Kérdezném , hogy Opl Zafira Tourer 16 autóm elkezd fehér füstöt ontani és a nagy fogyasztok menü pontban kiírja , hogy jégmentesítés folyamatban. Ez normális?
A hibakódok csak arra jók, hogy az érzékelők hibáját, vagy az értékelő elektromos hibáját jelezze. Hogy azok mitől vannak azt nem. Pontosan jó a példád a lambdaszonda hibát ha jelez, akkor lehet a szonda vagy más kiváltó ok is ami a szondát "megkeveri".
Ha magad szeretnéd megoldani a dolgot, adnék egy tanácsot még mielőtt belebonyolódnál. Nézz meg egy bontóst, ahol van egy donor és ott kijárhatod az "iskolát". Főleg, ha a vezérlő ECU a gyanúsított. Vegyél egyet, és próbáld bele. (garanciát azaz visszaadási lehetőséget kérj rá) Amennyiben nem az a hiba visszaadod és nem vered magad fölösleges költségbe.
Persze nem mondtam, hogy mi a baja, csak egy eshetőséget említettem. Én már jártam úgy, hogy minden elektronikát cseréltrek volna, beleértve az ECU-t is és nem az volt a baj. (a két szondát cserélték feleslegesen, aminek az árát benyeltem) Az is igaz, hogy az elektronikai meghibásodás is nagyon gyakori. Olyan szervízek vagy szerelő, ahol vannak típusazonos próbaalkatrészek az a biztos. Ha betéve egy jó egység megoldja a dolgot, akkor be lehet ruházni az alkatrészre. (mert a próbálgatás az sokba kerülhet mondjuk egy motorvezérlőnél.)
Nem tudok róla, hogy valaki módosította volna a motorvezérlőt, de érdemes lehet feltúrni az internet bugyrait. Bár a 300 km sem annyira komfortos, de a +25 sokkal bosszantóbb. Sajnos nem tudom mit lehetne tenni, talán Weisz Danit kellene felkeresni, neki nagy tapasztalata van az Opelek terén.
Üdv.! Lehet, hogy banális amit írok, de én megnézném, hogy milyen a kipuf.gáz átáramlása a rendszeren. Ha olajfogyi van és a katalizátor berakódott vagy szétégett és eltőmítette a kipufogórendszert az csinál ilyet. (esetleg beledugtak valamit a hátsó dobnál.) Nézd meg amikor jár, hogy alapjáraton mennyire lüktetve ütemesen jön a gáz ki. Odateszed a tenyered a kipuv végénél és azt érezni, hogy működik.(ha van pici rutin hozzá.)
Gyári Tech-2-vel adatlistában meg kellene nézni hogy dolgoznak-e rendesen a lambda szondák......cseréltem már vezérlő egységet ilyen jellegű hibával....
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod a részecskeszűrő tisztításával kapcsolatban.
Ha jól értelmezem az írásod, akkor ezek szerint az 1,7 es motoroknál természetes az 1000km-en belüli 3 regenerálás. Ez az én esetemben átlag 300km-enként történik, azaz 3 naponta. Akkor bosszantó amikor már csak néhány km választ el az otthonomtól, vagy a munkahelyemtől és elkezdődik a regenerálás. Eddigi tudásom szerint ilyenkor nem szabad leállítani a motort, ezért aztán kb +25km-t kell megtennem, hogy befejeződjön a regenerálás. Na ezek a feleslegesen rám kényszerített km-ek bosszantanak a legjobban. Már megmérettem a részecskeszűrő telítettségét több esetben is eddig mért értékek: 81% 70% és egyszer nem sokkal a regenerálás után mérték, akkor 38% volt a szűrő telítettsége. Nem tudom nem lehetne-e átprogramozni a motorvezérlőt, hogy ez a motor is 15% ig ürítse le a szűrőt és így ritkábban kerülne sor a regenerálásra. Mindenesetre egyenlőre nem dobom ki a pénzt részecskeszűrő tisztításra.
Nekem 1.9-es autóm van, egyszer csináltattam tisztítást (Éles & Makai). Hazai ki-ha-nem-én viszonylatban egész korrekt munkát végeztek. A csőcsatlakozás egyik végét elrepesztették, de megtákolták, bár erről nem szóltak. Ahogyan arról sem, hogy a motorvezérlőbe beírták a DPF cserét (ezt így is kell tenni), aminek a következménye, hogy a motorvezérlő megtanulja az új szűrőt. Ezt pedig rendkívül gyakori regenerálással csinálja (erre pedig fel kéne hívni a figyelmet). Elég kellemetlen volt 80 km után észlelni, hogy már regenerál. Egyébként kb.: 1000 km alatt 3-4 alkalommal regenerált, majd beállt a normális rend. Mondtak még mindenféle tudálékos okosságot, hogy lassan mi mindent kell cserélni, de egyik sem jött be. Az autó azóta is remekül üzemel, de meggyőződésem, hogy semmi szükség nem volt a tisztításra.
Az 1.7-es vezérlése eltér az 1.9-től:
-1.9: 80% telítettség felett kezdi el a regenerálást, ha adott minden körülmény, és 8-18%-ig megy le (a regenerálás lehetőségétől függően: városban 18%, autópályán 8%)
-1.7: 50-60-70% körül elkezdi, és 32-35%-ig megy le
A cégnél kettő darab 1.4Turbo (140LE) szolgál, most már kb. 6-7 éve. Kapnak hideget-meleget, de bírják gyűrődést. Egy személlyel egész jól viszi az autót ez a motor, de 4 utas mellett nagyon meg kell gondolni minden előzést (mondhatnám azt is, hogy gyorsulás szempontjából 90-től felfelé mindegy, hogy 3-4-5-6. fokozatban van). Autópályán azért normálisan lehet vele közlekedni. Fogyasztása vegyesben olyan 8-8,5 körül volt abban rövid időszakban amikor én használtam.
A szivargyújtó világítása gyújtáskapcsolt +12V (ha neked most olyan aljzat van, ami nem szivargyújtós, akkor csak ki kell bontani a környékét, mert a világítás vezetéke minden esetben benne van). Másik opció az elakadásjelző kapcsolósor. Ezt jóval nehezebb kibontani, és az a szál önmagában csak kis árammal terhelhető, nagy fogyasztó esetén relézni szükséges.