Nekem akkor is fura,hogy 4200-nál,és 5000-nél közel azonos a slip,bár 800 + fordulattól csak 7 km/h-val lesz gyorsabb,míg 3750 és 4200 között 450 többlet fordulattól lesz 6 km/h-val.
Legegyszerűbb, ha elosztod a sebességet a fordulatszámmal. Minél kisebb az eredmény, annál közelebb van a tényleges sebességed a csiga emelkedéséből adódó elméleti sebességhez.
De, hogy jobban látható legyen, bevertem a számaidat egy táblázatba.
Mint látható, a slip kisebb 4200-nál, mint 3750-nél.
3700 körül volt most inkább.Ez nem digitális,nehéz pontosan belőni.3500 és 4000 között volt kb.félúton a mutató.4200 az jónak tűnt,utána 800 -zal magasabb fordulat csak 7 km/h sebességnövekedést eredményezett.
Nem gondolnám, hogy számottevően kisebb fogyasztást el tudsz érni, de lehet, még 36-nál sem emelkedne a fogyasztásod km alapon. Márpedig, ha több 1000km-t akarsz megtenni, akkor lehet jól jön minden ingyen km/h...
Az általad rajzolt távolság valóban nagyobb, de az abból adódik, hogy a csiga levél "eleje. és "vége nagyobb távolságra van. Ez abból adódik, hogy a levél felülete nagyobb (ahogy az lenni szok kisebb emelkedésű munkacsigáknál.)
Ha viszont megfigyeled, hogy a levél szöge mekkora a csiga tengelyhez képest, akkor látszik, hogy fordítva van, mint ahogy Te látod. Amelyik kisebb szöget zár be a tengellyel, az a nagyobb emelkedésű. Csak nem olyan széles a csigalevél, ezért kisebb a rajzolt egyeneseid közötti távolság.
Ha vissza lenne butítva 10-re,akkor nem menne 5 km/h-val gyorsabban,mint a másik 10-es.A csiga valószínű,kicsit nagy emelkedésű rá,bár az 5200 körüli max.fordulat nem annyira rossz,de ha beül még két fő,akkor nem lesz optimális
A hurkákat még otthon egy kompresszorral fújtam fel, le sem engedem őket, így tárolom.
Amikor kiérek a tetthelyre, akkor egy kézi SUP pumpával szoktam felfújni a két légpadlót és ráfújok egy kicsit a hurkákra is, így beállítva a gyári értékeket 0,25 bar illetve 0,8 bar. A pumpának van saját mérője, de van egy külön nyomásmérőm is. Érzésre is keménynek tűnik menet közben is a padló.
Nem lógatok semmit a vízbe, még egy kötelet se.
Nekem egy kicsit korábbi kiadású Honwave-em van, lehet közte különbség.
Önmagában nem vagyok elégedetlen, csak a múltkori 14-15km/h volt megdöbbentően lassú, főként úgy, hogy annál a 10LE-s is többet tudott. A mostani sebesség és siklási hajlam ha megmaradna a célzott terhelés mellett, akkor végülis nekünk megfelel.
Ettől még azért nagyobb különbséget vártam az új motortól.
Összegezve az eddigieket:
- vagy a csónak kialakítása rossz (ezt azért nem gondolom, mert az ajánlott a max 15LE és 735kg a max terhelés.)
- vagy a csiga rossz méretű (lehet, hogy beviszem egy boltba ahol a hozzáértők megmondják, hogy mekkora)
- a motorban rossz valami (koszos, gyertya, kompresszió,...)
- a motor visszabutított 10-re (vagy mindig is az volt)
Egyelőre nem nagyon fogok vízre jutni, így a további tesztekre várni kell. :(
Kellene tesztelni fogyasztást nyélgázon, üres csónakkal, tervezett terheléssel.
Az a baj, nem tudjuk, a szél, a hullámok hogyan hatottak a fogyasztásra. De még mindig nagyobb volt a slip-ed, mint 4200-nál. Lehet, ez még nem az optimális sebesség. Érdemes volna egy próbát csinálni 4000-nél is.
Ugyanolyan Honwave T32 van neki, mint nekem. Emiatt most nézegettem is a korábban mentett trackeket, és valóban valamiért nem jók a számai. A csónak ugyanaz és az összsúly is nagyjából egyezik Robinál és nálam, de míg a 10 LE-s motorral nem tud 30 km/h-t sem elérni, nálam a 10-es Mercury simán ment 35 km/h-t, csak a 4. személynél értük el az "üvegplafont".
A leírása szerint a 15 LE-s motor is éppen csak benéz 30 km/h fölé, ami szintén kevésnek tűnik. Mi van, ha tényleg valami a csónakkal nem stimmel?
Robi: mivel fújod fel a csónakot és mivel méred a kamrákban a nyomást? Nem lehet, hogy valamiért az előírtnál kevesebb a nyomás a légpadlóban?
Ma ismét voltam a Dunán.A múltkori sebesség/fogyasztásmérési tesztből az derült ki,hogy az összeállításom 3500 -as fordulaton,27,5 km/h átlagsebességnél nem siklik optimálisan,túl nagy a "csúszás",és 24-25 litert fogyaszt 100 km-en,míg 4200-as fordulaton,39/h átlag mellett 27-et.Most kipróbáltam a 3700-3800 körüli fordulatot,ami lefelé haladáskor 38,fölfelé 28 körüli sebességet eredményezett,vagyis kb.33 km/h átlagot.
Érdről Dunaújváros felé indultam,mert egy csónakos barátom Soltnál tette vízre a hajóját,és tervben volt,hogy találkozunk.
Kisapostagon egy kikötőben megálltunk,és a mellette lévő parti vendéglőben ittunk egy kávét.Nem volt ideális idő,helyenként erős szél volt,és kellemetlen,rövid hullámok.Visszafelé 126 km megtétele után kifogyott a 30 literes tank(kereken ennyit tudtam bele tankolni),így kicsivel 24 liter alatt fogyasztott százon.Vagyis kb.5 km-rel magasabb átlagsebességnél mint 3500-as fordulaton,egy gondolattal kevesebbet is fogyasztott(a szél,és hullámok ellenére)
Sajnos kb.7 km megtétele után a motor siklás közben megtorpant,mintha meg akart volna állni,de nem fulladt le,hanem 1-2 mp.után visszatért az eredeti fordulatra.Ilyet eddig még szerencsére egyszer sem csinált,de nem volt megnyugtató érzés ☹️.
Nyáron az eddigi leghosszabb túrámat tervezem,nem lenne jó,ha vhol lerobbanna.Persze,ez mindig "benne van a pakliban"