Jel 11.3-4
"Két tanúmnak meghagyom, hogy szőrzsákba öltözve ezerkétszázhatvan napig hirdessenek bűnbánatot.
Ők a két olajfa és a két gyertyatartó, amely a föld Urának színe előtt áll."
Zak 4.14
"Erre ő: Ez a két Fölkent, akik az Úr előtt állnak az egész földön."
Szűzanyánk, a Napba öltözött Asszony üzenetei.
A megtérés jelei olyanok, mintha ellentmondásosak lennének, holott azok a megtérés igaz jelei
Mikor az istentapasztalás örömmel tölt el minket, és tovább árasztjuk azt az örömöt
És az örömeink mellett elkezdünk panaszkodni, mintha nem is emelkednénk, hanem zuhannánk, csakhogy a két állapotunk között az a különbség, az egyik az Isten felismerésünkből fakad, míg a másik az önmagunk felismeréséből
És csak a balga gondolja, hogy a megszentelődésünk magunkból fakad, amikor az az Isten jelenlétéből épül
Ráadásul nem egyszerre ragadjuk meg az erényeket, hanem egy kis lépésünk mellé kerül a másik kis lépésünk
A nagy lépésünk az engedelmesség a felismerésekhez
Haladásunk gyorsasága, így a panaszaink hosszai is az engedelmességünk függvénye
És mi az épülésünk, az, amikor az Isten ellép tőlünk, hogy magunk gyakorolhassuk a tanultakat
De az ellépése az nem a távozása, hanem csak eltakarja magát, hogy nálunk teremhessen meg az érdem
Mert amíg a jelenlétének a lángolása éltet minket, addig ő az, aki végez
Amikor szárazságunkban ragadjuk meg a tisztát, az az érdem lesz az érdemünk
Istendicsekvésünk meg kikezdi a büszkét, aki már átélte azt, amit élünk, de elhagyja az önmaga vizsgálatát
Meg lett próbálva, mint ahogy mi is leszünk abban próbálva
Reményünk, hogy majd akkor megkapjuk azt a Lángot, ami életben tart minket
Az Istenlángolásunk meg áttör minden megvastagodott szív kérget
És megérkezik akkor a kérdés hozzám, ki vagyok valójában?
És megérkezik a válasz is hozzám, hiszen Isten gyermeke vagyok, akit arra vár, hogy megölelhessen
És akkor a kérdés már nem megy el mellettem észrevétlenül, és a válasz is megérkezik hozzám
És megtudom, ha kérdezek, választ kapok, de nem úgy, ahogy a föld gondolja, hanem úgy, ahogy a Lélek adja
És abban felismerem a Lelket, és felismerem azokat a könnyeket, amiket bőségesen okoztam
Hogy a földi életnek jól körülhatárolható célja van, azt megtudod
De hogy mérlegelés, és Isten Tanító Szava nélkül az elérhető lenne, az igazán kétséges
Isten Szava nélkül, de mégis mérlegelve ugyan néhányan igen hosszú és fájdalmas tapasztalások után elérnék a felismerést, de a számuk nem lenne számottevő
És amint két test csak úgy tudnak egymásra hatni, ha hatásaik találkoznak, erőt kifejtve egymásra
Úgy ha nem találkoznak, és más erő nem hathat rájuk, maradnak útjukban
Így a Föld, az útjában az egyik oldal, és a másik oldal lelki, amit Isten Szava tesz nyilvánvalóvá
És ahol befogadják a Tanítást, ott megtörténik a találkozás, és az abból származó szükségszerű felismerés
És abból nyerjük ki az akaratot, ami vagy lefele, vagy felfelé ível
Így valójában, aki nem fogadja be az Isten Szavát, avval nem történik semmi a földi életében, vagy legalábbis csakis a mérlegelésében
De ugyan etalon nélkül milyen lehet a mérce?
Az Eucharisztia pedig érzékennyé tesz minket a mérlegelésben, megerősítve minket az Igazságban
Az angyalok vágya, hogy vehessék az Eucharisztiában, de ők ezt nem tehetik
És ahogy a pokol nem találkozhat a mennyel, úgy az állapotában változtathatatlan, és ahogy a mennyben nincs pokol, úgy a boldogsága is örök, és változtathatatlan
És hogy megkérdezzem az Istent, hogy mért hagyja a poklot a pokolban, arra egyszerű, és szomorú a válasza, hiszen azt tudatosan választották
Amikor majd elhagyod a Földet, még egyszer meg foglak kérdezni
Ha még nem hajlítottad meg magadat lépcsővé mások számára, és az átmeneti időre megjövendölt szörnyűségek nem szakadtak rá olyan mértékben a világra, az azt jelenti, hogy mások meghajlították magukat
És bár nem kérted, de mégiscsak elérhette a szívedet a megértés egy sugara
És ez nem engedmény, hanem áldozat
És ez nem jelenti azt, hogy tisztátalan bemehet oda, ahol csak a tiszta élhet
Ami tiszta pedig ott kezdődik, hogy lemondasz néhány gondolatodról, és az Istennek ajánlod
Ami pedig áldozat
Ami nehézségben kezdődik, és könnyűségben folytatódik, mert elérkezik, hogy oda érkezik a gondolatod, ahol szeret
Ha meg félelemből érkezik meg a gondolatod, a félelem sem léphet be a tisztaság helyére
Más akaratának meg nincs helye a gondolataidban
Csakis a mérlegelésedben, belépve avval a szabadságba
Nyilvánvaló, hogy aki elesik, ha tudná, hogy el fog esni, akkor állva maradna
És nyilván nem fulladna senki a mélyvízbe, ha a belátás megelőzné a vízbe menését
És bár nem nyilvánvaló, de ez az eset áll fenn, hogy hegymászás közben nem a nehéz, hanem a könnyű mászások közben történnek a számosabb és s súlyosabb balesetek
És az sem nyilvánvaló, de úgy van, hogy amikor valaki a betegségéből lábadozik, és már mozoghat, akkor a mozgása lesz a legjobb terápia a betegségére, és bár tudja, és sőt be is látja, de mégis az egy nehéz folyamat, hogy felvállalja, hogy mozogjon
És amíg nem kerül ebbe a helyzetbe, el sem tudja képzelni azt a nehézséget, amit le kell győznie
És hogy elkezdjünk foglalkozni a lelkünk egészségével, az nyilván belátásban kezdődik
És nyilván akarat, és kitartás nélkül a belátás magára marad
És mégis mennyivel könnyebb a lelkiekben a helyzetünk, hiszen megerősödhetünk abban, Aki előttünk végigjárta az utat, és megmutatta a buktatókat, és mélyvizeket
És megadja a segítségét, hogy figyelemben maradjunk
Nyilvánvaló, hogy aki házat akar magának, az nem elégedhet meg a vágyával, hogy háza legyen
És ha építkezésbe fog, akkor először mérlegel, és átgondol
És többnyire abban sarkalatos pont, hogy mi az, amit felvállal a lemondásokban
És az is sok lehetőséget ad, hogy mennyi az idő, amit az építkezés idejében felvállal
Mennyi lesz az, amit maga tesz hozzá
Lelkünk épülése meg olyan, hogy mennyit fogadok be az erényekből
És vagy a távolságunkat csökkentjük le avval szemben, Akitől befogadhatunk, vagy a szűk keresztmetszetünket bővítjük ki és nem másban, hanem a lemondásokban
Ami elsősorban gondolat
Persze megpróbálkozik bennem az ellenkezés, aki azt próbálja nálam elérni, hogy minél kevesebb gondolatomat áldozzam fel az oltáron
Megelégedve avval, hogy egy csöpögő csap is képes előbb utóbb megtölteni egy kádat
Hogy mennyire fontos a számomra a belső békém, azt igazából akkor tudom meg, amikor magával ragad engem a békétlenség
És amikor olyan mélységébe ragad, ami megállít engem, tehetem, hogy elgondolkozzak azon
Ugyan tudatlanul is lehetek békében, ami nem más, mint az Isten békéjének a közelsége, de mégis a tudatos békém az, ami képes a nehézségekben is kitartani
Ugyan képes mindenki arra, hogy megmérje a békéjét, de a belátáshoz kell az alázat
Amikor a test azon van, hogy elbagatellizálja a békém jelentőségét, hiszen kitudódik akkor róla
Mikor kitudódik a lelkemről
És amikor kitudódik lelkemről, akkor már meg is láthatnám az Istent
Hiszen Lélek, a legtökéletesebb lélek
Hogy egyedül az Isten a Méltó, és egyedül az Isten a jó, az azt is jelenti, hogy annak ellenére, aki vagyok, azon van, hogy befogadjon a békéjébe
Hogy felismerjem azt, aki nem vagyok, az a lehetőségem, hogy megragadjam az Isten békéjét, hogy betölthessen a békéjével
Ha felmagasztalom magamat, az a butaságom, mint ahogy ha bárki mást felmagasztalok az Istenen kívül, az is a butaságom
Hogy érdemes megmérni a békémet, hiszen kitudja a közelségemet Istenhez
És nyilván tudatosan közelebb tudok kerülni az Istenhez, ami egyben megnöveli bennem a békéjét
Hogy vannak dolgok amik elszomorítanak, a szándékuk az, az elszomorít
Így a meglátott akaratuk megtart a békében
A békéd vidámmá tesz engem, mint ahogy Istent is megvidámítja
A tiszta akaratom tiszta következményei hozzák el nekem a békémet, ami nyilván úgy van a helyén, ha tudatos
Világosságod első gondolata, hogy tovább add a világosságot hatalommal és erővel, de az a tévedésed
Hanem sokkal inkább az az érésed, hogy gyengeségeddel
Erőszakot véve magadon
És azt gondolod, Jézus csodákban szereti - a külső csodáit kerüli, és bent adja a csodákat a szív csendjében
És azt gondolod, akkor van minden rendben, amikor beszél, holott akkor, amikor hallgat, és a szívhez szól
És a tévedésed, hogy azt kéred, ami lépés az épülésed, hogy helyetted tegye
És uralkodni szeretnél az angyalokon, holott az tévedés, hanem az áldozatodban válnak a segítőiddé
És amikor azt mondod, nem a mennyiség a döntő, valóban, hiszen ami döntő, az az áldozat
És hogy mások helyett dönts, az sem más, mint tévedés
Hiszen abban van a bölcsesség, hogy úgy adsz, mint aki nem adott
Mint ahogy az irgalmad is az, hogy adsz, de már hátat is fordítasz, és mész tovább
És először megteremted a jóindulatot, ami már a figyelme, az irgalmadban
És nem azon vagy, hogy meggyőzz
Hiszen a meggyőzni csak egy tud, és Ő ott szeret a szívben, így mindenki magát győzi meg, amikor eljut odáig, hogy kérdezzen, majd felvállalja a figyelmét, az önmaga legyőzésében
Hiszen mindenkinek ott a tolmácsa a szellemében, akit vagy meghallgat, vagy hallgatásra késztet
Hogy még szinte nem is találkoztál azzal a gondolattal, hogy az ifjúságnak a legfontosabb a kedélyvilága, és a gyermekeidben sem fektethettél erre ezért nagyobb figyelmet, de mért is ne tennéd jóvá azt az unokáidban
Vagy inkább tönkreteszed az öregséged betegségeiben a környezetedet, amikor követelőzve szenvedteted?
Mindenki keresi a hasonlót, azért eddig azokat, akiknek helyén volt a kedélyvilága kizártad a társaságodból
Így fel sem ismerhetted a visszás helyzetedet
És amikor eléd lesz tárva, ki vagy, akkor is még mindig azon vagy, hogy nálad szeret az igazság
Hiszen eddig kizártad az Igazságot
És ha mindezeket megtettem, jobb, ha felismerem, hogy senki sem tud mást adna, csak abból tud adni, ami a sajátja
Ezért ha el akarom kerülni a tévedéseimet, jobb, ha elmegyek a Fő-höz
Ahhoz meg nem kell nagyot lépnem, hiszen a szívemben megtalálhatom az érintéseit
A Tanításait meg a Szavában
Társat találok, Aki megsegít, és igazít
Így megértek, megtudom az Igazságot
Aki helyreállítja a kedélyvilágomat
A magasság nem szenvedtet meg, a mélység szenvedtet, és a mélységemhez ragaszkodásom
És a Földön is úgy van, akinek a helyén van a kedélyvilága, az meglátja a külsőben a bensőt
Hiszen jelen lehet nála a Szeretet, és megmutatkozhat benne a Lángjának a Világossága a felébredt hitében
Így nem mondhatom tőlem való a hit, hiszen kapom, de mondhatod, elmentél, hogy találjál
A magyar név jelentése az, hogy engesztelő
A Magyar Nemzet meg a vizek őrzője
És így meg is érthetem, ha elmegyek felfogni, akkor megérkezik hozzám az értelem
És amint minden út Rómába vezet, úgy téged is ugyanúgy vesz körbe az értelem, a sors kezében tartva
Abban mutatva neked, ami az értelmed szerint való, mégis a szívednek szánva
Akinek meg nem lett felszántva a kedélyvilága jószándékkal, és szívvel, az hiába töpreng a tudósok fejtörésével
Mert azzal nem lehet előre haladni, hogy megmondom, hogy értsek
Hanem azzal a kérdéssel, hogy van az értelme?
És az nagy kettő, a végtelen két ellenpontjában
És nyilván amikor azt mondod, nincs ellenpont, mutatja az a ragaszkodásodat a földhöz
Hiszen képeket kapsz, amiket neked kell készre rajzolnod
Hiszen az élet és a halál között pontosan végtelen a távolság, és azokban nincs közösködés
És hogy meghatározzam azt, hogy miből akarok érteni, azzal már eldöntöttem, nem a végtelenhez akarok tartozni, és azzal már le is kötöztem magam az időhöz, beletéve avval magam az elmúlásba
Az alkalmatlan idő meg majd azon lesz, hogy megkérdezzen engem, s téged - hogy érted?
Ugyan száműzetésemben mondhatnám Neked, hagyj magamra, hiszen jól megvagyok magammal
De akkor már el kellene gondolkoznom a gondolaton
Nem kisebb a harcod, mint Dávid és Góliát harca, és te vagy Dávid
Addig meg amíg nem fordulok Góliáttal szemben, olyan vagyok, aki étlen és szomjan vándorol a sivatagban, és amikor oázis közelébe ér, azt mondom, az nem több, mint délibáb
Ugyan nem ismerem fel, sem az éhségemet, sem a szomjúságomat, hiszen elfojtom a felismerésemet
Hiszen nem hatalmasat, hanem a kicsit kell, hogy figyelembe vegyem magamban
És most feladtam a leckét Neked, Akinek nem lehet leckét feladni
Hogy mégiscsak magam legyek az, aki felismer
Miközben arra irányul az igyekezetem, hogy azt mondjam Neked, hogy távozz!
Azért még van lehetőséged, hogy felismerjelek abban, hogy szembe találkozom magammal, a valódi énemmel
Most még azon mosolygok, pedig annál rémisztőbb nem történhet velem, s veled
Hogy majomszeretetemmel egy életre tönkreteszem a gyermekemet, akár be is láthatnám
Mint ahogy amikor nem fektetek súlyt a gyermekem kedélyvilágára, és csak értelmi képességének növekedésérnek szentelem a figyelmemet, ugyanúgy tönkreteszem
Amikor nem törődtek a kedélyvilágommal, fel sem tudom azt fogni, annak a nyereségeit
Mert mit is tesz számomra, amikor sekélyessé válik a szeretetem?
Hiányaimat okozza, az elszegényedésemet hozza, sőt elhozza a sikertelenségeimet a számomra
És elkezdek azokból kiutat keresni, de mit találok, erőszakot találok és gőgöt, olyan eszközöket, amelyek kihasználják a másikat
És azt találom, sikeres vagyok, és mindezt magamnak könyvelem, és az elhozza nekem a megkülönböztetést
Míg ha kedélyvilágom rendben van, akkor emelkedek, és magasságba emelkedek
Sikeres leszek, hiszen úrrá válok
Olyan leszek, mint a nap az ő környezetében
Szeretetem magával hozza a hitet, a hitet, ami nem más, mint a szeretet fénye
És elhozza az akaratomat, azt, aki maga képes
Mert az akarat nem más, mint a szeretet világosságának az ereje
És mit is végez a jó kedélyvilágom?
Felébreszti az értelmemet, aki jó barátja, és jó ismerője lesz a Lelkednek
És felismeri a jó célját abban, hogy elkezdi keresni az akaratodat
És mint ilyen, az akaratának a területe nem lesz máshol, mint a végtelen mindenségben
Neked írom, aki már felébredtél fájdalmadban, és akinek nem akar összeállni még a kép
Emlékezz a letűnt korszakokra, és a nagyszüleid elbeszélésére, amikor arról beszéltek, régen nehéz volt az élet, de kevés betegséggel, és kevés váratlan halállal, hanem sokkal inkább úgy mentek el, hogy lefeküdtek, és elaludtak
Lehet mondani a kérdést, mit tettetek az életetekkel?
Még benned a kérdésed, mért nem ébresztett fel korábban az Isten - hiszen negyven éven át nem tett mást, mint hívott
Akkor meg azt kérdezed, mért fordult el tőled?
Arra meg a válasza: melletted álltam, megszólítottalak, és nem ismertél fel
Egy pillantásodat kértem, de nem adtad
Minden, ami a fájdalmad, az te vagy, az mind tőled származik
A kérésem az, térj be az örömömbe
Rákényszerítettél, hogy becsukjam a szememet, amikor magadnak gyűjtötted össze a fájdalmakat
Nem rejtem el a kincseimet, de neked kell megtalálni azokat, ha elkezded keresni, megsegítelek