Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110644

Szerintem túl lapos hátulról, inkább a zenéit szeretem. 😁

Előzmény: TWdoktor (110639)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 2 110643

+

 

Sávtartó:

Első körben megdicsérném. Nem is tudtam, hogy van benne, aztán leesett.

Az említett kb. 150 km alatt 3-4 alkalommal volt olyan érzésem, hogy valami furcsaság történt hirtelen a kormányzással pár másodpercre. Mintha egy durva nyomvályú megvezette volna az autót, plusz megmozdult a kormány, mint régen a korai (visszahatás mentes) szervóknál.

Hazafelé, az utolsó szakaszon van egy szűk és hepehupás út, alig látható felezővonallal. Ott tapasztalatból néhány helyen kicsit átlógok a szembe sávba, elkerülendő a nagy mélyedéseket. Jaaa, a halvány festést is látta. Néztem, a beállításokban a kormány rezgetés nem volt bekapcsolva. Még nem tudom, hogy fogom-e használni. Notórius indexelő vagyok, de egy lecsapott kanyarban azért nem szoktam.

 

A zajszinthez:
Bepipáltam valami ilyesmit a konfigurátorban, talán oda is volt írva, hogy az első oldalablakok üvege vastagabb.

 

Automata rögzítőfék:

Kipróbáltam, ez nem lesz nyerő. Induláskor egy nagy rántás van, böszme.

 

Vészfék asszisztens:

Nem loholok (már) mások seggében, valószínűleg nem fog zavarni. Azért a kis figyelmeztető ikonon túl egy “piros lámpát” sikerült összehoznom hazafelé, egy autó kanyarodott le előttem gyökkettővel.

Teljesen kikapcsolva idegesítő sárga felkiáltójel a műszerfalon…

 

Holttér figyelő:

”Most ne válts sávot” sárga ledek a visszapillantóban: ez jónak tűnik. Csereautóban is rögtön tetszett. Menüből állítható a fényerő.

 

 

Előzmény: (M)Ákos (110642)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 1 110642

Hát, én ragaszkodnék a "saját" zenéimhez. Valaki megnyugtathatna azért, hogy külső USB-s eszközről normálisan le lehet játszani őket, azaz mappanézet, zenékbe beletekergetés...

 

Tényleg csak pár dolog, mert eddig összesen volt egy Bp-n keresztül vezető utam, meg hazajöttem nagyrészt pályán.

 

A szalonban, átvételnél mondta az értékesítő, hogy töltsük le a MySkoda Essentials alkalmazást, aztán regisztráljuk be az autókat. Egyébként kérdés nélkül "elpanaszkodta magát", hogy az importőr zaklatja őket, ha nem lát elég autót regisztrálva. 2 kollégának sikerült (nekik se elsőre), nekem 28-ik alkalommal se. Amikor meg kellett adni a biztonsági kódomat (sPIN), állandóan kivágott hibával. Ez itthon, este végül csak sikerült 39-ik nekifutásra. Ne kérdezd, hogy mi volt... Lehet, hogy gyenge volt a kitalált kódom (végül egy sokadikkal sikerült), de nem szólt érte, csak általános hibával kihajított mindig.

 

Futómű:

Ez is DCC-s, mint az előző. Már nem 3 fokozat van, hanem fokozatmentes. Baba. Be lehet állítani még puhábbra, bár az meg kicsit túlzásnak tűnik. Még próbálgatom. Szebben, jobban, halkabban viselkedik úthibákon. Az O3 FL sincs agyonütve, 163e km-rel tettem le, ráadásul a DCC-s csillapítók cserélve voltak.

Maga a rugózása is jobb kicsit. Az előző is multilinkes volt hátul. Felni méret "ugyanaz" (18"), de az O4-en ugye már nagyobb átmérőjű a kerék. Ha már kerék, természetesen 3 bar fölé voltak fújva a gumik. Nem értem ezeket...

 

Motor+váltó:

Ugyanúgy 2.0 TSI + DSG. Az új már 4x4-es. Erre nem költöttem volna külön a céges keretből, de 2.0 TSI már csak 4x4-gyel volt ugyebár. Csúszós úton induláskor majd biztos örülök neki, mert az első kerekessel meg 190 pacival már gázpedállal óvatoskodás kellett sokszor.

A DSG végre olyan, amilyennek lennie kell. Teljesen kulturáltan indul el az autó, és a gázpedál elengedésekor sem ragaszkodik őrülten a motorfékhez, hanem szépen hagyja kigurulni a kocsit rángatózás nélkül. Induláskor a kúszási hajlama kicsit kisebb. Most passz, hogy ebben is a DQ381 van-e, meg szintén passz, hogy a jobb viselkedéshez mennyi köze van a 4x4-nek. Szebben is vált egyébként.

Az autót azért nem kínoztam eddig a cirka 150 km alatt, de párszor letapostam azért. Nyilván nem megy úgy, mint az előző a nagyobb tömeg miatt. Nem nagy a különbség, illetve lehet hogy minimális. Becsapós is lehet, mert az autó komfortja és zajszintje sokkal jobb. Meg a motor is új még, fickósodhat egy kicsit.

"Borzalom", hogy ez a 2.0 TSI mennyi hőt termel egyébként... a városi etap után a cégnél persze megnéztem az olajszintet (ez most kivételesen csak minimálisan van túltöltve), de a nívópálca majdnem megégette a kezemet.

 

Menetzaj:

SOKKAL kisebb. Szélzaj szinte semmi a régebbihez képest, de alulról is kevesebb jön. P7 Cinturato gumikat kaptam, elvileg nem a legcsendesebb fajta. Párom autóján pár évesen már borzasztó hangosak voltak. Meg emlékeim szerint, az első O3-on is az volt nekem, aztán megváltás volt halkabbra és puhábbra cserélnem. Ennek ellenére csendesebb az O4 ezekkel, mint a lerakott O3 FL a 18" Uniroyal Rainsportokkal, amiket a csendességük miatt is imádtam.

 

Fejegység, műszerfal:

Tegnap egy bő órát ücsörögtem a kocsiban, mire mindent átnéztem, és beállítottam. Nem intuitív a fejegység felülete, de megtanulható. Most már nincs vele bajom. Csak a digit műszerfallal elbaromkodtam egy 20 percet, mire rájöttem, hogy tudom az előzőhöz hasonlóra beállítani a máshogy működő kormány gombokkal. Igazán benne hagyhatták volna a fejegységben a műszerfal konfigurálást, hogy az anyjuk popóját. A fejegység nem akadozik, tűrhető sebességgel reagál. Amit oltári nagy baromságnak tartok egyébként, hogy pont a legfontosabb, autóval (pl. világítás, ablaktörlő) kapcsolatos beállításoknál tudni kéne, hogy forgasd meg a kocsi képét a kijelzőn, hogy elérj különböző kategóriákat. Ha nem látom ezt korábban kolléga autójában, akkor nem jövök rá egyhamar magamtól szerintem. A napi számlálót mi a túróért kellett a kukába dobni, kit zavart a fejlesztők közül egy olyan "száz éves" találmány, amit néhány hülye (én is) még használt? És az kinek fájt, hogy D-ben kiírta a sebességfokozatokat? Mert már csak S-ben írja ki...

 

Hangulatvilágítás:

Jópofa ez a színezhető világítás (műszerfal alatt, lábtérben, ajtókon), csak max. fényerőn is túl gyenge. A pirosat szinte nem is látni.

Magyarázkodhatok az ovis gyerekeimnek, akik hátul az ajtón nézegették mindig a színes csíkokat. Hát, oda már nem jutott, csak előre!

 

Ajtók:

Felnégyelném, aki felülre odarakta azt a króm csíkot. Feketét csak a SportLine-hoz lehetett kérni, ez meg Style. Az a krómgeci telibe a pofámba továbbítja a napfényt oldalról, ha megfelelő szögben süt oda. Normálisak ezek? Oda megy majd valami matrica, szerencsére, ahogy nézem, nem lesz nehéz sablont vágni hozzá, mert kb. vonalzóval rajzolták.

 

Fejegység plusz:

A tegnap esti 1+ órás állítgatás után ma kimegyek a zenelejátszást próbálgatni, beülök, a fejegység azzal indít, hogy beállítások frissítése, aztán percekig semmit se lehetett csinálni vele emiatt. Aztán kb. 5 perc után közli, hogy van valami elérhető frissítés, volt ott egy "további információ" gomb is, én hülye megnyomtam, hogy mi is lehet az, erre újabb 5 percig karikázott. Közben kíváncsiságból megnéztem: legalább a tolatókamera képét hajlandó volt kitenni közben is. Aztán meguntam, gyújtás le, de utána csak folytatta. A menü meg a házikó gomb halott, egy idő után a klímavezérlők is, csak pörög ott a szaros türelmét kérjük dolog. A "power" gombot hosszan nyomva többször újraindítottam végül, aztán a sokadikra csak elindult, mintha semmi se történt volna. Tegnap este direkt néztem, hogy van-e valami elérhető frissítés, de semmit se mutatott. Aztán egyszer csak feltűnt, hogy amiket tegnap este beállítottam, az mind ment a kukába, azaz a korábbi állapotra. Fuck. Aztán egyszer csak tök véletlenül észrevettem, hogy Vendégként vagyok bejelentkezve, nem mintha a fejegység induláskor rákérdezett volna. Bejelentkeztem "magamnak", vissza is ugrottak a beállításaim. Később leesett, hogy lehet hogy az zavarta meg, hogy melyik kulccsal mentem ma ki. Mondjuk, a tegnapi állítgatásnál mindkettő nálam volt.....

 

Egyelőre ennyi! Az autó kifejezetten tetszik!

 

Ui.: az O3 csomagtartó szőnyege szinte tökéletesen passzol az O4-be. Hátul az O4-ben ívesebb a vonal, ott van egy kis "hiány" az O3 szőnyegével. Apropó, kombikról van szó.

Előzmény: sr1 (110621)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110641

Nem tudom, azt el tudnám viselni, ha baj van - de csak akkor - intézkedik. Egyébként meg ne is tudjak róla.

Előzmény: -carcass- (110635)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110640

Van itt valakinek 3 hengeres ezer köbcentis motorral szerelt DSG-s autója?

 

Milyen a technika?

 

Lehet, hogy egy ilyenre váltok...

 

(Valószínűleg nem Octaviában, Taigoval szemezgetünk, asszonynak legalábbis az tetszik.)

TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110639

Miss Monique... a csajt inkább nézegetni szeretem...:)

Reméljük, fejlesztették a szoftvert (ha már a hardvert butították), és nem lesznek ettől nagyobb gondjaid.

Előzmény: (M)Ákos (110638)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110638

Valamilyen szinten kezeltem a problémát, amíg lesz memóriakártya átalakítóm.

Saját google drive-ból felmásoltam pár mixet az iPhone Fájlok mappájába. Ezek egyébként YT-ról letöltött mp3-ak, borítóképet én tettem a fájlokba.

A fejegységem Columbus.

Nah, elindítottam telóról a zenét a saját, gagyi lejátszójával:

Legnagyobb meglepetésemre CarPlay-en átmegy a hang, sőt, a főképernyőn meg is jelent, hogy mit hallgatok:

Amikor ráböktem, akkor jött ez, a zene szólt tovább:

Több, mint vicces…..

A zene átmegy vezeték nélkül is, de ha kihúzom/visszadugom a kábelt a telóból, akkor persze leáll, oszt’ el se lehet indítani. Aztán már úgy se, ahogy előtte (kábellel vagy nélküle). Autó újraindít, aztán ahogy épp van, úgy megy.

Sok próbálkozás után egyszer valahogy már nem a Hangoskönyv képernyő jött be az elsőre kattintva, haneeem:

Óóó, jó lesz ez, bár nem tudom, hogy csináltam…

Ja, nem teljesen, mert beletekerni így sem lehet, csak a telón…

Gyorsan kipróbáltam pár lejátszót az App Storeból, egy Audify Music Player nevűvel annyival jutottam előrébb, hogy annak a lejátszó listáját is kezeli a fejegység, de beletekerni szintén nem lehet. Ennek az ikonja egyébként meg is jelent a Columbus CarPlay alkalmazásai között. De a felülete tök olyan “általános” ennek is, mint a képen feljebb, csak oldalra lapozva van még pár menüje, pl. playlist.

Mellesleg a YouTube hangja is átmegy, de ahhoz még leírás meg kép sincs, videó meg véletlenül se, azt mondjuk nem is vártam.

 

A Columbus egyébként így, normális hanganyaggal elég faszán szól. A hang fókuszt mondjuk magamra (BE ülés) állítottam.

A fülem is csengett ~15 perc bömböltetés után.

Az O3 FL-ben Bolero + Canton volt, ez meg Canton nélküli Columbus.

A hang nem olyan tiszta, magasat kevesebbet lehet rátenni. A basszusok értelemszerűen nem a csomagtartóból jönnek, és nem akkora (bőven túlzó) “mennyiséget” rátekerni. Viszont mélyebbre mennek a mély hangok, azaz szebbek. Ennyi is bőven elég. A limitálás nélküli max. hangerő lekörözi a korábbi Cantonos rendszert, ha a mélyládát kivesszük az egyenletből. Magyarul, meg lehet süketülni ezzel az újjal. 🙃

 

-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110637

Az igaz, de ezek szerint nem ez a helyzet.

Vagy ez csak ilyen egyedi eset?

Előzmény: MZ/Y (110636)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110636

Azzal nincs baj, ha jól működik (a casco/kötelező bónuszunkat megmentette volna, mikor a lányom elbambult). Csak jól működjön.

Előzmény: -carcass- (110635)
-carcass- Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110635

Azért az nem normális, hogy a vas helyetted intézkedik...

Előzmény: TWdoktor (110630)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110634

Lehet, hogy csak a protokollt követték, ami ezt írja elő.

Nekem 40 perc alatt feltanították mindhármat, amikor az egyik kulcs kuka lett. Garanciában.

Előzmény: Airbag. (110632)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 1 110633

Az O2-t én is jobban szerettem, ezt a hátsó futóművet soha nem bocsátom meg, ami az O3 alatt van.

Előzmény: Airbag. (110627)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110632

2024-ben egy márkaszerviz,2 nap alatt ,nem tud feltanítani egy új kulcsot?

inkább cserélnek mindent?

Előzmény: TWdoktor (110631)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110631

Jájj, az utolsóba beleborzongtam... brrr...

Előzmény: Airbag. (110628)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110630

Na, ezért nem csukom be az ajtót, vagy nem hagyom bent a kulcsot.

Előzmény: Airbag. (110629)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.01 0 1 110629

és a plusz poénja:

kiszállsz a kocsiból,becsukod az ajtót,és Ő kegyelme bezárja az összes ajtót...

mindened bent van ugye...

ezt megcsinálták gariba/állitolag kulcs és computer csere volt/1 milla ft-ban

Airbag. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110628

majd mikor jönnek a szöveges üzenetek,csillingelő hanggal együtt....

"haladjon a saját sávjában"

"vegye vissza a kormányzást"

"túl közel jöttél"

vagy mikor állsz be a garázsba,. úgy befékez,mert szerinte neki mész a beton oszlopnak,

annyit nem ismer fel hogy a kormány teljesen alá van szedve

 

ja,és mikor előzni kezdesz,kint van az index,de ő akkor is visszarántja a kormányt egyenesbe

Előzmény: (M)Ákos (110618)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110627

bármikor vissza venném az Octi I-est,

az még autó volt a javából...

1,8T Elegance

Előzmény: TWdoktor (110625)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110626

Javítás:

...nem volt tőle...

Előzmény: TWdoktor (110622)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110625

Ez gyors volt...:) Nem akartalak kiugrasztani a bokorból, de én már az O3-nál is ronyóztam a szoftver gondoktól, szerencsére nekem csak start-stop van, az meg nem okoz galibát.

Viszont az O4-ről nem csak tőled hallottam olyan jellegű problémákról...

Előzmény: Airbag. (110624)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110624

hamar el fog múlni az újautós öröm....

:-(

Előzmény: TWdoktor (110622)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110623

 A 2018-as Octiban sincs alapból CD lejátszó, de rendelhető bele. Őszintén, minek? Egy mp3-as CD-re felfér kb. 8 album. Egy 64 gigás SD-re meg minden, amit hallgatni akarok...:)

Előzmény: csíkos-háTTú (110619)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110622

Kíváncsi leszek, hogy neked hogy szuperál, Airbag cartárs nem tőle elájulva, főleg az asszisztens rendszerektől nem... a kikapcsolt rendszer(!) random hibajelzése engem is zavarna hamar.

Engem az tart vissza az O4-től, hogy a szerviztanácsadó saját maga azt tanácsolta, hogy a magyar utakon minden asszisztens rendszert kapcsoljunk ki...

Előzmény: (M)Ákos (110618)
sr1 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110621

Az új VW Touaregnél sincs SD kártyaolvasó és az átalkító nagyon melegedett 400km folyamatos vezetés után. 

Amikor átkacsoltam a webes rádiórol a kátyára, a fejegység megbolondult. Csak a motor leállítás után 15 perc után jött helyre a fejegység és betettem a kezemet a könyöklő allati dogozva, ahol két usb-c  csati van, az egyikbe be volt dugva az SD kártya, amióta átvettem a kocsit, de talán sose használtam.

Vegyél egy szakboltba egy prémium minőségű átalakítót.  

Van webes rádióm. Kapok olyan adót (a több ezer között), amin nincs reklám és folyamatosan zenét sugároz (deep és vocal house) és kiirja az infokat is a számról. Úgyhogy az SD kártyákat elfelejtem.

Lehet hallgatni podcastokat is vagy bármit, ami fent van a netten. Amúgy a fejegység a nagy fajta (Q8), a gombok nélküli (egybeépítve a műszerfallal) is idegesítően bonyolult, a 2018-as gomboshoz képest. 

Elhozták egy jóbarátomnak az új Skoda Karoq-ot, a hétvégén megyek vele egy hosszabb utat, betszem kártyát az átalkítóval és figyelem, ha melegedik.   

Gratula az O4-eshez. Nagyon lépik nálunk a pályán ezek a kocsik.:)  Biztos nagyon stabil és nagyon jól megy, mert másképp nem tólnák annyira. 

Előzmény: (M)Ákos (110618)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110620
Előzmény: (M)Ákos (110618)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.05.01 0 0 110619

???

Nincs benne SD olvasó? A 2014-s Hópihében van. (Igaz, CD játszó is, használom is rendesen. Hiába, na, öreg vagyok én már...)

Fontolj meg a Samsung-n kívül más márkát is! Mindjárt körülnézek, és linkelek.

Előzmény: (M)Ákos (110618)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.30 0 1 110618

Átvettem ma az új O4-et, a kocsiról még nem írok a minimális használat miatt, de azért első blikkre is jobb autó az O3-nál.

First world problem: hová dugjam be a több 10 GB zenémet tartalmazó SD kártyámat? Hát sehová. Kéne egy USB-C -> micro SD adapter.

Nem bánnám, ha a lehető legkisebb és fekete lenne.

Ki használ vagy próbált ilyet?

Mi az, ami bevált, és melyik nem? Ja, a legfontosabb az lenne, hogy rendesen működjön…

Valami hasonló fizimiskájút szeretnék, mint pl. ezek:

https://www.emag.hu/micro-sd-kartyaolvaso-usb-c-kompatibilis-mac-ipad-pro-samsung-758266359225/pd/DHPRK3YBM/

https://www.pcx.hu/logilink-usb-c-microsd-k-rtyaolvas-kulcstart-sz-rke-cr0039-729971

A Kínából rendelést most kihagynám, mert felhasítom bicskával a szép új üléseket, ha rádiót kell hallgatnom, amíg megjön! 🤨

-carcass- Creative Commons License 2024.04.28 0 0 110617

Urak!

Fura jelenséget kezd produkálni a DSG.

Simán indul, előre is, hátra is, nem is rángat, felfelé és lefelé is észrevétlen a váltás. DE. Ha valakit utolérek és le kell lassítani, akkor innen előzéskor egy elég kellemetlen rántást produkál (általában 5-ben, de ma mintha 4.ben is csinálta volna. Csütörtökön vettem észre először.

Ez mi lehet? Próbáltam kutakodni a neten, de amiket találtam, az nem sokat segít. 

nick name74 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 110616

Üdv mindenkinek!

'19 O3 1.6tdi DGT

Visszagurulásgátló aktiválható benne szoftveresen külön nyűgök nélkül, vagy fizikai feltételek is vannak?

Szükséges extra lenne, de mégsincs.

Köszi az infókat!

Syracusa Creative Commons License 2024.04.24 0 0 110615

Persze. Gari amúgy is van.
Ez nem a legolcsóbb, de gyorsan szállítanak.

https://filterabc-alkatresz.hu/alkatreszek/6pr013680081-hella

Előzmény: polcsa__ (110614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!