Valaki, aki rendelkezik ezzel a lapszámmal vagy van Arcanum-hozzáférée megtenné, hogy a Városi Közlekedés 1998/1 számából a Helyi közforgalmú közlekedés és a koncesszió című cikket elküldi nekem vagy beteszi ide?
"A Volánbusz aktuális közbeszerzési tervezete szerint 2024-ben a busztársaság 30 darab helyi kialakítású midi, 86 darab elővárosi háromtengelyes, 59 darab normálpadlós szóló, 131 darab alacsony belépésű szóló, valamint 160 darab alacsony belépésű szóló autóbusz leszállításáról kötne megállapodásokat – az utóbbi, 160 darabos tétel vélhetően az Iveco és a Daimler Buses hazai képviseleteinek odaítélt tenderre vonatkozik, melynek teljesítésének jogát a későbbiekben a két tendergyőztes között versenyeztetik majd meg. Emellett a cég tisztán elektromos hajtású flottáját is bővítené, s a már 20 darab villanybusz beszerzésére megindított eljáráson túl becsléseink szerint akár több mint 100 e-buszra írna ki pályázatokat."
Azt a 20 villanybuszos tendert mondjuk azóta visszavonták.
A buszokon a bérlet ugyanúgy leolvasandó már, mint a vonaton a jegyvizsgáló esetében. Az már más kérdés hogy jelenleg sok használható infót így nem ad vissza, mert aki 3 percet utazik ő is egy db utas, meg aki 4 órát utazik a járművel, ő úgyszintén. Komolyabban értékelhető adathalmaz ebből szerintem így nem jön le. És a legalább ennyire érdekes kérdés, hogy a térítésmentesen utazóknak továbbra sem kell semmit sem "csippantaniuk" utazáskor; pedig most már ők is jóval többen lesznek... Régebben egy átmeneti ideig volt, hogy ilyenkor 0 Ft-os jegyet kellett kiadni (vmi utasszámlálás volt), de az sem tartott sokáig...
A következő évben, években hirtelen indokolatlanul megnő az utasok száma.
A valóságban nem nő, illetve igen szerencsés esetben éppen meghaladja majd a 2019-es szintet.
Nem tetszik a hamisítás állami szintre emelt (törvényesített) meghonosítása.
----------------------------------------------
Ha veszel egy vármegye bérletet mert elmégy a Náncsi nénidhez és este visszajössz, majd abban a hónapban nem utazol többet, akkor 52 utazást épít be a rendszer a statisztikába.
A belföldi személyszállítás utaskilométerben mért teljesítménye (5,3 milliárd utaskilométer) egy év alatt 8,9 százalékkal növekedett.2023. május 1-jétől bevezették az ország- és a vármegyebérleteket. A bérletek a helyközi közlekedésben a Volánbusz, a MÁV-START, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt felhasználhatók.
A szolgáltatók az ország- és a vármegyebérletek esetében a rájuk eső utasszám- és utaskilométer-értéket a 2022. évi teljesítményből kiindulva maguk határozzák meg.
Az autóbuszos közlekedésben realizált teljesítmény 8,7 százalékkal kisebb, a vonattal történő személyszállításé 34 százalékkal nagyobb volt, mint 2022 IV. negyedévében.
Szentendrét pontosítsuk, hogy a helyieknek a helyi tarifa alatt egy Szentendre kártya nevű díjterméket kell érteni, amit tekinthetünk helyi bérletnek. Viszont helyi jegy nincs.