Minden más szempontból tetszik a kis édes. De látatlanba mondom, ez hallatlan! 3,5milka??? És még nem igazán tudjuk, hogy + ÁFA + regadó vagy mi a szösz? Egy Smartnál kisebb olasz autóért?
Egyébként a gyári oldalon lehet látni, hogy nem az a kategória, mint a svájci, ami Pesten is járt. Ez tényleg szépen kidolgozott és a motor kínálat is szép. Én vagyok olyan perverz, és hajlandó lennék ilyet venni is. Na de ennyiért? Akármennyire környezet tudatos vagyok, az az 1 misi, amivel olcsóbban egy használható autót megkapok, elég lassan térülne meg. :-( Kb. az autó tervezett élettartamának 10*ese alatt.
Az alkatrész oldal viszont irónia mentesen is szuper. :-)
750W motor 24 ropi + elektronika kb. 7 ropi, gázkar kb. 4 ropi. Az együtt 35. Így már lehet kezdeni a kísérletezést. :-)
Nagy vagy, manta. Ez kellett a mai napomhoz. Télleg sokkal jobban érzem magam. Köszi. :-)
Hello! Keményre pumpált nembütykös gumival kerékpáron a 30 km/h-hoz 200-250 W kell. A tapasztalatok szerint olyan jószágot érdemes építeni, ami csak akkor hajt, ha a biciklis is teker (pedelectric bike). Így 24V*7Ah akksival is kb. 20-25 km-es hatótávolságot lehet elérni. A fékezéskori visszatöltéssel nem biztos, hogy érdemes foglalkozni, biciklin sokkal kevesebbet fékez az ember, mint autóval. A tapasztalatok szerint kb. 10% pluszt lehet vele elérni. Az úniós szabályozás szerint max. 250 W és max. 25 km/h támogatott sebességig számít valami biciklinek. Ezért ilyen bicikliket illetve utólag beépíthetõ készleteket lehet egyszerûen beszerezni. Az utólagos készletek olyan 500-600 euro körül voltak, mikor legutóbb néztem. A svájci szerint nincs sebességkorlátozás, de talán teljesítmény se. Érdemes megnézni a www.extraenergy.org lapot. Az áraktól nem kell rosszul lenni, a németek sima biciklit is 1000 euro körül szeretnek venni. SALVE CSIP
motor teljesítmény: 1.5 kW akkumulátor: 4 x 12V, 50Ah sebesség: kb. 45 km/h hatótávolság: kb. 50 km hegymászó képesség: 8°/16.9 Km/hr teljes töltési idő: használattól függően 2-5 óra fékrendszer: tárcsafék elöl, dob hátul elérhető színek: hajtásátvitel: HUB elektromos motor önsúly: 120 kg
gondolom ha az önsúlyt erősen lehet redukálni akkor teljesítményből is elég kevesebb
Ni-Mh akkuból a megadott kapacitás 40kg súlynak felel meg ha rádrótozod egy Camping cajgára meg mondjuk a motor és sallangok 20kg a camping önsúlya is kb egy 20-as akkor megáll 80kg-ban.
Szerintem megint elszámoltál valamit, azért én is bringáztam abszolút nem vagyok sportos alkat, de 30-40 re én is fel tudtam gyorsulni. Azt nem hiszem hogy kiadtam volna magamból 2kw-ot. gondold el ha klotyón erőlködsz 20 percet szarás közben nem fog a környezeti hőmérséklet megemelkedni 10 fokot :))))))))))))))))
Nemigen. A hajtáshoz szükséges teljesítmény a sebesség köbével arányos. Emberi erővel olyan 250W-ot tudsz tartósan kiadni magadból, ha sportos alkat vagy. Ezzel elértél 20km/ó -t. 40km/ó -hoz ennek a nyolcszorosa fog kelleni: 2000W.
ma vettem egy sebességmérőt, ráraktam a bringára. teszteltem a 20km/h simán tartható emberi erővel. Feltekertem 40ig de az már nekem durva volt, még hátszélben is. Most már csak a másik 20at kell villannyal megoldani :-) elég lesz ahhoz 250W?
Arra gondoltam mikor tanuló koromban a téeszben autóvillamossági műhelyben voltam nyári gyakorlaton. Ott egy a bikáztató böszme nagy Perion akksi robbant fel a szellőzés hiánya miatt. Lerepült tetővel találtuk meg reggel mikor mentünk dolgozni. Felgyülemlett gázt berobbantotta egy egér mikor a kábel rágása közben lelökte a sarut és szikrát okozott. Az egér is kampec :-)
Másik mikor a csirkekeltetőben voltam gyakorlaton a szünetmentes áramellátást biztosító akksi durrant el a töltőberendezés meghibásodása miatt. Már nem emléxem váltó áram ment rá vagy DC 24 V a DC 12 V helyett.
Az iparszerű töltés alatt az utóbbi példát értem. Itt a töltő állandóan rajta volt az akku pakkon és csepptöltés szerűen töltött, míg meg nem hótt.
én ezt használom áttszámításra beírod hogy czk meg huf vagy skk meg huf.
Tudod boltban készet venni ráadásul annyiért mikor térden csinálva ócsójé megvan :-)
mifelénk is betört ez a villanyroller mánia, egész aranyosak csak picit lassú és a motorja hamar leég egy méretesebb ember alatt. A jó kis ruszki dinamó nem hinném hogy olyan hamar megadná magát, ez még a békebeli korból van. Azon gondolkodom hogy teszetlni kéne 24Von hogy ahhoz mit szól, csak nem tudom milyen hőmérsékletig bírja a lakk a tekercseken ill. hogyan mérjem a hőmérsékletet.
Régebben valaki aggódott a szénkefék miatt, szvsz van olyan kefe ami azért bírja a strapát. a porszívókba is komutátoros motorok voltak és nem szoktak olyan hamar elköszönni (pár évente 1x ami több 100 üzemóra is lehet)
apropó porszívó régebben itt valaki írta a flexmotort mint alternatívát, annyit tennék hozzá, hogy a teljesítmény állandó (ill. -hajtási veszteségek) csak a nyomaték növexik a fordulat csökkenésével.
mindjárt kérdeznék is hozzá:
A komutátoros porszívó motor az olvasottak szerint egyaránt műxik egyen ill. váltóárammal is? Ha jól emléxem azt írta valaki hogy mindig 1 irányba forog egy ilyen motor mert váltóáram esetén az állórészen és a forgórészen is egyaránt változik a polaritás, egyenáramnál meg mindig u.az ? Jól emléxem?
engem spec nem zavarna ha nagyon visít a motor (sőt, annak ellenére hogy a túl nagy fordulat mindig veszteséges)
Mi van akkor ha egy ilyen 220Vos motort csak kisebb feszkóval működtetek? hogy változik a jellege?
"fel is robbanhatnakak mikor töltöd őket iparszerűen"
Ezt mire is érted? Én úgy vélem, a seregben iparszerűen töltöttük a gk és rep aksikat. Legalábbis a napi húszegynéhány darab töltés és heti húszegynéhány töltés-kisütés-töltés-kapacitásmérés nekem akkor annak tűnt. És még csak nem is hallottam olyanról, hogy az aksi felrobbant volna.
Egyetlen gond abból volt, amikor Félhülye Honvéd az aksisav keverésénél nem jót öntött jó helyre. De ezt se láttam, csak mesélték, hogy én ne csináljak ilyet.
Elektromos segédmotorokat elég sokat láttam az utóbbi időben itt a környékemen.
Múlt hét szombaton a székefehérvári Metróban is pl. 80 ezer Forinttért volt már elég pofás darab. Spoilerrel, fasza kezelőszervekkel, állítólag 50 km-s hatótávval, töltővel, dobmotorral, mondanom sem kell, hogy kínai cucc. Már futkosni is látom őket az utakon. Nem mondom, hogy szélvész speeddel repkednek, de aránylag elfogadható.
Egy ilyet esetleg bevállalni? Hogy megy most a Cseh és a Szlovák korún?
Utánanéztem a takarítógépnek is, 24Vos összesen 1125W fogyasztása van 3 motorral (kefe, hajtás, porszívó) kb. 5km/h t tud és 230Kg. Nála nem elsősorban a sebesség ami zabállja a villanyt hanem a kefe terhelése ill a porszívó konstans fogyasztása. így nálunk kibír egy szett akuval kb. 4órát.Gyár szerint ezekel az akkukkal 3-3,5órát rát kéne mennie. az akkuk amik benne vannak az 2db 4TG12NH az NBA cégtől. (kiskerár Csehországban per pillanat 5930CZK/1db adóstul. Szlovákiában meg 11000Sk ami majdnem a duplája) ennek a paraméterei: 157Ah (20/h) 12V 118Ah (5/h)
Ez azt jelenti hogy (5/H) akkor igaz ha megszakítás nélküli üzem van, tehát járműhajtásra vonatkozik (20/h) ez meg ha időszakosan van használva, tehát dolgozik picit-szünet-megint meló-megint szünet stb.
Hentes
köszi az infot ezexerint teljesen lemeríti az aksikat. Szvsz nálad sokat hozhatna a konyhár a könnyítés ha minden le lenne a minimálisra könnyítve, ekkor azomban jelentős komfortvesztés forog fenn.
Egy személykocsi villamosítása nekem jelenleg túl nagy falat ezért én spec kisebb dimenziókban gondolkodom jelenleg. konkrétan segédmotoron. Mivel úgy is van vagy 10-15Kg fölöslegem lábbal hajtott jármű lenne a célom. a motor arra kéne, hogy minimális súlyal el tudjam érni a 40-50km/h-t. ezt első körben egy 1-2kerekű ufo biztosítaná. abban lenne a motor aksik meg a töltő. vezérlést egyelőre kihagynám, de mivel csak segédmotr így az indításnál kenyérgőzzel lehetne elkerülni a nagy Ampérokat. Esetleg a gerjesztőárammal szarakodnék minimálisat.
Ez azért jó megoldás mert nem kéne magyarázkodnom a policenak hogy mi az a csodabogár amivel közlekedem. ill egy kicsi tulikocsit bárhova be tudok lökni tölteni 20m kábel nélkül is.
Az a helyzet az indító akkumlátorokat nem lehet tökig lemeríteni, nem bírják az állandó feltöltést-lemerítést, kicsi a hatásfokuk s emellett a tömeg/hatásfok arány rossz, ráadásul büdösek és fel is robbanhatnakak mikor töltöd őket iparszerűen.
Eddig egyszer merültem totál le idő előtt a gépemmel. Egyik napon a céghez mentem és neccesre volt kiszámítva a hatótáv. Nem is lett volna baj ha egy felüljáró közepén nem kellett volna megállnom forgalmi okok miatt. Ekkor már régen világított, hogy töltenem kellene lámpa. A domb majdnem tetején aztán a túlzott amperfelvétel miatt a számítógép letiltott. Többet nem engedte "beindítani" a motort, pedig ha a lendületemet nem vesztem el akkor még simán elmentem volna azt az egy kilómétert. Nem maradt más, hívtam egy munkatársamat és behúztuk a melóhelyre ahol feltöltöttem és minden ment rendben tovább.
Amúgy, hogy most az idő kiengedett a hatótáv is visszament 80Km fölé. Ma is 90-km -t mentem vele. Jut is eszembe, megyek is bedugom, mert most épp üres a kicsike...
Mikor a kaja kifogyni készül akkor már a töltöttség jelző régen 0% alá megy és egy figyelmeztető lámpa kigyullad a műszerfalon, ugyanúgy mint a benzines kocsiknál.
Ez esetben a számítógép bekorlátoz, és nem enegedi kimenni a terhelés mutatót zöld mezőből, gyakorlatilag a kocsi lelassul, nem gyorsul úgy. Ahogy telik az idő és a kilóméter úgy lassul az autó. Mikor már a lemerülés környékén járunk az autó egyre csak lassul, dombra egyre nehezebben és lassabban megy fel (ha felmegy egyáltalán :-)) Teljes offnál a kocsit sebessége 50-40-30-20-10-5-4-3-2-1-0 km/h lesz. Na ekkor már telefonálhatsz! :-)
Másik érdekesség:
A hétvégén garázs állásban felejtettem a gyújtáskapcsolót és a rádió bekapcsolva maradt (meg még pár dolog a 12V-s rendszerben) csak hallom mikor valamiért bementem a garázsba, hogy halkan zúg az inverter a motortérben, meg a rádió is szól. Hoppá, a "gyújtáson" hagytam. A 12V-s rendszer merülőben volt, erre a töltője a nagy akksis rendszerből rátöltött a kicsire. Így már biztos, hogy ezért nem merül le sosem a kis akksi. Háát erről beszéltem a múltkor, hogy ki kell ismerni a kocsi minden porcikáját.
már több helyen olvastam ilyen aku regeneráló löttyökről, és általában dicsérték. érdemes ilyennel kísérletezni? van egy öreg akkum esetleg fel leetn támasztani?
Én a helyedben nem nagyon számítanék a levegős autóra....én egy évvel ezelőtt találtam rájuk és nagy lelkesedéssel vetettem rá magam az ügyre. Szerettük volna forgalmazni kishazánkban a járgányt. Hosszas levelezés után ki is mentünk "gyárlátogatásra".
Hááát tudnék sokat mesélni, de egyenlőre csak annyit, hogy egy árva prototipusuk van ami már saját bevallásuk szerint sem fog soha gyártásba kerülni....szerintem ebből sosem lesz megvehető és használható közlekedési eszköz....
> miért nem jó a hagyományos autóaksi tartós hajtásra,
A fizikai - kémiai részleteket sajnos nem tudom, de valami miatt mégse egyformák a különféle savas akksik. Valahogy a lemezek anyagában lehet különbség, mert az indítóakkuk nem bírják a ciklikus üzemet, a ciklikus üzemre készült akkuk meg nem tudnak akkora áramot leadni, mint az indítóakksik.
> Ha mégiscsak hajtani akarnék vele, mármint autós aksival, mire számíthatok, > mennyi újratöltést bír,
Semmi jóra. Ha szerencséd van, és nem meríted le nagyon, akkor úgy 10 - 20 ciklust bír, nagyságrendileg.
Hentes régebben írtad hogy már úgy kellett hazatolni a gépet. ez mit jelent egészen pontosan? hogy annyira lelassult már hogy kifogyott teljesen, vagy az elektronyik letiltott hogy ne merüljön halálba az akku?
Azt áruljátok el nekem miért nem jó a hagyományos autóaksi tartós hajtásra, részletek érdekelnének, jelleggörbék meg ilyenek? Miben más mint egy motorhajtó akku. Ami külömbséget észrevettem, hogy általában (amit én látam) magasabbak mint az autóé, ebből következően nagyobbak az ólomlemezek felületei benne, de ez nem biztos hogy a villany miatt van így. Ebben is két fajta lemez van meg abban is, mindkettő savas. Más lenne a kialakítása a lemezeknek, vagy más ötvözet? Szóval nem tudom. Ha mégiscsak hajtani akarnék vele, mármint autós aksival, mire számíthatok, mennyi újratöltést bír, mennyira célszerű lemeríteni, hogy ne dögöljön meg?
Hentes lenne egy gyorsan kivitelezhető javaslatom, tegyél be a lámpabúrába hidegtűkrös halogéneket abból van minden fajta teljesétménnyel (szvsz 20watt körül már o.k.)és akkor azt használhatnád nappalifénynek. Egy ekkora lampi már vigyorog renesen úgyhogy a közeg nem állít meg miatta, a hátsó + egyéb lampik meg nappal úgysem látszanak tehát feleslegesek. Ha a tompított van bekapcsolva akkor az 2x55W + 2x5Whátul+rendszám 2x4W műszerfal egyebek 20W, összesen 152W. azaz 12V ra közel 13A . Tehát ha nappalifényt csinálsz akkor csak 2x20W esetén a fogyasztást lefaraghatod kb. 3,5Ah-ra aza nyersz majdnem 10Ah-t 12Vnál, 120Vnál meg 1Ah-t . Most hogy ez a megtakarítás nálad hány Km-t jelent azt nem tudom. Persze leddel még lejjebb lehetne nyomni.
Én is sokat szemezek a cégnél az ilyen targoncákkal. Nálunk is van Still is meg junghenrik. Van vagy 6 targonca meg 5 gyaloglós. Egyszer egy félszar akksit el akartam kunyizni, hogy otthon szükségvilágítsának megtegye, csak lemondtam róla mert olyan böszme, meg töltőm sincs hozzá.
DE autóban kipróbálnám! S megint visszakanyarodunk oda amit a legelején akartam tenni, hogy játékból beletenném egy osztrákban pár ezer Forinttért található lejárt műszakis, itthonforgalombanemhelyezhető Szuzuki stiftbe. Ha a kísérletek biztatóak akkor megcsinálnám normális kocsival is.
Ha kicsit meggazdagodom lehet, hogy megcsinálom. Végül is mi baj lehet? Ha nem jön össze a stiftet eladom bontóba, annyit biztos kapok érte, mint amiért vettem.
Az akkumlátort meg a motort eladnám egy targonca szervíznek.
Pár százezer a bukta, meg az idő. Na, majd ha ezt be tudom vállalni akkor kezdek hozzá!
Amúgy örülök, hogy neked is megmozgatta a fantáziád! :-)
""" ...Alapcél az lenne hogy legyen egy autó, mely 4 személlyel 100 km/h- mellett egy óráig bírjon szaladgálni. így akku+biomassza+fémalkatrészek cca. 1500kg tömeget képviselnek. Ha jóül emléxem, valahol olvastam régebben, hogy a magyar utak emelkedése max 20 fokos lehet, és ettől nem nagyon lehet eltérés. Csakhogy, pl. egyes kapubeállók ennek pont nem felelnek meg:-) de maximalizáljuk 35 fokban. így cca 8.6kN lesz az emelkedővel párhuzamos (gravitációs erő hatása) fékező erő. Ehhez jön még a gördülési ellenállás + légellenállás, ez a gravitációval együtt max. 12kN sacc per köbméter. (itt persze nem vettem figyelembe azt a tényt, hogy senki nem fog 100-al közlekedni egy 35 fokos emelkedésű kapubeállóban - volt már hasmenésed?:D). ez viszont már brutális energiát igényel, 1 méteren 12kJ. Ennyi az a munka, amely nem gyorsít, csak a fékező hatásokat kiegyenlíti, az egyenes vonalú egyenletes mozgás feltételeként. így viszont az igényelt teljesítmény is brutális: 100km/h =27.7m/s => t(1m)=0.036 s. P=12kJ/0.036s = 333kW. ez kb. 500LE, ami már egy fél formaegyes:). viszont, haladjunk csak max. 10-el, ilyenkor kb. 9.5kN lesz a fékező hatás. energiában 9.5kJ, teljesítményben pedig t=1*10/3,6 =0,36s. teljesítményben ez kb. 30kW..."""
sziasztok olvastam az egész topicot elsőként erre reagálnék. szvsz valahol a számítások során kb. elcsúszhatott egy tizedes mert tapasztalatok alapján némi hibát érzek! 100km/h dombnak fel 1500kg val a jó öreg asconámnak 5ben mosolyogva nem padlógázon is megy. a motor 114 lóerős ami kb. 84KW. A Tatabányai emelkedőre 160al 5személy + csomaggal padlógázon felmegy íy kb megvan az 1,5t. Továbbá a 30Kw 10Km/h-hoz szintén brutálisan soknak tűnik, egy trabi csak 30ló körül van de 1500 kg-t az is legalább 30-40el fel bírna húzni egy ilyen dombra. Harcos szvsz nézd átt a számítást valahol hiba lesz.
sziasztok érdekel a téma, éppen a visszaolvasásnál tartok 420körül. vannak kérdéseim és terveim de először elolvasok mindent aztán teszem fel (márha marad). Kis érdekesség:
Targonca 4 lábú Still 20-20as
Kocsi 3120 Kg aku 1013 Kg terhelhetőség 2000 kg hajtómotor 2x 4Kw emelőmotor 9Kw sebesség max. 15Kmh akku ára hozzá kb. 845000ft.(mifelénk SKban, Hoppecke gyártmányú) 48V 750Ah 24cellás és kb. fél köbméteres az akupack a kocsik általában kamiont raknak, nem nagyon emelnek 1,5m fölé, általában 2-800Kg-s ládákat emelgetnek. ha megállás nélkül dolgoznak egy húzós napon akkor 8 órát kibírnak.
önjáró kézi magasemelő (vagy hogyishíjják) Still olyan gyalogolós
Kocsi 980 Kg aku 288 Kg terhelhetőség 1600 kg hajtómotor 1Kw emelőmotor 3Kw sebesség max. 5Kmh akku ára hozzá kb. 270000ft.(mifelénk SKban, Hoppecke gyártmányú) 24V 345Ah 12cellás és kb. fél köbméteres az akupacknak az 1/4e. lapos magas a kocsik általában a gyártásban mozgatják az anyagot, nem nagyon emelnek 1,5m fölé, általában 2-800Kg-s ládákat emelgetnek. ha megállás nélkül dolgoznak egy húzós napon akkor 4 órát kibírnak.
a fehér az takarítógép aksi, a hozzávaló gépről egyelőre nincsenek adataim. levillantottam a lyukat is hogy milyen az aksi bele hátha...
Ezt az erősáramú hajtás megfelelő vezérlésével lehet elérni. tulajdonképp automatikus a dolog, ha a motor fordulatszáma valami miatt nagyobb lesz, mint amennyit a vezérlés diktál, akkor átmegy generátor-üzembe. Nem kell átkapcsolni semmit. ha tudnám a motor pontos fajtáját, meg a benne levő elektronikát is megismerném, többet is tudnék róla.
> egy kis kompresszor miért indul el időnként valahol
Nyilván szükség van sűrített levegőre vagy vákuumra a kocsiban. Fékrásegítő, központi zár, valami hasonló oka lehet. Én a fékrásegítőre tippelek.
> miért mennek kábelek a differenciálműbe
Megint csak találgatok: lehet, hogy elektromos a differenciálműved, esetleg van benne elektromos difizár, de az is lehet, hogy valami mérni való van a difiműben és a szenzorok vezetékei mennek oda.
> a 12V-s akkumlátor sosem merül le
Biztos, hogy van a kocsiban egy DC/DC átalakító, ami a főakkuról visszatölti a 12V-osat. Ha nem lenne, akkor külön kéne gondoskodnod a 12V-os akku töltéséről, ráadásul a kocsi hatótávolságát nem a főakku, hanem a 12V-os aksi határozná meg (ha nincs világításod, indexed, féklámpád, akkor nem mehetsz az úton). rettentően kényelmetlenné válna így az autózás.
Az alapvető működést én is értem. Csak van egy apró kütyü amiről nem nagyon tudom elsőre megállapítani, hogy mi is az.
Emellett nem tiszta teljesen, hogy is van a visszatöltés megoldva, vagy egy kis kompresszor miért indul el időnként valahol, vagy van néhány cső-csatlakozó amik nem tudom micsodák, vagy van egy-két egymáshoz rendelt dolog amiről többet szeretnék megtudni, vagy miért mennek kábelek a differenciálműbe, vagy miért van az, hogy az egyes feltöltések nem egyformák, vagy hogyan működik az elektromos kormányszervó, vagy miért van az, hogy a 12V-s akkumlátor sosem merül le, bármennyit is égetem a lámpákat vagy fűtök, ilyesmi...
Alapjában értem a működésüket, de én pontosan és részletesen szeretném ismerni.