Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kotoc Creative Commons License 2006.02.23 0 0 697
mW lesz az, és nem MW. :-P
Előzmény: Trike. (696)
Trike. Creative Commons License 2006.02.23 0 0 696

Egy kis érdekesség:

 

Modellező haver boltjában láttam (sajna csak katalógusban) 10kW-os!!!!!! motort ami 100mm átm. és 110mm hosszú.

 

Kérek tőle további infót és megosztom veletek.

kotoc Creative Commons License 2006.02.23 0 0 695

Valami kezd mozogni végre? :-)

Minden más szempontból tetszik a kis édes. De látatlanba mondom, ez hallatlan! 3,5milka??? És még nem igazán tudjuk, hogy + ÁFA + regadó vagy mi a szösz? Egy Smartnál kisebb olasz autóért?

Egyébként a gyári oldalon lehet látni, hogy nem az a kategória, mint a svájci, ami Pesten is járt. Ez tényleg szépen kidolgozott és a motor kínálat is szép. Én vagyok olyan perverz, és hajlandó lennék ilyet venni is. Na de ennyiért? Akármennyire környezet tudatos vagyok, az az 1 misi, amivel olcsóbban egy használható autót megkapok, elég lassan térülne meg. :-( Kb. az autó tervezett élettartamának 10*ese alatt.

 

Az alkatrész oldal viszont irónia mentesen is szuper. :-)

750W motor 24 ropi + elektronika kb. 7 ropi, gázkar kb. 4 ropi. Az együtt 35. Így már lehet kezdeni a kísérletezést. :-)

 

Nagy vagy, manta. Ez kellett a mai napomhoz. Télleg sokkal jobban érzem magam. Köszi. :-)

Előzmény: manta-z (692)
Cymantrene Creative Commons License 2006.02.23 0 0 694
Hello!
Keményre pumpált nembütykös gumival kerékpáron a 30 km/h-hoz 200-250 W kell.
A tapasztalatok szerint olyan jószágot érdemes építeni, ami csak akkor hajt, ha a biciklis is teker (pedelectric bike). Így 24V*7Ah akksival is kb. 20-25 km-es hatótávolságot lehet elérni. A fékezéskori visszatöltéssel nem biztos, hogy érdemes foglalkozni, biciklin sokkal kevesebbet fékez az ember, mint autóval. A tapasztalatok szerint kb. 10% pluszt lehet vele elérni.
Az úniós szabályozás szerint max. 250 W és max. 25 km/h támogatott sebességig számít valami biciklinek. Ezért ilyen bicikliket illetve utólag beépíthetõ készleteket lehet egyszerûen beszerezni. Az utólagos készletek olyan 500-600 euro körül voltak, mikor legutóbb néztem. A svájci szerint nincs sebességkorlátozás, de talán teljesítmény se.
Érdemes megnézni a www.extraenergy.org lapot. Az áraktól nem kell rosszul lenni, a németek sima biciklit is 1000 euro körül szeretnek venni.
SALVE
CSIP
Előzmény: Ertet Lenke (687)
manta-z Creative Commons License 2006.02.23 0 0 693
EVT 168 elektromos robogó specifikáció


motor teljesítmény: 1.5 kW
akkumulátor: 4 x 12V, 50Ah
sebesség: kb. 45 km/h
hatótávolság: kb. 50 km
hegymászó képesség: 8°/16.9 Km/hr
teljes töltési idő: használattól függően 2-5 óra
fékrendszer: tárcsafék elöl, dob hátul
elérhető színek:
hajtásátvitel: HUB elektromos motor
önsúly: 120 kg

gondolom ha az önsúlyt erősen lehet redukálni akkor teljesítményből is elég kevesebb

Ni-Mh akkuból a megadott kapacitás 40kg súlynak felel meg ha rádrótozod egy Camping cajgára meg mondjuk a motor és sallangok 20kg a camping önsúlya is kb egy 20-as akkor megáll 80kg-ban.

manta-z Creative Commons License 2006.02.23 0 0 692
Nocsak vannak itt még érdekes dolgok:



Típus: Maranello

[ár: 3.490.000 Ft ]

elektromos autó


teljesítmény: 4.5kW

sebesség: 55 km/h

hatótávolság: 70 - 100 km


motor: elektromos

méretek: m1.67xh2.64xsz1.44

várható bevezetés 2006-tól
manta-z Creative Commons License 2006.02.23 0 0 691
nah várjál ha kínaiak írták rá a 250w-ot akkor az valójában 25W :)))))))))
bocs nem személyes csak ma ilyen napom van :)))))

hogy használhatót is írjak:

http://tech-mobile.hu/

termékeink menü

alkatrészek almenü

hoppá.....................

Ahogy elnézem 30 rongyból mindenki összerakhatja saját villanyrollerét. Fura is hogy itt nem 100ezres tételek vannak.......
Előzmény: MECSI (690)
MECSI Creative Commons License 2006.02.23 0 0 690

:-)))))))))

 

no a szitu a köv. a villanyroller 250W os, onnét tudom hogy behoztak a villanyászokhoz javítani egy leégett motort. azzal saccra max 15km/h érhető el.

ezt a 250W os emberi átlagteljesítményt már más topicon is olvastam.

A 2KW al meg nagyon nem értek egyet. szvsz egy babeta ami messze nem 2Kw os mosolyogva repít egy felnőttet 50el.

az arányszámítás attól még lehet jó csak lehet hogy a kiinduló adat volt rosszul belőve.

Előzmény: manta-z (689)
manta-z Creative Commons License 2006.02.23 0 0 689
Szerintem megint elszámoltál valamit, azért én is bringáztam abszolút nem vagyok sportos alkat, de 30-40 re én is fel tudtam gyorsulni. Azt nem hiszem hogy kiadtam volna magamból 2kw-ot. gondold el ha klotyón erőlködsz 20 percet szarás közben nem fog a környezeti hőmérséklet megemelkedni 10 fokot :))))))))))))))))
Előzmény: Ertet Lenke (687)
manta-z Creative Commons License 2006.02.23 0 0 688
Szerintem nem kell újra feltalálni a spanyol viaszt, egyszerűen nézd meg az elektromos rollerek bringák paramétereit és az mindent el fog árulni.
Előzmény: MECSI (686)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.02.23 0 0 687
Nemigen.
A hajtáshoz szükséges teljesítmény a sebesség köbével arányos.
Emberi erővel olyan 250W-ot tudsz tartósan kiadni magadból, ha sportos alkat vagy.
Ezzel elértél 20km/ó -t.
40km/ó -hoz ennek a nyolcszorosa fog kelleni: 2000W.

Előzmény: MECSI (686)
MECSI Creative Commons License 2006.02.22 0 0 686
ma vettem egy sebességmérőt, ráraktam a bringára. teszteltem a 20km/h simán tartható emberi erővel. Feltekertem 40ig de az már nekem durva volt, még hátszélben is. Most már csak a másik 20at kell villannyal megoldani :-)
elég lesz ahhoz 250W?
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 685

Arra gondoltam mikor tanuló koromban a téeszben autóvillamossági műhelyben voltam nyári gyakorlaton. Ott egy a bikáztató böszme nagy Perion akksi robbant fel a szellőzés hiánya miatt. Lerepült tetővel találtuk meg reggel mikor mentünk dolgozni. Felgyülemlett gázt berobbantotta egy egér mikor a kábel rágása közben lelökte a sarut és szikrát okozott. Az egér is kampec :-)

Másik mikor a csirkekeltetőben voltam gyakorlaton a szünetmentes áramellátást biztosító akksi durrant el a töltőberendezés meghibásodása miatt. Már nem emléxem váltó áram ment rá vagy DC 24 V a  DC 12 V helyett.

Az iparszerű töltés alatt az utóbbi példát értem. Itt a töltő állandóan rajta volt az akku pakkon és csepptöltés szerűen töltött, míg meg nem hótt.

 

Hentes  

Előzmény: kotoc (683)
MECSI Creative Commons License 2006.02.22 0 0 684

http://www.oanda.com/convert/classic

 

én ezt használom áttszámításra beírod hogy czk meg huf vagy skk meg huf.

 

Tudod boltban készet venni ráadásul annyiért mikor térden csinálva ócsójé megvan :-)

mifelénk is betört ez a villanyroller mánia, egész aranyosak csak picit lassú és a motorja hamar leég egy méretesebb ember alatt. A jó kis ruszki dinamó nem hinném hogy olyan hamar megadná magát, ez még a békebeli korból van. Azon gondolkodom hogy teszetlni kéne 24Von hogy ahhoz mit szól, csak nem tudom milyen hőmérsékletig bírja a lakk a tekercseken ill. hogyan mérjem a hőmérsékletet.

 

Régebben valaki aggódott a szénkefék miatt, szvsz van olyan kefe ami azért bírja a strapát. a porszívókba is komutátoros motorok voltak és nem szoktak olyan hamar elköszönni (pár évente 1x ami több 100 üzemóra is lehet)

 

apropó porszívó régebben itt valaki írta a flexmotort mint alternatívát, annyit tennék hozzá, hogy a teljesítmény állandó (ill. -hajtási veszteségek) csak a nyomaték növexik a fordulat csökkenésével.

mindjárt kérdeznék is hozzá:

A komutátoros porszívó motor az olvasottak szerint egyaránt műxik egyen ill. váltóárammal is? Ha jól emléxem azt írta valaki hogy mindig 1 irányba forog egy ilyen motor mert váltóáram esetén az állórészen és a forgórészen is egyaránt változik a polaritás, egyenáramnál meg mindig u.az ? Jól emléxem?

engem spec nem zavarna ha nagyon visít a motor (sőt, annak ellenére hogy a túl nagy fordulat mindig veszteséges)

Mi van akkor ha egy ilyen 220Vos motort csak kisebb feszkóval működtetek? hogy változik a jellege?

Előzmény: Hentes2 (682)
kotoc Creative Commons License 2006.02.22 0 0 683

"fel is robbanhatnakak mikor töltöd őket iparszerűen"

Ezt mire is érted? Én úgy vélem, a seregben iparszerűen töltöttük a gk és rep aksikat. Legalábbis a napi húszegynéhány darab töltés és heti húszegynéhány töltés-kisütés-töltés-kapacitásmérés nekem akkor annak tűnt. És még csak nem is hallottam olyanról, hogy az aksi felrobbant volna.

Egyetlen gond abból volt, amikor Félhülye Honvéd az aksisav keverésénél nem jót öntött jó helyre. De ezt se láttam, csak mesélték, hogy én ne csináljak ilyet.

Előzmény: Hentes2 (680)
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 682

Elektromos segédmotorokat elég sokat láttam az utóbbi időben itt a környékemen.

Múlt hét szombaton a székefehérvári Metróban is pl. 80 ezer Forinttért volt már elég pofás darab. Spoilerrel, fasza kezelőszervekkel, állítólag 50 km-s hatótávval, töltővel, dobmotorral, mondanom sem kell, hogy kínai cucc. Már futkosni is látom őket az utakon. Nem mondom, hogy szélvész speeddel repkednek, de aránylag elfogadható.

Egy ilyet esetleg bevállalni? Hogy megy most a Cseh és a Szlovák korún?

 

Üdv: Hentes

Előzmény: MECSI (681)
MECSI Creative Commons License 2006.02.21 0 0 681

Utánanéztem a takarítógépnek is, 24Vos összesen 1125W fogyasztása van 3 motorral (kefe, hajtás, porszívó) kb. 5km/h t tud és 230Kg. Nála nem elsősorban a sebesség ami zabállja a villanyt hanem a kefe terhelése ill a porszívó konstans fogyasztása. így nálunk kibír egy szett akuval kb. 4órát.Gyár szerint ezekel az akkukkal 3-3,5órát rát kéne mennie.
az akkuk amik benne vannak az 2db 4TG12NH az NBA cégtől. (kiskerár Csehországban per pillanat 5930CZK/1db adóstul. Szlovákiában meg 11000Sk ami majdnem a duplája) ennek a paraméterei:
157Ah (20/h) 12V 118Ah (5/h)

Ez azt jelenti hogy (5/H) akkor igaz ha megszakítás nélküli üzem van, tehát járműhajtásra vonatkozik
(20/h) ez meg ha időszakosan van használva, tehát dolgozik picit-szünet-megint meló-megint szünet stb.

 

Hentes

köszi az infot ezexerint teljesen lemeríti az aksikat. Szvsz nálad sokat hozhatna a konyhár a könnyítés ha minden le lenne a minimálisra könnyítve, ekkor azomban jelentős komfortvesztés forog fenn.

 

Egy személykocsi villamosítása nekem jelenleg túl nagy falat ezért én spec kisebb dimenziókban gondolkodom jelenleg. konkrétan segédmotoron. Mivel úgy is van vagy 10-15Kg fölöslegem lábbal hajtott jármű lenne a célom. a motor arra kéne, hogy minimális súlyal el tudjam érni a 40-50km/h-t. ezt első körben egy 1-2kerekű ufo  biztosítaná. abban lenne a motor aksik meg a töltő. vezérlést egyelőre kihagynám, de mivel csak segédmotr így az indításnál kenyérgőzzel lehetne elkerülni a nagy Ampérokat. Esetleg a gerjesztőárammal szarakodnék minimálisat.

Ez azért jó megoldás mert nem kéne magyarázkodnom a policenak hogy mi az a csodabogár amivel közlekedem. ill egy kicsi tulikocsit bárhova be tudok lökni tölteni 20m kábel nélkül is.

Előzmény: Hentes2 (680)
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 680

Az a helyzet az indító akkumlátorokat nem lehet tökig lemeríteni, nem bírják az állandó feltöltést-lemerítést, kicsi a hatásfokuk s emellett a tömeg/hatásfok arány rossz, ráadásul büdösek és fel is robbanhatnakak mikor töltöd őket iparszerűen.

 

Eddig egyszer merültem totál le idő előtt a gépemmel. Egyik napon a céghez mentem és neccesre volt kiszámítva a hatótáv. Nem is lett volna baj ha egy felüljáró közepén  nem kellett volna megállnom forgalmi okok miatt.  Ekkor már régen világított, hogy töltenem kellene lámpa. A domb majdnem tetején aztán a túlzott amperfelvétel miatt a számítógép letiltott. Többet nem engedte "beindítani" a motort, pedig ha a lendületemet nem vesztem el akkor még simán elmentem volna azt az egy kilómétert. Nem maradt más, hívtam egy munkatársamat és behúztuk a melóhelyre ahol feltöltöttem és minden ment rendben tovább.

Amúgy, hogy most az idő kiengedett a hatótáv is visszament 80Km fölé. Ma is 90-km -t mentem vele. Jut is eszembe, megyek is bedugom, mert most épp üres a kicsike...

Mikor a kaja kifogyni készül akkor már a töltöttség jelző régen 0% alá megy és egy figyelmeztető lámpa kigyullad a műszerfalon, ugyanúgy mint a benzines kocsiknál.

Ez esetben a számítógép bekorlátoz, és nem enegedi kimenni a terhelés mutatót zöld mezőből, gyakorlatilag a kocsi lelassul, nem gyorsul úgy. Ahogy telik az idő és a kilóméter úgy lassul az autó. Mikor már a lemerülés környékén járunk az autó egyre csak lassul, dombra egyre nehezebben és lassabban megy fel (ha felmegy egyáltalán :-)) Teljes offnál a kocsit sebessége 50-40-30-20-10-5-4-3-2-1-0 km/h lesz. Na ekkor már telefonálhatsz! :-)

 

Másik érdekesség:

A hétvégén garázs állásban felejtettem a gyújtáskapcsolót és a rádió bekapcsolva maradt (meg még pár dolog a 12V-s rendszerben) csak hallom mikor valamiért bementem a garázsba, hogy halkan zúg az inverter a motortérben, meg a rádió is szól. Hoppá, a "gyújtáson" hagytam. A 12V-s rendszer merülőben volt, erre a töltője a nagy akksis rendszerből rátöltött a kicsire. Így már biztos, hogy ezért nem merül le sosem a kis akksi. Háát erről beszéltem a múltkor, hogy ki kell ismerni a kocsi minden porcikáját.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: MECSI (674)
MECSI Creative Commons License 2006.02.20 0 0 679
már több helyen olvastam ilyen aku regeneráló löttyökről, és általában dicsérték. érdemes ilyennel kísérletezni? van egy öreg akkum esetleg fel leetn támasztani?
MECSI Creative Commons License 2006.02.20 0 0 678
ennek műszaki vagy egyéb okai vannak?

Előzmény: Lancerati (677)
Lancerati Creative Commons License 2006.02.20 0 0 677
Üdv Mindenkinek


Én a helyedben nem nagyon számítanék a levegős autóra....én egy évvel ezelőtt találtam rájuk és nagy lelkesedéssel vetettem rá magam az ügyre. Szerettük volna forgalmazni kishazánkban a járgányt. Hosszas levelezés után ki is mentünk "gyárlátogatásra".

Hááát tudnék sokat mesélni, de egyenlőre csak annyit, hogy egy árva prototipusuk van ami már saját bevallásuk szerint sem fog soha gyártásba kerülni....szerintem ebből sosem lesz megvehető és használható közlekedési eszköz....

Üdv
Attila
Előzmény: KorI (663)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.02.20 0 0 676
> miért nem jó a hagyományos autóaksi tartós hajtásra,

A fizikai - kémiai részleteket sajnos nem tudom, de valami miatt mégse egyformák a különféle savas akksik.
Valahogy a lemezek anyagában lehet különbség, mert az indítóakkuk nem bírják a ciklikus üzemet, a ciklikus üzemre készült akkuk meg nem tudnak akkora áramot leadni, mint az indítóakksik.

> Ha mégiscsak hajtani akarnék vele, mármint autós aksival, mire számíthatok,
> mennyi újratöltést bír,

Semmi jóra. Ha szerencséd van, és nem meríted le nagyon, akkor úgy 10 - 20 ciklust bír, nagyságrendileg.

Előzmény: MECSI (674)
MECSI Creative Commons License 2006.02.19 0 0 675
Hentes régebben írtad hogy már úgy kellett hazatolni a gépet. ez mit jelent egészen pontosan? hogy annyira lelassult már hogy kifogyott teljesen, vagy az elektronyik letiltott hogy ne merüljön halálba az akku?
MECSI Creative Commons License 2006.02.18 0 0 674
Azt áruljátok el nekem miért nem jó a hagyományos autóaksi tartós hajtásra, részletek érdekelnének, jelleggörbék meg ilyenek?
Miben más mint egy motorhajtó akku. Ami külömbséget észrevettem, hogy általában (amit én látam) magasabbak mint az autóé,
ebből következően nagyobbak az ólomlemezek felületei benne, de ez nem biztos hogy a villany miatt van így.
Ebben is két fajta lemez van meg abban is, mindkettő savas. Más lenne a kialakítása a lemezeknek, vagy más ötvözet?
Szóval nem tudom. Ha mégiscsak hajtani akarnék vele, mármint autós aksival, mire számíthatok, mennyi újratöltést bír,
mennyira célszerű lemeríteni, hogy ne dögöljön meg?

Hentes
lenne egy gyorsan kivitelezhető javaslatom, tegyél be a
lámpabúrába hidegtűkrös halogéneket abból van minden fajta teljesétménnyel (szvsz 20watt körül már o.k.)és akkor azt használhatnád nappalifénynek. Egy ekkora lampi már vigyorog renesen úgyhogy a közeg nem állít meg miatta, a hátsó + egyéb lampik meg nappal úgysem látszanak tehát feleslegesek.
Ha a tompított van bekapcsolva akkor az 2x55W + 2x5Whátul+rendszám 2x4W műszerfal egyebek 20W, összesen 152W. azaz 12V ra közel 13A .
Tehát ha nappalifényt csinálsz akkor csak 2x20W esetén a fogyasztást lefaraghatod kb. 3,5Ah-ra aza nyersz majdnem 10Ah-t 12Vnál, 120Vnál meg 1Ah-t . Most hogy ez a megtakarítás nálad hány Km-t jelent azt nem tudom. Persze leddel még lejjebb lehetne nyomni.
Előzmény: Hentes2 (673)
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.18 0 0 673

Hali!

 

Én is sokat szemezek a cégnél az ilyen targoncákkal. Nálunk is van Still is meg junghenrik. Van vagy 6 targonca meg 5 gyaloglós. Egyszer egy félszar akksit el akartam kunyizni, hogy otthon szükségvilágítsának megtegye, csak lemondtam róla mert olyan böszme, meg töltőm sincs hozzá.

DE autóban kipróbálnám! S megint visszakanyarodunk oda amit a legelején akartam tenni, hogy játékból beletenném egy osztrákban pár ezer Forinttért található lejárt műszakis, itthonforgalombanemhelyezhető Szuzuki stiftbe. Ha a kísérletek biztatóak akkor megcsinálnám normális kocsival is.

Ha kicsit meggazdagodom lehet, hogy megcsinálom. Végül is mi baj lehet? Ha nem jön össze a stiftet eladom bontóba, annyit biztos kapok érte, mint amiért vettem.

Az akkumlátort meg a motort eladnám egy targonca szervíznek.

Pár százezer a bukta, meg az idő. Na, majd ha ezt be tudom vállalni akkor kezdek hozzá!

 

Amúgy örülök, hogy neked is megmozgatta a fantáziád! :-)

 

Hentes.

Előzmény: MECSI (671)
MECSI Creative Commons License 2006.02.18 0 0 672
""" ...Alapcél az lenne hogy legyen egy autó, mely 4 személlyel 100 km/h- mellett egy óráig bírjon szaladgálni. így akku+biomassza+fémalkatrészek cca. 1500kg tömeget képviselnek. Ha jóül emléxem, valahol olvastam régebben, hogy a magyar utak emelkedése max 20 fokos lehet, és ettől nem nagyon lehet eltérés. Csakhogy, pl. egyes kapubeállók ennek pont nem felelnek meg:-) de maximalizáljuk 35 fokban. így cca 8.6kN lesz az emelkedővel párhuzamos (gravitációs erő hatása) fékező erő. Ehhez jön még a gördülési ellenállás + légellenállás, ez a gravitációval együtt max. 12kN sacc per köbméter. (itt persze nem vettem figyelembe azt a tényt, hogy senki nem fog 100-al közlekedni egy 35 fokos emelkedésű kapubeállóban - volt már hasmenésed?:D). ez viszont már brutális energiát igényel, 1 méteren 12kJ. Ennyi az a munka, amely nem gyorsít, csak a fékező hatásokat kiegyenlíti, az egyenes vonalú egyenletes mozgás feltételeként. így viszont az igényelt teljesítmény is brutális: 100km/h =27.7m/s => t(1m)=0.036 s. P=12kJ/0.036s = 333kW. ez kb. 500LE, ami már egy fél formaegyes:). viszont, haladjunk csak max. 10-el, ilyenkor kb. 9.5kN lesz a fékező hatás. energiában 9.5kJ, teljesítményben pedig t=1*10/3,6 =0,36s. teljesítményben ez kb. 30kW..."""

sziasztok
olvastam az egész topicot
elsőként erre reagálnék. szvsz valahol a számítások során kb. elcsúszhatott egy tizedes mert tapasztalatok alapján némi hibát érzek!
100km/h dombnak fel 1500kg val a jó öreg asconámnak 5ben mosolyogva nem padlógázon is megy. a motor 114 lóerős ami kb. 84KW. A Tatabányai emelkedőre 160al 5személy + csomaggal padlógázon felmegy íy kb megvan az 1,5t.
Továbbá a 30Kw 10Km/h-hoz szintén brutálisan soknak tűnik, egy trabi csak 30ló körül van de 1500 kg-t az is legalább 30-40el fel bírna húzni egy ilyen dombra.
Harcos szvsz nézd átt a számítást valahol hiba lesz.
Előzmény: ErdoHarcos (577)
MECSI Creative Commons License 2006.02.17 0 0 671

sziasztok érdekel a téma, éppen a visszaolvasásnál tartok 420körül. vannak kérdéseim és terveim de először elolvasok mindent aztán teszem fel (márha marad). Kis érdekesség:

 

Targonca 4 lábú Still 20-20as

Kocsi 3120 Kg
aku 1013 Kg
terhelhetőség 2000 kg
hajtómotor 2x 4Kw
emelőmotor 9Kw
sebesség max. 15Kmh
akku ára hozzá kb. 845000ft.(mifelénk SKban, Hoppecke gyártmányú)
48V
750Ah
24cellás és kb. fél köbméteres az akupack
a kocsik általában kamiont raknak, nem nagyon emelnek 1,5m fölé, általában 2-800Kg-s ládákat emelgetnek. ha megállás nélkül dolgoznak egy húzós napon akkor 8 órát kibírnak.

 

önjáró kézi magasemelő (vagy hogyishíjják) Still olyan gyalogolós

Kocsi 980 Kg
aku 288 Kg
terhelhetőség 1600 kg
hajtómotor 1Kw
emelőmotor 3Kw
sebesség max. 5Kmh
akku ára hozzá kb. 270000ft.(mifelénk SKban, Hoppecke gyártmányú)
24V
345Ah
12cellás és kb. fél köbméteres az akupacknak az 1/4e. lapos magas
a kocsik általában a gyártásban mozgatják az anyagot, nem nagyon emelnek 1,5m fölé, általában 2-800Kg-s ládákat emelgetnek. ha megállás nélkül dolgoznak egy húzós napon akkor 4 órát kibírnak.

 

a fehér az takarítógép aksi, a hozzávaló gépről egyelőre nincsenek adataim. levillantottam a lyukat is hogy milyen az aksi bele hátha...

Hentes2 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 670

Igen, igen. Ugyanígy vagyok én is. Nagyjából sejtem, hogy működik de a pontos részleteket nem ismerem...

Apránként kiismerem, ha a szükség úgy kéri. Egy séma és egy kapcsolási rajz sokat segítene!

 

Hentes

Előzmény: Ertet Lenke (669)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.02.15 0 0 669
> hogy is van a visszatöltés megoldva,

Ezt az erősáramú hajtás megfelelő vezérlésével lehet elérni. tulajdonképp automatikus a dolog, ha a motor fordulatszáma valami miatt nagyobb lesz, mint amennyit a vezérlés diktál, akkor átmegy generátor-üzembe. Nem kell átkapcsolni semmit. ha tudnám a motor pontos fajtáját, meg a benne levő elektronikát is megismerném, többet is tudnék róla.

> egy kis kompresszor miért indul el időnként valahol

Nyilván szükség van sűrített levegőre vagy vákuumra a kocsiban. Fékrásegítő, központi zár, valami hasonló oka lehet. Én a fékrásegítőre tippelek.

> miért mennek kábelek a differenciálműbe

Megint csak találgatok: lehet, hogy elektromos a differenciálműved, esetleg van benne elektromos difizár, de az is lehet, hogy valami mérni való van a difiműben és a szenzorok vezetékei mennek oda.

> a 12V-s akkumlátor sosem merül le

Biztos, hogy van a kocsiban egy DC/DC átalakító, ami a főakkuról visszatölti a 12V-osat. Ha nem lenne, akkor külön kéne gondoskodnod a 12V-os akku töltéséről, ráadásul a kocsi hatótávolságát nem a főakku, hanem a 12V-os aksi határozná meg (ha nincs világításod, indexed, féklámpád, akkor nem mehetsz az úton). rettentően kényelmetlenné válna így az autózás.
Előzmény: Hentes2 (668)
Hentes2 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 668

Az alapvető működést én is értem. Csak van egy apró kütyü amiről nem nagyon tudom elsőre megállapítani, hogy mi is az.

Emellett nem tiszta teljesen, hogy is van a visszatöltés megoldva, vagy egy kis kompresszor miért indul el időnként valahol, vagy van néhány cső-csatlakozó amik nem tudom micsodák, vagy van egy-két egymáshoz rendelt dolog amiről többet szeretnék megtudni, vagy miért mennek kábelek a  differenciálműbe, vagy miért van az, hogy az egyes feltöltések nem egyformák, vagy hogyan működik az elektromos kormányszervó,  vagy miért van az, hogy a 12V-s akkumlátor sosem merül le, bármennyit is égetem a lámpákat vagy fűtök, ilyesmi...

Alapjában értem a működésüket, de én pontosan és részletesen szeretném ismerni.

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: Ertet Lenke (667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!