ma dolgoztam az utántolón. már az aksitartók megvannak. (akár 4 kicsi is ráfér, vagy 2 nagy a takarítógépből :-)) A kerék benne van, a motortartó félig kész....
Kösz Egész jó kis motorka... Jót eddig jobbára amcsi oldalakon lehetett látni - 3x ennyiért. Ami olcsó és könnyen beszerezhető, vagy sokkal nagyobb és nehezebb, vagy ha ekkora, akkor 3-4 kW max. Én eddig targonca-motorban gondolkoztam, mint olcsó lehetőség.
Kösz. Sajna a kicsi jpg miatt a számok pont nem jól látszanak... :-(( tucc nagyobbat - lécciléccííííí
Én meg Trabiban gondolkoztam: 1: nagyon olcsón beszerezhető "donor" 2: Trabit sokan sokféleképp alakítottak már, megoldható (pl. négyüteműsítés) 3: sőt, villanytrabi is kapott már forgalmit !!!
Menj be a helyi KPM engedélyezési osztályára (vagy hogy nevezik) és kérj neveket, akik szoktak átalakításokat, felépítményeket, utánfutókat tervezni. Vedd fel az összessel a kapcsolatot, beszélgess el velük, ki fogod tudni választani a „-„ hozzáállásúakat őket kapásból felejtsd el, mert a fafejű, bürokrata, lusta, irigy(megfelelő rész-ek aláhúzandó-k) típushoz tartoznak az evolúcióban (sajnos sokan vannak még mindig).
Ha sikerül lelkesedés legkisebb jeleire is bukkannod, akkor azt ne engedd el, járj a nyakára, hívogasd hetente, és győzd meg, hogy készítse el a doksit.
Én szerencsés voltam, harmadikra megtaláltam az igazit és még árengedményt is adott mert megrajzoltam a rajzolnivalókat.
Kitartás, Kitartás, Kitartás
Az átépítendő járműnek azért éppen a kacsát választottam, mert nincs benne se szervofék, se szervokormány, így gyakorlatilag nem kell megbontani, vagy átalakítani biztonsági berendezéseket. Talán ezért könnyebb lesz az átépítés engedélyezése.
Ha valakinek van tapasztalata az engedélyezésről, várom jótanácsait.
Ha közúton is szeretnél közlekedni a kocsival, akkor tájékozódj arról, hogyan lehet majd levizsgáztatni. Magyarországon nem igazán rugalmas a közlekedési hatóság, legalábbis én úgy hallottam. Pontos "ügymenetet" sajnos nem tudok, de ha jók az ismereteim, akkor az átalakítást először is meg kell tervezni, a terveket jóváhagyatni és utána csak az alapján szabad dolgozni. Ehhez azt hiszem, szükséged lesz egy olyan mérnökre, akinek a terveit a KPM el is fogadja. Ha az átalakításhoz minősített autóalkatrészeket használsz, akkor egy kicsit könnyebb lesz a dolgod.
Régóta olvasom a topikot, és örömmel vettem a sok elkötelezett hozzászólót.
Elhatároztam, hogy én is nagy fába vágom a fejszémet.
Van egy jó állapotú Citroen 2CV (Kacsa) kocsim, amit a nyár folyamán át szándékozom építeni elektromos hajtásúvá.
A foglalkozásom villamosmérnök, és a cégemmel sok kínai gyártóval tartom a kapcsolatot. Amit a különböző, elsősorban amerikai cégek árulnak motorokat, vezérlőket, szinte mind kivétel nélkül kínai gyártmányúak.
Ezért néztem körül a kínaiaknál, és úgy tűnik sikerül is a megfelelő berendezéseket elérhető áron beszerezni.
Tehát a főbb paraméterek:
Motor: 72V / 7.5 kW folyamatos és 22 kW csúcs (2 perc) teljesítmény.
Vezérlő: a motorhoz illeszkedő 72 V / 300A
Akkumulátor: 6 db 12 V / 65Ah vagy 12 V/100Ah savzselés VRLA akku
Ez, az egyéb kiegészítő anyagokkal együtt 500.000,- Ft + ÁFA anyagár alatt beszerezhető.
Villamosmérnökként az elektronikával nincs is semmi gondom, de a mechanikai munkákhoz se szaktudásom, se felszerelésem nincs.
Ezért gondoltam, hogy köztetek keresek olyanokat, akik vagy kölcsönös alapom velem együtt építenék át a saját kocsijukat, vagy szerény díjazás fejében segítenének a mechanikus munkákban.
régi JAWAkhoz volt 1kerekű ufo, mifelénk jár is egy 250es a mai napig, még rendszáma is van. Kicsit hülyén fog kinézni de, majd meglátjuk. eleve akkora tálcát csinálok rá hoyg a céges takarítógép 2x12V os aksija ráférjen. így lehet majd kisérletezni 480Wig invesztíció nélkül :-)
megálmodtam éjjel hogy nem lesz az úgy jó. inkább marad a legelső elképzelés az 1 kerekű ufo. otthol a padláson van kiskerekű bringa,annak kikapom a hátsó kerekét. belerakom a villába ami feküdni fog. a villa alá megy a motor aszimetrikusan, fölé meg akutálca. valami csuklós megoldást meg találok ki a csatlakozásra. így nagyobb lesz a veszteség a +1 kerék miatt ugyanakkor nem kell + tengely így nincs neki vesztesége sem, valamint alacsonyabb lesz a súlypont is és nem kell félnem, hogy széttszakad a bringa egy útegyenletlenségen.
Atgondolva valoban nagyon kilog balra a motor a lanckerekek egytengelyusege eseten.Olyan egyenlotlen sulyelosztasa lenne mint egy Harleynak a primer meghajtas miatt.Meg kellene merni mekkora kimenoteljesitmenyt tud a dinamo.
nem. Az 5ös fogaskerék 1. fokozatát fogja hátul hajtani a motor, így a többi 4et elvileg tudom használni, de lehet hogy csak 3at. Az elejét aksival akarom terhelni.
ma már élesben dolgoztam a bringán. összeraktam a dinamót a kimosás után, bezsíroztam a csapágyakat, feltettem a lánckereket a dinamóra. A segédvillát ami a mocit fogja tartani felcsavaroztam a vázra, és rájöttem hogy túlságosan kilóg oldalra a motor ha a lánckerekek együtt futnak. így nem maradhat úgyhogy kénytelen leszek betenni még egy tengelyt 2 végén fogaskerékkel amivel központosítani tudom majd a motor pozícióját. folyt köv.
Igy van,az uttorokre(nem a mult rendszer eroltetett ifjusagi szervezetei!) mindig furan neztek.Lo nelkuli kocsi?Lehetetlen! Azota uzemkepesre berheltem a Suzuki ECO-t.De ez nalam inkabb elvi kerdes.Ki tudnam fizetni a 270 forintos benzint,de nem akarom.Inkabb mast tamogatnek a penzemmel.A vasarlas a legerosebb politika:azt tamogatod,akinek a penzed adod. A leheto legkevesebbet kozlekedek belsoegesu motoros jarmuvekkel.Mivel minden nap sportolnom kell,osszekotom a kellemest a hasznossal es kerekparozom. Arrol nem is beszelve,hogy egy kis teljesitmenyu kerekparra szerelt villanymotornal joval kisebb a veszteseg is,mint egy autonal. Az elektromos Citroennel hogy van megoldva a futes az autoban?