A viszokozitas onmagaban nem sokat jelent. E30-ban nekem a szokasos hidegen nem veszi a 2-est problema volt. Beletoltottem valami megfelelo viszkozitasu olajat, de rosszabb lett. Utana belement a castrol smx-s, aminek ugyanaz a viszkozitasa. 10+ eve benne van es hibatlan a valto.
olyan kérdésem lenne, hogy 2005 320D (manual 6) milyen váltóolaj kell és mennyi? Nagyon nem egyértelmű a net alapján, hogy 75W80 vagy 75W90, és a gyárira is két cikkszámot találtam:
83222339219 és 83220309031, mindegyikre a 75W90-et dobja ki a google, de a fórumokon írnak 75W80-at is, illetve D4 ATF olajat is.
A másik kérdésem, a mennyiség, erről is sokfélét írnak, de legtöbbször a kerek 1L jön ki.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek. Utána én még vihettem fényezőhöz, meg javítgathattam ezt azt, hogy tényleg meglegyen csinálva. A motorháztetőt nem sikerült beállítania, hogy jól álljon meg hasonló gondok. Ja meg fél évig volt nála. Vicc volt az egész. Állandóan kérdezgettem mi van már vele. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje (szinte javítani se kellett volna)... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/ Nyilván sokan jártak hasonlóan, én is ezt a tábort erősítem sajnos :(
A bontott nem fogod tudni mikor fog megindulni lefelé. Megfelelő szövetet keress és húzasd át kárpitossal vagy csináld meg Magad. Touringból jön ki tán a legkönnyebben.
e46 30d töuring. Műszakilag kiogástalan, a belseje hibátan, kézi 6os váltó, bőr(nem szakadt) klima, nagynavi, és két év alatt elköltött kb 2M forint szervizre. M packet nincs. Sarkokon pici rozsda van, tavaly lett kezelve az alja, de sarvédő, csomiagtartő ajtő küszöb eleje kezd megint rűcskösödni. ha valaki megvenné, 2-2,5 millióért vihetné. az átlaghoz képest e szerintem is irreális, de ha valaki éppen ilyet keres, talán megérti. Az ára tükrözi az állapotot végig vezetett szervizköny van.
Neeem, a szerelo azoknak van, akik csak kerdezoskodnek napokon keresztul, de amugy csak a kotoszavakat ertik a valaszokbol. :D En be szoktam tenni fektetve 1-1 kereket a kuszobok ala arra az esetre, ha a kocsi megbillenne a bakokon. Meg sosem fordult elo, de azert nem art ebernek lenni. Lehet a kerekekt is leszednem, hogy ne porogjon ott a levegoben jopar kilo feleslegesen. Mondjuk komoly osszeget tennek ra, hogy terheles nelkul semmi kopogas nem lesz, de egy probat meger.
Fu, hat ugy biztos hallani, hogy tudod mire kell figyelni. :D Megprobalom leirni mit hallok. Folyamatos duborges, ez gondolom a gordulesi zaj es normalis. Mellette alig kivehetoen valami puffanas szeru dolog tammm...tamtammm. Ez utobbi nem tunik egeszsegesnek viszont az uteme miatt en kizarnam a kardantengely kornyeket. A difihez lett nyulva a kardan cserenel? Talan valamelyik rogzitesi pontja laza egy kicsit es neha kottyan egyet. Nagyon nehez ezt igy tavgyogyitasban, de ettol fuggetlenul en jol szorakozok. :D Ugyanez meg a kardan csapaggyal is szoba johet. Ellenorizd, hogy a haza megfeleloen van-e rogzitve! Amikor szet van szakadva a kardancsapagy es nemigen tartja semmi a kozepet az is tud ilyet csinalni, igaz az inkabb terhelesvaltasnal jon elo. Tenyleg, erezni is lehet, hogy utodik valami, vagy csak a hang van?
Akinek meg nem egyértelmű, az meg úgy is rájön, ha a váltót és a kardánt egy lyukba akarja tenni, ugyanis akkor:
1. A Hardy értelmét veszti
2. A csavarok hosszúsága rövid lesz
A hang ütemes, tegnap este csináltam róla videot. A telefont hol előre, hol hátra helyeztem az üléshez, hátha majd ott jobban lehet hallani. De anélkül is szerintem ki lehet venni a zajt: https://www.youtube.com/watch?v=zhA-7bf8dJc&feature=youtu.be
Ha közelebbről hallgatod, vagy fejhallgatóba, akkor sokkal jobban ki lehet hallani azt a zakatolást. Szabályosan elnyomja az autó hangját
Nezegettem kepen hardyt. Szerintem tok szimmetrikus. Nem hiszem, hogy a nyilaknak mas szerepe lenne azon kivul, hogy ne direktbe kosd ossze a valtot meg a kardant, hanem eltolva, dehat ez nyilak nelkul is eleg egyertelmu ugye.
Es masik kerekkel? :D Lehet, hogy tok vakvaganyon vagy.
A hardyhoz van hasznalati utasitas. Pont te linkelted be az etk-s kepet. :D Amugy egyik alkatreszhez sem adnak leirast, az bent van a szervizben. BMW-nel tiszta kanaan van, az etk es a tis is fent van a neten. Ha hobbibol szerelgetsz erdemes beszerezni javitasi kezikonyvet. A bentley-s is kozkezen forog. Meg youtube-on van a 50skid nevu srac, nagyon jok a videoi.
Szerinted adhatja a hangot az, hogy a hardy tárcsa nem a jelölés szerint van beépítve? Először a hardyt cseréltem ki, majd rá 2-3 hónapra a felfüggesztő csapágyat. De már a hardy csere után felfigyeltem erre a hangra.
(És az a baj, ha telefonnal felveszem, nem lehet hallani a videon a zakatolást.. Azért megpróbálom felvenni másik telefonnal, hátha...)
Na ez az, amit nem figyeltem, hogy a hardynál a megfelelő lyukba legyenek téve. Lehet itt rontottam el. A drága jó gyártó, mondjuk adhatott volna használati utasítást, vagy legalább egy mondatot írhatott volna, hogy beszereléskor vedd figyelembe a jelzést. NA mindegy, ma a kocsi alá bújok és megnézem. Az a porvédő lemez szerintem nincs E46-on. És a csapágynál se láttunk faterral jelölést, hogy kell ráhúzni a kardánra.
A hang pedig azt vettem észre, hogy nagyobb szemcséjű aszfalton jobban lehet hallani a zakatolást. Ha finomabb simább az út, akkor kevésbé, de minden minden sebességnél megvan, és a sebességhez köthető a zakatolás hangja. Tehát ha gyorsabban megyek, akkor gyorsabban zakatol, ha lassabban megyek, akkor lassabban zakatol. Nekem nagyon gyanús, hogy valahol a hajtásnál nem stimmel valami. Ja, és üresbe gurulásnál is megvan a hang.
Akkor felreertettuk egymast. A hardynal az a lenyeg, hogy a megfelelo lyukak illeszkedjenek valtozho/kardanhoz. Azt hiszem mas a ket csillagon az atmero, szerintem nemigen tudod elrontani. E46-nal is van egy fem porvedo lemez a csapagy elott? En azt az E30-on forditva raktam fel, de meg a csapagy felhuzasanal feltunt szerencsere, hogy valami nem klappol. Az a porvedo is surlodhat esetleg, ha nincs rendesen a helyen. Ja es a hang akkor is megvan, ha uresben gurulsz? Valtozik gazadasra, motorfekre, sebessegfokozattol fugg-e?
jaaa, hogy Te erre gondolsz! :D :D Természetesen ezt megcsináltam, és így is cseréltem ki és raktam össze a kardánt. Viszont a váltónál és a kardán összeételénél nem találtam meg az összejelölést. Ott kell, hogy legyen?
Megnézném a kocsin, hogy hol található a jelölés, de nem sok kedvem van -2 fokos garázsba a kocsi alatt lenni. Már lassan másfél órája keresem a képet a neten, hogy hol van rajta jelölés, hátha valahol mutatják, de nem találtam. Neked van róla esetleg fényképed?
Akkor az egy csapagycsere lesz. Amig nem kapcsolod be a klimat, addig csak az a csapagy dolgozik, amin a szijtarcsa van. Kb mint egy vezetogorgo. Lehet, hogy van mar egy kicsi logasa es emiatt ferden futa a szij a tarcsan, vagy ilyesm. Nezze meg egy klimas!
A kardant viszont nincs mit szepiteni, elb..tad. Gyarilag a ket fel ki van egyensulyozva, ha elforditod oket egymashoz kepest, akkor elkezd razni, utni, remegni, amit eppen sikerul neki. E30-on volt rajta gyari jeloles, 1-1 potty ugy 10 centire a toldastol. Gondolom E46-on is kellene lennie, ha nem jott le az elmult husz evben. Probald meg lepucolni, hatha elobukkan a jelzes! Ja es a difihez nem kell hozzajelolni. :) Van aki allitja, hogy oda is kell. Vegulis artani nem fog. A kis csavart nem kell nagyon meghuzni es csak akkor szabad, amikor mar fent van a helyen minden. Akkor all be a megfelelo hosszusagra.
Lehet hülyeséget csináltam, mert mikor levettem a kardánt, a váltónál nem jelöltem össze, viszont a diffinél összejelöltem őket.
Ami pedig a klímakompresszort illeti: ha beindítom az autót, egy darabig, kb fél percig nincs hangja, majd ha beáll az alapjárat, onnantól kezdve elkezd nyikorogni a csapágy. Ha bekapcsolom a klímát, akkor is megvan ez a zaj, de ezen kívül nincs semmi gond.