Vagy mondhatjuk úgy s hogy az USA-ban tavaly 50%-os volt az EV növekedés...legnagyobb a világon...hogy szart drágán raktárra termelték, az nem a piac hibája...
Még Németországban sem, legyen bármilyen autód nem tudsz 1,5 óra alatt 200km-t menni. Nekem még soha nem sikerült hasonló sem...Ha néha egy-egy vasárnapi napon 120 km/h körül van az átlagsebesség az szenzációs...Az USA-ban ahol az emberek élnek, a nagyvárosok és agglomeráció, jó ha 70-80km/ó-s átlagot meg tudnak karcolni...
Belenéztem ma a TC-ba így félév után, mekkora egy szánalomkupac akciós reklámújság lett ez a valaha szebb napokat is látott oldal. Az "újságírók" meg egytől-egyig műszaki-analfabéta bölcsészek.
Nem óránként, hanem 2-3 óránként, ami 2-300km, amit simán tud egy átlagos villanyautó már...ha lenne igazság a földön, ennek valahol kötelezőnek is kellene lennie, eleve tilosnak kellene lenni sokkal többet szünet nélkül vezetni...
Nagyon hasonlóan látom én is. De ha ezt leírom valahol, rögtön kisebbségben leszek, mert a többség szerint normális ember óránként megáll, töltőt keres és iszik egy kávét, nézelődik és harap valamit az étteremben.
Ha leírnám hogy régennen minden héten mentem ki a németekhez, Passauban tankoltam, majd megraktam az autót kézzel,(az asszony segített) vissza haza, majd kirakodtam, és visszavittem az auót, 24 órán belül. Persze előző nap meló majd utána is. El sem hinnék...
Csak úgy gyors találtam egy adatot ami szerint egy átlagos autó az USA-ban évente 13.476 mérföldet megy. Ha beleszámoljuk hogy ott nem nagyon van vonat, vagy más alternatíva, akkor ez nem tűnik sokkal többnek mint Európában.
Régiókra bontva Wyoming – 24.069 mérföld, Mississippi – 19,966 mérföld és New Mexico – 19,157 mérföld ahol a legtöbbet autózzák, míg a legkevesebbet Rhode Island, New York, Washington államok 10.000 környékén.
De gondoltam volna, söt mi több, én eleve szoktam gondolkodni, meg odafigyelek arra amit olvasok vagy amit mesélnek nekem. Igen, az átlag amerikai, jobb híján, naponta szopatja magát az elővárosból belvárosba való , akár napi 2-3 órás ingázással. De egyáltalán nem azt jelenti, hogy ott minden napos lenne sok száz kilométerekre elautózni. A belföldi repülés ezért is olyan elterjedt arrafelé. Az átlag amerikainak alig van szabadsága, nagyon ritkán megy táppénzre és alapban nagyon sokat dolgozik. Nem jellemző ott szinte senkire ez a nagy európai csavargás, eleve egy hétvégébe nem is fél bele a messze utazás, mert ugye az nem kirándulás hogy elautózunk jó messze, majd szinte azonnal vissza. Biztos vagyok benn, hogy egy átlag amerikai nem autózik többet mint egy átlag európai és nem tesz meg gyakrabban hosszabb utakat sem, söt ez utóbbi esetben nem lepne meg ha ritkábban...
Te, én most épp kint vagyok, onnan írom ezeket. ráadásul California-ban, ahol messze erősen felülreprezentáltak a Teslák, és azért itt is sokkal több mást látsz, mint azt.
Én itt nagyon jól szórakozom ahogy elmesélik hogy az USAban nem is mennek távolságokat, meg ugyanúgy kell nézni mint Európát :) Egy csomó olyan állam van, ahol még benzinkút sincs 80-90 mérföldön át, nemhogy töltő :D
Több helyen láttam, olvastam, hogy náluk az egy - két órányi ingázás munkába nem téma.
Az nem téma, hanem a dugó...az a két óta az előváros - belváros ingázás...nem távolságban sok, bár egy nagyobb város méretei azért nagyobbak, mint amit megszoktunk.
Pont ez a jó a modern villanyautókban, hogy ök is pár perc alatt megoldják a töltést...egy mostani utazásra alkalmas villanyautó jóval kevesebb töltést igényel, mint én kiállást...
Ez pont mutatja, hog nekik más a fogalmuk a hosszú útról, mint nekünk. Az itthoni viszonyokból kiindulva elég fals kitalációk születnek az ottani dolgokra nézve.
Ott eleve motorizációra épül az élet, vidéken gyenge tömegközlekedés. Az autózás alap, és bem esnek hasra több órás autózásoktól, ott ez természetes.
Több helyen láttam, olvastam, hogy náluk az egy - két órányi ingázás munkába nem téma. Nálunk, aki bő órányi autóútról ingázik, az csodabogár.
Nem véletlenül vannak vidéken ott ilyen szélsőséges villanygyűlölők extra akciókkal. Mert a redneck autózási szokásaikhoz a tojással a gázpedál alatt cammogni a hatótáv miatt életidegen.
Dehát a dízeles kollégák sem értékelik itthon. Az egy tankkal közel ezer km autó, ami állandóan padlózva is kiad egy napi túrát más világ a pont ellentétes villannyal.
Én kevesebbszer állok meg, és gyorsabban vezetek, mint tíz éve. Nem azért, mert szeretnék különösebben száguldozni, hanem mert az autópálya rohadt unalmas és elpocsékolt idő, szeretnék minél gyorsabban túl lenni rajta.
Félreérted, nem mondtam, hogy "vezetési élményt" adna, sőt. Pont arról beszélek, hogy ilyen ingerszegényebb környezetben sokkal kevésbé fárasztó nagy távolságot megtenni, mint egy tekergőző, településekkel teletűzdelt úton. Pont az a zen, hogy alig történik valami és azt is kilométerekről látni előre.
Nekem amúgy tetszett, részben mert a táj egészen szép volt, de vállaltan fura vagyok...
Az igényeimet, föleg wc, pár perc alatt megoldom. Utálok várkozni. Inkább kerülök hosszabb úton, hogy haladásban legyek, minthogy akár kis távon dugóban várjak.
De nem zavar a hosszú út a koros Polomban sem, nemhogy egy céges neves márkájú autóban. Pedig az L5 csigolyám bő centit el van csúszva, de inkább a hosszú állást nem bírja, a hosszú ülésnél a beizzadó hátam adja a diszkomfortérzetet. Szeretek vezetni, rostokolni meg utálok. Dehát nem vagyunk egyformák. Amúgy párom, anyósom nem bírják a hosszú utakat ( a klíma nem jó, nincs levegő a kocsiban, de a huzatot sem bírják, így semmilyen megoldás nem megfelelő, ami autózás közben elérhetőde ) inkább kikészülnek a kocsiban, csak haladjunk, és tudjuk le, érjünk végre haza, minthogy hosszú pihenőkkel nyújtsuk az utazási időt.
Sajnos cégessel többször villanyautózok, és általában háomnegyed- órát töltök az 50kW-os gyorstöltőknél. No és már nagy öröm , ha nem kell másikra várni, rögtön szabad.
De pont, hogy a célállomásnál szeretnék időt tölteni. Nem egy köztes töltőpontotm, ami jellemzően egy nagyáruháznál van, gyalog távol minden látnivalótól. Onnan meg nem fogok buszozni, taxizni, hogy látnivalóhoz jussak.
Pl. Sahol többször megfordulok,Szeged, Kecskemét Szolnok, Debrecen, ahol tölteni tudok a céges chippel, ott nem tudok városnézni.
Az egy ritka dolog, hogy Egerben a minaretnél van töltő. Utoljára egy volt, és marha nagy mák kell, hogy üres legyen. Egy turistacélpont város, ahová nem csak én megyek, és egy órát tölteni kell, hogy onnan újra messzire juthassak. Az egy nap hány turistát szolgál ki? Egyszerű matek.
De ez a töltőről töltőre épp annyit töltet vele, hogy elég legyen a következő etapra, agyvérzést kanpnék a stressztől, elég lesz, nem lesz elég?. Annyi váratlan időt nyújtó esemény adódik az utakon, ami miatt, télen, nyáron a kiszámolt km-es villanyautóval, ha bejön valami, megsülhetsz, vagy fagyoskodhatsz.