Továbbra is gond amit Auralianus írt, hogy a környezet nem kiszámítható, rossz időjárási viszonyok is eléggé megoldatlannak tűnnek. Na meg ki is kellene fizetni ezt a technikát a vásárlóknak.
Szerintem én nem vagyok felső középosztály (amúgy fene tudja, ksh-átlagbér alapján biztosan nem, de...), de én azért várok, mert árcsökkenést várok. Így a jelentősen olcsóbbá vált fiatal használt értéke is tovább zuhan, nem érzem, hogy most kellene beszállni. (nekünk ugye pont viszonylag kevés a napi ingázás)
De lehet, a sokat szidott Leaf kiárusítása elcsábított volna, de már csak valami fapad+ -t hirdetnek, várhatok valami occó kínait.
Az nem baj hogy konkrétan autónak használhatatlan?
Városban meg az agglomerációban elgurulgat, de hosszabb utazás az komoly tervezést fejfájást igényel és sokkal sokkal tovább tart mint egy autóval tartana?
Mikor gondosan megtervezted az utat és megvan mikorra kéne odaérned de az összes gyorstöltő (mind a kettő, mert ez egy nagyobb hely) foglalt.
Tudtommal a Mercédes is még csak a 3-as szinten jár és az is erősen bekorlátozottan. Tehát ameddig nincs meg a teljes önvezetés, eltekergetem a kormányt. "Highland" ? Ja a Toyota Highlander hibrid, a kiszemelt veendők egyike. Nagykocsinak. Kicsinek jöhet egy teljesen elektromos.
Megértem, akinek már az elektromos autó is jó és megelégszik a mostani átmeneti megoldásokkal. Magam is kísérletezgettem. Olyan 15 évvel ezelőtt az egyik pár centi hiján, 5 méteres kocsinkba belekértünk egy automata beparkolási rendszert. Tehát az már méricskélt és fogatta a kormányt. Aztán 12 év alatt, jó ha 6-8 szor használtuk. Az is csak fél-autómata volt, mert a gáz / fék pedált meg nekünk kellett kezelni.
Sztem a kereslet visszaesett nem csak itt ,hanem az élet minden területén . A közelben van pár háború egy kis energiaválság ennek hozadéka az,hogy fizetőképes felső középosztály kivár .
A ,,csórónak,, amúgy sincs pénze, a gyártók meg már elvesztették azon előnyüket miszerint olcsón kiszervezik az összeszerelést , olcsón veszik a nyersanyagot,kapják az energiát stb ....
Így aztán tartják az árakat magasan a nyereség érdekében ,de a piac válaszol, mindenből kevesebb fogy . Így amíg nem lesz előrelépés pár dologban, a tendencia marad, a egész gazdasági folyamat lassulni fog .
Akkor veszel mercit még sokkal drágábban és sokkal kisebb tudással(ezen a téren). Nekem megfelel a Tesla is, mert ár érték arányban elég jók szerintem. Tudása is jó, de még lehetne fejleszteni a minőséget. Bár állítólag az új Highland model3 már nagyon rendben van ilyen téren is. Apámnak kb 1,5hét múlva vesszük át a sima alap model rwd-t , utána látom mennyit fejlődött az előzőhöz képest.
Nekem meg nem elég. Amennyiben ilyen drága ez autó és ilyen fejlett automatizálást tartalmaz, akkor az ne legyen félig-meddig kész. Vagy te szeretnéd, ha kerti fűlocsoló rendszer mellett ott kellene állnod és beavatkozni, ha nem jó időben indítja a locsolást? Hát én nem.
Tehát egy autó vagy tudja az önvetetést és akkor kormány se legyen benne és ott újságot olvashassak, sörözhessek, vagy ne tudja, de akkor legyen olcsó és ne kelljen felügyelni a fél-automatikát.
Nem is kell. Nekem egy ilyen már bőven elég. Felügyelt, tehát ott kell lenned és te vagy a felelős de a legtöbb szituációt megoldja, egyik gyártó hasonló vezetéssegédje se tart ennek a közelében sem.
2022 Januar 1 és 2024 március 31 között 3,485 millió autót gyártottak és 3,356 milliót eladtak. A többi meg hajón, vonaton, kamionon, logisztikai parkban vár...nem tűnik valami fergeteges nagy számnak...
Jajj, dehogy. Sem a gyártás, sem az eladás nem egyenletes, így ezt nem is így kell nézni. Simán lehet hogy egy gyártósori átállás, karbantartás miatt előre termeltek vagy egy két elmaradt, megkésett hajójárat miatt a két érték pont az említett időszakban 50.000 autóval, vagyis tíz napos termeléssel eltértek egymástól...nagy dolog...
Nem tudok mást írni, sajnos megérdemelnének, egy jókora büntetést és jövőbeli kamuzás korlátozást is.
Akkor is, ha Musk valóban jól ért a memetikus manipulációkhoz. (lefordítva parasztvakításhoz) Ami az egyik kutatási területem. Lehet csak pályát tévesztett? Vallási vezetőnek, vagy politikusnak kellett volna lennie?
Igen, ez semmi mást nem jelent mint hogy kb 50.000 autó éppen valamilyen kiszállítási, tárolási folyamatban volt a vizsgált időszakban, mint ahogy valószínűleg minden más időszakban is ennyi van éppen valami gyárudvaron, logisztikai parkban, kamionon, vonaton, hajón, műszaki átvizsgálásra várva, vagy éppen valami szalonban kiállítva....Nem ugyan az az 50.000 mindig ugyan azon a vonaton, hajón, tároló parkban, hanem megy el belőle napi pár ezer, meg jön hozzá napi pár ezer...máshogy nem is lehetne, nincs ebben semmi meglepő, vagy új...
1,85 millió autót gyártott a tesla 2023-ban 50.000 autó az tíz napos gyártási kapacitásuk
Nem kicsit félrevezető / megtévesztő, vagy arra alkalmas fogalmazások, még a Tesla hivatalos oldalán is. Akkor is, ha később, meg kisbetűvel részletezik, hogy mese az egész.
Még napjainkban is, pedig kaptak már jó pár hatósági figyelmeztetést. Meg pert, meg büntetést érte.
Igen, az autóknak napokba, hetekbe telik a kiszállítása, átvétele. Viszont mint mondtam tavaly 50 ezer autóval kevesebbet adtak el éves szinten, mint amit legyártottak. Ez azt jelenti, hogy készleten van, ezt idén q1-ben ki tudják szállítani, innen indulunk. Ha q1-ben legyártottak 430 ezer autót és eladtak 380 ezret, akkor már 100 ezer autó van készleten. Tudsz követni? Minimum annyit el kellett volna adni, amennyit gyártottak.