Keresés

Részletes keresés

ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71097

Ebben lehet igazad lesz. 

Előzmény: L_áma (71093)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71096

Nem ismersz még 😂😂 

Előzmény: Béci 72 (71092)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71095

Dehogynem! 😈

Aztán fontos még, hogy ne vérezzen be a szeme amikor utána akasztjuk a fánkot!

 

T.

Előzmény: L_áma (71093)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71094

Túlontúl optimista számok ezek!

Így berendezve 60-hoz kellene szerintem vagy 40ló.

Bár könnyű a test, de a hurka végek belelógnak a vízbe.

Az 50 közelebb van a realitáshoz.

T.

 

Előzmény: ntom2020 (71091)
L_áma Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71093

Nemaz a lényeg, hogy milyen gyors. Olyan, amiyen. De jó eséllyel olyan lesz 2059-ben is!

Előzmény: Béci 72 (71090)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71092

Nem is vagy te olyan "hülye gyerek"🙂🙂🙂

Előzmény: ntom2020 (71091)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71091

Én olyan 55-60 ra tippelek, 1 fővel. Ha el van találva a csiga.

Ez a test, 20as motorral 45-50 et simán tud völgyben. 

Előzmény: Béci 72 (71090)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71090

Mert nem mered leírni,hogy milyen gyors egy 20 lovas Evinrude🙂

Előzmény: Takyka! (71089)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71089

Nagyon igyekszem, hogy a lehető legkönnyebb (azaz gyors) maradjon a csónak. 

Igazándiból, az elmúlt pár hétben már használható állapotban van, (csak a beszámolók maradtak el kicsit) mentem is vele többször.

 

T.

Előzmény: ntom2020 (71087)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71088

Az bizony!

Előzmény: ntom2020 (71087)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71087

Nagyon haladós kombó lesz. Mikor teszteled Dunán?

Előzmény: Takyka! (71083)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71086

Ma ismét voltam a Dunán.Pest felé mentem,jó időnek indult.Vác körül fordultam meg.Visszafelé végig "pattogtam",de tudtam tartani a 4000-es fordulatot.Érezhetően visszafogott kicsit a szél.37 km/h volt az átlag,kereken 100 km.távon 25,5 liter benzin fogyott.Ehhez a sebességhez szerintem ez nem rossz.A motor szépen járt.

Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71085

Akkor megszenvedtél rendesen.

Nekem szerencsém volt a hidraulikus kormánnyal,semmi célszerszámom nem volt hozzá,de sikerült beletölteni az olajat.

Előzmény: Takyka! (71083)
L_áma Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71084

Ladánybenei fűrésztelepen kollégám meglazított egy tömlőt, alá tett egy hordót. Semmi. Még jobban meglazította. Semmi. Levette a tömlőt, és viccesen belenézett. Semmi. Lette a betonra, a hordó mellé. Ekkor az aprítógép tonnás fedele úgy gondolta, most van itt az ideje a lecsukódásnak.

Ki is nyomta az összes olajat a két hengerből. kb 60 liter sprisszolt bele a gép alatti beton aknába.

Kolléga megállt az akna pereménél, majd kicsit félre fordított fejjel megnézte a tócsát. Aztán kommentálta is:

 

-Kicseppent!-

Előzmény: Takyka! (71083)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71083

Kormányállás saga folytatás

 

Ott tartottam, hogy sikerült olyan fittingeket találni a szivattyúhoz, ami elfért a a kormánydobozban. Ráadásul kiókumuláltam, hogyan tudom rápréseltetni a gyári szorító végeket a csőre, hogy ne kelljen bilincsekkel bohóckodni.

 

félkészen

 

Befűzködtem a villanyt is, majd egy szép áprilisi napon felvonultam a tett színhelyén és nekiálltam a rendszer összeépítésének.

Apróságoktól eltekintve flottul ment minden, amikor is eljött a feltöltés ideje.

Hát... Mit mondjak? Volt ott olyan kutyavilág, hogy csak na! Folyt is, spriccelt is, dőlt is a hidralikás olaj amerre csak látott. 

Eleve, a mutatvány nem egy emberes. A készlethez adott betöltő adapter szivárgott. Arról sem nem tett említést a leírás, hogy amíg van a rendszerben levegő, addig ki tud alakulni olyan nyomás a rendszerben, ami később egy nem várt pillanatban hirtelen vissza nyomja az olajat a betöltő nyíláson keresztül...

Aztán amikor már kellő idegállapotba kerültem, a maradék olaj jól beledőlt a hajó aljába. :-)

Végül az összes elém gördülő sziklaakadályt ripityára zúzva összeállt a rendszer.

 

 

Ahogy az (el)várható, finoman jár a kormány, a motor felől nincs visszahatás.

Egy probléma azért akadt, felhajtva a motrot, a munkahenger belever a satu csavarjába.

 

Ezt végül egy tartókar toldóval, meg az irányítókar átvariálásával sikerült orvosolni. Szerencsére van annyi +furat az alkatrészeken, amik ezt lehetővé tették.

Így mostmár kényelmesen fel lehet teljesen hajtani a motort.

 

T.

 

Takyka! Creative Commons License 2024.05.05 0 0 71082

Van olyan is. :-)

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71081)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 71081

Nálad már a csónak tolja a propellert🙂

Előzmény: Takyka! (71080)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.05 0 0 71080

A slip nem ok, hanem következmény.

Ha nem kellene a propellernek erővel tolnia a csónakot, akkor nem lenne slip. Adott fordulaton minél nagyobb az erő szükséglet, annál nagyobb a slip. (Meg mellette még millió dologtól is függ)

 

T.

Előzmény: Szilrobi_index (71078)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 71079

Én úgy gondolom,hogy ez a slip olyasmi,mintha egy kocsi sárban,vagy hóban menne...

Az elméleti,és a tényleges sebesség közti különbség százalékban.

Előbbihez kell a fordulat,áttétel,és a csiga egy fordulata által megtett út.

Nálam pl.5000-es fordulaton kb.46-tal halad a csónak.

Az áttétel kb.1:2,7,a propeller most 19"-ra van állítva.

Tehát 53-mal menne elméletileg a hajó,ha nem lenne csúszás.

Az elméleti,és a mért sebesség között van kb.15 %

Előzmény: Szilrobi_index (71078)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.05.04 0 0 71078

Sziasztok!

 

Előre is elnézést a szakszerűtlen szóhasználatért.

Szétnéztem az Interneten a hogyan mérjük a pitch-et témakörben. Találtam egy tűrhetőnek tűnő módszert (amiben azért van mellémérés esélye), amit bevetettem a két csigán. A 10-es motoron lévőt ellenőrzésnek szántam, hiszen azon jelölve van, hogy F8,5.

Az eredmény:

Mindkettő átmérője 22cm azaz 8,6 inch (a tengelyközéptől mért levélvég szorozva kettővel.)

A emelkedése 8,503 mindkét csigával, csak más számokkal a képletben.

A "csalás" az benne, hogy míg az egyik csigán az egy levél két széle közötti "magasságkülönbség" (a lapátok 2/3-nál kell mérni a módszer szerint) 32mm, addig a másiknál ez 36mm, viszont az egyik 60fok "széles", míg a másik csak 50fok.

Ezt szemre nem lehet megítélni. A mérés során is kis mellémérés nagy különbségeket okozhat, ezért többször is megismételtem a méréseket.

 

Összegezve, most úgy tűnik, hogy a két csiga a számokat tekintve azonos, csak másképp. Szemre kisebb a 10-es levele.

Olvasom a hozzászólásokat köztetek a szlipről és megemlítettétek, hogy az is lehet esetleg ok. Azt hogyan kell mérni?

 

Takyka! Creative Commons License 2024.05.03 0 0 71077

Ha addigra visszaesik a nagy slip, akkor kb. igen.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71074)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.03 0 0 71076

De miért fura? 19% fordulatszám változás okozott 17,7% sebességváltozást. Ennek kb. Így kell lenni.

3750-nél a sebességet megeszi a nagy slip, amiatt lassabb ott.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71075)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71075

Nekem akkor is fura,hogy 4200-nál,és 5000-nél közel azonos a slip,bár 800 + fordulattól csak 7 km/h-val lesz gyorsabb,míg 3750 és 4200 között 450 többlet fordulattól lesz 6 km/h-val.

Szerintem 5000-nél is kb.49-cel kellene mennie.

Előzmény: Béci 72 (71074)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71074

Vagyis 4000-nél 37-tel kellene mennie?

Előzmény: Takyka! (71073)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71073

Rosszul írtam! A fordulatszámot oszd a sebességgel...

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71072)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71072

33:3750 az kisebb,mint 39:4200,nem?

Előzmény: Takyka! (71071)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71071

Legegyszerűbb, ha elosztod a sebességet a fordulatszámmal. Minél kisebb az eredmény, annál közelebb van a tényleges sebességed a csiga emelkedéséből adódó elméleti sebességhez.

 

De, hogy jobban látható legyen, bevertem a számaidat egy táblázatba.

 

Mint látható, a slip kisebb 4200-nál, mint 3750-nél.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71069)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71070

A Propulse csigán is alig van észrevehető különbség a 15" és 21" között.

Pedig a vízen ég és föld a két véglet közti eltérés.

Előzmény: Takyka! (71062)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71069

kb.28-cal ment 3500-on

     33-mal            3750-es fordulaton

      39-cel            4200-on

      46-tal             5000-nél

Számolás nélkül(nem is tudom,hogy kell)az látszik,hogy a legutóbbi teszt minimális fordulat növekedésnél 5 km/h sebességnövekedést jelentett.

Utána már nincs ekkora különbség.

Előzmény: Takyka! (71066)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 71068

3700 körül volt most inkább.Ez nem digitális,nehéz pontosan belőni.3500 és 4000 között volt kb.félúton a mutató.4200 az jónak tűnt,utána 800 -zal magasabb fordulat csak 7 km/h sebességnövekedést eredményezett.

Előzmény: Takyka! (71066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!