Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

karcsi1983 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 849

Azért kell legalább 30-40 kw-os moci hogy folyamatos telherés mellet bírja 60-80 km/h-át. A priusban 37 kw-os a motor ami kb.54 lóeróerős, de már elektromos utóba elég. 2-3 perces max-al + tökéletes.

 

Szerintem a 7 kw(kb. 10 LE) kevés, ezt 2-5 percet max-on müködtetve 30 LE.

 

Találtam olyan mocit amit keresek csak az a baj vele hogy 600.000 Ft+szál külcség ausztráliából.

 

-Ford escortot szeretnék átalakítani.

-Nagyteljesítményű akksik amerikából(mert ott találtam megfelelőt)

-napelem bárhonnan( mert mindenhol lehet kepni kifelyezetten autókra is)

-moci a kenguruk és a dingók hazájából( ha volna rá manim)

-Fékezéskor visszatermelődő árammal.

-Valami diesel váltóval(mert az elektromos mociknak sokkal nagyobb nyomatéka       az erejükhöz képest, amit az escort amúgyis nem túl profi váltója és kuplung szerkezete nem bírna

-és vezérlés még nem honnan valószínűle egyedi

Bence60 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 848

Szia !

 

Én is átépítésben gondolkodom.

Nekem egy Citroen Kacsa a donorjárművem, amibe egy 7.5kW-os motort építek.

Az elektromos motorokról tudni kell, hogy van egy névleges teljesítményük, amit folyamatos üzemben is le tudnak adni, illetve egy csúcsteljesítményérték amit 2-5 percig elviselnek és jelemzően a névleges érték kb 3-szorosa. Az általad említett teljesítményt én túl nagynak tartom egy átlagos kisautóhoz.

Milyen kocsit szeretnél készíteni?

 

Üdv.

 

Egyébként főautónak Priusom van.

Előzmény: karcsi1983 (847)
karcsi1983 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 847

Hali!

 

Szeretnék építeni1 elektromos autót, de sehol nemtalálok olyan DC mocit ami 30-40 kW között van. Próbálkozatam Toyota keresdkedésnél (merthogy a Prius Hyrid,és van benne elektromoci) de alvázszámot meg egyebeket kértek.

 

Ha valaki tud segíteni megköszönném!

 

azsem Creative Commons License 2006.04.06 0 0 846
Egy ilyen járgány jó alap lenne :)
Aixam
aaboo Creative Commons License 2006.04.04 0 0 845
Amerikai új cég gyártja, megvásárolható.

Maximum Speed: Up to 25 mph (42 kph)
Range: Up to 50 miles (85 km)
Battery: 216 Volts
Motor: Brushless, high-efficiency
Charger: 110/220 VAC household current

Link:

http://www.zapworld.com/cars/intimidator.asp

Ertet Lenke Creative Commons License 2006.04.04 0 0 844
Próbálj kölcsönkérni egy lakatfogós árammérőt, az nem okoz veszteséget.
És használj vastag vezetékeket. 20A környékére 4mm2 -eset vagy vastagabbat.
Előzmény: GCS (843)
GCS Creative Commons License 2006.04.04 0 0 843
A dinamó alternatívájaként érdemes elgondolkozni ezen a módszeren is:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5437209871684663077&q=jet+model&pl=true
:)))))

Egyébként ha ilyen Praktiker-gazdaságos 1-2000ft-os digit multimétered van, akkor árammérésnál 20-30% veszteséggel simán számolhatsz! Ez tapasztalat, én is megszívtam ezekkel, most egy őskori mutatóssal mérek.
Előzmény: MECSI (842)
MECSI Creative Commons License 2006.03.31 0 0 842

ma tesztelgettük picit a dinamót, ráraktunk a tengelyére egy fúrógéptokmányt. eredmény elég lehangoló :-(

12Von gyakorlatilag már állóra kellett fékezni, hogy felvegyen 18A-t. Aztán a 24Vos üzem már sokkal biztatóbb volt, akkor már nem tudtam állóra fékezni kézzel, de elég rendeset esett a fordulata. Ekkor már a multiméter vezetéke is melegedett. Az a nyüves multi tutira okozott veszteséget rendesen. meglátjuk mi lesz gyanítom hogy keményen le fog keleni terhelni, hogy vegye fel az amperokat, mert ugye attól van a teljesítmény adott feszkónál. vagy feljebb vinni a feszkót.

Trike. Creative Commons License 2006.03.30 0 0 841

Ma beszéltem egy postással aki elektromos postásautóval (golfautó) rohangál.

 

Motor 2,5kW akku: 8x6V max:25km/h (elektromosan tilt, menne gyorsabban is) gyorsul mint állat 1 töltéssel 100km kétkörös hidraulikus 4xdob fék, köteles kézifék, laprugók, lassú járműnek vizsgáztatva piros rendszámmal.

 

Alánéztem és semmi faxni: a merev hátsóhídra tengellyel párhuzamosan van feltéve a motor és közvetlenül a difibe lóg a vége

 

 

kotoc Creative Commons License 2006.03.30 0 0 840

Alkoholos hibrid SAAB!!!

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.03.30.&260191

 

Hiába, a svédeknél régóta külön boltban mérik a szeszt. :-)

MECSI Creative Commons License 2006.03.27 0 0 839
itt még a motortartó csak a képzelt helyén van.
Előzmény: kotoc (837)
MECSI Creative Commons License 2006.03.24 0 0 838
lesznek csak hirtelen el kellett rohannom így nem készült még telefonos kép sem.
Előzmény: kotoc (837)
kotoc Creative Commons License 2006.03.24 0 0 837
Képek? Érdemes lenne látni az építés folyamatát. :-)
Előzmény: MECSI (836)
MECSI Creative Commons License 2006.03.23 0 0 836
ma dolgoztam az utántolón. már az aksitartók megvannak. (akár 4 kicsi is ráfér, vagy 2 nagy a takarítógépből :-)) A kerék benne van, a motortartó félig kész....
mlas Creative Commons License 2006.03.20 0 0 835
Kösz
Egész jó kis motorka... Jót eddig jobbára amcsi oldalakon lehetett látni - 3x ennyiért.
Ami olcsó és könnyen beszerezhető, vagy sokkal nagyobb és nehezebb, vagy ha ekkora, akkor 3-4 kW max.
Én eddig targonca-motorban gondolkoztam, mint olcsó lehetőség.
Előzmény: Bence60 (833)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 834

Nézd meg ezt a két honlapot:

 

http://convert.jerryrig.com/step5.html

 

http://www.asahi-net.or.jp/~MR5T-OKB/2ev-e.html

 

Talán sikerül erőt meríteni az átépítéshez.

Előzmény: vetreszka (831)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 833

Feltettem nagyobb méretben a képet.

Előzmény: mlas (832)
mlas Creative Commons License 2006.03.20 0 0 832
Kösz. Sajna a kicsi jpg miatt a számok pont nem jól látszanak... :-((
tucc nagyobbat - lécciléccííííí

Én meg Trabiban gondolkoztam:
1: nagyon olcsón beszerezhető "donor"
2: Trabit sokan sokféleképp alakítottak már, megoldható (pl. négyüteműsítés)
3: sőt, villanytrabi is kapott már forgalmit !!!
Előzmény: Bence60 (828)
vetreszka Creative Commons License 2006.03.20 0 0 831

 Már régóta foglalkoztat engem is az elektromos átépítés ötllete.

 Én az elektronikában láttam a zsákutcát.

 Az átépítésnek elvi akadája nincs, a műszaki KRESZ előírásait kell batartani.

 A terveztetést fordítva kell elkezdeni, elöbb meg kell építeni a gépet, utána a

 megfelelő képzettségű szakember lerajzolja, jóváhagyja.

 Itt a már működő részegységek egymáshoz illesztését a gyakorlatban kell megvalósítani. A "kacsaötlet" jónak túnik.

 Érdekel a megvalósítás!

 

Előzmény: Bence60 (828)
Trike. Creative Commons License 2006.03.20 0 0 830
Menj be a helyi KPM engedélyezési osztályára (vagy hogy nevezik) és kérj neveket, akik szoktak átalakításokat, felépítményeket, utánfutókat tervezni. Vedd fel az összessel a kapcsolatot, beszélgess el velük, ki fogod tudni választani a „-„ hozzáállásúakat őket kapásból felejtsd el, mert a fafejű, bürokrata, lusta, irigy (megfelelő rész-ek aláhúzandó-k) típushoz tartoznak az evolúcióban (sajnos sokan vannak még mindig).

 

Ha sikerül lelkesedés legkisebb jeleire is bukkannod, akkor azt ne engedd el, járj a nyakára, hívogasd hetente, és győzd meg, hogy készítse el a doksit.

 

Én szerencsés voltam, harmadikra megtaláltam az igazit és még árengedményt is adott mert megrajzoltam a rajzolnivalókat.

 

Kitartás, Kitartás, Kitartás

Előzmény: Bence60 (828)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.03.20 0 0 829
Amit írsz, igaz.

Viszont meg kell oldani az akkumulátorok és a motor rögzítését úgy, hogy se üzem közben, se baleset esetén ne szálljon el, bírja a rázkódást is.

Ha a jármű tömege megnő, akkor meg kell vizsgálni, hogy a futómű bírni fogja-e, és a fék meg tudja-e állítani az autót (biztonságosan!).
Előzmény: Bence60 (828)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 828

Feltettem egy adatlapot : www.permanent.hu/motor.jpg

 

Az átépítendő járműnek azért éppen a kacsát választottam, mert nincs benne se szervofék, se szervokormány, így gyakorlatilag nem kell megbontani, vagy átalakítani biztonsági berendezéseket. Talán ezért könnyebb lesz az átépítés engedélyezése.

Ha valakinek van tapasztalata az engedélyezésről, várom jótanácsait.

Előzmény: mlas (825)
MECSI Creative Commons License 2006.03.20 0 0 827

az engedélyek többe fognak jönni mint maga a projekt aksik nélkül :-(

nem lehetetlen csak elég kockafejü bürokrata rendszeren kell végigjutni.

Előzmény: Ertet Lenke (826)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.03.20 0 0 826
Ha közúton is szeretnél közlekedni a kocsival, akkor tájékozódj arról, hogyan lehet majd levizsgáztatni.
Magyarországon nem igazán rugalmas a közlekedési hatóság, legalábbis én úgy hallottam.
Pontos "ügymenetet" sajnos nem tudok, de ha jók az ismereteim, akkor az átalakítást először is meg kell tervezni, a terveket jóváhagyatni és utána csak az alapján szabad dolgozni. Ehhez azt hiszem, szükséged lesz egy olyan mérnökre, akinek a terveit a KPM el is fogadja. Ha az átalakításhoz minősített autóalkatrészeket használsz, akkor egy kicsit könnyebb lesz a dolgod.


Előzmény: Bence60 (824)
mlas Creative Commons License 2006.03.19 0 0 825
Engem érdekel a dolog...

A motorról ha lenne kép, meg méretek, meg egyéb adatok (ford, nyomaték) az jó lenne.
Előzmény: Bence60 (824)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 824

Sziasztok !

 

Régóta olvasom a topikot, és örömmel vettem a sok elkötelezett hozzászólót.

Elhatároztam, hogy én is nagy fába vágom a fejszémet.

Van egy jó állapotú Citroen 2CV (Kacsa) kocsim, amit a nyár folyamán át szándékozom építeni elektromos hajtásúvá.

A foglalkozásom villamosmérnök, és a cégemmel sok kínai gyártóval tartom a kapcsolatot. Amit a különböző, elsősorban amerikai cégek árulnak motorokat, vezérlőket, szinte mind kivétel nélkül kínai gyártmányúak.

Ezért néztem körül a kínaiaknál, és úgy tűnik sikerül is a megfelelő berendezéseket elérhető áron beszerezni.

Tehát a főbb paraméterek:

 

Motor: 72V / 7.5 kW folyamatos és 22 kW csúcs (2 perc) teljesítmény.

Vezérlő: a motorhoz illeszkedő 72 V / 300A

Akkumulátor: 6 db 12 V / 65Ah vagy 12 V/100Ah savzselés VRLA akku

 

Ez, az egyéb kiegészítő anyagokkal együtt 500.000,- Ft + ÁFA anyagár alatt beszerezhető.

 

 

Villamosmérnökként az elektronikával nincs is semmi gondom, de a mechanikai munkákhoz se szaktudásom, se felszerelésem nincs.

 

Ezért gondoltam, hogy köztetek keresek olyanokat, akik vagy kölcsönös alapom velem együtt építenék át a saját kocsijukat, vagy szerény díjazás fejében segítenének a mechanikus munkákban.

 

Várom a lelkes jelentkezőket!

 

Üdv. Bence60

MECSI Creative Commons License 2006.03.18 0 0 823
mármint a 250es húzza az 1kerekű ufot.
Előzmény: MECSI (822)
MECSI Creative Commons License 2006.03.18 0 0 822
régi JAWAkhoz volt 1kerekű ufo, mifelénk jár is egy 250es a mai napig, még rendszáma is van. Kicsit hülyén fog kinézni de, majd meglátjuk. eleve akkora tálcát csinálok rá hoyg a céges takarítógép 2x12V os aksija ráférjen. így lehet majd kisérletezni 480Wig invesztíció nélkül :-)
Előzmény: modellfiu.hu (821)
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.18 0 0 821
Egy utanfuto?Nem igazan tudom elkepzelni.
Előzmény: MECSI (820)
MECSI Creative Commons License 2006.03.17 0 0 820
megálmodtam éjjel hogy nem lesz az úgy jó. inkább marad a legelső elképzelés az 1 kerekű ufo. otthol a padláson van kiskerekű bringa,annak kikapom a hátsó kerekét. belerakom a villába ami feküdni fog. a villa alá megy a motor aszimetrikusan, fölé meg akutálca. valami csuklós megoldást meg találok ki a csatlakozásra. így nagyobb lesz a veszteség a +1 kerék miatt ugyanakkor nem kell + tengely így nincs neki vesztesége sem, valamint alacsonyabb lesz a súlypont is és nem kell félnem, hogy széttszakad a bringa egy útegyenletlenségen.
Előzmény: modellfiu.hu (817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!