Ahogy látom a https://fuseandrelay.com/toyota/avensis.html oldalon, a T22-es Avensisnél az oxygen sensornak nincs reléje csak egy biztosíték, ami hibás lehet, de mivel sok más dolog is ezen van és azokkal nincs probléma, a biztosíték problémát ki lehet zárni, ez alapján maradt a lambda szonda, mint hibalehetőség és a hozzá vezető vezeték. A lambda szonda csere menete le van írva elég részletesen a https://club.autodoc.hu/manuals/lambdaszonda-csere-toyota-avensis-t22-gepkocsin-utmutato-35301 oldalon. Megnéztem, a T22-es Avensisben elég szar helyen van a lambda szonda, nehéz hozzáférni viszont ha jól látom, nem kell hozzá a speckó kulcs, ami a lambda szondákhoz szokott kelleni. Gondoltam, lemérem egy ellenállásmérőval de egyelőre nem fértem hozzá, talán majd hétvégén újrapróbálom vagy megkérdezek egy másik szervizt, hátha hamarabb ki tudnák cserélni.
"(teli talpas gyorsitasnal nincs lambda szabalyzas. )"
Ezzel kapcsolatban még írom, hogy ezen a fordulatszám hibán kívül (tehát, hogy gyorsításkor megakad, ami a videómban van) van még egy jellegzetesség, ami majdnem ez, de picit más. Ha teli lalppal gyorsítok, akkor bizonyos fordulatoknál van, hogy ha kicsit visszaveszem a lábam, akkor jobban gyorsul, mintha telitalppal a gázon tartom a lábam. Ez is minden esetben reprodukálható hiba, mindig jelentkezik, tehát nem időszakos.
Itt fel van sorolva, hogy milyen okok vezethetnek ehhez a hibához. Érzékelő, vezetékek, biztosíték:
Aztán mondják még, hogy a csatlakozásokat érdemes átnézni, valamit a biztosítékot és a vezérléshez tartozó relét is (ez egy másik Toyota típus, de mindegy):
Ez alapján - ahogy írjátok - tényleg lehetséges, hogy a lambda szonda csere nem lesz elég. Mondjuk, ha a biztosíték ment ki, annak oka van, ha az cserélik, akkor lehet, hogy újra kimegy, mert valahol zárlat van.
Mindenesetre a biztosítékot és a relét meg tudom nézni én is, valamennyire a vezetéket is, de az lambda szondához az autó alá nem fogok mászni, mert félek, hogy rámesik... De ha ezeket megnézem, akkor már úgy tudok menni a szervizbe, hogy legalább ezek ki lesznek zárva addig, illetve megbeszélem majd velük ezeket is, hogy nekik mi a véleményük. Lehet, hogy gondoltak volna ők is ezekre a lehetőségekre de most épp csak annyi idő volt, hogy kiolvassák a hibakódot és gyorsan magyarázzanak, mert egyébként hozzáértőnek tűntek, de persze én amatőr vagyok, számomra lehet, hogy mindenki hozzáértő :-).
Még egyszer köszönöm a tanácsokat és ha még van, ne fogjátok vissza magatokat! :-)
Nem is volt vele gondom soha. Roncsolás, ráverés nélkül leveszem, visszateszem a kiverődött fejjel. Báttya, a kiverődött 19-es fej továbbra is 19-es fej marad. "Sokkal kisebb", mint a 20-as, ami ráadásul a sarkokat terheli, ahol a leggyengébb az a szar. De a sarkok kiverődése miatt a kopott 19-es nem a lemezes anya sarkát terheli, hanem beljebb kerül a terhelés a lap közepe felé, mert ott a legkisebb a kopás. Ott a legszűkebb a fej. Megmértem a kedvedért. A kopott fej lapközépen 19,5. Pont ideális. Az új 19,2.
Ez volt az eredeti hibám egy 2001-ben gyártott Toyota Avensis 1.6 VVTi-vel.: "kb 3-4 ezres fordulatnál megakad a gyorsítás és ez terhelés nélkül üresben is tapasztalható minden esetben. Csináltam róla videót: http://indavideo.hu/video/fordulatszam A videónál teljesen benyomtam a gázpedált és üresben volt az autó."
Azóta eljutottam szervizbe és kiolvasták a hibakódot: P0135 Oxygen sensor heater Circuit (Bank 1 Sensor 1).
Azt mondták, hogy ez azt jelenti, hogy a lambda szonda fűtése hibás, ha a lambda szondát kicserélik, akkor ez a hiba megszűnik. Sajnos én ilyet biztos nem tudok megszerelni és ők meg csak augusztus végén tudják kicserélni.
Azóta rákerestem erre a neten és esetleg lehet-e hogy a lambda szondához vezető valamilyen vezeték kontakthibás? Kicsi az esélye de ezt meg tudnám talán én is nézni, ha tudnám, hol a lambda szonda és akkor legalább ezt ki lehetne zárni, ha meg nem jön össze, akkor nyilván majd a szerviz kicseréli a lambda szondát.
Megnéztem újra a karokat és az a meglátásom, hogy nem a karoknál van a probléma a mozgásuk alapján, de a motortól nyöszörgő hang jön, valami biztosan erőlködik benne.
"A ford pl, az M8-hoz előszeretettel használ 10mm-es hatszöget, az M10-hez meg 13mm-est."
A méretek alapján azok egészen bizonyosan peremes csavarok. Azoknak egészen más a szabványa (Európában DIN6921), de természetesen attól is el tud térni a gyártó valamilyen belső szabvány ( vagy USA ha már Ford) alapján.