Abból kiindulva, hogy vonatoknál már hosszú évek óta van elektronikus vásárlás esetén kedvezmény, illetve buszoknál a VoxPay-ből vett jegy esetén szintén évek óta (amióta a Covid alatt bevezették) van, így nem gondolom, hogy mostanában megszüntetnék.
>Már meg lehet vásárolni MÁV appban, a szokott appos kedvezményt is adja rá.
Tényleg.
Na ezt tegnap nem is néztem.
Egy pár napja még csak a menetrendi keresést lehetett elvégezni a MÁV APP-ban a helyközi/távolsági buszokra, de jegyvásárlást még nem, ma reggel már valóban hagyja ott is a Volánbusz helyközi/távolsági viszonylati jegyvásárlást, akár átszállásos útra is.
(A vonat-busz átszállásos utakra továbbra is csak menetrendi találatot ad, jegyet még nem.)
Én örülnék neki, ha emellett a km övezetes mobiljegy is megmaradna, mert pl. sűrűbb követésű elővárosi forgalom esetén azzal úgy lehet előre kp. mentesen jegyet venni, hogy nem kell tudnom, hogy melyik járatot érem el.
Köszi az infót. Gondolom hamarosan jobban elterjed, és a sofőrök sem fognak "tágra nyílt szemekkel nézni"... :)
Hozzáteszem, számomra az is totálisan meglepő, hogy még mindig milyen sokan vesznek km alapú egész jegyet a buszokon, miközben napijeggyel sok, de tényleg nagyon sok esetben (20km feletti oda-vissza utazás) jobban járnának vele. Amerre én járok, nagyon sokan nem is tudnak a napijegyekről, a sofőrök pedig egyáltalán nem ajánlják azt. A most elindult "átszállásos" elővételi jegyvásárlásról már nem is beszélve...
Ezt az opciót eddig egyáltalán nem reklámozták... de ez tök jó. Innentől kezdve én biza nem veszek többé buszon jegyet.
Kíváncsi vagyok, hogy az 5% kedvezmény meddig marad meg.
Mint ahogy arra is, hogy a buszokon hamarosan bevezetésre kerülő bankkártyás fizetési lehetőség elindulását követően valóban feláras lesz-e a kp-s fizetés. (Véleményem szerint nagy lesz az ellenállás, emiatt pedig ezt nem lépik meg.)
>Élesben is kipróbáltad? Kíváncsi vagyok mit szól a sofőr, ha ilyennel szállsz fel? Mennyire ismerik, tudnak róla?
Tegnap egy rövid, de átszállásos helyközi buszos utat kellett tennem, fix időpontban, így előtte kimentem a vasútállomásra és vettem a jegyautomatából a tervezett utazásra egy átszállásos viszonylati Volánbusz jegyet, amit aztán fel is használtam, így "élesben is kipróbáltam".
Most is egybe számolták jegykiadáskor a km övezeteket, így 275 forintot fizettem a buszokon vett jegy 200+250=450 forintos ára helyett az 50 %-os kedvezményű jegyért.
Mivel van a jegyen ugyanolyan kinézetű kód, mint az országbérleten, így gondoltam egyből odatartom a validátor alá.
A vezetőnél a "beltéri egységen" meg is jelentek a jegyem adatai, vagyis a validátor beolvasta!
Az első jármű egy távolsági busz volt, a vezetője tágra nyílt szemekkel nézte a kiírást a képernyőn és azt gyorsan végig is gondolta, hogy ez egy elővételi jegy.
Azt furcsállotta, hogy az utazás végpontja nem esett az ő útvonalába, még úgy sem, hogy olyan megálló lenne, amit érint, de távolsági járatként áthalad.
Miután mondtam neki, hogy átszállok (a megyeszékhely buszállomásán), úgy már egyetértően bólogatott, hogy akkor oké és nyomta a képernyőn az érvényesítést, a validátor pedig pittyent, ahogy a vármegye/országbéreleteknél szokott.
Az átszálláskor a jegyen szereplő buszt nem értem el, mert 5 perc lett volna arra átszállni, de az enyém késett.
Utána 5 perccel is ment ugyanarra egy másik busz és az még a jegy érvényességi idején belül indult, mert még a korábbival sem értem volna el a célig.
Itt is odatartottam a géphez, szerintem a vezető automatikusan nyomta az érvényesítést, rákérdezett, hogy a végállomásig megyek-e, de mondtam a városszéli megállót, ahol leszálltam és ennyiben maradtunk :)
Miután már vagy három éve kötelező minden üzletben elektronikus fizetést is biztosítani, éppen ideje, hogy a Volánbusz is bevezesse - szinte utolsóként az országban.
(Ja, nem, a piaci őstermelők közül még van, aki kézzel ír nyugtát...)
Amióta 27 EU-tag van, sosem voltunk utolsók. Lettországgal kerülgettük egymást korábban, aztán Bulgária és Románia volt a szomszédos a statisztikában. Tehát nem "már 25." vagyunk... 🤪
Sosem voltunk jobb/rosszabb helyen lényegében.
A mondanivaló magva igaz: EU-hoz képest kevés az autó, majdnem sereghajtók vagyunk.
De ha állandóan firkászokat fikázunk pontatlanságok miatt, akkor explicit tényállításoknál írjunk igazat!
kelebiai vonathelyettesitő vonalak ugye tervezetten ki fognak esni a rendszerből,
Korábban is volt Délegyháza-Budapest viszonylat már kb 1973 óta, és hasonló vonalak. A "vonatpótló" jelenleg megáll Autógyári elágazás, Taksony, Forrás üdülő, Dunavarsány bej u. megállókban, de a 660 as vonalon is Naprózsa lakópark, 30 km kő stb. megállók is kérdés hogyan lesznek kiszolgálva, de Bankháza isk. vagy épp Kiskunlacháza Faragó tanya esetében is a 653 Bp-Kunszentmiklós -( Kiskunhalas) beszántása is érdeksérelem, mert utóbbi kb 300 fős településrész mindig van utas oda....
Említhetjük Csengőd - Kullért is a 5352 es vonalon,
Tabdi vasúti kiszolgálása megszűnik így oda is kell buszt járatni...
A többibe nem megyek bele, az összes "vonatpótló" egyben pótol helyközit, mert volt egy kisebb megszüntetési hullám a Kiskunhalas-Kelebia, a Kiskunhalas- Kiskőrös- Csengőd-Szabadszállás vonalon...
Ez a valóságban úgy szokott történni, hogy még véletlenül sem a sűrűn járó Pest megyei viszonylatokból lopnak ki egy-egy járatot, ahol mondjuk 10 perc helyett 15 múlva jönne a következő busz (tudom, hogy ez is érdeksérelmet és adott esetben tömeget okoz), hanem a mondjuk napi 4 járattal rendelkező vidéki kistérségeket pusztítják tovább, és kiszedik mondjuk a közeli nagyvárosból 22:50-kor induló járatot, amiből a délutános műszakból haza lehet jutni. Így kénytelen az ember autót fenntartani rengeteg pénzért.