Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2024.05.06 0 0 219776

ahogy elnezem a legtobb kenesi helyen gordulo csapagy van, ott nem fog feltorlodni a nyomas.. 

hajtokar, es veztengely meg mindig nem derult ki, de ha veztengely fele nyitott a kor, akkor fotengely  fele is az kell legyen.

szvsz lehet beszoptam a nyomasmerobe  fektetett munkat.. 

 

...egy briggs&stratton ez a honda. :D 

szoro olajzas, ket allasu olajpumaval..  semmi nyomas alatt. 

..vagy elmentem aludni. 

Előzmény: cam aro (219775)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219775

de ha mar olajnyomas.. 

off motorrol van szo, amin a hengerfej olajzo csovere bekotottem egy mecha olajnyomas merot. 

(7bar max nyomasal.*  ) 
a kepen a-  (2) oil pipe - kapott egy plusz banjo eyet, dupla banjo csavaral. 

nos. 

motor ahogy eddig, indul, jon megy.. zug az olaj is mindenfele. 

de olajnyomas oran nincs erzekelheto valtozas. (* lehet a range tul nagy..?) 

 

goggliztam. 

nincs adat nyomasrol, ( SVmanualban sem )  de tobben is jeleztek hasonlo anomaliat.. 

szurok egy kepet a rendszerrol.. (nem tudom mennyire lesz nagyithato )

a kerdes.. elkepzelheto hogy egy nagy hengeres motor csupan csopogos olajzast kap ?? 

 

cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 1 219774

szerintem sehol nem kap az olaj akkora nyomást mint a hajtókar csapágyánál ""

 

szerinted.. .

azt elfelejted hogy a nyomashoz felulet is tartozik. 

egy fotengely csapagyazas ugyan nominalisan valoban a legtobb nyomast kapja, de ehez kepest a felulete is tobbszorose mas, hasonlo terhelesu alkatreszeknel.. lasd fogaskerekek.. himbak.. stb. 

szvsz ha leosztod azt a nyomast a feluletre.. szinte ez kapja a legkevesebb nyomast. 

(nem veletlen nem kopik ugye.. ?. raadasul koromel karcolhato csapagybevonatokal..  ) 

 

 

Előzmény: bnorci71 (219767)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219773

UL. 

Előzmény: Tectane (219765)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 1 219772

ott van, leirta. 

 

turbo,  vezerles, himbak, gorgok.. 

Előzmény: Paco155 (219763)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219771

ügyfél autójába locsolnak mást mint amit az a hülye mérnök kitalált ""

 

nem locsolnak bele mast. 

pont azt a specifikaciot locsoljak bele amit a gyar eloir. 

(egyebkent egy motor karnal seggbebaszhatnak magukat garancias oldalrol.  ) 

csak levonjak belole a redbull, a formula one, es egyeb olaj birodalmi reklam koltsegeket. 

ertsd is.

nem a tul hypeolt termeket veszik amit mindenhol a te elkoltott penzedbol reklamoznak, hanem olyan gyartotol u.a spect, de reklam koltsegek nelkul. 

Előzmény: bnorci71 (219755)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219770

fotengely csapagyaknal kicsi a nyiro feszultseg. 

 

A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.""

 

ez a magyarazat viszont pofont ad annak a szarnak, amivel eddig a 'hig' olajokat ajanlottak, mert hogy az gyorsabban jut el a kenesi pontokra. 

igen babam.. csak hogy hamarabb le is urul onnan . 

 

szvsz a mostani 'hig' olajok egyetlen ok miatt vannak.. hogy csokkentsek a fogyasztast, ami  meg =  kibocsajtott Co...grammjai..

szvsz nem baj ha motor hamarabb kopik, csak emisszios normat lehessen tartani.. 

Előzmény: bnorci71 (219746)
cam aro Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219769

akar viz is. 

 

a minoseg a nagy terhelesu pontok miatt van. 

ilyen terheles pl a turbo, vagy a megadott service intervallum hossza. 

de en nem errol beszeltem, hanem utangyartott fotengely csapagyakrol, ahol gyak mindegy az olaj minosege. >> ahoz hogy az siklas mukodjon. 

Előzmény: bnorci71 (219745)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 219768

EGY helyet mondj. 

Előzmény: Capt.IQ229 (219764)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219767

3x kérdeztük meg konkrét válasz helyett elkezdődött a félre beszélés hőtűrés és gázkezelés holott kimondottan fizikai terhelésről volt szó

 

nem véletlen raktam be idézetet

 

HTHS viszkozitás

A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.

 

hiányosak az ismereteim, de olvasni azért még tudok

 

szerintem sehol nem kap az olaj akkora nyomást mint a hajtókar csapágyánál

 

és egy modern motorba tervezett olajnak nem a viszkozitása a lényeg hanem pont a fent említett HTHS értéke csak kicsit nézegetni kel a gyártói specifikációkat

 

 

Capt.IQ229

 

te lusta voltál visszagörgetni én megteszem innen indult a flame

 

lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben

 

 

sehol nem azt mondtam cam aro öntött rossz olajat a motorba ne vidd félre általad kitalált dolgokkal az egészet

 

 

és nem véletlen zárom újra azzal a mondokámat

van aki viszkozitás szerint vesz olajat van aki minősítés szerint

 

mi vitatkozunk szerintem beszélgetünk a dologról a mérnök meg tudja miért azt írta elő

 

 

 

 

Előzmény: Paco155 (219763)
mica-r Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219766

Én nem nagyon találkozom ilyennel. 

Előzmény: Tectane (219765)
Tectane Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219765

Hát pedig sok dízelmotor esetén amit veretnek 6. ban 50 nel mert hát megy és el is gyorsul onnan , gyakori a csapágy kiverődes úgy, hogy máshol kopás és hiba nincs.

Előzmény: Capt.IQ229 (219764)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 -3 1 219764

A kurta kérdésekből azt gondolom te sem érted.

Tehát.

Szinte MINDENHOL KOMOLYABB terhelést kap az olaj, mint a csapágyaknál.

 

Előzmény: Paco155 (219763)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219763

Legyél szíves válaszolj a kérdésre mellébeszéléses kisregéhny helyett:  "hol kap még akkora fizikai terhelést az olaj mint a csapágynál?"

Előzmény: Capt.IQ229 (219759)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219762

Például:

 BMW LL-04,

CHRYSLER MS 12991,

FIAT 9.55535-S2,

FIAT 9.55535-T2,

FIAT 9.55535-GH2,

FORD WSS-M2C917-A,

GENERAL MOTORS GM DEXOS2™,

VW 505 00 505 01

Előzmény: laciipacii (219756)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219761

Nagyon sokat TANULT emberek játszótere. Hiszen a tökéletes megoldás a mai napig nincs meg.

Kicsik vagyunk érteni is.

Előzmény: mica-r (219757)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219760

Pl.

API, JASO, ACEA, meg az összes gyártói saját....

Előzmény: laciipacii (219756)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 -3 1 219759

És akkor mégsem fejeezm be a flamet.

 

Siklócsapágyaknál (már a neve is sokatmondó) a két csapágyfél SIKLIK egymáson. Persze ez nem igaz, mert nem egymáson, hanem a közöttük található olajfilmen. Ezen gépészeti elemek normál üzemben fémesen soha nem érintkeznek.

Egy mai korszerű motorban ezt a feladatot a legegyszerűbb megoldani kenési oldalról.

Kell megfelelő viszkozitás és eszköz ami odajuttatja a kenőanyagot és már kész is vagyunk. Kb. minden mai olaj alkalmas erre a feladatra kb. minden mai hétköznapi autóban. Igen a MOL Botond is.

Jelentős hűtési teljesítményre sincs szükség a kenőanyag részéről, hiszen csapágyakon nem igazán keletkezik hő.

Cinikusan írtad lejjebb, hogy akár vizet is lehetne.... hát nem tévedtél nagyot, kb. kizárólag csapágysiklás megvalósításához pont elég is lenne.

 

Problémás elemet amik igénylik a MINŐSÉGI BESOROLÁST:

Turbó.

Jellemzően a hőtűrésre gondolnánk, de talán ugyanígy -ha nem jobban- fontos a nyírási teherbírása az olajnak. irtózatos sebességgel (100ezer/perc nagyságrend) forgó alkatrészek csapágyazása.

Nyomó és nyomó/súrlódó motorelemek.

Vezérlés pl.

Egymással érintkező bütykök, himbák, görgők. EZ utóbbi megszületése kb. pont a kenési igények kielégíthetetlensége révén születhetett meg nagy teljesítményű magas fordulatú motoroknál.

Itt léphetnek fel olyan erők amik már vetekszenek a hajtóművek fogaskerekeinél fellépő foghátakon jelentkező terhelésekkel kenési viszonylatban. Öntsünk bele hajtóműolajat? :)))

Ide kell a felülethez jól tapadó tulajdonság, ami pl. a csapágyaknál kukk lényegtelen.

Égéstré kenendő alkatrészei.

Hőtűrés, tapadás, lehúzhatóság, üzemanyaggal szembeni ellenállóság, lemosódásállóság.

Gázkezelés.

A fentihez kapcsolódóan a mégis elégő motorolajból keletkező káros lerakódások katalizátor, egyéb gázkezelő rendszeri gépészet károsító hatás minimalizálás.

 

És hidd el még csak a felszínt kapargatjuk.

Én SEM ÉRTEK hozzá. A tribológia mindezek alapja ami rendkívül összetett és szerteágazó. Ezért sem érdekel különösebben.

 

 

 

Előzmény: bnorci71 (219755)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 219758

Ezt így, itt nem lehet megmondani.

Max körvonalakban.

2 dolgot keversz most ebben a flameben.

 

Az egyik, hogy camaro n47-ese CSAPÁGYhibával kiállt.

Erre szól az a (többek) kijelentés, hogy nem olajminőségből fakadó a jelenség. Talán te is voltál az aki hozta az "okosságot", hogy biztos nem OK-s olajjal ment a gép. Nem tekerek vissza.

 

A másik, hogy idecitálod az olajminősítést ami pedig az EGÉSZ MOTORRA értendő és butaság azt szajkózni, hogy "vannak akik az ügyfél autójába locsolnak mást mint amit az a hülye mérnök kitalált"

Mivel ilyet senki nem mondott -csak te véded a hiányos ismereten alapuló vélekedésedet itt kellene befejezni a vitát, mert el beszélünk egymás mellett.

Pontosabban TE beszélsz el a téma mellett, nem rosszindulatból, hanem a fent említett hiányos ismeretek vonalán.

Előzmény: bnorci71 (219754)
mica-r Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219757

Összetettebbnek gondolnám az olaj igénybevételét. 

Előzmény: bnorci71 (219754)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219756

- a minőségi besorolása- az melyik paraméter? szintetikus/félszint?

Előzmény: bnorci71 (219755)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219755

De parttalan lesz a vita már az elején tudtam.

Mindenki azt és úgy locsol a saját motorjába amit akar.

 

DE

itt profik vannak akik az ügyfél autójába locsolnak mást mint amit az a hülye mérnök kitalált mert jó az úgy

 

mindig az az alap kérdés olajnál

5w 10w 0w

 

holott nem ez az alap, hanem a minőségi besorolása

 

Én itt befejeztem

bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219754

jó akkor hol nem kap?

erre lesz válasz vagy csak újabb kérdés?

Előzmény: Capt.IQ229 (219752)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219753

Szerintem először mondj egyet ahol kap. 

Előzmény: Capt.IQ229 (219752)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 219752

Ezt úgy kellene feltenni, hogy HOL NEM kap?

Előzmény: bnorci71 (219750)
mica-r Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219751

Nem csak az számít 

Előzmény: bnorci71 (219750)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219750

hol kap még akkora fizikai terhelést az olaj mint a csapágynál?

Előzmény: Capt.IQ229 (219747)
mica-r Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219749

Nem valószínű hogy egyik napról a másikra megszűnik a fosszilis üzemanyag. 

Vagy ha tényleg, akkor nagyobb gondok lesznek annál, hogy mennyit autókázzunk

Előzmény: laciipacii (219742)
mica-r Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219748

Nem feltétlenül a csapágy a kritikus pont a kenési rendszerben. 

Előzmény: bnorci71 (219745)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219747

Egy motornak számos egyéb funkcióval bíró és kenést igénylő eleme van. A főtengelycsapágyazás pont a legproblémamentesebb olajozás szempotjából.

Ngayságrendekkel problémásabb helyek vannak egy motoron belül.

Na ODA KELL a specifikáció pontos betartása.

Előzmény: bnorci71 (219745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!