedi darabok (ahol a költség nem elsődleges) nem fogják megoldani az elektromos autó elterjesztését.
Előzmény: azsem (1157)
3921 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1159

Megvan!

Kezdődhet a nyálcsorgatás!

 

http://www.austinev.org/evalbum/     És van egy másik is: http://www.flickr.com/photos/tags/electriccar/

3921 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1158

Sziasztok!

Kis keresgélés után ennyi a termés elektromos autó ügyben:

Elvesztettem viszont egy linket, amire egy magyar oldalon hivatkoztak, az oldalon 1000 házilag átalakitott elektromos autó található. Ha ráakadna valaki, kérem tegye közkincsé!

azsem Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1157
Üdv mindenki!

Most meg fogsz lepődni: Én láttam már kb 1.5m magasról leesett winyót (vonatról leszállás közben zsebből kiesett), és utána még sokáig működött... talán még most is, csak az egy 40Gb-os volt, vszinüleg már nagyobbra lett cserélve... És ha te 30cm magasról működés közben leejted akkor tulajdonképp mi is megy tönkre benne? :) Van egy gyanúm: nem a motor ami a lemezeket forgatja... Esetleg a fej odaverődik a forgó lemezekhez és fej- vagy lemez- sérülés következtében tönkre megy, de majd próbáld ki meddig tud még utána forogni, már ha az elektronika túlélte a 30cm-es zuhanást :)

Tápegység: Milyen gyártmányú tápok durranak el legsűrűbben? Te már 10 éve ezzel foglalkozol, biztos többet láttál mint én az 5 évemmel. De annyit biztosra mondhatok hogy a "gagyik" vagyis vargáné + acorp stb... Viszont igaz hogy a komolyabb tápok sincsenek mindíg túlméretezve, ezért azok is eldurranhatnak, de én akkor is azt mondom hogy ha én tervezném az elektromos autó áramköreit akkor mindent amit lehet figyelembe vennék (hőmérsékletek, rázkódás, stb) és ezek szerint tervezném meg, és nem az eladások meg a garancia időszak érdekelne :)
Előzmény: mlas (1156)
mlas Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1156
Csodálatosan tökéletes winchesteredet egyszer ejtsd el működés közben 25-30 cm magasról ! (ekkora döccenés járműben naponta 100x is előfordulhat Pesten :) Ezt még egy masszívabb üvegpohár is kibírja.
Hát a winyó az nem fogja kibírni (forrás: számtech szervizben dolgozom 10 éve)
A dízelmotorok 100 éve egész jól viselik :))

Persze én is vallom, hogy az elektromotor egyszerűségénél fogva megbízhatóbb, de azért legyünk tárgyilagosak.

Vísszakanyarodva a számtech példához: szétdurrant tápegységekkel naponta találkozom. Pedig nem lenne gond "túlméretezni", meg abban nincs is mozgó alkatrész, csak power-FET... És nem is üzemel mostoha körülmények között - mégis a leggyengébb láncszem.
Előzmény: Bence60 (1153)
mlas Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1155
Hát, a hozzászólásod messze túlmutat az elektromos autó probléma-körén. Én is valami ilyenre akartam célozni a "vitaindítómmal". Nem az a lényeg, hogy mennyi az akksi, mennyit fogyaszt, meg mikor megy tönkre.
Én az egész ügy mai (2006.07.12, Magyarország-világ) REALITÁSÁT kérdőjeleztem meg.

A közfelfogás nem olyan, mint a Tiéd (és mint az enyém is, most elárultam magam). Az emberek szeretnek pazarolni, ezt a fogyasztói szemlélet nevelte beléjük. Igenis járnak 200 LE-s benzinmotorral, mert megtehetik. Még akkor is, ha sokba kerül. Végülis "élvezni" akarják az életet, nem csak a fajfenntartás a lényeg. Ha nem engedhetik meg maguknak, hogy a tengeren a 2000 LE-s motorcsónakjuknak nyomjanak egy kövér gázt, akkor majd nyomnak a körúton a 150 LE-s 10 éves BMW-jüknek - kinek mi adatott meg. De a maga szintjén mindenki pazarol, nézd meg a több éve munkanélkülieket: egyik kezükben cigi, másikban mobil (tudjuk ugye, ezek mennyibe vannak éves szinten?)
A környezetszennyezés meg végképp nem érdekli az átlag embert, mert számára nem kézzelfogható. Úgy véli, majd azzal foglalkozik más helyette, akinek az a dolga.

Én biztos vagyok benne, hogy a jövő az elektromos meghajtásé, talán még a mi életünkben elkezd terjedni. Fenntartom azonban, hogy MA kizárólag rövid utakra, belvárosi forgalomban, és jelentős lemondással alkalmas, csak második autónak. Viszont a magyar adó és egyéb szabályozás miatt már lassan a második autó léte is bizonytalanná válik.
Előzmény: Hentes2 (1152)
enszuke Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1154
"Lényegében a hibrid autók kapcsán mindig az marad vissza hogy két benzines autó árán kapunk egy olyan járművet ami ugyanúgy benzint eszik, és nem is fogyaszt lényegesen kevesebbet mint egy sima benzines...hacsak nincs benne horror sok akkumlátor"
Bence60 autojaba 7.5KW-s motor kerul. Ebay-en talaltam diesel generatort. Az 5KW-s kwh-nkent 278g olajat fogyaszt. Ez teljes terhelessel kb 1.5l olaj. Ha a kocsi fekezeskor visszataplal, szerintem az atlagos fogyasztasat tudja potolni egy ilyen teljesitmenyu motor, es akkor ott van a 22KW csucsteljesitmeny, ha kell, es gyakorlatilag nincs tavolsag korlat. Tisztan elektromos autoval nem hiszem, hogy sokan kozlekednek autopalyan, de ha kell, 11KW-s generator is van az ebay-on.
Előzmény: padisah (1121)
Bence60 Creative Commons License 2006.07.12 0 0 1153

Úgy gondolom megint tévedsz!

Az elektromos berendezések élettartama és megbizhatósága messze felülmúlja a benzin és dízelmotorokét.

Egy átlagos merevlemez MTFB-je (két meghibásodás közti átlagos idő) 150.000 óra, és karbantartást sem igényel.

A biztonságtechnika kamerás részével foglalkozom már 15 éve.

Van olyan számítógépes rögzítőnk amelyikben már idestova 10 éve napi 24 órában pörög 7200-as fordulattal a merevlemez. Mutass egy dízelmotor ami karbantartás nélkül utánacsinálja!

Ha megnézed a háztartási gépeidet valószínűleg kiderül, hogy ritkábban cseréled a hűtőgépedet, mint a kocsidat.

Előzmény: krezidiesel (1148)
Hentes2 Creative Commons License 2006.07.11 0 0 1152

Emberek-emberek. Olvasom napról-napra kis párbeszédeiteket és megint visszatértünk egy régi témához, hogy jó e, megbízható e, olcsó e.

Kicsit a pártolók mellé állva azt tudom (újra) elmondani, hogy önmagában az elektromos autóknak igenis van létjogosultsága szerintem.

Szerencsémre, hogy nekem van egy tisztán elektromos autóm, s szinte állandóan csak ezzel járok munkába a hét öt napján, azt kell mondjam teljesen megállja a helyét a közlekedésben.

Ipari környezetbe tervezett hajtások jól bírják a szélsőséges körülményeket.

Ha az üzemi körülmények nem lépik túl a gyári specifikációban megadottakat akkor kicsi az esély, hogy meghibásodik. Tény azonban, ha mégis tönkremegy akkor az drága. Drága mintahogy egy vezérműszíjszakadás, porlasztócsúcs csere, nagynyomású szivattyú csere is. Ez utóbbi ára vetexik egy akku pakk árával!

Pozsónál, szitroennél ugye ez nem ritka.

Karbantartásról gyakorlatilag nem kell beszélni egy elektromos autónál. Csapágycsere, kefe csere nem soxázezres tétel, ráadásul ritkán van rá szükség.

Legnagyobb tétel csupán az akkumlátor. A feladathoz legmegfelelőbbet kell kiválasztani, szerencsére van választék és az árak is különböznek.

De beszélhetnénk órákig, előnyeiről hátrányiról számomra egyáltalán nem ez a fontos!

Amit legjobban szeretek benne, hogy TUDATFORMÁLÓ!

Ezelőtt egy böszme nagy amerikai kocsim volt, 12-16 Literes átlagfogyasztással.

Háát még egyszer nem vennék, pedig azt is szerettem. Számomra nem a drága fenntartás a probléma, akinek van pénze vegyen olyat, használja.

Most valóságos fájdalmat érzek mikor egy ilyen kocsi nagy gázzal megelőz.

Lelki szemeim előtt látom a feleslegesen elégetett temérdek energiát amint a kipufogón keresztül eltávozik. Akkor meg egyenesen dührohamot kapok mikor egy egész kocsisort eszméletlen módon nyomott gázpedállal megelőz, más emberek testi épségét is kockáztatva, majd húsz perc múlva valami okból kifolyólag mégis egyszerre érünk egy közös célhoz. Pedig én csak huszonegynéhány lóerőmmel max 90-km/h-s sebességgel mentem. Akkor most mi van? hova hajtottunk ennyire, hogy mégis itt vagy újra előttem? Nem történt semmi más mint elment fél liter benzin.

Azzal a fölös energiával mennyi mindent lehetett volna még kezdeni! Már csak ha két nmm-rel kevesebb ózonlyuk keletkezik már megérte. Ráadásul még spóroltunk is.

Szóval az elektromos kocsim óta egészen másként látom földünk energiáit, s nem csak a közlekedésben, hanem a mindennapi életben is. Egy szigeteletlen ablaktól, nyitott ajtónál/ablaknál járattatott légkondícionálótól, égve felejtett égőtől, tévétől, fűtéstől cselekvési kényszert érzek.

Zaj és porártalom csak hab a tortán.

Vissza a kocsikhoz:

Sokan akkora teljesítményű járművekkel járnak, hogy annak pár százaléka is elég lenne. Az én mértékegységem szerint 30 lóerő/sofőr bőven elég a biztonságos és még elfogadható sebességű csomag és tehermentes közlekedéséhez. El lehet gondolkozni, hogy évente mennyit megyünk feleslegesen, egyedül, nagy teher nélkül, rövid távon. Oda bőven jó lenne egy "buta" elektromos autó is.

 

Az elektromos autót ellenzőknek csak azt ajánlom, próbáljanak ki egy-két hétig egyet, éljék túl, s térjenek vissza az eredeti kocsijaikhoz. Biztosra veszem tovább fognak látni csak a költségeken! Ha ugyanannyiba kerülne elektromos kocsival járni mint egy hagyományossal én akkoris az elektromossal járnék, mert csendes, megbízható, és kiszámítható, megtanít takarékosan élni és környezetbarát!

 

pöttöm dízel vs. elektromos autó csatához csak annyit mondanék, hogy gázolaj bizonyíthatóan nem lesz a világ végéig, elektromos áram inkább.

(Víz, szél, nap, atom, hidrogén, stb erőművek)

Ideje lenne már szépen lassan leszokni végre róla, hogy a maradékot a lehető legjobban és leghatásosabban el tudjuk használni.

Sajnos a pénztárcánknál nem látunk tovább és lusták vagyunk a lassúval, gyengével, drágával és kényelmetlennel járni. Pedig ha azzal járnánk már régóta az elektromos autók is sokkal fejlettebbek lennének, mert lenne tapsztalat, igény, technológia.

Csakhát az olaj ingyé' van, gondolkozni sem kell, mert csak úgy van, ráadásul drágán el lehet adni és még hatalom is jár vele. Mi kell még?! Tiszta, racionális tudat!

 

Hát ennyi.

 

Üdv: Hentes

krezidiesel Creative Commons License 2006.07.11 0 0 1151
Jaja.. Akkor még autót gyártottak, manapság meg fogyasztási cikkeket, a maximális profitra törekedve. És sajnos ez nem csak az autóiparban lett általános...
Előzmény: keepitretro (1150)
keepitretro Creative Commons License 2006.07.11 0 0 1150
krezi: lehet hogy leragadtam a 60-as 70-es években? :-DDDDDD
Előzmény: krezidiesel (1148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!