Keresés

Részletes keresés

Takyka! Creative Commons License 1,5 órája 0 0 71077

Ha addigra visszaesik a nagy slip, akkor kb. igen.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71074)
Takyka! Creative Commons License 1,5 órája 0 0 71076

De miért fura? 19% fordulatszám változás okozott 17,7% sebességváltozást. Ennek kb. Így kell lenni.

3750-nél a sebességet megeszi a nagy slip, amiatt lassabb ott.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71075)
Béci 72 Creative Commons License 12 órája 0 0 71075

Nekem akkor is fura,hogy 4200-nál,és 5000-nél közel azonos a slip,bár 800 + fordulattól csak 7 km/h-val lesz gyorsabb,míg 3750 és 4200 között 450 többlet fordulattól lesz 6 km/h-val.

Szerintem 5000-nél is kb.49-cel kellene mennie.

Előzmény: Béci 72 (71074)
Béci 72 Creative Commons License 12 órája 0 0 71074

Vagyis 4000-nél 37-tel kellene mennie?

Előzmény: Takyka! (71073)
Takyka! Creative Commons License 12 órája 0 0 71073

Rosszul írtam! A fordulatszámot oszd a sebességgel...

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71072)
Béci 72 Creative Commons License 12 órája 0 0 71072

33:3750 az kisebb,mint 39:4200,nem?

Előzmény: Takyka! (71071)
Takyka! Creative Commons License 13 órája 0 0 71071

Legegyszerűbb, ha elosztod a sebességet a fordulatszámmal. Minél kisebb az eredmény, annál közelebb van a tényleges sebességed a csiga emelkedéséből adódó elméleti sebességhez.

 

De, hogy jobban látható legyen, bevertem a számaidat egy táblázatba.

 

Mint látható, a slip kisebb 4200-nál, mint 3750-nél.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71069)
Béci 72 Creative Commons License 15 órája 0 0 71070

A Propulse csigán is alig van észrevehető különbség a 15" és 21" között.

Pedig a vízen ég és föld a két véglet közti eltérés.

Előzmény: Takyka! (71062)
Béci 72 Creative Commons License 16 órája 0 0 71069

kb.28-cal ment 3500-on

     33-mal            3750-es fordulaton

      39-cel            4200-on

      46-tal             5000-nél

Számolás nélkül(nem is tudom,hogy kell)az látszik,hogy a legutóbbi teszt minimális fordulat növekedésnél 5 km/h sebességnövekedést jelentett.

Utána már nincs ekkora különbség.

Előzmény: Takyka! (71066)
Béci 72 Creative Commons License 17 órája 0 0 71068

3700 körül volt most inkább.Ez nem digitális,nehéz pontosan belőni.3500 és 4000 között volt kb.félúton a mutató.4200 az jónak tűnt,utána 800 -zal magasabb fordulat csak 7 km/h sebességnövekedést eredményezett.

Előzmény: Takyka! (71066)
Béci 72 Creative Commons License 17 órája 0 0 71067

Ezzel a csónakkal nagyon csendes idő kell,hogy lehessen tartani a tengeren a 4000-es fordulatot.

Előzmény: Takyka! (71066)
Takyka! Creative Commons License 17 órája 0 0 71066

Eddig sem akartad elhinni nekem, hogy jobb lehet a fogyasztásod, mint lassabb tempónál, aztán itt van, ráadásul szarabb körülmények között.

A mostani teszteden 3800-nál még mindig nagyobb volt a slip, mint előzőleg 4200-nál...

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71064)
Béci 72 Creative Commons License 18 órája 0 0 71065

Minden lehetséges,kell bele egy passzoló agy🙂

Előzmény: BMW Power (71063)
Béci 72 Creative Commons License 18 órája 0 0 71064

Nagyon optimista vagy!🙂

Előzmény: Takyka! (71061)
BMW Power Creative Commons License 19 órája 0 0 71063

igen, mert kisebb levelű, nagyobb a slipje gondolom. Ez akkor derülne ki ha ugyanarra a motorra tenné, de mint tudjuk ez nem lehetséges.
 

Előzmény: Béci 72 (71060)
Takyka! Creative Commons License 21 órája 0 0 71062

Két egymáshoz közeli méretet nehéz szemre megkülönböztetni.

A fenti képen az egyik 15", a másik 11" emelkedésű, aztán alig van különbség.

 

T.

 

Előzmény: lapar (71057)
Takyka! Creative Commons License 21 órája 0 0 71061

Nem gondolnám, hogy számottevően kisebb fogyasztást el tudsz érni, de lehet, még 36-nál sem emelkedne a fogyasztásod km alapon. Márpedig, ha több 1000km-t akarsz megtenni, akkor lehet jól jön minden ingyen km/h...

 

Ha a 🌊 -ok engedik.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71054)
Béci 72 Creative Commons License 22 órája 0 0 71060

A 10-es motor ugyanazon a csónakon,és terhelés mellett kb.300 fordulattal tovább forgott,és 4-5 km/h -val lassabb volt.

Vagyis,nem lehet egyforma a két csiga.

Előzmény: BMW Power (71059)
BMW Power Creative Commons License 23 órája 0 0 71059

 3. verzió: ugyanaz :)

Előzmény: lapar (71057)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 71058

"lehet, hogy beviszem egy boltba ahol a hozzáértők megmondják, hogy mekkora)"

 

Naiv optimista!

Szólj, ha megtalálod azt a boltost, aki megmondja!

(de azért ne higgy neki feltétel nélkül)

Előzmény: Szilrobi_index (71055)
lapar Creative Commons License 1 napja 0 0 71057

Nem értek egyet veled.

Az általad rajzolt távolság valóban nagyobb, de az abból adódik, hogy a csiga levél "eleje. és "vége nagyobb távolságra van. Ez abból adódik, hogy a levél felülete nagyobb (ahogy az lenni szok kisebb emelkedésű munkacsigáknál.)

Ha viszont megfigyeled, hogy a levél szöge mekkora a csiga tengelyhez képest, akkor látszik, hogy fordítva van, mint ahogy Te látod. Amelyik kisebb szöget zár be a tengellyel, az a nagyobb emelkedésű. Csak nem olyan széles a csigalevél, ezért kisebb a rajzolt egyeneseid közötti távolság.

Előzmény: 409 (71037)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71056

Ha vissza lenne butítva 10-re,akkor nem menne 5 km/h-val gyorsabban,mint a másik 10-es.A csiga valószínű,kicsit nagy emelkedésű rá,bár az 5200 körüli max.fordulat nem annyira rossz,de ha beül még két fő,akkor nem lesz optimális 

Előzmény: Szilrobi_index (71055)
Szilrobi_index Creative Commons License 1 napja 0 0 71055

A hurkákat még otthon egy kompresszorral fújtam fel, le sem engedem őket, így tárolom.

Amikor kiérek a tetthelyre, akkor egy kézi SUP pumpával szoktam felfújni a két légpadlót és ráfújok egy kicsit a hurkákra is, így beállítva a gyári értékeket 0,25 bar illetve 0,8 bar. A pumpának van saját mérője, de van egy külön nyomásmérőm is. Érzésre is keménynek tűnik menet közben is a padló.

 

Nem lógatok semmit a vízbe, még egy kötelet se.

Nekem egy kicsit korábbi kiadású Honwave-em van, lehet közte különbség.

Önmagában nem vagyok elégedetlen, csak a múltkori 14-15km/h volt megdöbbentően lassú, főként úgy, hogy annál a 10LE-s is többet tudott. A mostani sebesség és siklási hajlam ha megmaradna a célzott terhelés mellett, akkor végülis nekünk megfelel.

Ettől még azért nagyobb különbséget vártam az új motortól.

 

Összegezve az eddigieket:

- vagy a csónak kialakítása rossz (ezt azért nem gondolom, mert az ajánlott a max 15LE és 735kg a max terhelés.)

- vagy a csiga rossz méretű (lehet, hogy beviszem egy boltba ahol a hozzáértők megmondják, hogy mekkora)

- a motorban rossz valami (koszos, gyertya, kompresszió,...)

- a motor visszabutított 10-re (vagy mindig is az volt)

 

Egyelőre nem nagyon fogok vízre jutni, így a további tesztekre várni kell. :(

 

Kellene tesztelni fogyasztást nyélgázon, üres csónakkal, tervezett terheléssel.

 

Előzmény: spapda (71049)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71054

Szerintem ennél kevesebb csak egy másik csónakon lenne a fogyasztás.

5000-es fordulaton 46 km/h volt az átlag,és 29l/100km a fogyasztás.

Előzmény: Takyka! (71051)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71053

"Az a baj, nem tudjuk, a szél, a hullámok hogyan hatottak "

Biztos nem pozitívan🙂

Előzmény: Takyka! (71051)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71052

Most 4000-nél szétesett volna🙂

Előzmény: Takyka! (71051)
Takyka! Creative Commons License 1 napja 0 0 71051

Az a baj, nem tudjuk, a szél, a hullámok hogyan hatottak a fogyasztásra. De még mindig nagyobb volt a slip-ed, mint 4200-nál. Lehet, ez még nem az optimális sebesség. Érdemes volna egy próbát csinálni 4000-nél is.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71048)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71050

Vagy tényleg húzza maga után a horgonyt🙂

Igen,légpadlósnál simán lehet olyan,hogy kevés a levegő.

Előzmény: spapda (71049)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 71049

Ugyanolyan Honwave T32 van neki, mint nekem. Emiatt most nézegettem is a korábban mentett trackeket, és valóban valamiért nem jók a számai. A csónak ugyanaz és az összsúly is nagyjából egyezik Robinál és nálam, de míg a 10 LE-s motorral nem tud 30 km/h-t sem elérni, nálam a 10-es Mercury simán ment 35 km/h-t, csak a 4. személynél értük el az "üvegplafont".

 

A leírása szerint a 15 LE-s motor is éppen csak benéz 30 km/h fölé, ami szintén kevésnek tűnik. Mi van, ha tényleg valami a csónakkal nem stimmel?

Robi: mivel fújod fel a csónakot és mivel méred a kamrákban a nyomást? Nem lehet, hogy valamiért az előírtnál kevesebb a nyomás a légpadlóban?

Előzmény: Béci 72 (71047)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71048

Ma ismét voltam a Dunán.A múltkori sebesség/fogyasztásmérési tesztből az derült ki,hogy az összeállításom 3500 -as fordulaton,27,5 km/h átlagsebességnél nem siklik optimálisan,túl nagy a "csúszás",és 24-25 litert fogyaszt 100 km-en,míg 4200-as fordulaton,39/h átlag mellett 27-et.Most kipróbáltam a 3700-3800 körüli fordulatot,ami lefelé haladáskor 38,fölfelé 28 körüli sebességet eredményezett,vagyis kb.33 km/h átlagot.

Érdről Dunaújváros felé indultam,mert egy csónakos barátom Soltnál tette vízre a hajóját,és tervben volt,hogy találkozunk.

Kisapostagon egy kikötőben megálltunk,és a mellette lévő parti vendéglőben ittunk egy kávét.Nem volt ideális idő,helyenként erős szél volt,és kellemetlen,rövid hullámok.Visszafelé 126 km megtétele után kifogyott a 30 literes tank(kereken ennyit tudtam bele tankolni),így kicsivel 24 liter alatt fogyasztott százon.Vagyis kb.5 km-rel magasabb átlagsebességnél mint 3500-as fordulaton,egy gondolattal kevesebbet is fogyasztott(a szél,és hullámok ellenére)

Sajnos kb.7 km megtétele után a motor siklás közben megtorpant,mintha meg akart volna állni,de nem fulladt le,hanem 1-2 mp.után visszatért az eredeti fordulatra.Ilyet eddig még szerencsére egyszer sem csinált,de nem volt megnyugtató érzés ☹️.

Nyáron az eddigi leghosszabb túrámat tervezem,nem lenne jó,ha vhol lerobbanna.Persze,ez mindig "benne van a pakliban"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!