Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trike. Creative Commons License 2006.03.30 0 0 841

Ma beszéltem egy postással aki elektromos postásautóval (golfautó) rohangál.

 

Motor 2,5kW akku: 8x6V max:25km/h (elektromosan tilt, menne gyorsabban is) gyorsul mint állat 1 töltéssel 100km kétkörös hidraulikus 4xdob fék, köteles kézifék, laprugók, lassú járműnek vizsgáztatva piros rendszámmal.

 

Alánéztem és semmi faxni: a merev hátsóhídra tengellyel párhuzamosan van feltéve a motor és közvetlenül a difibe lóg a vége

 

 

kotoc Creative Commons License 2006.03.30 0 0 840

Alkoholos hibrid SAAB!!!

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.03.30.&260191

 

Hiába, a svédeknél régóta külön boltban mérik a szeszt. :-)

MECSI Creative Commons License 2006.03.27 0 0 839
itt még a motortartó csak a képzelt helyén van.
Előzmény: kotoc (837)
MECSI Creative Commons License 2006.03.24 0 0 838
lesznek csak hirtelen el kellett rohannom így nem készült még telefonos kép sem.
Előzmény: kotoc (837)
kotoc Creative Commons License 2006.03.24 0 0 837
Képek? Érdemes lenne látni az építés folyamatát. :-)
Előzmény: MECSI (836)
MECSI Creative Commons License 2006.03.23 0 0 836
ma dolgoztam az utántolón. már az aksitartók megvannak. (akár 4 kicsi is ráfér, vagy 2 nagy a takarítógépből :-)) A kerék benne van, a motortartó félig kész....
mlas Creative Commons License 2006.03.20 0 0 835
Kösz
Egész jó kis motorka... Jót eddig jobbára amcsi oldalakon lehetett látni - 3x ennyiért.
Ami olcsó és könnyen beszerezhető, vagy sokkal nagyobb és nehezebb, vagy ha ekkora, akkor 3-4 kW max.
Én eddig targonca-motorban gondolkoztam, mint olcsó lehetőség.
Előzmény: Bence60 (833)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 834

Nézd meg ezt a két honlapot:

 

http://convert.jerryrig.com/step5.html

 

http://www.asahi-net.or.jp/~MR5T-OKB/2ev-e.html

 

Talán sikerül erőt meríteni az átépítéshez.

Előzmény: vetreszka (831)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 833

Feltettem nagyobb méretben a képet.

Előzmény: mlas (832)
mlas Creative Commons License 2006.03.20 0 0 832
Kösz. Sajna a kicsi jpg miatt a számok pont nem jól látszanak... :-((
tucc nagyobbat - lécciléccííííí

Én meg Trabiban gondolkoztam:
1: nagyon olcsón beszerezhető "donor"
2: Trabit sokan sokféleképp alakítottak már, megoldható (pl. négyüteműsítés)
3: sőt, villanytrabi is kapott már forgalmit !!!
Előzmény: Bence60 (828)
vetreszka Creative Commons License 2006.03.20 0 0 831

 Már régóta foglalkoztat engem is az elektromos átépítés ötllete.

 Én az elektronikában láttam a zsákutcát.

 Az átépítésnek elvi akadája nincs, a műszaki KRESZ előírásait kell batartani.

 A terveztetést fordítva kell elkezdeni, elöbb meg kell építeni a gépet, utána a

 megfelelő képzettségű szakember lerajzolja, jóváhagyja.

 Itt a már működő részegységek egymáshoz illesztését a gyakorlatban kell megvalósítani. A "kacsaötlet" jónak túnik.

 Érdekel a megvalósítás!

 

Előzmény: Bence60 (828)
Trike. Creative Commons License 2006.03.20 0 0 830
Menj be a helyi KPM engedélyezési osztályára (vagy hogy nevezik) és kérj neveket, akik szoktak átalakításokat, felépítményeket, utánfutókat tervezni. Vedd fel az összessel a kapcsolatot, beszélgess el velük, ki fogod tudni választani a „-„ hozzáállásúakat őket kapásból felejtsd el, mert a fafejű, bürokrata, lusta, irigy (megfelelő rész-ek aláhúzandó-k) típushoz tartoznak az evolúcióban (sajnos sokan vannak még mindig).

 

Ha sikerül lelkesedés legkisebb jeleire is bukkannod, akkor azt ne engedd el, járj a nyakára, hívogasd hetente, és győzd meg, hogy készítse el a doksit.

 

Én szerencsés voltam, harmadikra megtaláltam az igazit és még árengedményt is adott mert megrajzoltam a rajzolnivalókat.

 

Kitartás, Kitartás, Kitartás

Előzmény: Bence60 (828)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.03.20 0 0 829
Amit írsz, igaz.

Viszont meg kell oldani az akkumulátorok és a motor rögzítését úgy, hogy se üzem közben, se baleset esetén ne szálljon el, bírja a rázkódást is.

Ha a jármű tömege megnő, akkor meg kell vizsgálni, hogy a futómű bírni fogja-e, és a fék meg tudja-e állítani az autót (biztonságosan!).
Előzmény: Bence60 (828)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 828

Feltettem egy adatlapot : www.permanent.hu/motor.jpg

 

Az átépítendő járműnek azért éppen a kacsát választottam, mert nincs benne se szervofék, se szervokormány, így gyakorlatilag nem kell megbontani, vagy átalakítani biztonsági berendezéseket. Talán ezért könnyebb lesz az átépítés engedélyezése.

Ha valakinek van tapasztalata az engedélyezésről, várom jótanácsait.

Előzmény: mlas (825)
MECSI Creative Commons License 2006.03.20 0 0 827

az engedélyek többe fognak jönni mint maga a projekt aksik nélkül :-(

nem lehetetlen csak elég kockafejü bürokrata rendszeren kell végigjutni.

Előzmény: Ertet Lenke (826)
Ertet Lenke Creative Commons License 2006.03.20 0 0 826
Ha közúton is szeretnél közlekedni a kocsival, akkor tájékozódj arról, hogyan lehet majd levizsgáztatni.
Magyarországon nem igazán rugalmas a közlekedési hatóság, legalábbis én úgy hallottam.
Pontos "ügymenetet" sajnos nem tudok, de ha jók az ismereteim, akkor az átalakítást először is meg kell tervezni, a terveket jóváhagyatni és utána csak az alapján szabad dolgozni. Ehhez azt hiszem, szükséged lesz egy olyan mérnökre, akinek a terveit a KPM el is fogadja. Ha az átalakításhoz minősített autóalkatrészeket használsz, akkor egy kicsit könnyebb lesz a dolgod.


Előzmény: Bence60 (824)
mlas Creative Commons License 2006.03.19 0 0 825
Engem érdekel a dolog...

A motorról ha lenne kép, meg méretek, meg egyéb adatok (ford, nyomaték) az jó lenne.
Előzmény: Bence60 (824)
Bence60 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 824

Sziasztok !

 

Régóta olvasom a topikot, és örömmel vettem a sok elkötelezett hozzászólót.

Elhatároztam, hogy én is nagy fába vágom a fejszémet.

Van egy jó állapotú Citroen 2CV (Kacsa) kocsim, amit a nyár folyamán át szándékozom építeni elektromos hajtásúvá.

A foglalkozásom villamosmérnök, és a cégemmel sok kínai gyártóval tartom a kapcsolatot. Amit a különböző, elsősorban amerikai cégek árulnak motorokat, vezérlőket, szinte mind kivétel nélkül kínai gyártmányúak.

Ezért néztem körül a kínaiaknál, és úgy tűnik sikerül is a megfelelő berendezéseket elérhető áron beszerezni.

Tehát a főbb paraméterek:

 

Motor: 72V / 7.5 kW folyamatos és 22 kW csúcs (2 perc) teljesítmény.

Vezérlő: a motorhoz illeszkedő 72 V / 300A

Akkumulátor: 6 db 12 V / 65Ah vagy 12 V/100Ah savzselés VRLA akku

 

Ez, az egyéb kiegészítő anyagokkal együtt 500.000,- Ft + ÁFA anyagár alatt beszerezhető.

 

 

Villamosmérnökként az elektronikával nincs is semmi gondom, de a mechanikai munkákhoz se szaktudásom, se felszerelésem nincs.

 

Ezért gondoltam, hogy köztetek keresek olyanokat, akik vagy kölcsönös alapom velem együtt építenék át a saját kocsijukat, vagy szerény díjazás fejében segítenének a mechanikus munkákban.

 

Várom a lelkes jelentkezőket!

 

Üdv. Bence60

MECSI Creative Commons License 2006.03.18 0 0 823
mármint a 250es húzza az 1kerekű ufot.
Előzmény: MECSI (822)
MECSI Creative Commons License 2006.03.18 0 0 822
régi JAWAkhoz volt 1kerekű ufo, mifelénk jár is egy 250es a mai napig, még rendszáma is van. Kicsit hülyén fog kinézni de, majd meglátjuk. eleve akkora tálcát csinálok rá hoyg a céges takarítógép 2x12V os aksija ráférjen. így lehet majd kisérletezni 480Wig invesztíció nélkül :-)
Előzmény: modellfiu.hu (821)
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.18 0 0 821
Egy utanfuto?Nem igazan tudom elkepzelni.
Előzmény: MECSI (820)
MECSI Creative Commons License 2006.03.17 0 0 820
megálmodtam éjjel hogy nem lesz az úgy jó. inkább marad a legelső elképzelés az 1 kerekű ufo. otthol a padláson van kiskerekű bringa,annak kikapom a hátsó kerekét. belerakom a villába ami feküdni fog. a villa alá megy a motor aszimetrikusan, fölé meg akutálca. valami csuklós megoldást meg találok ki a csatlakozásra. így nagyobb lesz a veszteség a +1 kerék miatt ugyanakkor nem kell + tengely így nincs neki vesztesége sem, valamint alacsonyabb lesz a súlypont is és nem kell félnem, hogy széttszakad a bringa egy útegyenletlenségen.
Előzmény: modellfiu.hu (817)
manta-z Creative Commons License 2006.03.17 0 0 819
benzinkályha van benne :)) gondolom ha télen a semmi közepén kifogy a battery akkor ne fagyj halálra
Előzmény: modellfiu.hu (813)
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.16 0 0 818
A legnagyobb fogszamu hatso lanckereket?Az meg kozelebb van a hossztengelyhez.
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.16 0 0 817
Atgondolva valoban nagyon kilog balra a motor a lanckerekek egytengelyusege eseten.Olyan egyenlotlen sulyelosztasa lenne mint egy Harleynak a primer meghajtas miatt.Meg kellene merni mekkora kimenoteljesitmenyt tud a dinamo.
MECSI Creative Commons License 2006.03.16 0 0 816
nem. Az 5ös fogaskerék 1. fokozatát fogja hátul hajtani a motor, így a többi 4et elvileg tudom használni, de lehet hogy csak 3at. Az elejét aksival akarom terhelni.

WWW.pbq-batteries.com

itt is vannak ciklikus akuk
Előzmény: modellfiu.hu (815)
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.16 0 0 815
Normal racsnis bicikli-hatsokereket tettel elore?
Előzmény: MECSI (814)
MECSI Creative Commons License 2006.03.16 0 0 814
ma már élesben dolgoztam a bringán. összeraktam a dinamót a kimosás után, bezsíroztam a csapágyakat, feltettem a lánckereket a dinamóra. A segédvillát ami a mocit fogja tartani felcsavaroztam a vázra, és rájöttem hogy túlságosan kilóg oldalra a motor ha a lánckerekek együtt futnak. így nem maradhat úgyhogy kénytelen leszek betenni még egy tengelyt 2 végén fogaskerékkel amivel központosítani tudom majd a motor pozícióját. folyt köv.
modellfiu.hu Creative Commons License 2006.03.16 0 0 813
Igy van,az uttorokre(nem a mult rendszer eroltetett ifjusagi szervezetei!) mindig furan neztek.Lo nelkuli kocsi?Lehetetlen!
Azota uzemkepesre berheltem a Suzuki ECO-t.De ez nalam inkabb elvi kerdes.Ki tudnam fizetni a 270 forintos benzint,de nem akarom.Inkabb mast tamogatnek a penzemmel.A vasarlas a legerosebb politika:azt tamogatod,akinek a penzed adod.
A leheto legkevesebbet kozlekedek belsoegesu motoros jarmuvekkel.Mivel minden nap sportolnom kell,osszekotom a kellemest a hasznossal es kerekparozom.
Arrol nem is beszelve,hogy egy kis teljesitmenyu kerekparra szerelt villanymotornal joval kisebb a veszteseg is,mint egy autonal.
Az elektromos Citroennel hogy van megoldva a futes az autoban?
Előzmény: manta-z (812)
manta-z Creative Commons License 2006.03.16 0 0 812
Nem is olyan rég a tudomány elitje azt mondta, hogy ami nehezebb a levegőnél az sosem fog repülni.............
Előzmény: modellfiu.hu (809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!